Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 98

2000
‎Ekonomia mailan, Internet en inperialismoa merkataritza elektronikoarenbidez gauzatzen da. Horrela, metropoliak politika ultraliberala aplikatzen du kanpoko merkataritza erlazioekiko, eta protekzionismo itxia barrukoarekiko, horretarako ziber polizia erabili behar badu ere.
‎TABen gaurko aplikazio komertzial gehienak jatorri askotako informazioak ematen dituzten sistemen inguruan garatuta daude; informazio horiek gehienetan telefonobidez ematen dira, esate baterako, gure telefono txartelaren egoerari buruzko informazioa ematen digutenak, edo burtsa finantzieroaren egoerari buruz, edo hiri batean edobestean dagoen eguraldiari buruzkoa, edo gure posta elektronikoa irakurtzeko gai dena. Informazio aldakorra erabili behar dugun edozein egoeratan, testu ahots bihurgailua erabili ahal izango da informazioa ahots bihurtuta eman diezagun. Ahots moldearen abantaila, gaur gure artean hain hedatua den telefono sarearen erabilpena ahalbidetzean datza.
‎Aurre grabatutako unitateetan aldaketa prosodikoak egiteko PSOLA teknikaerabiltzea. Teknika honek, emaitzetan kalitate handiarekin seinalean aldaketaprosodikoak egitea ahalbidetzeaz gain, oso gaitasun konputazional txikia behardu; hau garrantzitsua da, bihurgailuak errekurtso konputazionalak beste aplikazio batzuekin batera erabili behar dituenean (esate baterako, telefono lerrobatzuk batera maneiatu behar dituen sistema batekin).
‎Euskal hizkuntzan hitz bat baino gehiago erabili behar ditugu gaztelaniazko edo frantsesezko audiencia/ audience hitzen bidez adieraz daitezkeen esangurak geure egiteko. Alde batetik, entzule indizea edo entzuleria berbak darabiltzagu euskaraz honako hau adierazteko:
‎Aitor Gorostizak (1999) egokiro aipatzen du arau horiek hizkera jasorako erabili behar direla, maila formalean alegia, eta euskara batuaren ebakera zainduak ez dituela ordezkatzen herri mailako ahoskerak, euskalki eta azpieuskalkietan topa ditzakegunak. Beren garrantziagatik, albistegietako irratilariek eskuarki euskara batuaren maila jaso hori erabili behar dutelako, interesgarria da arazo hori hona ekartzea; arauak ikusi aurrez, dena dela, euskal alfabetoaren letren izenak Euskaltzaindiak 1994ko azaroan onetsiak ere jarriko ditut, hitzen ebakeretan eragina baitute:
‎Era iradokor eta erakargarri batez hasi behar ditugu albisteak, entzuleen arreta gureganatzea helmugatzat hartuz. Abiatze onak lortzeko, honako hiru elementu hauek erabili behar ditugu:
‎Beste pertsona baten zerbait aipatzen denean, aipuaren hasiera eta amaiera argiro uzten dituzten hitzezko errekurtsoak erabili behar ditugu. Esaterako:
‎7 Orduak jartzeko orduan, letrak erabili behar ditugu: –arratsaldeko bost t' erdietan hasiera eman zaie euskarari buruzko topaketei?.
‎Irratian diharduten kazetariek hitz laburrak eta xeheak erabili behar dituzte. Honen zioa oso sinplea da:
2001
‎Erroreei atzera ere oratuta, hutsak itzulpen arazo moduan aztertuz gero, itzulpen jakintzen soluzioak erabili behar genituzke. Oro har, batez ere gertaera batnabarmentzen da, hiztegi eta joskera mintzagai hartuta:
‎Barrene Barreneten bi modu horietan lantzen dira ikas estrategiak. Batzuetan garbi jartzen zaio ikasleari, bere liburuan, nolako estrategia erabili behar duen; beste zenbaitetan ikasleak estrategia batzuk erabiltzera bultzatzen ditugu, bainainolako gogoetarik egin gabe; eta, azkenik, beste askotan, irakaslearen esku utzidugu ikasleak jakinaren gainean jartzea ala ez, hau da, ikaslearen liburuan ez duguezer zehazki aipatzen erabili beharreko ikas estrategien inguruan, baina irakasleak, bere ikasleak horren beharrean daudela atzemanez gero, in...
‎Ikasle guztiek, era batean edo bestean? ezagutzen dituzte estrategia ezberdinak.Arrakastaren gakoa, beraz, estrategia bakoitza noiz erabili behar duen aukeratzeko orduan legoke.
‎(vii) Eskema hauxe da: 30 $ eko balio osoaren esportazioen trukean, A herrialdeak G herrialdetik 20 dolarrera murrizten den ordainketa erreala lortzen du; beraz, herrialdeak beste 10 $ erabili behar ditu, ondasun gehigarrien esportazioetatik datozenak (es3A). Laburbilduz, interesen nazioarteko multiplikatzailea, efektiboki, 2 zenbakia da.
2002
‎Zureahozko ingelesa ez da oso ona, baina ongi ezagutzen duzu hiztegi teknikoa etanahiko ahaztuta dituzu ingeles gramatikaren arauak. Nahiko urduri zaude.Zeintzuk dira erabili behar dituzun hizkuntza estrategiak??
‎Modu batean zein bestean, hizkuntza berriarenforma batzuk ekoizten dituzte (egokiak eta desegokiak). Hipotesi horiek egiaztatzeko ala baztertzeko, hizkuntza erabili behar dute. Ikasleek hori guztia egitekomotibazioa behar dute, eta nahi eta nahi ez hizkuntzaren formari erreparatu behardiote egiten dituzten hipotesi desegokien ondorioz sor ditzaketen erroreei aurreegiteko.
‎Amaitzeko, esan behar dut paradigma honen egitura itxiak ez gaituela beldurtu behar. Willis en eredu hau geuk erabili behar dugu geure behar didaktikoenarabera, eta ez ereduak gu.
‎Hasieratik euskaraz aritzeko erabakia hartu zuten arduradunek, hala eta guztiz ere, gaiak eskatuz gero, gaztelania erabili behar bazuten, ez zutela baztertuko azaldu zuen Setoainek Argiari egindako elkarrizketa batean:
‎– Era berean, euskararen batasunerako prozesua hasita zegoen, eta euskaldunek ere ez zekiten batzuetan zein zen irratietan erabili behar zuten hizkuntza: batua ala norberaren euskalkia, literarioa ala mintzo naturala?
‎Gauza bera gertatzen da telebistak erakutsitako irudiekin eta enkoadreekin. Irudiak ere modu duinean erabili behar ditu profesionalak.
‎keta deskodeketarako arautegi bera erabili behar dute komunikazioaren
‎–Ez da negar egiteko garaia, esan zion?; mendeku hartu behar dugu. Burdina erabili behar dugu, edo gauza izugarriagoren bat, halakorik balego; modu krudelen batez zigortu behar dugu tiranoa. Su emango diot jauregiari, tereo zitala bertan kiskal dadin, edo bestela mihia eta begiak erauziko dizkiot, edo milaka kolpe emango dizkiot bere gorputz lotsagabetik arima kriminala ateratzeko.
2003
‎Euskal Herrian herri txiki asko dauzkagu, eta ez daulertzen horrelako dependentzia banatzaile handiekin. Gure kultura politikoa etamikroekonomikoa erabili behar ditugu. Transgenikoak ere beste gai bat dira.. Transgenikorik gabeko Euskal Herria?
‎Baina, non dago Euskadiko Ezkerraren egitarau kulturala? Zer estratejia erabili behar dute hura ezartzeko?
‎Pradako agiriak bazituen Uztaritzekoan azaltzen ez ziren zenbait puntu interesgarri, hala nola, zientziaren esparruak bereizi beharra. Era horretan, Kataluniako kultura komunitatera zuzen dutakoak katalana erabili behar zuen, gaiak Kataluniako eremuarekin lotuta zeudenean gauza bera egin behar zen, baina ingelesezko laburpenarekin. Zientzia gaiak, azkenik, ingelesez argitaratu behar ziren, katalanez idatzitako laburpenarekin batera.
‎Gazte horien ustez, Eusko Kontseilu Nagusiak sail berezi bat sortu behar zuen unibertsitatearentzako, unibertsitatearen transferentzia negoziatu behar zuen eta Euskal Unibertsitatearen araudia zehaztu. Horrek euskara eta euskal kulturaren garapena babesteaz gain, Espainiaz kanpoko ereduak eta irakasleak erabili behar zituen. Unibertsitate berria «deberá estar totalmente desvinculada del poder que ejerce el. Cuerpo de catedráticos numerarios españoles»28.
2004
‎Logika bat izateko lehenengo elementua hizkuntza formala da. Hizkuntza formalbatean, hizkuntza naturalean gertatzen ez den moduan, aurretik eta behin betiko guztizzehaztuta daude berau osatzen duten sinboloak (hizkuntza naturaleko hitzak lirateke), baitaberaiek konbinatzeko erabili behar ditugun arauak ere (hizkuntza naturaleko gramatikalitzateke). Arau horiek erabiltzen ditugunean hizkuntzako sintaxiaren oinarriak jartzen arigara, eta beraien bidez zehazten dugu gure logikan sinboloen zein segida den onargarria etazein ez.
‎Duchampartista moduan sailkatzen bada, orduan haren lanek artea osatuko dute; bcstela, ez. Dcnadcn. horrela arazoa desbideratu bestc ezcr ez dugu cgitcn, Duchamp artista den ala cz jakitcko, irizpide sailkatzailca ez dena erabili behar baitugu. (2) Arte kontzcptua analizatu nahi duenean, Weitzek honako tesi hau babesten dueladirudi, alegia: gauza bat arte da soilik gauza horrek aldez aurretik onarturiko artclanaren, familia antza?
2005
‎Hau da, eduki berria, eraulergarri batean, memoriaren sarean integratu behar du ikasleak. Ikaskuntza esanguratsu edo adierazgarriak irakasleak ikasgelan erabili behar dituen metodologiaketa teknika didaktikoak baldintzatzen ditu. Ikaskuntza esanguratsua lortzeko, metodologia eta teknika egokiak aurkitu behar dira, eta horrek, irakasleen aldetik, prozesu hauen azterketa, berreraikitzea, erreflexioa eta planifikazioa exijitzen ditu.
‎b. ICP tresna gisa zertarako erabili behar dugun justifikatu.
‎b. ICP tresna gisa zertarako erabili behar dugun justifikatu: lehen puntuanaipatutako arazoei nola aurre egin curriculumaren bidez.
2006
‎Erretina modu iraunkorrean mindu daiteke. Eguzkiari begiratzen diozun guztietan iragazki egokia erabili behar duzu, bai begi hutsak, zein prismatikoak, zein teleskopioa erabiltzen badituzu ere.
‎Kontuz! Fenomeno hau ikusteko eguzki argia gutxienez 100.000 aldiz moteltzen duen iragazkia erabili behar duzu.
‎Garbi dago horiek ezin direla batez besteko kontsumitzaile arruntatzat hartu, eta beste talde batzuetan kokatu lirateke, besteak beste, «azpikontsumitzaile» edo «kontsumitzaile ahulenen» taldeetan. Puerto Ricoko etorkin nekazarien adibidea dugu azpikontzeptu horren adierazgarri, jatorri horretako langile batzuk kutsatu egin baitziren erabili behar zuten produktu baten jarraibideak ingelesez irakurtzeko gai ez zirelako (Hubboard Hall Chem. Co.
‎Azkenik, objektuak posible izan behar du (esaterako, ezin da eskatu une horretan ezagutzen ez diren baliabide teknikoak behar dituen publizitatea sartzen). Objektua posible izateaz dihardugularik, ulertu behar da bai publizitateaz beraz, bai agentziak egiteko erabili behar dituen baliabideez ari garela (adibidez, posible da hegazkin batekin publizitate mezu jakin bat zeruan marraztea; edo mezua serigrafiatuta daraman automobil bat alokatzea).
2007
‎Hirugarren dokumentu bat lehen aipatu dudan kontratu programa da, oso inportantea dena. Azken finean, administrazio publikoak diru bat jartzen du EITBkhelburu batzuk lor ditzan, eta hor ere markatzen da nola eta zer nolako irizpideak erabili behar dituen EITBk etorkizunean. Hiru dokumentu horiek, guztiakpublikoak direnak, oso ondo erakusten dute zer nolako norabidea daukagun etazer izan behar dugun.
‎Hain zuzen ere, gaur egungo inguruabarrak oso ezberdinak direnez aurrekoetapa historikoetan zeudenekin, gizabanakoek eta giza taldeek birmoldatu behardute euren lurraldeen eta inguruabar historikoen kontsiderazio sozialari dagokionez, orain jada argudio sendoagoetan oinarrituz (sakontze kulturala), eta ez indarrean, bere agerpide guztiak barne. Arrazoiaren indarra erabili behar dugu, gizaizaeran sakonduz, eta ez indarraren arrazoia, gizakien kopuruak edo batzuenbotereak erabilia beste batzuen borondatearen gainetik.
‎Eragileak goi kulturan, herri kulturan edo masa kulturan aritzeko metodologiaegokitua erabili behar du, bakoitzaren arabera hiru maila horietan bereizi beharduen prozesua mantentzeko. Bestela, eragin ordez, desbideratu eta oztopatubesterik ez du egingo.
‎izango. Esaterako: emakumeen bazterketa salatzen duen diskurtsoa emakumeek sinetsi behardute aurrenekoz, beraiek erabili behar dute beren egoeraren kontu emateko (hau gertatzen zait emakumea naizelako eta emakumea izatea ez da nire, arazo, edo, ezaugarri oker?
‎Definizio esentzialistak(, holakoak behar dugu izan?) eta totalizatzaileak(, guztiok holakoak?) posizio hartze estrategikoak baino ez lirateke. Baina kontuz, De Certau k zioen bezala, eremu propioa eta estrategia boteregunearen tokia da.Boteregabeak taktika erabili behar du askotan eta kasu honetan, lekurik gabe?, bestearen eremuan mugitzen da. Noraino lortu dugu euskaltzaleok, eremu propiobat?
‎Mugimendu Askeko Eremua (MAE) haurraren ingurune ekologikoan sortzenda, ingurune horretan dauden aukeren arabera. MAEren ezaugarriak haurraren, kulturaren eta zaintzaileen araberakoak dira, horiek zehazten baitute haurrak unebakoitzean egin ahal izango duena (adibidez; erabil dezakeen hizkuntza, bestepertsonak nola tratatu behar dituen, objektuak nola erabili behar dituen, eta abar). Beraz, MAE lekuaren eta unearen arabera definitzen da. Hala, alde handia egongoda haur batek ikastolan jolasten ari den bitartean egin ditzakeen mugimenduen edoetxean bazkaltzen ari denean egin ditzakeenen artean.
‎Beste inork erabiltzen ez zuen prozedura zeukan hark2: erabili behar zituen gaiak zatikatu egiten zituen(?). Zorrozki estutzen zuen bere memorian erabiliko zuen materia eta (analisi horretan) ez zuen ahazten, inola ere ez, baliagarriak izan zitezkeen argudioetarik bat bera ere ez, horietarik bakoitza baieztatzeko nahiz errefusatzeko (Zizeron, Bruto, LXXXVIII).
‎Arau orokorrekin jarraituz, azpimarratu behar da, Nafarroako zerga sistemak estatuko Ley General Tributarian erabiltzen den terminologia eta kontzeptu berberak erabili behar dituela. Horrez gain, eta hau serioagoa da, Nafarroako presio fiskala eta estatukoa berdinak (ekibalenteak testualki idatzita) izan behar dute.
‎Hizkuntzazko hezkuntzaz haur japoniarrek, beste gizakienganako zein harremanetan dauden, ikasten dute. Esate batera, ene amari galdetzen badiot «aita gelan al dago?», beste esamolde bat erabili behar dut, itaun bera aitaren lagun bati egiten badiot, edo itaun bera ene ahizpari egiten badiot. Kontua ez da nork nori hitz egin harremana bakarrik, ezpada aintzat hartu behar da halaber hitz egilearen harremana nortaz hitz egiten denarekin, eta nori hitz egiten zaionaren harremana orobat nortaz hitz eginarekin.
‎Irakatsiko dizut ZERTZUK/ ZEINTZUK estrategia erabili behar dituzun 4 HEa gainditzeko
‎Irakatsiko dizut ZELAKO estrategiak erabili behar dituzun 4 HEa gainditzeko
‎Datuok eskuan, ez dago duda tantarik, perpaus osoa erabilita badago aurkezpen testuinguruan batez ere, zein kokalekutan erabili behar genukeen perpaus konpletiboa: aditz nagusiaren atzean.
2008
‎Psikologoek, garapenari buruzko informazioa lortzeko, metodo zientifikoak erabiltzen dituzte. Horretarako, arau objektiboak erabili behar dituzte. Atal honetan, zientzia, metodo zientifikoa eta ikerketa metodoa zer diren izango da mintzagai.
‎Dislexia fonologikoa duenak ezin ditu hitz ezezagunak eta sasi hitzak irakurri, baina arazorik gabe irakur ditzake hitz ezagunak. Azaleko dislexia duenak, berriz, arazorik gabe irakurtzen ditu sasi hitzak edo hitz ezezagunak, baina hitz ezagunak irakurtzeko bide fonologikoa edo zeharkako bidea erabili behar du. Azaleko dislexia dutenek nahasi egiten dituzte soinu berdina eta ortografia ezberdina duten hitzen esanahiak (adibidez, haur eta ahur hitzen esanahiak).
‎Sendagileak ebakuntza egiten ari dira+ Koldo telebista ikusten ari da. Bi proposizio ditugu, bakoitza bere egile, objektu eta ekintzarekin, baina bi proposizioak elkartu nahi baditugu, biei erkide zaien elementu bat edo zergatizko erlazio bat erabili behar dugu: Sendagileak ebakuntza egiten ari dira.
‎– Gaur egun zalantza asko dago irakasleen artean, idaztean haurrak erabili behar duen letra motari buruz.
2009
‎Hau da, berriemaile horrek albiste iturri diren pertsona etaerakundeekin harreman estua eta iraunkorra behar du izan. Kazetari horrek soilsoilik informazio iturri fidagarriak erabili behar ditu eta bestelakoak alboratu.
‎Gure laginean dauden proteasen inhibizioa ere ezinbestekoa da etainhibitzaile bat edo inhibitzaile nahaste bat erabili behar dugu (Barret &Salversen, 1986).
‎Array aren bukaeran elementuak gehitu edo kendu beharrean array aren hasieran egin nahi badugu, shift() eta unshift() funtzioak erabili behar ditugu:
‎Orain arteko ahaleginak bideratu ditugu Perl en oinarrizko egiturak ikasi eta horiek programa ezberdinetan aplikatzera. Esan liteke gure sukalde honetako tresnarik garrantzitsuenak ezagutzen ditugula, baita horiek nola erabili behar ditugun ere. Memento honetan, normala den bezala, benetako platerak kozinatzen hasteko irrikan gaude.
‎Fitxategia exekutatzeko Perl interpretatzailea erabili behar duela esaten dio sistema eragileari lehen lerro horrek, baita interpretatzailea non dagoen ere.
‎Proba egin zuek ere, asmatu bilaketa patroiak eta idatzi. Aldatu nahi baduzue= -parekatze eragilea eta jarri haren ordez! -, bere portaera nolakoa den ikusteko (ez ahaztu gero amaieran berriro= -jartzea, hemendik aurrera ere programa erabili behar dugu eta!).
‎Funtzio deia egitean parentesi artean idazten dira eta Perl ek automatikoki @_ array berezian gordeko ditu idatzitako argumentu guztiak. Azpiprogramak datuok erabili behar dituenean @_ bektorean izango ditu eskuragarri.
‎Erregioen gobernuek, gehienetan, eskaintza indartzeko politikak erabili behar dituzte, zeren esparru geografikoarengatik eskaera berpizteko beraien ahaleginek, gehienetan, ez baitute izaten eragin handirik erregioaren esparruan bertan. Eskaera agregatua piztuz, gerta daiteke, neurri handi batean, eskaera horren onuradunak atzerriko enpresak izatea, herri bakoitzaren nazioartekotze mailaren arabera.
‎enplegu eta errenta handiagoak inflazioarekin edo enplegu eta errenta txikiagoak egonkortasun monetario handiagoarekin. Epe luzera, helburu biak (enplegu osoa eta egonkortasun monetarioa) eskuratu nahi badira, beste mota bateko neurriak erabili behar dituzte gobernuek. Adibidez, lanbide prestakuntzarako politikak, lan araupena malgutzea (lan baldintzak, garraioak, komunikazioak, etxebizitzen merkatua sustatzea, etab.) edo produktibitatea eta ekoizpena sustatzeko politikak (Acocella, 2000).
‎Horrekin batera, sistema eragileak socketari dagokion datu egitura sortuko du, eta datu egitura hori identifikatzen duen deskriptorea aplikazio prozesuaren deskriptore taulan erantsiko du. Hurrengo batean, aplikazio prozesuak socketa erabili behar duenean, deskriptore horren bidez erreferentziatuko du. Hori da, zehatz mehatz, Unix sistemetan sistemaren beste edozein baliabide (fitxategiak, diskoak?) erabiltzeko mekanismoa.
‎Aplikazioak socket baten helbidea erabili behar duenerako, datu egitura estandar bat definitu da. PF_ INET domeinuko socketen kasuan sockaddr_ in egitura da hori.
‎Konputagailu era bakoitzeko aplikazioen bertsio desberdina sortzea eta erabiltzaileari zein den bere makinaren barruko sintaxia jakin beharra ekiditearren, C liburutegi estandarrean badaude funtzio batzuk behar diren sintaxi bihurketak egiteko. Programatzaileak funtzio horiek erabili behar ditu bere socketaren helbidea grabatzean (sintaxi lokala sare sintaxi bihurtzeko), baita beste muturreko socketaren helbidea irakurtzean ere (sare sintaxia bere sintaxi lokalera bihurtzeko). Lehenengo bihurketan htonl() eta htons() funtzioak erabiltzen dira (Host TO Network Short, Host TO Network Long); sare sintaxitik sintaxi lokalera pasatzeko, ntohs() eta ntohl() (Network TO Host Short, Network TO Host Long).
‎Bideratzaileen kasua desberdina da. Datagramak bideratu behar dituztenez, aurrezenbakiaren barneko egitura ezagutu eta erabili behar dute. Hala ere, bideratzaile guztiek ez dituzte ezagutu behar aurrezenbakiaren eremu guztiak.
‎Bideratzaileen kasua desberdina da. Datagramak bideratu behar dituztenez, aurrezenbakiaren barneko egitura ezagutu eta erabili behar dute. Hala ere, bideratzaile guztiek ez dituzte ezagutu behar aurrezenbakiaren eremu guztiak.
‎Batzuetan, zerbitzu bat emateko protokolo bat baino gehiago erabil daitezke. Kasu horietarako, aplikazioak badu sistemari esatea zein protokolo erabili behar duen. SOCK_ STREAM eta SOCK_ DGRAM zerbitzuetarako protokolo horiek finkatuta daudenez (TCP eta UDP, hurrenez hurren), programatzaileak 0 balioa adierazten du protokolo gisa.
‎Harrigarria bada ere, RFCetan ez da zehazten zer egin behar den kasu horretan. Hau da, ez dago argi definituta ea TCPk blokekako ala banakako birtransmisioa erabili behar duen; inplementazioaren araberako kontua da hori. Hala ere, inplementazio gehienek egiten dutena honako hau da:
‎Beraz, eredu sinplifikatu horri jarraituz, kalkula dezakegu TCP konexiotik aplikazioak lortuko duen transmisio abiadura fitxategi bat bidaltzean. Kalkuluan erabili behar dugun leihoaren tamaina erabakitzea da arazo bakarra. Honako kasu hauek ditugu:
‎kreditua da aurreko hiruren artean txikiena. Kreditua da, orduan, TCP konexioaren abiadura kalkulatzeko erabili behar dugun leihoaren tamaina. Kasu honetan ere, ez da inoiz kongestiorik sortuko, leihoa ez baita inoiz K byte izatera helduko.
‎Sareari informazioa emateko eta saretik informazioa jasotzeko sare txartela dugu. Sare txartelari informazioa emateko eta hortik informazioa jasotzeko, sistema eragilearekin integratuta dagoen sare txartelaren driverra (edo kontroladorea) erabili behar dute aplikazioek.
‎Driverrak programatzaile espezializatuek sortutako programak dira, txartelarekin «hitz egiten» dutenak, informazioa igorri eta hartzeko. Bezeroek eta zerbitzariek sarea erabili behar dutenean, sistema eragilearen dei berezi batzuk erabiliko dituzte, txartelaren driverra erabiltzen duten sistema deiak, hain zuzen ere. Sistema dei horiek osatuko dute sarbide mailako interfazea.
‎ebazlea (resolver). Beste programek (adibidez, arakatzaile batek) ebazlea osatzen duten errutinak erabiltzen dituzte DNS zerbitzuak erabili behar dituztenean.
‎Gainera, errepikapen erasoak ekiditeko, denbora marka bat bidaltzen du, bien arteko gako simetrikoarekin zifratuta. Beñatek egiaztagiria deszifratuko du, eta hor aurkituko du Ainhoaren identifikazioa eta berarekin komunikatzeko erabili behar duen gako simetrikoa. Orain bi aldeak, Ainhoa eta Beñat, kautotuta daude eta badute lan saio honetan, eta honetan bakarrik, erabiliko duten gako simetrikoa.
2010
‎Orri zuri bat eta gutun azal bat ematen zaizkio. Gutun bat bidaliko balubezala erabili behar du material hori. Hau da, orria gutun azalaren barruan sartubehar du, itxi, helbidea idatzi (izena, kalea, herria eta probintzia), eta, azkenik, zigilua jarri.
‎Erakunde autonomiadunek erabili behar dituzte koordinazio tresnak, hau da, eskumen propioak egikari ditzakete esparru zehatzean. Horrek esan nahi dukoordinazioak ez daramala ahalmen bakarra baliatzera, beraien arteko bateragarritasuna eta koherentzia baizik (Suay, 1991:
‎Definizio horren barruan, garraio sektoreari lotutako iraunkortasunaren hainbat gako daude: ingurumenagarapen prozesuaren funtsezko elementua da; mugikortasun iraunkorra prozesu batda, ez ideia estatiko bat (hau da, etengabe ekitea eskatzen du, ez irtenbide bakarbat aplikatzea); mugikortasun iraunkorra ezin da definitu garapen iraunkor zabalago baten barruan ez bada; ingurumenaren hondamen atzeraezina murrizteko, baliabide berriztagarriak erabili behar ditugu; garraioa beharrak asetzeko (ez desioak) bitarteko bat da (ez helburu bat); eta, azkenik, ekintza politikoak irisgarritasuna bultzatu behar du, ez garraioa; hau da, beharrak gertutasuna handituz asetzenahalegindu behar da, ez lekualdaketen kopurua eta distantzia handituz.
2011
‎Etorkizuneko komunikatzaileak hedabide guztiak kontrolatuko ditu, bakoitzean zer lengoaia erabili behar duen bereizten jakingo du, hedabide batetik bestera erraz igarokoda, edo mezu bera hedabide batean nahiz bestean erraztasun berdinez zabalduko du, euskarri guztien lengoaia kontrolatzen duela jakitun.
‎Hipertestua online hedabidea lehengo euskarrietatik bereizten duen ezaugarria da, eta edukiainformazio unitate minimotan (nodotan) zatitzea eskatzen du. Nodoak hiperesteken edo loturen bidezlotzen dira, eta, hala, sistema horrek interaktibotasun selektiboa dakar berekin, hau da, erabiltzaileakerredaktoreak prestatutako loturak erabili behar ditu. Ondorioz eta definizioz, edukiaren egitura ez dasekuentziala, eta sakontasuna eta zabalera indartzen ditu.
‎Bigarren irizpidearen harira, frogak praktikatzeko laguntza judizialera jotzea ekidin behar da, legeak epaileei frogak praktikatzeko ematen dizkien aukera guztiak erabili behar dituztelarik. Bakarrik, salbuespen moduan, eta beti arrazoituta, joko da laguntza judizialera frogak praktikatzeko.
‎Hau argi ikusten dugu. Hala ere, berriro, bake justiziaren konstituzionaltasunaren inguruko eztabaidan erabiltzen genuen argudio nagusia erabili behar dugu: hogeita hamar urte luze baino gehiagotan, KAk ez du berariaz esan bake justiziak herritarren berdintasuna urratzen duela, ezta «eskubide izarra» den EKren 24 artikuluaren inguruko ehunka sententzietan, beraz, argudio hau erabil daiteke egun?
‎Beste era batera esanda, Jakin ez zen sortu Euskera buletinaren eta ASJU urtekariaren eran hizkuntzari edo hizkuntzalaritzari buruzko aldizkaria izateko, kultura jasoaz aritzeko baizik. Hala ere, oraindik erregistro hartarako prestatu gabeko hizkuntza erabili behar zuenez, hizkuntzaren egoerak mediatizatu zuen proiektu osoa. Hala, kultur hiztegiaren gaineko eztabaidek euskara garbiaren bazterketa eta mordoiloaren gailentzea ekarri zuten, baita euskararen batasunaren alde jartzea ere, eta 1968tik aurrera euskal kulturgintzaren baitan Euskara Batuaren aldeko bozgorailu garrantzitsuenetako bat bihurtzea.
‎hiztegi murriztua, gramatika zein sintaxia sinplifikatua, hizketa erritmo motelagoa edo keinuez asko baliatzea lirateke hizketa horren ezaugarriak. Halaber, errepikapen asko erabili behar ditu irakasleak eta mantsoago hitz egin (haur hizkuntza eta «foreigner talk»en antzekoa, zentzu honetan). Komeni da ikasleei galdera asko egitea, horrela ulermena ziurtatzeko.
‎Herritar modernoak distantzia egokia gorde behar du iruditik. Alegia, bere aktibo intelektualak erabili behar ditu irudia konprenitzeko, ulertzeko, eta hartaz baliatzeko.
‎Erregulazio sinbolikorik ezean, bestea etsai moduan ikusten da eta proiekzioak joko handia du. Bestearengandik bereizi gabe dagoenez, urruntasuna eta hoztasuna erabili behar ditu hura kontrolatzeko. Niak ez du indarrik; superniak eta idealak modu arkaikoan funtzionatzen dute.
‎Konfiantza hori lortuko badu, komunikazio argia, ekibokorik gabea, hitzezkoaren eta ez hitzezkoaren artean desadostasunik gabea, presiorik gabea erabili behar du terapeutak; nortasun helduko pertsona baten moduan jokatu behar du, pazientearen inpresio eta jokabideei iraunkortasun bat emateko.
2012
‎Alabainan, euskera irakur arazi nahi balin ba' dugu orainarte erabil (sic) ditugun gaiakbaino pizgarri ta ernegarriagoak erabili behar ditugula ere erran du idazle berak. Etaarrazoi handia du.
‎Azkenik, objektuak posible izan behar du (esaterako, ezin da eskatu une horretan ezagutzen ez diren baliabide teknikoak behar dituen publizitatea sartzen). Objektua posible izateaz dihardugularik, ulertu behar da bai publizitateaz beraz, bai agentziak egiteko erabili behar dituen baliabideez ari garela (adibidez, posible da hegazkin batekin publizitate mezu jakin bat zeruan marraztea; edo mezua serigrafiatuta daraman automobil bat alokatzea).
‎Garbi dago horiek ezin direla batez besteko kontsumitzailetzat hartu, eta beste talde batzuetan kokatu lirateke, besteak beste, «azpikontsumitzaile» edo «kontsumitzaile ahulenen» taldeetan. Puerto Ricoko etorkin nekazarien adibidea dugu azpikontzeptu horren adierazgarri, jatorri horretako langile batzuk kutsatu egin baitziren erabili behar zuten produktu baten jarraibideak ingelesez irakurtzeko gai ez zirelako (Hubboard Hall Chem. Co.
2014
‎Umeak arraza, erlijio edo beste edozein motatako bereizkeria zabaldu dezaketen jardueretatik babestua izan behar du. Ulermena, jasamena, herrien arteko adiskidetasuna, mundu osorako bake eta anaitasunezko giroan hezia izan behar du, bere ahalmen eta gaitasunak lagun hurkoaren zerbitzurako erabili behar dituela jabetuaz.
‎Urrats honetan, garapenaren ikerketarako galdera adierazgarri bat planteatzen da, garapenari buruzko aurretiko ikerketetan edo teoria jakin batean oinarriturik, edo norberaren behaketari eta gogoetari erreparatuta. Galdera zer motatakoa den, horrek markatuko du, hein handi batean, zer ikerketa mota eta diseinu erabili behar ditugun (ikus
‎Behin eta berriro gogamenean agertzen diren ideia, irudi eta bulkada gogaikarri eta kezkagarriak. Pertsona saiatzen da ideia horiek kontrolatzen, baina kontrolari ihes egiten diote; barne herstura handia eragiten dute, eta estrategia batzuk erabili behar ditu haien kontra borrokatzeko. Eldarniozko ideiak baino usuagoak dira.
2015
‎Eta nik, hori akats bat dela uste dut. Izan ere, erdarak herritxikietan izan duen eragina ikusten dugu, eta egia da elebakarrak baldin badira beraiekin komunikazioa garatu nahi dugunean, derrigorrez erdara erabili behar dugula. Eta badirudi, horrela, beraiekgaraile agertzen direla, itxura batean, nire ustez ez den guda honetan garaile beraiek izan direla.Baina, benetan bera izan al da garaile?
‎Ekologian egunero parte hartzen dugu, garapen jasangarria ez da helburu bat, prozesu bat da. Egunero goaz erabakitzen, egunero goaz bizitzen, eta beraz garapenjasangarri prozesuak direnean guztioi eragiten digu, eta zenbat eta modu aktiboagoan partehartu bai diagnosian, ekintzak proposatzen zein egunerokoan, orduan eta eraginkorragoa da.Igorrek aipatu duen bidetik, partaidetza prozesuak erabili behar ditugula iruditzen zait, etabehin parte hartze prozesu bat martxan jartzen dugunean, hizkuntza ere berariaz kudeatubehar dela. Genero berdintasunaren kudeaketa jarri nahi nuen adibide bezala, eredugarriaikusten dudalako partaidetzaren ikuspuntutik.
‎Ekonomia Ekologikoaren (EE) ikuspuntutik, Ipar Hego dialektika azaltzeko «Notarioaren Erregela» erabili izan da, eta honetan datza (Naredo eta Valero, 1999): etxebizitza bat eraikitzean, material eta energia gehien erabili behar duen fasea etxea bera eraikitzea izango da; hori da momenturik trinkoena material eta energia erabileran. Behin etxebizitza egina dagoenean, ordea, horren merkaturatzefasean gertatzen da moneta balioaren igoera handiena, nahiz eta fase horretan apenas material eta energiarik erabiltzen den.
‎Haurrak identifikatu behar ditu zirkunferentzia, zirkulua eta sei aldera arteko poligonoak, eta azken horiek aldeen kopuruaren arabera sailkatu behar ditu. Era berean, haurrak oinarrizko hiztegi geometrikoa erabili behar du forma horiek deskribatzeko.
‎Helburua argia da: irakasleek tresna informatiko hori modu autonomoan erabili behar dute, eraikuntzen, zereginen eta egoeren diseinurako eta ebaluaziorako. Ondorioz, galdera hauei erantzuna eman behar zaie:
‎Behin publikoa ongi ezagutzen dugunean, honako gomendioa luzatzen digu: «Publikoa non, marka han; markak publikoaren mintzaera bera erabili behar du, edo, behintzat, hari gustatuko litzaiokeen mintzaera» (Vives, 2005: 111).
2017
‎Baina euskera ez badugu erabiltzen, euskera ezda hitz egingo, eta desagertu ahal dela. Nik uste dut jarraitzen badugu euskeramintzatzen, etorkizunean euskerak bizirik jarraituko duela, horretarako, denokeuskera erabili behar dugu: Umeek, gurasoek, amama aititeek, guk, politikariek, dendariek...? (ST5 Behaketa)
‎Hidrogenoak neutroietarakoahultze koefiziente handia duenez, material hauek ez dira egokiak eraiki nahi dugunbateriarako, neutroien fluxua indargabetzen dutelako. Ezinbestez, hidrogenorik ez daukanmateriala erabili behar dugu bateriaren karkasa eraikitzeko; eta gainera, material horrek honakobeste ezaugarri hauek ere izan behar ditu: azido sulfurikoarekiko erresistentea eta elektrikokiisolatzailea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia