2000
|
|
Etikaren gaitzat hartzen dudana zuentzat argi eta garbi gera dadin, gutxi gorabehera sinonimoak diren adierazpenak jarriko ditut zuen aurrean. Adierazpen bakoitza aurreko definizioaren ordez jar daiteke eta banan banan aipatzen ditudanean Galtonek eman zuen itxura mota bera
|
eman
nahi dut: argazki plaka batean berean aurpegi desberdinen argazki segida bat egin zuen, guztiek amankomunean zituzten ezaugarri berezien irudia eskuratzeko.
|
2001
|
|
Metafisikak ere berdin jokatu luke benetako ezagutza balioduna
|
eman
nahi badu. Orain arte ez duela lortu denok dakigun gauza da, baina oro har lor dezakeen, arrazoimenaren zeregin nagusiari erantzutean jakingo dugu:
|
2005
|
|
1 Lehenengoan, nik espainiar eta frantziar Euskal Herrian egindako egonaldian zehar idatzitako oharrak
|
eman
nahi ditut ezagutzera eta, horien bitartez, herritxo honi eta bere biztanleei buruzko irudi argi bat eskaini nahi nioke irakurleari. Irudi edo kontzeptu hau, batetik, erabat beharrezkoa da hizkuntzaren baitan gauza asko zuzen ulertzeko, bertan nazioaren ohiturak eta herriaren kokagunea naturalki lotuta, elkarri lotuta, aurkitzen baititugu.
|
2006
|
|
Humek ongiaren eta gaizkiaren ideiak nola sortzen diren guregan eta ebaluaketa edo judizio moralen funtsa zein den azaldu nahi du. Balio eta judizio estetikoei dagokienez pareko azalpenak
|
eman
nahi ditu.
|
|
Egun, zenbait testuinguru filosofikotan ekintzaren humear teoria aipatzen da. Teoria horren arabera, ekintza baten arrazoia edo justifikazioa
|
eman
nahi dugunean gogo egoera batzuk eman behar dira aditzera. Gogo egoera horiek bi motatan bana daitezke.
|
2007
|
|
zein da beste hizkuntzek eta kulturek hezkuntzan betetzeko duten lekua? Oso kontuan hartzekoa da, baina, errealitate global hori ezberdina dela han eta hemen, eta, horrenbestez, euskal hezkuntzak ere eskubidea eta beharra duela aipatutako aniztasunari buruzko irakurketa partikularra egiteko eta
|
eman
nahi dituen pausoak beretik arrazoitzeko. Gogora dezagun, sarreran esan bezala, aniztasunaren inguruko diskurtsoa askotan arinegia dirudiela, adibidez, berorrek ezberdintasun linguistiko kulturalak onartzearen eta errealitate linguistiko kultural horien egoera ezberdinak atzematearen artean bereizten ez duenean.
|
|
Erabilitako literaturaren erreferentzia osoa bukaerako bibliografian dago. Hasierako ohar honetan, bestela, aditzera
|
eman
nahi dugu gaztelaniatik eta alemanetik egindako itzulpenak gureak direla. Komenigarria izango litzateke, agian, jatorrizko testuak ere oharretan eskaintzea —gure itzulpenaren egokitasuna begiratu ahal izateko—, baina espazio kontuagatik erreferentziarako aipatutako datuak baino ez ditugu emango.
|
|
lehenengoan batek jarraian eta etenik gabe hitz egiten du eta bigarrenean hitz egitea batetik bestera aldatuz doa. Horrekin guztiarekin, batez ere, zera
|
eman
nahi dut aditzera: pentsatzea eta pentsatzeko modu osoa ere ezberdina da batean eta bestean eta, horrenbestez, pentsatze monologiko eta pentsatze dialogikoez hitz egin dezakegu.
|
2010
|
|
Erabilitako literaturaren erreferentzia osoa bukaerako bibliografian aurkitzen da. Hasierako ohar honetan, bestela, aditzera
|
eman
nahi dugu guk geuk euskaratu ditugula —ahal bezain ondo— bestelako hizkuntzetan argitaratutako eta hor aipatutako autore ezberdinen hitzak. Hasierako aipu honi dagokionez:
|
2013
|
|
David Hume() eskoziar filosofoak zioenez, gure usteen erdia baino gehiago hezkuntzaren eskutik jasotzen ditugu, eta erlijioa, esparru horretan, oso presente egon da, eta dago, gure ingurumarian behinik behin. Beraz, zaila da ulertzea erlijiozale horiek aditzera
|
eman
nahi dutena, hain kexu eta kezkati agertzen direnean. Agian ikusten ari dira hezkuntza sisteman urrats batzuk ematen ari direla erlijioari iskin egin nahian:
|
|
Nire helburua ez da balio etikoen eta prozesu etikoaren gaineko teoria bat aurkeztea. Dena den, balio etikoen nondik norakoa ulertzeko zenbait tesiren aldeko azalpenak
|
eman
nahi ditut. (Tesi horiek eztabaidagarriak dira, noski.
|