2016
|
|
Gai beheranzko politikek lantokian erabiltzeko ahaleginak egin ditzakete, Galesen antzera, non funtzionarioek galesa jakin behar duten edo ikasten egon behar duten. Irlandan aldiz, hizkuntza etxean
|
erabiltzea
sustatzen dute. Gorago aipatu dudan bezala, behetik goranzko mugimenJulia Sallabank – Hizkuntzaren biziberritzerako politika eraginkorra:
|
2017
|
|
HUHEZI barruan neurtu diren esparruetatik, kafetegia izan da euskara gehiago entzun den gunea. Bertan ikasle eta irakasleak biltzen dira atsedenaldietan eta irakasleen presentziak euskara gehiago
|
erabiltzea
susta dezake. aipatu da euskal herrian kaleko erabilera datua apaldu egin dela azken hamar urteotan. %13, 7 ziren euskaraz aritzen zirenak 2006 urtean eta 2016an, berriz, %12, 6 egia da gipuzkoako datua nabarmen positiboagoa dela eta populazioaren ia heren batek erabiltzen duela euskara, hala ere, hemen ere puntu eta erdiko aldea izan da azken bost urtekoan, %32, 6 ziren 2011ko kale neurketan euskaraz aritzen zirenak eta %31, 1 dira 2016an erabili dutenak (Soziolinguistika klusterra, 2017). huheziko datuak aztertzerakoan, kontuan hartu behar da ingurune euskalduna dela eta bertan ikasle oro dela elebiduna; horrek badu eraginik noski, elebidunen proportzioa erabileraren menpeko aldagaia dela argitu baitute hainbat ikerketek (isasi eta iriarte, 1988). euskararen sustapena oinarri izan du fakultateak irakasle eskola sortu zenetik. hortaz gain, arestian aipatu da gizartea euskalduntzeko eskolan jarri duela fokua 1982.urteko legeak.
|
|
Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: ...o guztien %59 izan dira euskaraz. gertakizun honen ondorio argirik ez da eskuratu, eta, beraz, aurrera begira ildo honetan sakontzea beharrezkoa dela ikusi da, berezitasun honi azalpena eman ahal izateko. huhezi barruan neurtu diren esparruetatik, kafetegia izan da euskara gehiago entzun den gunea. bertan ikasle eta irakasleak biltzen dira atsedenaldietan eta irakasleen presentziak euskara gehiago
|
erabiltzea
susta dezake. eskoriatzan, sarrera irteeran, ordea, hizkuntza aldaketa gertatzen da eta gaztelania entzuten da gehiago. Formakuntza akademikoan, huhezin, euskararen erabilera hobesten bada ere, eguneroko bizitzan, gizartean, gaztelania da nagusi. espazio fisikotik ateratzeak jokabide aldaketa hori eragin dezake. hala ere, oraindik ere ezin da hau baieztatu eta sakonago landu litzateke ondorengo ikerketetan. aretxabaletari dagokionez, bertan jaso dira datu apalenak. neurtu diren elkarrizketa guztien %28 besterik ez dira euskaraz izan, eskoriatzan jasotako datuak baino dezente apalagoak. aurrez egindako neurketarik ez dugu eta erabakitzeko dago proiektua bi campusetara zabalduko den edo eskoriatzara mugatuko den. beraz, datu honen interpretazioa konplexua da orain.
|
2022
|
|
Bestalde, xedapen gehigarri modura, Nafarroako euskalkien inguruko honako bi ezarpenak biltzen ditu curriculumak: " Hezkuntza Departamentuak Nafarroako eskualde jakin batzuetan mintzatzen diren euskalkiak irakastea eta eskolan
|
erabiltzea
sustatuko du, ikasketak euskaraz egiten dituzten edo euskara ikasten duten ikasleendako" (Hezkuntza Departamentua, 2015a: 7; Hezkuntza Departamentua, 2015b: 8) eta" Hezkuntza Departamentuak irakasleek Nafarroako euskalkiak jakiteko prestakuntza bultzatuko du eta, halaber, xedapen honen 1 puntuan ezarritakoa5 bete dadin behar diren ikasmaterialak egitea bultzatuko du".... (Hezkuntza Departamentua, 2015a: 7; Hezkuntza Departamentua 2015b: 8).
|
2023
|
|
Kitxuazko hastapen ikastaroak eman izan dira, Kitxua Narrazio Parte Hartzailea, Lurraldea, Gorputza eta Soinua eskola tailerraren barnean. Inguruko toponimia ezagutzeko egitasmoa da, eta bi hizkuntzak
|
erabiltzea
sustatzen du, bertako toponimoen ezaugarria hori baita. Espazio horretako paisaia linguistikoa, eko herrixka eta oraindik eraikitzen ari diren wawa wasi(" haurren etxea", kitxuaz) bera ere elebidunak dira, kitxua eta gaztelania.
|
|
Oinarrizko lau helbururekin egin zen xhab Wala Kiwe – ACIN biztanleriaren autodiagnostiko soziolinguistiko hori, besteak beste, Nasa yuwe hizkuntza
|
erabiltzea
sustatzen edo oztopatzen duten ezaugarri soziokulturalak ezartzea eta hizkuntza biziberritzeko eta indartzeko ekintzak diseinatzea eta ezartzea.
|
|
– Nasa yuwe hizkuntza
|
erabiltzea
sustatzen edo oztopatzen duten ezaugarri soziokulturalak ezartzea.
|