Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2000
‎Alde honetatik, aipatzekoa da aintzindarietakoa den Internet bidezko telebista zerbitzu bat Baionan bertan jaio berria dela, programazioarenardatz gisa inguruko gaiak dituelarik (www.tvpi.fr). Bestalde, nahiz eta hizkuntza frantsesa izan nagusia, euskaraz eskaintzaren %20 gutxienez eman nahi dutela adierazi dute sustatzaileek.
‎Psikoterapien formula orokor bat eman nahi badugu, bestearen irudiak, i (a) Lacanek dioen modura, subjektuaren niarengan?, m?
‎Hala ere, giza zientzietan teknikaren aurrerakuntzak ere nabariak izan ohi dira. Hauetakobaten berri eman nahi dugu lan honetan. Eta, hain zuzen, aipatutako Freud enazken lan hori,. Giza masen psikologia eta Niaren analisia?
‎Prentsaurrekoetarako aholku praktikoetara joz, diogun ezen audioak problema franko sortzen dituela, iturri honetatik zuzeneko deklarazioak hartzen ditugunean. Mikrofonoak ondo kokatu behar dira, prentsaurrekoaren berri nola eman nahi dugun kontuan harturik, desberdina baita zuzenean dena erretransmititzea ala informazioa laburbiltzearren estudioan pasarte batzuk hartuz muntaia egitea.
2001
‎Interesgarri izan badaiteke ere, eztabaida hori irakasle lanetarako haingarrantzitsua ez denez, ez gara horretan sartuko; hizkuntzan kulturaren nolakotasunak aurkitu nahi ditugu guk. Ez dugu konformatu nahi hizkuntza pragmatikarenikuspuntutik aztertzearekin, ez dugu esan nahi zertarako eta noiz erabiltzen denforma bat edo bestea; erabileratik harantzagoko pauso bat eman nahi dugu, erabilera horren atzean dauden usteak aztertuz. Norbaitek esan dezake nahikoa delaerabilera aztertzea ondoren hizkuntza era egokian erabiltzeko.
‎Izenburuak argi eta garbi adierazten duenez, ipuinhauen kokalekua Euskal Herria da, Euskal Herri geografiko edo ideologiko horrekizan ditzakeen kokapen desberdinak. Bi autoreen ikuspegi bikoitzak aberastasunaekartzen dio lanaren asmoari; izan ere, ahalik eta ideia osatuena eman nahi dute, hainbat eta hainbat topiko landuz, elikatuz, edo ezabatuz.
2003
‎Bistan da, edonola ere, euskal Yaren etorkizuna inoiz baino zalantzazkoagoadela une honetan. Eta horregatik, memento interesgarria izango litzateke, proiektuaren inguruko erabateko adostasun sozialaren irudia eman nahi duten adierazpeneta ekimen instituzionalen gainetik, gizartean orain arte gauzatu ez den benetakoeztabaida bideratzeko.
‎EHUren eta UEUren arteko akordioa ezinezkoa zen, irakasle gehienak EHUkoak zirelako; EHUk ezin zion laguntza ekonomikorik eman UEUri; EHUren izena Iruñean aipatzea kaltegarria zen EHUrentzat; eta ezinezkoa zen UEUk Donostiako ikastaroetan linea bat irekitzea. Monrealek aukera bakarra eskaini zuen, hots, EHUko irakasleek hitzaldi bera eman nahi bazuten Donostian eta Iruñean, laguntzak izango zituzten. EHUko irakasleek eta ikasleek izan zitzaketen laguntzak Iruñera joateko, baina ez halabeharrez beraien egoitzak sortutako zuloaren adinakoa, eta inoiz ez UEUrentzat zuzenean.
2004
‎Erreferentziak testu nagusian eman nahi badituzu, liburuaren eta orrialdeen erreferentzia parentesi artean sartuko duzu.
2005
‎Ohitura edo tradizioaren argudioaren arabera, ohituraberak eskatzen du emakumearen presentziak bi Alardeetan mugatua izan beharduela, kantinera izatera mugatuz. «Hau beti hala izan da eta ezin da aldatu, bestelabetiko ohiturarekin amaituko litzateke» argudioaren erabilerak nolabait honako tesiaaditzera eman nahi du: tradizioak edo ohiturak soilik iraun dezake baldin eta berehorretan jarraitzen badu, aldatu gabe.
‎–... mezu lasaigarria eman nahi du sustapen Ministeriopean dagoen
‎lasaigarria eman nahi du...?.
2007
‎Esaten ari garenaren adibidetzat, Lopez Cerezo etaGonzalez Garcia-k darabilten, soziosistema? kontzeptua har dezakegu; horren bitartez, bi egileekaditzera eman nahi dute zientzia eta teknologiaren garapenen txertalekuaren parametro aniztasuna.Hemendik arriskuaren konstituzio sistemiko askotarikoa eratortzen da, kontuan hartutako parametroheterogeneotasuna dela-eta:
2009
‎Deigarria da ikustea oroimenaren inguruko kezkak ez duela sortu Euskal Herrian azken urteanargitalpen esanguratsurik, tokiko omenaldi eta ikus entzunezko batzuk gorabehera. Espainiakoiparraldeko ikuspegi orokorra eman nahi duen lan kolektiboak ere atal bakarra eskaintzen dio EuskalHerriari, apaizei buruzkoa eta ez du datu berririk ematen. Rodero, J.; Moreno, J. eta Castrillo, J. (2008): Represidn franquista en el Frente Norte, Ediciones Eneida, Madril.
‎Estatistika ekoizle dira, kasu, EAEn Eustat (www.eustat.es), NafarroakoEstatistika Institutua (www.cfnavarra.es/estadistica), Insee Frantzian (www.insee.fr) edo INE Espainian (www.ine.es). Agerikoak dira, estaturik gabeko nazioek edotaEuskal Herri osoko ikuspegia eman nahi luketen estatistikek, zer nolako zailtasunak dituzten6 Besteak beste, kontsumo saski bateratua definitu behar baita, bereprezioa zenbat aldatzen ari den aztertuko bada7 Europar Batasunerako, KPIKontsumo Prezioen Indizeak edota BPG Barne Produktu Gordina oinarrizkoadierazleak bateratzen Eurostat (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/) aritzen da.
2011
‎Kimikazko espezialitateak egin nahi dituzten ikasleek lehen ikasmailako Fisika General asignaturaren programaren lehen lauhilekoari atxikirik doa. / Lehen projektu batetan, euskara hutsez eta ofizialki eman nahi ukan genituen ikastaldiak. Hala ere zenbait oztopo zirela eta, azkenean extraofizialki eman ditugu eta ematen dihardugu.
‎mahai ingururako gai bezala hartuz. (Badakigu zein gutti nekatu ziren Udako Euskal Unibertsitateko bat bera ere mahaira deitzen)./ Deustuko jesuiten Euskal Unibertsitatean ez dugu sobera sinesten, Euskal unibertsitate horren aldeko lehen urrats batzu eman nahi dituen kazeta bati ateak ixten dizkionean» (ikus «Deustun ezin presentatu», Zehatz, 2 (1977), 155).
‎Andorrako eskola eleaniztuna: Andorrako adibide honekin, etorkinen eskolatzearen adibide bat baino gehiago, eskola aniztunaren antolaketaren adibide bat eman nahi genuke. Andorrako hezkuntza sistema nahikoa konplexua da ikasi beharreko hizkuntzei dagokienez:
‎Alde batetik, nortasunaren nahasteen sustrai etiologikoak arakatu eta nahaste ezberdinen arteko lotura sarea jostea izango litzateke gure asmoa. Bestetik, nortasunaren nahasteen terapia arloan egin diren ekarpenen berri ere eman nahi genuke.
‎Harroa da eta bere itxura fisikoaz eta jantziez kezkatua agertzen da sarritan, bestelako itxura eman nahi duenean ere. Denbora eta energia asko eskaintzen dio besteen arreta erakartzeari.
2012
‎Haiek prentsa oharra bidaliz edo prentsaurrekoa emanez, albistea bera sortzen dute. Albiste horren kontrol osoa daukate, hau da, zenbat informazio eta nola eman nahi duten. Alderdi politikoek, adibidez, haien buruzagien adierazpenak albiste bihurtzen asmatu dute.
2014
‎Orain arte narrazioaren denbora eta denbora horretan gorputzak nola azaldudiren aipatu dugu. Ahotsei dagokien eremuan, narrazioei ahots anizkoitasuna darielaaditzera eman nahi dugu. Aipagarria da hiru eleberrietan ahots polifonia horrekduen bat egite hori gorputz gaizki tratatuak kontatzeko orduan.
2017
‎Eskerrak eman nahi ditut ikerketa lan horren ibilbidean alboan izan ditudan bidaide guztiak: Lezoko eta Pasai Donibaneko nerabeak, hauen begiraleak, iritzia eman didaten lagun guztiak, masterreko irakasleak eta ikaskideak, eta, batez ere, nire lana hain egoki, zuzen eta jator bideratu duen nire tutora:
‎Zeinu hizkuntzaren irakaskuntza diseinatzeko urrats bat eman nahi dugu. Izan ere, Abadiaket. al. ek (2005) dioten moduan, azken urteotan gora egin du zeinu hizkuntza ikasten dutenentzuleen kopuruak, eta gurea bezalako lanek balioko dute ikaste irakaste prozesua hobetzeko.
‎Lan honen bidez, beste urrats bat eman nahi dugu euskal afasia ebaluatzeko eta aztertzekobidean. Hain zuzen, euskarazko ebaluazio tresnetan dagoen gabezia horri aurre egiteko asmozgaratzen ari garen Comprehensive Aphasia Testaren euskal egokitzapenaren berri eman nahidugu.
‎Eskerrak eman nahi nituzke batez ere Nereari, bere tesian tartetxo bat edukitzen uzteagatik, pazientziagatik eta irakatsi didan guztiagatik, etorkizunean oso baliogarria izango baitzaidalako.
2019
‎Eskerrak eman nahi nituzke batez ere Itziar Hoyos laguna eta tesi zuzendariari, berepazientziagatik eta irakatsi didan guztiagatik, etorkizunean eta tesian oso baliagarria izangobaitzaidalako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia