Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2008
‎Bestetik, iritsitako kexa baten berri eman nahi dugu. Enpresa batek jo zuen kexa bat jartzeko asmoz.
2009
‎Antzera esango nuke BAT aldizkariaren inguruan ere. Alabaina, omenaldi moduan, orain, zugandik jasotako ideia pare baten inguruan nire gogoeta zenbait eman nahi nituzke aditzera hemen, modu apalean.
‎• Hobetzeko bideak: norberak eman nahi dituen urratsak lantzeko tartea.
2012
‎5 euSKal zeRaRen eRaiKunTza mODeRniTaTean zeHaR oro har, substantziatik subjektura joan da euskal izatea modernizatu arau, edo proiekzioetatik proiektuetara. Baina orain interferentziaeta interbentzio historia luze baten berri eman nahi dut. Izan, Modernitatean euskara mintzaira interferitu eta interbenitua izan delako. erdara da, gaztelera eta frantsesa, interbentzio indarra. erdara da euskararen aferetan erabakiak hartzeko gunea. esan nahi baita, bere baitan zen bizimundu hartan euskaldunak ere bere baitan bizi zuen euskara, hots, euskaraz bizi zen bitartekaritzarik gabe. ezarian, erdararen artekaritza joan zen sartzen eta euskal jendeak euskararekin zuen lotura psikiko zuzeneko eta immanente hartan esku harturik zentzu emaile nagusia bilakatu zen erdara:
‎Hiru herritan 4, 5 eta 6 mailetan eta arnasgune bateko institutuko 2 eta 4 mailako ikasleei. Horrela, herri diferenteak hartuta batetik, eta adin ezberdineko ikasleak bestetik, erkaketarako eta azterketarako bide eman nahi dugu.
‎Hiru herritan 4, 5 eta 6 mailetan eta arnasgune bateko institutuko 2 eta 4 mailako ikasleei. Horrela, herri diferenteak hartuta batetik, eta adin ezberdineko ikasleak bestetik, erkaketarako eta azterketarako bide eman nahi dugu.
2014
‎Azkenik, lehen hurbilpen honetarako azken zertzelada bat ere eman nahi dugu balioen inguruan. Gutxietsi egiten den alderdi bat da balioen kudeaketa, eta ez luke horrela izan behar.
2016
‎askoz garrantzitsuago dira hiztunen eguneroko jardun informal espontaneoa, ez aldian behingo konexio formalizatua, bizten dutenak. Kontuan izan behar luke garrantzi hierarkia nabarmen hori, ahal delarik, erabilera globalaren berri eman nahi duen edozein indize sintetikok.
‎Dozentziaren, hizkuntza kontzientziaren zein gizarte erantzukizunaren ikuspuntuetatik begiratuta, UPV/EHUk duen eginkizuna aztertzea. Gutxienez, hausnarketarako proposamen eta tresna teoriko analitiko batzuen aurkezpena egin nahi izan nuen eta testuan horien haritik egindako gogoetaren berri eman nahi dut. Nire asmoa, beraz, han eta hemen, helburu horren bidean, erantzukizun hori aztertzeko orduan nondik jo genukeen eta indarra non egin genukeen hausnartzea da.
2017
‎Soziologian Doktorea eta Sare Sozialen Ikertzailea laburpena. euskararen errealitate soziolinguisitikoa ikertzeko lanetan erabili diren alderdi batzuen azterketa kritikoa aurkezten du artikulu honek. zehatzago esan, aztertu diren alderdi horiek hiztun kategoriak eta hiztunen aitorpenak dira. ...ztertu dira kategoriak eta banakoen aitorpenak nola erabiltzen diren eta zein ondorio izan dezaketen errealitate Soziolinguistikoa eraikitzeko jardun eta politiketan. azterketa horren ondorioz defendatuko dugu ikerketa soziolinguistikoek kategoria identitarioak baztertu eta praktika linguistikoen erregistro eta ebaluazio zehatz eta anitzak lehenetsi lituzketela. horrez gain, bestelako bideen berri eman nahi dugu eta proposamen metodologiko epistemologikoak nondik jo dezakeen erakusteko asmoz, ikerketa bat aurkeztuko dugu: getxoko udalaren twitter kontuetan euskararen erabileraren erregistroa.
‎...k baztertu eta praktika linguistikoen erregistro eta ebaluazio zehatz eta anitzak lehenetsi lituzketela. horretarako, bai Mapa bai inkesta Soziolinguistiko ofizialak aztertu ditugu, batez ere kategoriak eta banakoen aitorpenak nola erabiltzen diren eta zein ondorio izan dezaketen errealitate Soziolinguistikoa eraikitzeko jardun eta politiketan. azterketa hori azaltzeaz gain, bestelako bideen berri eman nahi dugu eta proposamen metodologiko eta epistemologikoak nondik jo dezakeen erakusteko asmoz, ikerketa bat aurkeztuko dugu: getxoko udalaren twitter kontuetan euskararen erabileraren erregistroa*.
2018
‎12 Atzera informazioaren bidez ingelezko feed-back adigaia adierazi nahi izan dugu. Horrek aditzera eman nahi du sistema baten barrura itzultzen den informazioa, sistemaren jardutearen emaitzaren berri emanez. Informazio horri esker sistemak berak bere burua erregula dezake.
2021
‎Sistema guztiek behar berezi bati erantzuten diote. Horri esker, guraso, irakasle, haur, hezitzaile edo laguntzaile bakoitzak eman nahi duen indarraren arabera sistema bat hautatzen du. Artikulu osoan aipatu bezala, ulertu behar da eskola sistema baten ondorioa dela eta sistema hori eskolaz gain beste egitura batzuek osatzen dutela.
‎Gogoratu behar da komunitate epistemikoa ikerketarako beren beregi osatu zela, gehienek ez zutela elkar ezagutzen eta denek euren mudantza prozesuan aurrerapausoak eman nahi bazituzten ere, egoera ezberdinean zeudela: batzuk eta besteak abiapuntu ezberdina zuten, ez zuten sentitzen hizkuntza gaitasun bera zeukatenik, ez ziren euren aldaerarekiko eroso sentitzen modu berean, ez zituzten emozio berak sentitzen euskara erabilera edo erabilera ezarekiko, eta ez zituzten espektatiba berberak.
2022
‎II. Dokumentu honek aurrerapausoa eman nahi du hizkuntza alderdiak enpresen eta beste erakunde batzuen gizarte erantzukizunaren materialtasunean txertatzeko metodologian, RSCaren egiteko moduan sakoneko txertaketa egiteko esparrua eskainiz, eta horrek alderdi guztien balioa ekar dezakeenez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia