2008
|
|
Interes zientifikoaz aparte, barietate horien berreskurapena ere berpiztu da, kasu askotan hala" estandarizazio" bat edo usu jasoetarako proposamen gramatikalizatuak sortuz. Esan bezala, kazetaritzak hizkuntza estandarizatuak erabili, bilatu edota sortzen ditu; herri edo eskualde horietan komunikabide lokalak baldin badaude, bertako barietatea
|
erabiltzeko
ahaleginak egiten dira.
|
|
Kazetaritzak hizkuntza estandarizatuak erabili, bilatu edota sortzen ditu; herri edo eskualde horietan komunikabide lokalak baldin badaude, bertako barietatea
|
erabiltzeko
ahaleginak egiten dira.
|
2010
|
|
euskararen gaitasun mailari eustea zaila gertatzeraino. egoera horretan aurkitzen dugu Iruñerriko gazteen euskararen erabileraren paradoxa lirudikeena: ...ldun eta %12, 7 ia euskaldun. nafarroako gobernua 2006), euskararen erabilera gainbehera etorri da (%2, 5etik 1,8ra. kasares 2007). gure gazteen adierazpenak irakurrita, beren adinkideekin euskaldunez osaturiko harreman sare erdaldunak eratu dituzte. hau da,, ikaskide eta lagun euskaldunak dituzte baina erdaraz aritzeko ohitura ezarrita dute. erabilera eskas horren jabe dira eta euskara gehiagotan
|
erabiltzeko
ahalegin, esfortzu eta saiakerak aipatzen dituzte. zenbait adierazpenetan jarrera kritiko horri frustrazio, etsipen edota erruduntasuna dario. hala eta guztiz ere, gure gazteak motibatuta daude eta euskararen erabileraz kontzientzia kritikoa dute. euskaraz irakatsiko duten maisu maistragaiak dira eta, oro har, subjektu eraginkor gisa jokatu nahi dute beren inguruan
|
2016
|
|
7 Gehiago edo gutxiago euskara ikasi egin dute eta ahal duten neurrian dakiten apur hori
|
erabiltzeko
ahalegina egin behar dutela uste dute.
|
|
Erabilera eremu altu horiek ere hizkuntzak, hezkuntza eta komunikabide digitalak erabiltzeko foroak eratu dituzte. Gai beheranzko politikek lantokian
|
erabiltzeko
ahaleginak egin ditzakete, Galesen antzera, non funtzionarioek galesa jakin behar duten edo ikasten egon behar duten. Irlandan aldiz, hizkuntza etxean erabiltzea sustatzen dute.
|
2017
|
|
tira hemen IZENA> oso argi dago desberdintasun handia dagoela auzoetako aldirietako auzoetako jendearen artean eta horiek gu gara eta · eta hiriaren erdiguneko jendearen artean horiek dira katalan katalanagoak · gero auzoetan atera dira azpitalde batzuk eta horiek dira ikasten aritu direnak eta ez dutenak ikasi · desberdintasuna nire ustez hori da · ikasi duen jendeak agian katalana erabiltzen du eta ikasi ez duenak ez du katalana erabiltzen · kw: ni katalana hitz egiten unibertsitatean hasi nintzen beraz · · · katalana ahalik eta gutxien erabiltzeko joera edo erabilera oso mugatua duten profiletan, hura
|
erabiltzeko
ahalegina egiteko prestutasuna eta motibazioa sarritan desberdina da eskolan zein institutuan ikusten ditugun jarrerekiko. kasu horretan, lehentasuna da ahalik eta azkarren erakustea zein den hizkuntza disponibilitatea:
|
2021
|
|
Espedizioa amaitu ostean egunerokotasunean
|
erabiltzeko
ahalegin handia egiteko asmoa zuten parte hartzaile gehienek,% 10ak ertaina zuelarik eta ahalegin txikia edo ahaleginik ez egitea inork erabaki ez zuelarik.
|
|
Amaitzeko, esan daiteke espedizioa amaitu ostean egunerokotasunean
|
erabiltzeko
ahalegin handia egiteko asmoa zutela parte hartzaile gehienek,% 10ak ertaina zuelarik eta ahalegin txikia edo ahaleginik ez egitea inork erabaki ez zuelarik, (23 grafikoa). Gainera, espedizioan egindako lagunekin euskaraz hitz egiten jarraitzeko asmoa parte hartzaile guztiguztiek adierazi dute.
|
|
Alfabetatze ikastaroekin batera eskola" nazionalak" sortzen ari ziren, non tokiko hizkuntzetan irakasten zituzten gai guztiak. Horrez gain, errusiera ez beste hizkuntzak administrazioan
|
erabiltzeko
ahaleginak egin zituzten, eta hainbat eskualdeetan nahiko arrakastatsuak izan ziren (Alpatov, 2000). Aipatutako neurriak korenizatsia (errusierazko korennoi hitzak" bertako" edo" jatorrizko" personari egiten dio erreferentzia) izeneko politikaren barruan gauzatu zuten.
|