Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎Hauek, oraingoz, soilik trikuharrietan aurkitu direnez, Herioaren Jainkosa gisa interpretatu dira, bainagarai haietako bizileku induskatuak hain urriak direnez, ez litzateke harritzekoabeste testuinguru batzuetan ere azaltzea, eta, ondorioz, horren inguruko ikuspegiaaldatzea. Ez litzateke gaizki egongo gogoratzea ezen emakumeen errepresentazioak berriz ugaltzen hasten direla Neolito Arotik aurrera (ez ditzagun ahantzi GoiPaleolito Aroko horrelako errepresentazioak: venusak bezalako eskulturak, eta irudigrabatu estilizatuak ere bai), horien artean aipagarriak direlarik Gava ko meategietan (Katalunia) idorotako venusa, edo Paris Arroko (Tarrete, 1995) igargu estalieta hipogeoetan agertzen diren emakume irudiak (jainkosak?) lepokoekin:
2010
‎Intentzio osoz ageri dira emakumeen errepresentazioak ere. Intentzio txarrez, beharbada?
2011
‎Museoak, errealitate horren aurrean defendatzeko, hiru erakusketa aipatzen ditu: 2001ean egindako Emakume inpresionistak; 2006ko Kiss Kiss Bang Bang, arte feministaren ingurukoa; eta aurtengo Gehiago dago zugan, Erdi Aroko emakumeen errepresentazioari buruzkoa. Hamar urtetan egindako hiru erakusketekin, azkena emakumea ez subjektu baizik eta objektu zuena (bodegoiak balira bezala) bete nahi du kupoa museoak.
2014
‎John Bergerren hitzak dira hauek, 70eko hamarkadaren hasieran idatziak.Berrogei urte ondoren, garai hartan bezain iradokitzaile jarraitzen dute izaten. Gauzabera gertatzen da liburu berean emakumeen errepresentazioari buruz idatzi zuenkapituluarekin. Bertan, Bergerrek ezin hobeto azaltzen du genero sistemak (botereak) emakumeei ezarritako rola (objektua izatea) eta horren helburua (menpekoa izateaziurtatzea).
‎Eleberriko lorpenik eta hutsik handienak emakumeen errepresentazioan, haieiahotsa emateko saioan, daudela esan beharra dago(...) euskal abertzaletasun burgeshegemonikoaren genero eta sexu egitura, eta egitura horren mugak, hutsegiteak etabortizkeriak adierazten baititu. Eta, beraz, emakumearen ahotsaren errepresentazioabururaino eramaten ez duelako da Saizarbitoriaren eleberria preseski errealista zentzurikhistorikoenean.
2018
‎Ez da bakarrik eredu sartrearrean, hau da, subjektu/ adierazlearen eta Bestea/ adieraziaren eskeman? emakumeen errepresentazio faltsu bat egiten dela: esanahiaren faltsutasunak berak agerian jartzen du errepresentazio egitura osoa desegokia dela.
2019
‎Honela, eleberrian agerian geratzen omen da euskal gizarte patriarkalari dagokion matxismoaren jarraipena, eta harekiko nolabaiteko tolerantzia iradoki zuen Gabantxok. Ez da noski lehen aldia nobelagilearen eleberrietan ikus daitekeen emakumeen errepresentazioari erreparatuta sorturiko iritzitrukea sortu dena. Hamaika pausoko" Abaituaren emakumeak" zirela eta ere izan zen iritzi kontrajarririk emakume ereduak" negargarriak" omen zirelako eta zentsuratu egin behar zirela iradokiz.
‎Ondokoetan ere gai berari dagozkion tratamendu askotarikoak eskaini ditu, esaterako, Kandinskyren tradizioa (2003) eleberrian, non maitasun erromantikoari buruzko hausnarketa kritikoa aurki genezakeen irakurle gazteari iradokia. Gisa berean, adierazgarritzat jotzen dugu Martutene liburuaren ingelesezko itzulpenaren aurkezpena zela eta, Amaia Gabantxok argitaraturiko erreseinan(" How difficult is to be Basque!", 2017) arreta berezia eskaini izana Saizarbitoriaren fikzio horretan emakumeen errepresentazioaren eta haien gizarte proiekzioaren ahultasunari. Halabaina Gabantxoren iruzkin kritikoa ez da lehena izan liburu horri genero ikasketen ikuspuntua aplikatzen.
‎Hedabideak, publizitatea, telebista, hezkuntza eredua, emakumeen errepresentazio justuaren falta eremu guztietan, emakumeak gutxiesten dituen orden sozialaren parte dira. Orden hori soziala, kulturala, ekonomikoa eta sinbolikoa da, bizitzaren arlo guztiak blaitzen ditu, publikoak nahiz pribatuak.
‎Hala ere, ezin dugu ahaztu indarkeria honen adierazpen gehienek, egunero gertatzen direnak, normalizatuak eta inbisibilizatuak jarraitzen dutela. Hedabideak, publizitatea, telebista, hezkuntza eredua, emakumeen errepresentazio justuaren falta eremu guztietan, emakumeak gutxiesten dituen orden sozialaren parte dira. Orden hori soziala, kulturala, ekonomikoa eta sinbolikoa da, bizitzaren arlo guztiak blaitzen ditu, publikoak nahiz pribatuak.Zentsu horretan, Feminismoak erakutsi digu errealitate bat aipatzeak ikusgai bihurtzen duela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia