2007
|
|
Haurtzaindegi bat ere badugu, emakume horien seme alabak joan eta jaten emateko. Baina ez zaigu karitatea ematea gustatzen, baizik eta
|
emakumeei
eskatzen diegu janariren bat ekar dezatela eta guk beraiek ez dituzten arrautzak eta esnea ematen dizkiegu. Hain zuzen, Creative Handicrafts elkarteko emakumeen seme alabek malnutrizio eta haurren eritasun arazo gutxiago dituzte.
|
2009
|
|
Historian zehar lehiaketako kirola izaera maskulinoan oinarrituz eratu izanakegun maila horretan diharduten emakume kirolariengan nolabaiteko rol gatazkasortu du, maila horretako kirol jarduerak fisikoki zein psikologikoki esfortzu handiaeskatzen duelako. Gainera, horrelako jarrerak, kontraesanean daude gizartean
|
emakumeei
eskatzen zaizkien jarrerekin. Gatazka horren aurrean, maiz, emakumeakkirola uztearen aldeko apustua egin ohi du eta, bestetan, emakumezkoei dagozkienkirolak egiteari ekin dio (Garcia Ferrando, 1990).
|
2011
|
|
Aita hil ostean, gerra giroa dago eta bizimodua ateratzeko lehian murgildua dago Scarlett. Bere garaiko goi mailako gizarteak
|
emakumeei
eskatzen dizkien bertuteak mespretxatzen ditu. Gizonen aurrean ez da esanekoa eta mendekoa, doluzalea ez da, enpresa emakume bihurtzen da.
|
2014
|
|
Narrazio honetan rol femeninoa da auzitan jartzen dena, atsegina eta esanekoaizan behar du neskatoak eta ingurukoak pozik eduki haien maitasuna jaso ahalizateko. Tradizioak eta egungo jendarteak
|
emakumeei
eskatzen dieten portaera zaintzarekin lotutakoa da eta bere burua baloratu eta maitatu ahal izateko bere ingurukoekbaloratu eta maitatu behar dutela irakasten zaie. Beraz, oso gomendagarria da horrendeseraiketa proposatzen duen narrazio labur hau.
|
2016
|
|
Emakume zuriak ideologia maskulino supremazistaren aurka masan antolatu baino hamar urte lehenago, Grimke ahizpek
|
emakumeei
eskatu zieten, arren, aurka egin ziezaiotela jendarteak ezartzen zien patu pasibo eta mendekoari, eta zegokien tokia bete zezatela justiziaren eta giza eskubideen aldeko borrokan. Argudio indartsuak idatzi zituen Angelinak gai horren harira, eta 1837an argitaratu, Appeal to the Women of the Nominally Free States [Estatu izenez askeetako emakumeei deia] izenburupean:
|
|
ez zen, justizia abstraktuari buruzko kontu bat?, baizik eta, emakumeei aukera ematea presazko zeregin batean parte hartzeko?. Garai hartan, esklabotzaren abolizioa zen behar politiko presazkoena; horregatik,
|
emakumeei
eskatu zieten borrokara lotzeko, iruditzen baitzitzaien emakumeen euren zapalkuntza elikatzen eta betikotzen zuela esklabotza sistema jarraituak. Grimke ahizpek sakonki ulertzen zuten beltzen askapena eta emakumeen askapena ezin banatuzko borrokak zirela; horregatik, ez ziren sekula halako zepo ideologikoetan erori, eta ez zuten sekula esan borroka bat bestea baino garrantzitsuagoa zenik.
|
2022
|
|
Alde batetik, garaiko
|
emakumeei
eskatzen zitzaien rolarekin bat egiten ez duelako gertatzen da hori: berak idatzi egin nahi du, bidaiatu.
|
|
Gizonek zaldiak utzi zizkieten mutil batzuei, askan garbitu ziren eta banku pare batean eseri ziren mahai handi baten aurrean. Emakumeak bertze bi
|
emakumeei
eskatu zien zartagin handi batzuetan janaria prestatzeko eta gazta, ardoa eta ogia eskaini zizkien itxoiten zuten bitartean. Gartziak muzin egin zuen prestatzen ari zen janariari begira.
|
|
Oinarrizko gaia iruditzen zaio Nafarroako Indarkeria Sexistaren aurkako Emakumeen Plataformari indarkeria matxistatik bizirik atera diren guztiek justiziarako eta erreparaziorako eskubidea izatea. " Erakundeek
|
emakumeei
eskatzen diete pairatzen duten indarkeria salatzeko, eta badirudi bide bakarra penala dela. Emakume askok ez dute bide hori aukeratzen, ez baitago ez prestakuntzarik ez sentsibilitaterik emakume horiek hartatzen dituzten pertsona gehienengan, ez irudi juridikoengan, eta askotan ez dute zigor bidea eraginkorren edo segurutzat hartzen", azaldu dute.
|