Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2000
‎Gainera, badaude sailkatzen zailak diren autoreak ere, jakina, aipaturiko taldehorietara egokitzen ez direnak, edo eragiteko asmorik gabe eragina izan eta geroFamilia Terapiaren arloa zabaltzen jarraitu ez zutenak. Azken kasu hauetako batizan liteke John Bowlby, Tavistock Child Guidance Clinic eko haurren psikiatra; klinika hau nagusiki orientazio psikoanalitikoa duen Tavistock Institute izenekoLondresko erakunde ezagunekoa da; J.Bowlby k 1949an argitaratu zuen Familiakotalde tirabiraren azterketa eta gutxitzea (Bowlby, 1949) izeneko artikulua etabertan bere pazienteen banakako tratamenduaren laguntzaile modura familiaosoekin egindako entrebisten erabilpena deskribatu zuen.
2001
‎Badira, ordea, gutxiago izan arren, bestelako ikerketak ere. Ikerketa horienhelburua euskararen bilakaera noranzkoa den esatea eta neurtzea da, baina ez ikusle gisa soilik, bilakaeran eragiteko asmoarekin baizik. Ikerketa mota hauek bilakaera nola gertatzen den azpimarratzen dute, zein prozesuren bitartez esplikadaitezkeen gertatutako aldaketak, alegia, horrela euskararen plangintzez arduratzendirenei argibideak proposatu ahal izateko.
2006
‎Hala, komunikazio konbentzigarriaren barnean, hiru komunikazio mota ezberdintzen dira: merkataritza publizitatea, propaganda ideologikoa eta harreman publikoak; hiru arlo komunikatibo, mezuaren hartzailearengan eragiteko asmoa dutenak. Dena den, publizitatearen definizioan, badaude berezko zenbait ezaugarri, gainerako antzeko genero komunikatiboek ez dituztenak.
2009
‎Masa gero eta uniformeago horren komunikazio beharrei erantzuteko (eta haiei esker negozioa egiteko) sortu ziren masa komunikabideak (masaren ideietan eragiteko asmo nabarmenarekin ia beti, ezen, aurrerago ikusiko dugun moduan, nola Euskal Herrian hala munduan, polarizazio politiko ideologiko handiko urteak izan baitziren haiek); jende olde horiei zuzenduko zitzaizkien eta guztiengana helduko ziren hedabideak, zehazki.
‎Hori dela eta, diru politikaren helburua inflazioaren zeharbidezko kontrola edo zaintza da, batez ere banku zentralaren erabakitzeko esparruaren barne geratzen diren tresnen bitartez. Diruaren merkatuan eragiteko asmoa dute tresna hauek, merkatu horretan dagoen diru kopuruan (diru agregatuen bidez) diruaren salneurrian (interes tasen bidez) edo finantza sistemaren jokabidean (orientabideak, seinaleak, igurikimenak, zigorrak, etab. erabiliz).
‎Adibidez, banku, aseguru, komunikabide, armagintza edo azpiegituretan ahalegin handiak egin dituzte enpresa hauek politika publikoetan eragiteko asmoz, eta, behin baino gehiagotan, oso ahalegin arrakastatsuak izan dira. Eta alderantziz, eragin handia izan dute ahalegin horiek herrialde askoren politika ekonomikoetan.
‎Edonola ere, zigor politikak ezartzeko zailtasunak direla-eta, gero eta garrantzi handiagoa dute politika prebentiboek ingurumen politika hauen barnean. Eta, bestaldetik, ekoizpen prozesuetan eragiteko asmoa duten politikek ere, prozesu horiek ingurumena errespetatzen dutela, eta berriztagarriak ez diren baliabideak ahalik eta gutxien erabiltzen direla, ziurtatzeko asmoz.
‎ekonomian. Modu zehatzago batean, ekonomian nahita eragiteko asmoz hartzen diren erabakiek eta lantzen diren estrategiek baizik ez dute osatzen politika ekonomikoa. Beraz, ekonomian «nahitako esku hartzea» izango litzateke politika ekonomikoaren esparru zehatza.
2012
‎Aldi berean, erakundeek eurek abiatzen dituzten publizitate kanpainek ez dute euskarazko hedabideetan erdarazkoetan bezain agerpen handia. Egoera horretan eragiteko asmoz, Tokikom eko hedabideek iragarle handien publizitate bateratuetarako ahalegina egin gura dute (Fernandez Ostolaza, 2005: 273).
‎Arau biek kontzeptu hau ematen dute: «Hartzaile batenganako botere/ menderatze egoera erabiltzea izango da, haren gain presioa eragiteko asmoz eta, indar fisikoa edo bestelako mehatxuak erabili ez arren, presio horren bidez hartzailearen erabakitzeko gaitasuna murrizteko edo aukeratzeko gaitasuna zentzuzkoa ez izateko».
‎Hala, komunikazio konbentzigarriaren barnean, hiru komunikazio mota ezberdintzen dira: merkataritza publizitatea, propaganda ideologikoa eta harreman publikoak; hiru arlo komunikatibo, mezuaren hartzailearengan eragiteko asmoa dutenak. Dena den, publizitatearen definizioan, badaude berezko zenbait ezaugarri, gainerako antzeko genero komunikatiboek ez dituztenak.
2015
‎Ikerketaren helburu nagusia elektrolitoaren geruzatzea partzialki edo erabatdesagerraraztea da. Horretarako, elektrolitoan gertatzen diren efektu termograbitazionalengainean eragiteko asmoa daukagu. Geruzatzea txikitzea edo desagertzea lortuz gero, hiru onuragarrantzitsuak erdietsiko ditugu:
‎Akzio eragilea: bere mundu ikuskerarekin bat datorren akzioa eragiteko asmoa du Korrikak, azken urteetan, euskararen erabileran eta ahalduntzean akuilu bihurtzeko, batez ere.
2019
‎Ebaluazioan sakontzen jarraituz, irizpideak zehaztu eta neurtzeko instrumentuak ezartzeandatza; honela, ezaugarri psikikoak, jarrerak, prozesuak edo hezkuntza emaitzak ezagutzekoasmoz. Ekintza honek, hezkuntza prozesuetan eragiteko asmoa izaten du, emaitzak hobetu ahalizateko, bai esparru kognitibo zein afektiboan (Nieto, 2001).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia