Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2011
‎Eta gizonak izan ohi dira segurtasunaren erreferente, arazorik izatekotan aitari edo nebari deitzeko aholkatzen baita. «Zentzugabea da emakumeak babesteko modu bakarra emakumeak kontrolatzea izatea. Indarkeria saihesteko, andreek mugak jartzen dizkiote beren buruari; eta indarkeriaren ostean ere haien gain erortzen dira babes neurriak».Horren ondorioz, ondorioztatu du andreak ahulezian, «babesgabetasun ikasian» hezten direla.
‎Maitasun erromantikoak duen eragina deitoratu du Monroyk: «Eredu horretan, gizonen egitekoa emakumeak kontrolatzea da, eta emakumeena, berriz, gizonak barkatzea, mendeko izatea, dena ematea. Andreok gure izaera alboratzeko hezten gaituzte, hala maitatuak izango garelakoan».Hortaz, eredu horrek indarkeria sexista bultzatzen duela uste du.
‎Andreen aurkako bortizkeria, fisikoa eta zuzena izan aurretik, sinbolikoa eta egiturazkoa delako: «Gure gizartean, gizonak legitimatuta daude emakumeen aurkako indarkeria erabiltzeko, eta indarkeria hori, gainera, instrumentala da, emakumeak kontrolatzeko eta mendean hartzeko baliatzen delako». Eta, haren ustez, helburuari eta bitartekoari legitimazioa kentzean dago gakoa.Horrekin batera, ezinbestekotzat du feminismoaren ekarpena kontuan hartzea eta mugimenduak betidanik egin duen planteamendura itzultzea:
2012
‎...dikoa, operazionala, soziala, kulturala eta jokaerarena, eta tradiziozko medikuntzan egin dena, helburu zehatz batzuk dituela horrek: prebentzio eta terapia metodoak hobetzea; prebentzioa, arreta eta tratamendua, eta GIB/ HIESaren arretarako teknologiak eskuratzeko aukera azkartzea (eta infekzio oportunisten eta horiek eragindako neoplasien, eta sexu bidezko gaixotasunen arretarako), barne hartuta emakumeak kontrolatutako metodoak eta mikrobizidak, eta batik bat, HIESaren aurkako txerto egokiak, seguruak eta prezioz eskuragarriak, eta horiek aplikatzea, bai eta diagnostikoa, laborategiko probak eta prebentzio metodoak, amak ez dezan seme alabarik kutsatu; hobeto ulertzea zein faktorek duen eragina epidemian eta horri aurre egiteko neurriak, besteak beste, sektore publiko eta pribatuaren arteko balia...
2017
‎Aholku horiei ez zitzaien entzungor egin. Ikusi dugunez, emakumeak kontrolatzeko kontratatu zituzten emaginak, ziurtatzeko haurdunaldiak ez zituztela ezkutatzen edo ez zutela umerik izaten ezkontzatik kanpo?, eta, horrela egiten ez bazuten, baztertu egiten zituzten. Frantzian nahiz Ingalaterran, emakume gutxiri utzi zitzaien obstetrizian lan egiten XVI. mendearen amaieratik aurrera, ordura arte beraien misterio hertsia izan bazen ere.
‎Ikuspegi ideologiko batetik ere, lotura estua dago demonologoek osatutako emakumearen irudi degradatuaren eta, sexuen izaerari? buruzko garaiko debateetan eratutako emetasunaren irudiaren artean; 28 gorputz eta buru ahuleko emakume estereotipatu bat kanonizatu zuten, biologikoki deabruaren aldera jotzen zuena, baliagarria gizonek emakumeak kontrolatzeko eta ordena patriarkal berria justifikatzeko.
‎Frantzia Berriko gobernadorearen babesean, beren artean zenbait buruzagi hautatzeko eta, euren? emakumeak kontrolatzeko konbentzitu zituzten naskapi gizonak. Ohiko baliabidea erabili zuten:
‎Gizarte mailan klan leinutik familia nuklearrera pasatu zenean aldaketakeragin ekonomiko, politiko eta sozialak ekarri zituen. Ezkontza sistema zabaldu zen, emakumeak kontrolatzeko ezinbesteko tresna bihurtuz.
2019
‎Beldurraren funtzioa norbera babestea den bezala, izu sexualaren funtzioa emakumeak kontrolatzea dela gogorarazi du Monroyk. Are hobe haiek euren burua zuzenean kontrolatzen badute.
‎Indarkeriak, fisikoak zein hura justifikatzen duen indarkeria diskurtsiboak?, emakumeak kontrolatzeko tresna gisa funtzionatzen duen modu berean, maskulinitatearen eraikuntza indartzeko eta berresteko ere balio du. Rita Segato antropologoaren arabera, gizonek, indarkeria erabiltzen dutenean, emakumeen gorputzaren bitartez probatzen dute euren, gizontasunaren mandatua?, euren genero rola.
‎Sexua pertsona guztiok daukagun oinarrizko beharra da, eta horretaz gozatzea ere galarazita daukagu. Barbara Miller, haratago doa, sexua emakumeak kontrolatzeko tresna gisa aurkezten du Placer femenino lanean. Bertan, 5 historia, 5 emakume, 5 kultura eta 5 herrialde ezberdin ditugu baina istorioa bakarra:
2021
‎Nire nobelan emakumeak bere buruaz beste egin duenean, banekien nik bortxaketaren kultura honetan normaltzat ematen dugula emakume baten kontrako biolentziarik okerrena bortxaketa dela, bizi osorako" orbana" egiten diolako, betiko" zikintzen" duelako? Pentsatu dut nire nobela idazterakoan emakumeak kontrolatzeko erabili diren terrore patriarkalak elikatzen ditudala, misoginiaren perpetuazioan laguntzen ari naizela?
2022
‎Beste kasu argi bat Michael Grossberg en ikerketa da, XIX. mendeko Estatu Batuetako legelaritzari dagokiona. Azterlan horrek agertzen du nola baliatu ziren lanbidearen mugak emakumeak kontrolatzeko, jardunaren barne antolakuntzak (entzunaldi judizialen" zirkuituak", adibidez) maskulinitatearen bertsio konkretu bati eusten zion artean; azkenean, muga horiexek eraldatu zuten maskulinitate konkretu hori, abokatuen bulegoen gorakadak genero dinamikak aldatu, eta emakumeak sar zitezen posible egin zuenean45.
‎Xehetasunak izan daitezke, baina esanguratsuak iruditzen zaizkio zelatariari. Ez dira pareko emakumeak kontrolatzen dituen lehenak, baina etxe horretako aurreko biztanleek sekretu gutxi zuten. Berehala ulertzen zuen nortzuk ziren, ze harreman klase zegoen bertakoen artean, sarritan berehala alde egiten bazuten ere.
2023
‎Haiei mugak jartzea arazo handiagoa zatekeen, beraz, britainiarrentzat, eta, areago, altxamendu gehiago ere izango ziren beharbada, XIX. mendearen amaieran eta handik aurrera. Ondorioz, Britainia Handiko estatuak ia bakarrik emakumeak kontrolatuz eta sailkatuz gauzatu zuen Indiako gizartearen sexu erregulazioa.135
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia