2000
|
|
Modu berean, egun jakin batzuetan haurrek lastozko panpina erretzeak, azalpenik
|
eman
ez arren, kezkatu ahal izango gintuzke. Bai arraroa gizon bat erre behar izatea jaialdi baten atal gisa!
|
2001
|
|
Mendebaldeko kulturan egon den fundamentalismo modu agian famatuena, baina ez bakarra, kristautasuna izan da, bizi dugun mundu hau deskribatzen duena: ezerk kontra egin ezin dielarik aro batek besteari jarraitzen diola erakusten digu; edo nolatan gizakiak nahi ez arren hilkorrak diren halabeharrez, eta bizitzaren jabe direla bere buruari bizitza
|
eman
ez badiote ere; abisatzen digu munduak ere ezin izan duela bere burua sortu. Munduaren ezintasun honek eta bestelako ahuldadeek mundua hauskor eta kontingente bihurtzen dute kristauaren begietan, eta kontingentzia horren azalpen bat bilatzen du, eta ahuldade eta ezintasunen gainetik munduak dituen existentzia, erregulartasuna eta nolabaiteko indarraren zergatia ere bilatzen ditu.
|
2002
|
|
Gogora ditzagun, ezer baino lehen, mota berezi honetako erakundeek nahitaez bete behar dituzten neurriak: ...arazi, presoak espetxean dauden bitartean okerrik egin ez dezaten zaindu, beren artean dezentzia moduko bat egon dadin ziurtatu, beren osasuna eta txukuntasuna mantendu, ihes egin ez dezaten ahal beste eragozpen eta oztopo ipini, giltzapetik irteten direnean presoek biziraun dezaten modua eta bitartekoak helarazi, agindu egokiak eman, ohitura bertutetsuenetara bultzatu, zilegi ez den tratu txarrik
|
eman
ez dakien arduratu, bete beharreko zigorra eragozten ez duen ongizate nahikoa eskaini, eta, tira, hori guztia modu ahalik ekonomikoenean, printzipioaren aplikazioa arrakasta handienera eramango duen administrazio baten bidez, langile guztiak nagusi baten zaintzapean eta, aldi berean, nagusi hori publiko baten begiratupean ipiniko dituen barne arautegi baten bidez lortu; honatx espetxe batek salbu...
|
2004
|
|
Eta ematen du, gainera, argitasun eta bereizitasunaren arau nagusia kontraesanean egon daitekeela senak mundu fisikoari buruz ematen duen inpresioarekin, eta ezinezkoa gerta daitekeela halako arau bat materiaren ezagupenari aplikatzea. Alabaina, Descartesen jarrera sendoa da eta gertu dago erakusteko eredu matematiko razionalaren galbahetik pasatu dugula baita mundu fisikoaren ezagutzara heltzeko ere; eta horri begira prest egongo da, ideia argi eta bereizien arauaz baliatuz, orain arte
|
eman
ez dituen bere argudiorik indartsuenak emateko.
|
|
H. Von Wright eta E. Anscombe Wittgensteinen ordeinu betearazleek 1965ean argitara emanak) Jainkoa eta etikari buruz aurkitzen ditugun aipamenak ugarixeagoak eta pertsonalagoak dira, ezbairik gabe. Baina Wittgensteinek argitara
|
eman
ez zituen neurrian tentuz hartzekoak dira. Nolanahi ere, Tractatus aren gogoetak ulertzeko eta argitzeko guztiz beharrezkoak ditugu.
|
|
Lehenik, argitzen digu zer den esan ahal daitekeena; natur zientziaren perpausak, perpausok filosofiarekin zerikusirik ez dutelarik. Bigarrenik, esaten digu filosofiaren metodoa natur zientziaren perpausak besterik ez esatean datzala, eta hartara, hirugarrenik, metafisika egin nahi den bakoitzean ohartarazi behar dela metafisikako perpausetan badirela beti esanahirik
|
eman
ez zaien zeinuak. Laugarrenik, eta munta handikoa, hori guztia metodo bat dela; metodo" guztiz zuzen bakarra", bai, baina metodo bat besterik ez.
|
|
Testu garrantzitsu honetan gure filosofoak gizakiaren aipatu bi definizioak
|
eman
ez ezik beren lotura logikoa adierazten digu, jarraian ikusiko dugunez; eta aldi berean gizakiaren etikotasuna gailentzen du, politikaren baitan bete betean kokatzen duelarik, etikaren definizio inplizitu bat emanez.
|
2006
|
|
Gizonak deitu eta Biltzarrari amaiera
|
eman
ez ezik, bertan gauzak zuzen egin daitezen zaintzen du Temisek: ikusia dugunez, zuzenbidearen jainkosa da Temis (&emiç), eta zuzenbidearekin lotuta ageri dira Eunomia eta Dike62 haren bi alaben zereginak.
|
2009
|
|
...ak atzemanezintzat hartuz eta baztertuz; aitzitik, genealogia egitea, hastapenetako patuetan eta xehetasunetan tematzea da; beren zikoizkeria barregarriari arreta arduratsua eskaintzea; mozorro gabeturik bestearen aurpegia hartuz nola agertzen diren ikusteko prestatzea; haien bila, diren lekura —" estolderiak arakatuz" —, joateko ahalkerik ez edukitzea; inoiz ezein egiak babesa
|
eman
ez dien labirintotik irten daitezen denbora ematea. Genealogistak hastapeneko kimera baztertu ahal izateko historiaren beharra du, pixka bat filosofo on batek arimaren itzala konjuratzeko medikuaren beharra duen bezala.
|
2010
|
|
Hala ere, lege naturalaren eta Jainko legearen inguruan esaten duguna aplika dakieke, zentzuzko neurrian, betiere. Jorragai dugun legea, bada, gizakiei aplikatu behar zaie; alde horretatik, legea giza lege deitu ahal da, esangura bikoitza ekiditeko izen hori
|
eman
ez arren.
|