2008
|
|
Bestetik, iritsitako kexa baten berri
|
eman
nahi dugu. Enpresa batek jo zuen kexa bat jartzeko asmoz.
|
2009
|
|
Antzera esango nuke BAT aldizkariaren inguruan ere. Alabaina, omenaldi moduan, orain, zugandik jasotako ideia pare baten inguruan nire gogoeta zenbait
|
eman
nahi nituzke aditzera hemen, modu apalean.
|
|
• Hobetzeko bideak: norberak
|
eman
nahi dituen urratsak lantzeko tartea.
|
2012
|
|
5 euSKal zeRaRen eRaiKunTza mODeRniTaTean zeHaR oro har, substantziatik subjektura joan da euskal izatea modernizatu arau, edo proiekzioetatik proiektuetara. Baina orain interferentziaeta interbentzio historia luze baten berri
|
eman
nahi dut. Izan, Modernitatean euskara mintzaira interferitu eta interbenitua izan delako. erdara da, gaztelera eta frantsesa, interbentzio indarra. erdara da euskararen aferetan erabakiak hartzeko gunea. esan nahi baita, bere baitan zen bizimundu hartan euskaldunak ere bere baitan bizi zuen euskara, hots, euskaraz bizi zen bitartekaritzarik gabe. ezarian, erdararen artekaritza joan zen sartzen eta euskal jendeak euskararekin zuen lotura psikiko zuzeneko eta immanente hartan esku harturik zentzu emaile nagusia bilakatu zen erdara:
|
|
Hiru herritan 4, 5 eta 6 mailetan eta arnasgune bateko institutuko 2 eta 4 mailako ikasleei. Horrela, herri diferenteak hartuta batetik, eta adin ezberdineko ikasleak bestetik, erkaketarako eta azterketarako bide
|
eman
nahi dugu.
|
|
Hiru herritan 4, 5 eta 6 mailetan eta arnasgune bateko institutuko 2 eta 4 mailako ikasleei. Horrela, herri diferenteak hartuta batetik, eta adin ezberdineko ikasleak bestetik, erkaketarako eta azterketarako bide
|
eman
nahi dugu.
|
2014
|
|
Azkenik, lehen hurbilpen honetarako azken zertzelada bat ere
|
eman
nahi dugu balioen inguruan. Gutxietsi egiten den alderdi bat da balioen kudeaketa, eta ez luke horrela izan behar.
|
2016
|
|
askoz garrantzitsuago dira hiztunen eguneroko jardun informal espontaneoa, ez aldian behingo konexio formalizatua, bizten dutenak. Kontuan izan behar luke garrantzi hierarkia nabarmen hori, ahal delarik, erabilera globalaren berri
|
eman
nahi duen edozein indize sintetikok.
|
|
Dozentziaren, hizkuntza kontzientziaren zein gizarte erantzukizunaren ikuspuntuetatik begiratuta, UPV/EHUk duen eginkizuna aztertzea. Gutxienez, hausnarketarako proposamen eta tresna teoriko analitiko batzuen aurkezpena egin nahi izan nuen eta testuan horien haritik egindako gogoetaren berri
|
eman
nahi dut. Nire asmoa, beraz, han eta hemen, helburu horren bidean, erantzukizun hori aztertzeko orduan nondik jo genukeen eta indarra non egin genukeen hausnartzea da.
|
2017
|
|
Soziologian Doktorea eta Sare Sozialen Ikertzailea laburpena. euskararen errealitate soziolinguisitikoa ikertzeko lanetan erabili diren alderdi batzuen azterketa kritikoa aurkezten du artikulu honek. zehatzago esan, aztertu diren alderdi horiek hiztun kategoriak eta hiztunen aitorpenak dira. ...ztertu dira kategoriak eta banakoen aitorpenak nola erabiltzen diren eta zein ondorio izan dezaketen errealitate Soziolinguistikoa eraikitzeko jardun eta politiketan. azterketa horren ondorioz defendatuko dugu ikerketa soziolinguistikoek kategoria identitarioak baztertu eta praktika linguistikoen erregistro eta ebaluazio zehatz eta anitzak lehenetsi lituzketela. horrez gain, bestelako bideen berri
|
eman
nahi dugu eta proposamen metodologiko epistemologikoak nondik jo dezakeen erakusteko asmoz, ikerketa bat aurkeztuko dugu: getxoko udalaren twitter kontuetan euskararen erabileraren erregistroa.
|
|
...k baztertu eta praktika linguistikoen erregistro eta ebaluazio zehatz eta anitzak lehenetsi lituzketela. horretarako, bai Mapa bai inkesta Soziolinguistiko ofizialak aztertu ditugu, batez ere kategoriak eta banakoen aitorpenak nola erabiltzen diren eta zein ondorio izan dezaketen errealitate Soziolinguistikoa eraikitzeko jardun eta politiketan. azterketa hori azaltzeaz gain, bestelako bideen berri
|
eman
nahi dugu eta proposamen metodologiko eta epistemologikoak nondik jo dezakeen erakusteko asmoz, ikerketa bat aurkeztuko dugu: getxoko udalaren twitter kontuetan euskararen erabileraren erregistroa*.
|
2018
|
|
12 Atzera informazioaren bidez ingelezko feed-back adigaia adierazi nahi izan dugu. Horrek aditzera
|
eman
nahi du sistema baten barrura itzultzen den informazioa, sistemaren jardutearen emaitzaren berri emanez. Informazio horri esker sistemak berak bere burua erregula dezake.
|
2021
|
|
Sistema guztiek behar berezi bati erantzuten diote. Horri esker, guraso, irakasle, haur, hezitzaile edo laguntzaile bakoitzak
|
eman
nahi duen indarraren arabera sistema bat hautatzen du. Artikulu osoan aipatu bezala, ulertu behar da eskola sistema baten ondorioa dela eta sistema hori eskolaz gain beste egitura batzuek osatzen dutela.
|
|
Gogoratu behar da komunitate epistemikoa ikerketarako beren beregi osatu zela, gehienek ez zutela elkar ezagutzen eta denek euren mudantza prozesuan aurrerapausoak
|
eman
nahi bazituzten ere, egoera ezberdinean zeudela: batzuk eta besteak abiapuntu ezberdina zuten, ez zuten sentitzen hizkuntza gaitasun bera zeukatenik, ez ziren euren aldaerarekiko eroso sentitzen modu berean, ez zituzten emozio berak sentitzen euskara erabilera edo erabilera ezarekiko, eta ez zituzten espektatiba berberak.
|
2022
|
|
II. Dokumentu honek aurrerapausoa
|
eman
nahi du hizkuntza alderdiak enpresen eta beste erakunde batzuen gizarte erantzukizunaren materialtasunean txertatzeko metodologian, RSCaren egiteko moduan sakoneko txertaketa egiteko esparrua eskainiz, eta horrek alderdi guztien balioa ekar dezakeenez.
|