2000
|
|
Pío Barojak
|
ere
aintzat hartu zuen gai hori El Cabo de las tormentas nobelan. Ariketa moduan biak irakurtzea gomendutuko nioke irakurtzale orori.
|
2007
|
|
Pirinio guztian hedaturik dago" subilaro" edo gabon enborraren ohitura. Odolarekin zerikusia duten kidetasun biologikoak
|
ere
aintzat hartzekoak dira. Beste era batera esateko, hizkuntzaz erdaldundu baziren ere, ekanduz eta odolez euskaldun iraun zuten hango biztanleek.
|
2008
|
|
garai bakoitzeko idazle taldeak osatutakoa, genero bakoitzak osatutakoa edota gainontzeko arteetako bakoitzak (musikak, pinturak...) osatutakoa. Horrez gain, gainontzeko nazioetako arteen eragina
|
ere
aintzat hartu behar da. Egitura horiek guztiek elkarri eragiten diote, eta beraz, ezin dira modu isolatuan ulertu.
|
2021
|
|
Horretarako literatura balioetsi eta landu behar da, modu mailakatu eta sistematikoan ahal dela. Literaturan
|
ere
aintzat hartu beharreko elementua da profilarena, alde batetik, dagoena, hots, emakumea irakurle gisa, eta sormenean hartzen ari diren tokia; eta bestetik, nahi dena, edo, bestera esanda, heziketa literarioak aldarrikatzen duen irakurle konpetentearena eta kritikoarena.
|
|
Bosgarrenik, kanona jorratzerakoan, bereziki generoen kasuan, ikasleen egunerokoan presente dauden beste diziplinek nahiz euskarri desberdinek eskaintzen dituzten aukerak baliatzeko beldurrik ez izatea, adibidez, musika eta poesia lantzeko, edota antzezlanak antzerkigintzari heltzerakoan. Ondoren, kanonaren barruan itzulpenak
|
ere
aintzat hartzea, bai hegemonia eta erdigunea ezaugarritzen dituzten irizpideak zalantzan ipintzen lagundu dezakeelako, bai nerabeek gustuko dituzten hainbat literatura azpigenero zein baliabide eta gai eskaintzen dituztelako. Azkenik, aukera eta eredu desberdinak eskaintzea, kanonera eta klasikoetara hurbiltzeko bide askotarikoak eskainiz, ikasleak berak aukeratzeko parada eman dakiokeelako bere gustu eta garapen mailaren arabera.
|
|
adimen arrazionala eta adimen emozionala, eta gure funtzionatzeko modua bizitzan biek determinatuta dago. Horregatik, ez du dugu GI [Gaitasun Intelektuala] soilik kontuan hartu behar, eta adimen emozionala
|
ere
aintzat hartu dugu. Izan ere, adimenak ezin du modu egokian funtzionatu adimen emozionalaren parte hartzerik gabe, eta neokortexaren zeta sistema linbikoaren arteko zein amigdalen eta lobulu prefrontalaren arteko osagarritasunak bien arteko parte hartzeko harmonikoa eskatzen du.
|
|
Hala ere, azterketaren emaitzei irakurketa esanguratsua eskaini ahal izateko, batetik, eta lortu nahi ditugun gakoak hezkuntza testuinguru errealera eraman eta horretan ulertu ahal izateko, bestetik, galdetegiak antolatzeko erabili diren hiru multzoen barnean taldekatuko dira kategoria horiek. Hau da, literaturaren didaktikaren egoeraren ebaluazio diagnostikoa, ikasle irakasle profilak eta literaturaren irakaskuntzak dituen erronkak hiru interesguneen barruan egingo dugu gure interpretazioa horietako bakoitzean gure markoaren kategoriak
|
ere
aintzat hartuz. Halaber, badago analisian kontuan hartu beharreko hirugarren ardatz bat eta, nolabait, zeharkakoa dena:
|