2001
|
|
Gogoak zuzen zuzenean jasotzen du zentzumenen bitartez edo zentzumenetan musikaren mezua. Eta, jakina, maitagogoak adimenaren bitartekotzarik gabe jasotzen baditu mezuak,
|
eman
ere berdin berdin.
|
2003
|
|
Zuk uste al duzu bada Alkestis Admetoren ordez hilko zela, Akiles Patrokloren ondoren edo zuen Kodro semeen erregetzagatik beren bertutearen inguruko oroitzapen hilezkorra, guk orain gordetzen duguna, izango zela ez balute uste izan? Ezta hurrik
|
eman
ere. Nire ustez, ordea, guztiek edozer egiten dute bertute hilezkor eta horrelako fama ospetsuagatik, hobeak diren heinean are gehiago, hilezkorra maite baitute. e
|
|
Gainerakoa ez zen horren harrigarri, baina bukaerakoa, hitz eta esamoldeen edertasuna aditzerakoan nor ez litzateke liluratuta geldituko? Ni behintzat, nik neuk horien antzeko ezer ederrik nuela ezta hurrik
|
eman
ere esan pentsatzerakoan, lotsaren lotsaz ia korrika ihes egin dut, modurik izan banu. Hitzaldiak c Gorgias gogorarazten baitzidan Homerok dioen bera21 gertatzeraino, beldur bainintzen Agatonek bere hitzaldiaren bukaeran Gorgias hizlari trebearen burua nire hitzaldira botata ez ote ninduen ahots galeraz ni neu harri bihurtuko.
|
|
— Ezta hurrik
|
eman
ere.
|
2004
|
|
Enpirismoari zor ere diogu gizabanako bakoitzaren errealitatea eta askatasuna (gutxiengo batena halere) nabarmendu eta gailendu izana, gerora maizenik indibidualismo insolidario bilakatuko zen arren. Guztiarekin ere, enpirismoak ez zuen imajinatu ere egin giza gogoa zeinen emankor eta sortzaile izan zitekeen bere barne egitura paregabeagatik, eta ez soilik, ezta hurrik
|
eman
ere, sentimenduen eta azturen (eta interesen) pisuagatik. Kanti zor diogu, atzo bezala gaur ere, enpirismoaren liluramendu faltsuaz ohartarazi izana, Kantek ere enpirismoari zor diona, eta berak aitortua, ahantzi gabe, Humek esnarazi baitzuen metafisika irrealaren ametsetarik.
|
|
Gizakia, maiz errepikatu dugunez, izaki etiko morala da, berez eta izatez. Etikotasun hori bere egitura antropologiko psikologikoan atzeman dugu eta bere barne artikulazioaren berri
|
eman
ere dugu. Gizakia aske izatera kondenaturik dago, askatasun horrek, den mendreena eta mugatuena izanik ere, hautatzera eta erabakitzera behartzen duela.
|
2006
|
|
Ziur aski, taldexka giroak eromena bazter dezake, berau asoziala baita funtsean, baina ezin du guztiz lortu, ezta hurrik
|
eman
ere, aurreiritziak baztertzerik. Aitzitik, doktrina baten irakaskuntzaren arabera aukeraturiko elite orok, elitetasunak lagun dituen aurreiritziak sendotzeko joera du.
|
2010
|
|
9 Horren inguruan gure buruari galde diezaiokegu ontasun hori nahita bilatu behar ote duen gizaki jarduleak, edo, alderantziz, eta San Tomasen terminologia erabiliz, ekintzaren beraren berezko helburua izan behar den. Dirudienez, egintza nork burutu eta horren asmoa kanpotikoa da, eta, beraz, aldagarria, unean uneko inguruabarren arabera; eta legearen funtsa ezin da asmo horren araberakoa izan, ezta hurrik
|
eman
ere. Beste alde batetik, egintzaren jomuga, egintza hori bere horretan hartuta, ez da beti eta berez guztion ontasuna, beste inork horretarako zuzentzen ez baldin badu bederen.
|
2016
|
|
255 J. Bauer Dawkinsen kritiko garratzak genetika modernoaren funtsari eta horren ondoriozko biziaren kontzeptuari antzik
|
eman
ere egin ez dion seinaletzat jotzen du makinaren mintzo hori, E. Mayrren esaunda beretuz: " Biologia ez da bigarren fisika bat".
|
|
302 Wilson, E. O., Promethean Fire. Reflections on the Origine of Mind, Harvard UP 1983 Antzeko Freuden kritikak etologiatik F. de Waalek egin ohi ditu (Ediporen konplexuaz, intzestuaz, etab.). Freud, hasteko, dualismo tradizionalaren biktima izan dela, baina ikuspide dualista horri gero formulaziorik sofistikatuena eta osoena
|
eman
ere berak eman diola Kontziente eta
|