2006
|
|
Beste irudi kolektiboak bezala, irudi soziolinguistikoak munduarekiko eta besteekiko harremanak erabakitzen dituen interpretazio eskemak dira. Bourdieuren aburuz," errealitatean, erralitatearen irudia sartu behar da ala, zehazkiago, irudien gudua buruko irudien baita buruko irudiek
|
erabili
nahi dituzten adierazpen sozialak gisa ulertu behar dira". Irudi soziolinguistikoak aldakorrak direla erakusten du, beretzako, hizkuntza, dialektoa edo akzentua, errealitate soziolinguistikoak izateaz gain, buruko irudien errepresentazioak dira, esan nahi baita ikusmen, estimazio, ezagutza eta ezagupen ekintzak direla.
|
|
" diglosiaren irudiak bi motatakoak dira: alde batetik, usadioak onartarazten dituen desbalorapenak sendotzen ditu eta, beste aldetik, ordainketa mugimendu are eta indartsuago bat eragiten du zapaldua dagoen hizkuntza mehatxatua sentitzen denean, Bourdieu ren aburuz," errealitatean, erralitatearen irudia sartu behar da ala, zehazkiago, irudien gudua buruko irudien baita buruko irudiek
|
erabili
nahi dituzten adierazpen sozialak gisa ulertu behar dira".
|
2008
|
|
Gizartedimentsio eta oihartzun honek, aparteko motibazioa emateaz gain, arduratsuago bihurtu ditu idazterakoan. Euskara egoki nahiz zuzena erabiltzen saiatzen dira, eta, helburu horrekin, blogean txertatu ditugun baliabideak,
|
erabili
nahi dituen edonoren esku daudenak, maiz baliatu ohi dituzte (hiztegi batua, sinonimoak, euskara gaztelania hiztegiak, antolatzaileak, atsotitzak, esamoldeak,...).
|
2009
|
|
Euskal Herrian kokatuta dagoen Estatuko Administrazioari dagokionez, bertan ez da jadanik inolako hizkuntz plangintzarik abian jarri Erkidegoko berezko hizkuntza
|
erabili
nahi dutenen hizkuntz eskubideak bermatu ahal izateko. Honetara, berriki, Europako Kontseiluaren Ministroen Batzordeak 2008ko abenduaren 10ean onartutako Gomendioak8 espainiar agintariei aholkatzen die," Kartako 10 art.ren aplikazioak ukitzen dituen Autonomia Erkidegoetan kokatuta dagoen Estatuko Administrazioan, bertako langileei bideratutako kontratazio, karrera eta heziketa programak aztertzea, langile kopuru aproposak dagokion hizkuntzaren ezaguera praktikoa eduki dezala bermatzearren; orobat aholkatzen die," Estatuko zerbitzu publiko guztietan hizkuntza erregionalen edo gutxituen presentzia ziurta dezatela" 9.
|
|
Gauza askoren erantzukizuna norbanakoarengan uzten den garai hauetan (esate baterako zerga iruzurraren aurrean parte ematea eskatzen digute), auzo lanerako
|
erabili
nahi dugu guk lidergotza. Jakinik ere, euskararen sarbidea lan munduan eragozten duten faktore sozio estruktural boteretsuak badaudela, EraLanera bildu garenon eragin esparruan hizkuntza erantzukizuna partekatzeko prozesu bat bideratu nahiko genuke.
|
|
Lidergoa gizarte aldaketarako palanka bezala
|
erabili
nahi dugunez, lidergo mota ezberdinetan jantzi behar izan dugu. Gizarte psikologiatik edan dugu horretarako.
|
2010
|
|
Norbanakoaren urritasuntzat hartuko da, eta, halere, inork —ez irakasleek, ez ikasleek, ez erakundeak— du ikasketaedo erakunde jardueren hizkuntza aldatu horregatik. Printzipio horiei jarraiki, bai ikasleek, bai eta irakasleek ere, eskubidea izango dute bi hizkuntza ofizialetako zein
|
erabili
nahi duten erabakitzeko, hau da, katalana edo ingelesa. Azken horiek, betiere, dagokien zentroak edo erakundeak berak emandako jarraibideen edo onarpenaren mende egongo dira.
|
|
Pompeu Fabra Unibertsitatea (aurrerantzean, UPF) Bartzelonako unibertsitate kataluniarra da, eta honako xede hau dauka hizkuntzei dagokienez: katalana
|
erabili
nahi du beti erakundean, hau da, koofiziala den hizkuntza espainiarra erabili nahi du, ikasle askok dakitena eta erabiltzen dutena, eta ingelesa ezarri nahi du lanerako hirugarren hizkuntza gisa ikasketaeta ikerkuntza gaietarako. Horretarako, Eleaniztasunerako Ekintza Plana (PAM) landu du UPFk, hizkuntzen gaineko Europako gomendioekin bat etorriz.
|
|
Pompeu Fabra Unibertsitatea (aurrerantzean, UPF) Bartzelonako unibertsitate kataluniarra da, eta honako xede hau dauka hizkuntzei dagokienez: katalana erabili nahi du beti erakundean, hau da, koofiziala den hizkuntza espainiarra
|
erabili
nahi du, ikasle askok dakitena eta erabiltzen dutena, eta ingelesa ezarri nahi du lanerako hirugarren hizkuntza gisa ikasketaeta ikerkuntza gaietarako. Horretarako, Eleaniztasunerako Ekintza Plana (PAM) landu du UPFk, hizkuntzen gaineko Europako gomendioekin bat etorriz.
|
|
Pompeu Fabra Unibertsitatea (aurrerantzean, UPF) Bartzelonako unibertsitate kataluniarra da, eta honako xede hau dauka hizkuntzei dagokienez: katalana
|
erabili
nahi du beti erakundean, hau da, koofiziala den hizkuntza espainiarra erabili nahi du, ikasle askok dakitena eta erabiltzen dutena, eta ingelesa ezarri nahi du lanerako hirugarren hizkuntza gisa ikasketaeta ikerkuntzagaietarako. Horretarako, Eleaniztasunerako Ekintza Plana (PAM) landu du.
|
|
Pompeu Fabra Unibertsitatea (aurrerantzean, UPF) Bartzelonako unibertsitate kataluniarra da, eta honako xede hau dauka hizkuntzei dagokienez: katalana erabili nahi du beti erakundean, hau da, koofiziala den hizkuntza espainiarra
|
erabili
nahi du, ikasle askok dakitena eta erabiltzen dutena, eta ingelesa ezarri nahi du lanerako hirugarren hizkuntza gisa ikasketaeta ikerkuntzagaietarako. Horretarako, Eleaniztasunerako Ekintza Plana (PAM) landu du.
|
2011
|
|
Filosofia horren arabera, gizakiok etikoki eta arduraz jokatu behar dugu ingurumenarekin. helburua da ekonomiaren nahiz gizartearen aurrerabidea eta ingurumenarekiko errespetua uztartzea. ekonomia eredu eta gizarte hedakorrei aurka egin behar diegu. Ideia hori hizkuntzen iraunkortasunari aplikatzeak hizkuntza hedakorrei, hizkuntza menderatzaileei eta hizkuntzaren eginkizunak neurriz kanpo
|
erabili
nahi dituzten hizkuntzei aurka egitea dakar. Ikuspuntu hori hartzen badugu, iraunkortasuna unibertsal bilakatzen da; ikuspegi unibertsal hori gure egin nahi dugu, hain zuzen ere. gureak bezalako hizkuntzakomunitateek ez diote komunikazio unibertsalari uko egiten; aitzitik, gainerako taldeekin ulertzeko gai den giza espeziaren parte izan nahi
|
2012
|
|
Izan ere, kontuan hartu behar da hiztun horiek eremu publikoetan hizkuntza hori hitz egiten duten beste hiztun batzuk aurkitzeko duten probabilitatea. Horregatik, metodo hau
|
erabili
nahi duten guztiei esango nieke euskararen adibideari jarraitzeko, eta ez mugatzeko emaitzak jakinaraztera soilik, baizik eta emaitza horiei buruzko iritziak eskatzeko era guztietako adituei. Neurketaz gain, erabili emaitzak hobeto ulertzen laguntzen duten beste ikerketa metodo batzuk ere.
|
2015
|
|
Egia esan, irakasleen aldetik ere kezka handia zegoen gai honen inguruan, eta azken 5 urteotan hainbat ikastaro eskaini ditugu, bai ikastetxeko egitasmo bezala lantzeko bai Nafarroako irakaskuntzako irakasle solteei prestakuntza eskaintzeko. Esperientzia horiekin batera ikasi dugu, eta guk ikasitakoa
|
erabili
nahi duen edonoren esku jarri nahi dugu.
|
|
Erantzuna ezezkoa da, eta hortaz, zaila da egoera anitz batetatik abiatuta diagnostiko orokor bat egitea. Honenbestez, eskalek dute fidagarriak izan azaletik pasatzen baditugu, baina eskualdez eskualde eskala horiek
|
erabili
nahi baditugu, ezinbestean eskala horien egitura eta izaera aldatu behar dira.
|
2016
|
|
Asturiera betidanik egon da han, eta, gaur egun, antzeman daitekeen berezko argia ematen du. Zenbaiten axolagabetasunak ez bazuen argi hori ikusi izan nahi, edo beste batzuen maltzurkeriak argi horien islak
|
erabili
nahi bazituen ustekabeko distira batez dohatzeko, hori ez da soziolinguistikari inporta zaion kontua, eta ez da, inondik inora, hizkuntza normalizatzeko estrategia benetan eraginkor bat definitzeko kontu erabilgarria. • oKArrAK
|
2021
|
|
Bereziki hizkuntza gutxituen testuinguruan babesguneak honela ulertu dira: gizarte espazioak non hizkuntza gutxitua
|
erabili
nahi dutenek horrela egin dezaketen, hori egitea" normala" eta espero daitekeena dela ontzat ematen delako (O´Rourke eta Walsh 2020: 168, adibidez, irlanderarako).
|
|
Taldean gazte gehienak Bilbo inguruko hiztun berriak badira ere, batzuk Bilboko etxeko euskaldunak dira, eta beste batzuk herri euskaldunetako mota ezberdineko euskaldunak. Guztiek daukate gutxienez gaitasun nahikoa euskaraz komunikatzeko eta denek
|
erabili
nahi zuten gehiago egunerokoan, eta helburu hori lortzeko onartu zuten ikerketan parte hartzea.
|
|
Bereziki hizkuntza gutxituen testuinguruan babesguneak honela ulertu dira: gizarte espazioak non hizkuntza gutxitua
|
erabili
nahi dutenek horrela egin dezaketen, hori egitea" normala" eta espero daitekeena dela ontzat ematen delako.
|
|
Hala, gazte hauei euskara jende gehiagorekin erabiltzea gustatuko litzaieke, galdetegietan adierazi dutenaren arabera. Gehienek lagunekin edo/ eta klasekideekin
|
erabili
nahi dute: 67/ 106 Gurasoekin 15ek nahiko lukete, eta hori ere esanguratsua izan daiteke, besteak beste, transmisioari dagokionean; izan ere, pentsatzekoa da horiek etorkizunean seme alabarik izanez gero euskara transmitituko dietela, beraiek etxetik erdaldunak izan arren.
|