2000
|
|
behaketazko terminoak edo termino esperientzialak dituzten enuntziatuetara murriztu daitezkeen enuntziatuek dute esanahia —jakina, behaketazko enuntziatuek berek ere bai—, eta horrelako murriztapenak logika deduktiboan kokatzen dira, Russell, Whitehead eta Wittgensteinek proposatu bezala. Horrela, murriztapenak lehen ordenako predikatuen logikaren eraketa eta eraldaketa erregelen zorroztasunaren zama
|
eraman
behar du.
|
2003
|
|
Premiazkoa da, beraz, giza legeen lehendabiziko oinarriak kausitzeko, euren xedea jakitea; eta, xede horretarako, asmoak moldatuko du bertara
|
eraman
behar duten bide eta baliabideen lehen erregela; horren ondorioz, hori izango da beste guztien lege eta euskarri.
|
|
ezagutzeko ulermena eta maitatzeko borondatea. Era berean, ikusgarri zaigu Jainkoak gizakia hazi duela ezagutzeko eta maitatzeko, eta, horren ondorioz ere, xede bati atxikitzeko, horien ezagutze eta maitatzeak haren atsedena eta poza ekarri behar dutela; horretara
|
eraman
behar dute bere ibilera guztiek. Hartara, gizakiaren lehen legea da xederik gorena duen jomuga hori bilatzea eta maitatzea; horretan aurkitu behar da bere poza, eta lege hori, beste lege guztien hasiera dena, manuzko izan behar zaio ekintza guztietan.
|
|
8 Jainkoak jarri ditu gizakiak xede erkide baten edukitzarekin bat egiteko, eta, horretarako, eratu du euren artean, bi lehen lege horien espirituaren bitartez, halako batuketa, xede hartara
|
eraman
behar dituzten baliabideen erabileran. Azken legea da gizakiaren zoriontasuna, eta hori dago lehenaren erabilera egokiaren mendean, lehen horrek eratu behar duelako euren arteko gizartea.
|
2004
|
|
Askatasunik ez, edo bai baina bakarrik suposatzen duen neurrian askatasunaren erabilerak
|
eraman
behar nauela, gura eta gura ez, Jainkoaren existentzia baieztatzera. Honek eramango du, horrela, argudiapen ontologikoa deitu denaren onarpenera:
|
2006
|
|
Troiaren aurkako batailara
|
eraman
behar duenean, Xante bere zaldi hilezkorrak egiten dizkion iragarpenak ere zerutarrak dira: gertu du Akiles oldartsuak hondamendiaren eguna, erabakita daude jainko handia (qeoj te megajj eta Moira indartsua (Moia krataih) 7'; bere patua (autw morsi/ ion), une berean jainkozkoa eta gizona den baten aurrean indarrez menderatuta jaustea da72.
|
2009
|
|
Lehenik, erabilera parodiko eta barregarria. Gizon nahasi eta anonimo horri, nor den eta zer izen
|
eraman
behar duen ere ez dakien horri, europarrari alegia, historiagileak ordezko identitateak, itxuraz berea baino indibidualizatuagoak eta errealagoak, eskaintzen dizkio. Baina zentzu historikoa duen gizakiak ez dio bere buruari iruzur egin behar eskaintzen duen ordezko horrekin:
|
2021
|
|
Subjektu erlatibo eta osatugabe bat izanik, partzialki transzenditzeko bide bakarra subjektu subiranoarekin elkartzea du: " Bakarrik dagoen emakumea izaki sozialki osatugabea da[...] hatzean ezkon eraztuna
|
eraman
behar du pertsona baten duintasun osoa eta eskubide guztiak eskuratuko baditu" (II: 168).
|