Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2003
‎zoritxarraren handia bere eskuetan erortzen diran gizajoena! Bainan berak eraman behar duen gurutza ere astuna da. Halako osagile batengana jende gutxi joanen da, bizimodu eskasa berea Madril bezelako hiri batean.
2007
‎Irunen Migel eta bere familiarekin egin zuten bat; gero, trenez Pariseraino joan zen talde guztia, eta handik urriaren 28an El Havreko portura. Eguerdirako portuan zeuden, Uruguaira eraman behar zituen ontziaren aurreaurrean.
2013
‎Etxera itzuli ziren semeek atxiloturik jarraitzen zuten anaien patuari buruz zituzten berriak ez omen ziren batere onak: entzun omen zuten Jose Ramon, Antonio, Salbador eta Juan Jose Donostiako Ondarreta izeneko espetxera eraman behar zituztela, eta beharbada han zeuden ordurako. Bazirudien etxean atzemandako perdigoi poltsa eta hiru eskopeta zaharrengatik gerra kontseilu guztiz sumarioan epaituko zituztela.
‎Espetxeratuek ahal izan zuten bezala egin zioten aurre patu berriari, lau paretaren artean itzali behar zuten gaztetasuna. Dena den, ez ziren Donostiako espetxean denbora luzez egon, behin zigor epaia jakinda beste presondegi ziurrago batera eraman behar baitzituzten.
‎Espetxean gehienak preso politiko kondenatuak ziren, baina bazegoen preso arrunten talde bat ere. Haiek barneko lan batzuk egiten zituzten eta espetxeko uniformea eraman behar zuten, kaki kolorekoa. Preso kondenatu eta arruntez gain falangisten preso talde bat ere bazegoen, Francok agindutako falangisten eta tradizionalisten batasunaren aurka agertu ziren militante falangista batzuk alegia.
2015
‎Haatik, Euskaltzaindia kritikatu baino lehen, haren lanaren aitortza egiten zuen lehenik eta behin, eta batasunaren eta h aren alde agertzen zen duda gabe. Jarraian, baina, erakundearen zenbait erabaki kritikatzen zuen, batez ere h ari zegozkionak, hots, ze hitzek eraman behar zuten hatxea eztabaidatzen zuena. Bigarren pertsonan idatzitako kutsu literarioagoko zati batekin amaitzen zuen, non, tonu umoretsuan, Euskaltzaindia andretzat jotzen zuen.
2020
‎Garai batean, txirlariak berak arduratzen ziren bildutakoa saltzeaz, partikularrei edo inguruko jatetxeei. Aurrerago, baina, legez arautu zen bildutako txirla guztia Mundakako lonjara eraman behar zutela, handik egin zezaten banaketa.
2021
‎Horretan, ikasleek une hartan irakurtzen ari ziren liburuari edo testuari buruzko tertuliatxoak egin behar zituzten etxekoekin, gelakoak baino xumeagoak, baina beste giro batean literaturaz aritzeko espazioak sortzen ziren. Ondoren, hori eguneroko batera eraman behar zuten saio birtualetan partekatzeko. Hortaz, literaturaren didaktika irakurketatik proposatzea komeni dela aldarrikatzen du.
‎Horretan, lekua dute euskarri eta teknika berriek, jakina. Gaur egun geroz eta gehiago ari dira zabaltzen formatu multimodalak literaturan, eta horiek ulertzera, kontsumitzera eta erabiltzera eraman behar ditugu gazteak. Horretan gaitu behar ditugu literaturaren arloan.
‎Hori aintzat hartuta, euskal kulturak eta euskal literaturak euskarazko elkarrekintza esanguratsu eta eraginkorren bitartez pentsamendua garatzen lagundu behar diote nerabeari, eta horrekin batera, bere identitatea eraikitzen, baina baita kulturaeta hezkuntza komunitate baten parte dela ere. Horrek ID oinarri duten Ikaskuntza Komunitateak (IK) 83 osatzera eraman behar ditu irakaslea nahiz ikasleak (Ferrada eta Flecha, 2008; Álvarez Álvarez, González eta Larrinaga, 2013) eta, zeregin horretan, elkar ulertzea eraikitzeko prozesua nola antolatzen den eta prozesua arrakastaz burutzeko erabiliko diren estrategiak ezagutzea eskatzen dio irakasleari (Bilbatua, 2010). Horretarako, ikaskuntza dialogikoak diskurtsoaren izaera dialogikoa Bakhtin en (1986) dialogoaren ideian oinarrituta eskatzen duela kontuan hartuz (Wells, 2001), rol eta ibilmolde aldaketa bat aldarrikatzen du Bilbatuak (op.: 28):
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia