Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2000
‎Bitxia gertatu arren, esan dezakegu mende hasieran gertatzen zen bezala, gaur egun ere publizitateak zabaltzen duela orrialdea, mantxetaren gainean azaltzen delarik. Publizitateak erabili behar duen eremua ez dago oso definiturik, eta batzuetan informazioarekin nahastuta agertzen zaigu bakoitzaren mugak argi ikusten ez direlako.
‎Horrekin batera, erabiltzaileak bilaketak egiteko erabili behar duen terminologiaz, katalogoan eskaintzen den informazioaren egituraz eta erregistroak eskuratzeko sistemak eskaintzen dituen aukerez, informazio zehatza eskainiko da.
2001
‎Bestetik, ideia sendo batzuk argi eduki behar ditugu, alegia, inteligentzia eta argitasuna erabili behar dugu, etaorobat beraiek ausardiaz gauzatzen saiatu. Hona hemen pare bat, nire iritziz, kontuan hartzekoak:
2003
‎Hain zuzen ere, gaur egungo inguruabarrak oso ezberdinak direnez aurreko etapa historikoetan zeudenekin, gizabanakoek eta giza taldeek birmoldatu behar dute euren lurraldeen eta inguruabar historikoen kontsiderazio sozialari dagokionez, orain jada argudio sendoagoetan oinarrituz (sakontze kulturala), eta ez indarrean, bere agerpide guztiak barne. Arrazoimena ren indarra erabili behar dugu, giza izaeran sakonduz, eta ez indarraren arrazoia, gizakien kopuruak edo batzuen botereak erabilia beste batzuen borondatearen gainetik.
‎Konpromisoen bidea jorratu behar dugu garbi utziz euskara ikastea eta erabiltzea dela une honetan baliozko konpromiso bakarra. Euskaldunok dugun indar osoa erabili behar dugu ez bakarrik proiektuak sostengatzeko, baizik eta baita euskararen aldeko gizarte konp romisoak eskuratzeko ere. " Bai euskarari" erdaraz aldarrikatzearen garaia atzean utzita, ikastea eta erabiltzea baliozko konpromiso bakarrak direla azpimarratu behar dugu.
‎Bereziki aipagarria da bide judizialak hartu duen gehiegizko pisua Gobernuaren hizkuntz politikaren kontrako erantzuna artikulatzean. Argi dago bide guztiak erabili behar ditugula asmo zitalak galgatzeko; baina, era berean, lan ildo horiek ez baditugu estrategia zabalago batean kokatzen aukera faltsuak sortzeko arriskua dugu. Ez dugu jokatu behar gurea ez den lurraldean bakarrik, eta justizia arloa ez da gure lurraldea, hor galtzeko guztiak ditugulako (ikusi bestela Itoitzen gertatutakoa).
2005
‎Kontzientzia emanez. Haurrei ikastetxeetan euskara erakutsi ez ezik, euskara erabili behar dutela buruetan sartu behar zaie. Modu onez sartu, bai, baina gogoan harturik euskal kontzientziarik gabe ez dutela euskaraz egingo.
2007
‎• Zeintzuk tresna erabili behar dituzte esfera publikoan jardun ahal izateko?
‎Azken urteotan, berriz, indarrez plazaratu diren emakumezko idazleak zenbatzen hasi eta bi eskuetako hatz guztiak erabili behar ditut; horietako gehienak, bestalde, maiztasun dexentekoarekin ari dira beren lanak argitaratzen; eta inportanteena: oso lan onak daude horien artean.
2008
‎Beraz, espainiarrek webgune web orri bikotea gaizki erabiltzen dutelako, guk ere txarto erabili behar dugu. Ez da zuhurragoa nazioarteari begiratzea, eta haiek bezala jokatzea?
‎Urteurrenaren bueltan, 2008ko udazkenean Kontseiluak erabili behar duen mezuaren ideia nagusia izan litekeena definitzen saiatu gara.
2009
‎" Juan" gaztelania modernoan erabiltzen den forma kanonikoa da; aldiz" Joan", euskara modernoan erabiltzen den forma kanonikoa. Beraz, zein erabili behar dugu, euskarazkoa ala gaztelaniazkoa. Eta, berehala, baten batek galdetuko du:
2010
‎Gainera, umeei egindako galdeketa gehienak eskoletan egiten dira eta ez dute kontuan hartzen ikastetxeetan egiten den Interneten erabilera ez dela nahikoa. Internetek eskaintzen dituen aukerez baliatzeko, umeek etxean ere erabili behar dute Internet. Horretaz gain, ebidentzia zientifikoek iradokitzen dute gurasoen Interneten erabilerak umeena bultzatzen duela.
‎Gainera, ispilatu ez ezik, hizkuntzak ezberdintasunak eta indarkeria sinbolikoa erreproduzitzen ditu: baserritarrak kontsideratzen badu mediku batek pertsona kultua izanik estandarra erabili behar duela, medikuak sinesgarritasuna galtzen du tokiko aldaera erabiltzen badu; modu horretan alienatuak, kasu honetan baserritarra, bere menpekotasuna eta jasaten duen indarkeria sinbolikoa erreproduzitzen ditu. Noski, apunte horiek guztiak lan inguruari eta klaseen arteko borrokari aplikatu ahal zaizkie.
2011
‎Bere alabaren eskolan gertatutakoa kontatzen du. Izan ere, ikasleek, segurtasunaren izenean, 8 karaktereko pasahitzak erabili behar dituzte eta letrak, zenbakiak eta puntuazio zeinuak baliatu behar dituzte eta segidak ezin du tartean ingelesezko hitzik izan. Gainera, pasahitza 30 egunez behin aldatu behar dute.
2013
‎Eta orain Txillardegirena ez, neure erantzuna emango dut, Txillardegiren pentsamenduaren ikertzaile eta ikasle naizen heinean. 2012a bukatzera doan honetan eta Euskal Herrian haize berri batzuk eta garai berri batzuk bizitzen, ikusten, sumatzen eta amesten ari garen garaiotan, Txillardegiren pentsamendua eta bere lan eskerga gaurko Euskal Herriaren eta gaurko euskaldunaren zerbitzuko erabili behar ditugu. Txillardegi gazteari ideia existentzialistak bezala, guri bere lan eta ideiak gaurko herrigintzarako eta gizagintzarako ezin tresna egokiagoak baitzaizkigu.
‎Langileriak, ordea, ez dauzka burgesiak biolentzia erabiltzeko dituen bitartekoak. Azken horrek armadak erabili ahal dituen bitartean, langileriak herritarren asaldapenak erabili behar ditu, iraultzaren bidez. Hala ere, prozesu horiek azkartzeko eta iraultza gertatzeko baldintza egokiagoak sor daitezen, gutxiengo batzuek borrokan eragin behar dutela teorizatzen da. 1950 eta 60ko hamarkadetan, mugimendu antikolonialista sozialistek gerrilla gerra hartu zuten oinarritzat botere politikoa, eta ekonomikoa, eskuratzeko, eta teoria horietatik edan zuen ETAk bere jarduera armatua teorizatu eta justifikatzeko orduan.
2014
‎Ikusiko ditugun marka berri horiek guztiak erabili behar ditugu. Ordezkatu?
2015
‎Natur zientzietan oso dira instrumentalak. Nik, aldiz, gizarte zientzietan ezin dut pentsatu hizkuntza tresna gisa erabili behar dugunik. Hizkuntzak badu bizitasun bat eta ikaragarrizko baliabidea da.
2020
‎89)). Politikan gehiago sartu eta erabili behar dugu; bestela, dilema bat eratortzen da, Azurmendik argitan eratu duena:
‎Zerk laguntzen du pertsonok kooperatu dezagun? Edota zein aldagai garatu/ eduki/ erabili behar ditugu pertsonok kooperatzeko?
‎Euskeraz teatro moderno bat antolatu nahi badugu, euskera errez, herrikoi, mundukor eta bakar bat erabili behar dugu. (Ibid.:
‎euskal esparru publikoak mundutik edan behar du, munduan nagusi diren hizkuntzak etxeagoko bilakatu behar ditu eta mundu zabalak berekin duen aniztasuna bereganatu behar du, ikuspegi propioarekin baino garai berriek eskatzen dituzten erantzunak emanez. Egun ditugun tresna guztiak modu koordinatuan erabili behar ditugu: sistema publikoa, gizarte antolatua eta herritarra.
2022
‎Baina sistema bat ez da bere izena bakarrik, bere izanak ere osatzen du logika hori. Eta berori erabili behar dutenek legitimatzen ez badute, identifikatzen ez badute, lidergo argirik bisualizatzen ez bada, kalifikatu al daiteke politika publiko multzo bat sistema gisa?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia