2011
|
|
Heideggerren programa izatea askatzea izan da, (1) kategorietara edo gauzazkoaren izatera murrizketatik, eta (2) interes epistemikoaren monopoliotik. Abstraktua badirudi ere, horrek" mundua" askatzea esan gura du (alegia, bera izaten uztea), eta gizon
|
emakumea
askatzea (bere osoan hartzea, burua bakarrik gabe) gure pentsaeran. Horrek kritika erradikala baimendu dio, a) filosofiaren (metafisikaren) historia guztiarena lehenbizi, izatea gauzazkotu eta kontrolpeko merkaduria bihurtu duelako; eta, gero, zuzenean handik eratorria delako, b) modernitatea globalki, eta partikularki ezagutzaren eredua (1), praktika tekno zientifikoa (2), gizarte administratuaren antolaketa (3), harreman pertsonalen artifizialtzea (4).
|
2014
|
|
Kirola egitea emakumearentzat onuragarria da, osasuna hobetzen duelako, pertsonalitatea indartzen duelako, ausardia eta autoestimua goresten eta autonomiaematen duelako, eta neurri handi batean ere,
|
emakumea
askatzen duelako. Bainahainbat oztopo gainditu behar dira, tradizionalki ondo ikusita egon baita emakumeakforman mantentzeko kirola egitea, baina ez horrenbeste erakusteko.
|
2019
|
|
Askorengan, oreka endokrinoak onera egiten du berriz. Orduan,
|
emakumea
askatu egiten da emearen morrontzetatik; ez da eunuko batekin konparatzeko modukoa, bizitasuna oso osorik baitauka, baina jadanik ez da gainezkatzen duten indar batzuen preso: bat dator bere buruarekin.
|
|
Pentsa liteke erreziprozitate hori lagungarria izan litekeela
|
emakumea
askatzeko; Herkules, artilea iruten ari denean Onfaliaren oinetan, desirak kateaturik dago: Onfaliak zergatik ez du lortu botere iraunkorrik bereganatzea?
|
|
bihurtzen duelako eraldatu behar dira ezkontza eta horrenbestez kondizio femeninoa, oro har. Emakumeari debekatua zaio bere baitan bermatzea, eta horrexegatik da halako zama astuna gizonarentzat; gizona aske izango da
|
emakumea
askatzen duenean, hau da, mundu honetan egitekoren bat ematen dionean.
|
|
deitzen zien haietako bakoitzean; espero zuen emakume mesias batek mundu hobea ekarriko zuela, eta Emakumearen Kideak ontziratu eta Ekialdera abiatu ziren, emakumezko salbatzaile haren bila. Enfantinek, hain zuzen, Fourierren eragina zuen, eta harentzat bat zen
|
emakumea
askatzea eta haragiari izen ona itzultzea; Fourierrek, hain zuzen, pasiozko erakarpenari segitzeko askatasuna eskatzen zuen norbanako guztientzat; hala, amodioarekin ordezkatu nahi zuen ezkontza; emakumeaz ez zuen pentsatzen pertsona den aldetik, baizik haren amodio funtzioaren arabera. Cabetek, orobat, agindu zuen Ikariako komunismoak sexuen berdintasun erabatekoa ekarriko zuela, nahiz eta emakumeei leku mugatu bat baino ez zien ematen politikan parte hartzeko.
|
|
Engelsek, ordea, ihes egin zion arazoari; komunitate sozialistak familia abolituko duela adierazi baino ez zuen egin: txit konponbide abstraktua da hori; jakina da Sobietar Batasunak zenbateraino aldatu behar izan duen familia politika, maiz eta sakon aldatu ere, produkzio eta birpopulatze beharrik premiazkoenak desorekatu direnean; gainera, familia ezeztatzea ez da ezinbestean
|
emakumea
askatzea: Espartak eta erregimen naziak argiro frogatu dute Estatuari lotua egoteak ez duela nahitaez esan nahi gizonek gutxiago zapalduko dutela emakumea.
|
2021
|
|
18). Beauvoirren ustez, baina,
|
emakumea
askatzean askatuko da gizona ere.
|
2022
|
|
Han zaldunen ezpatak, jantziak eta abar saltzen zituzten denda batera joan ziren, eta Dultzineak, bere neurriko armadura bat eskatu zuen, adarga, lantza eta ezpata. Santxarentzat kapa bat eskatu zuen, izan zedila lila kolorekoa, inora joanda ere, beren goi asmoa
|
emakumea
askatzea eta goratzea zela argi gera zedin.
|