Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2014
‎Irudi oso argia azaltzen zaigu, non berriro ere bestearen gorputzarekiko errefusaadierazten zaigun, baita gorputzen arteko distantzia eta hierarkia ere. Hemen, halaber, emakume gorputzaren eta haren desiren ikusezintasuna agerian geratzen da.Berriz ere pribatuaren eta publikoaren arteko talka sortzen da, intimitateko sekretubat kontatzearekin bat, sexualitate aldarri bat adierazten baitzaigu.
‎Eta azkenik, bizirik nagoela esaten hori daukagu, non nahiz etahaurrez ez den husten uzten bere gorputzak bizirik dagoela oroitarazten dio zenbaitfuntzio fisikoren bidez, eta horrek kontziente bihurtzen du, bizirik dagoela argi uztendio. Horrela, emakume gorputzaren funtzionaltasun eza irauli eta ernaltzeko gorputzemankor hori alde batera utziz, bizi espazio bezala ulertzen da.
‎Azken batean, bi poeta hauen obren arteko elkarrizketan gorputzaren ingurukopertzepzio ezberdinak ezbaian jartzeaz gain, emakume gorputzen beste irudikapenbat ikusi ahal izan dugu (edo hori izan da helburua behintzat). Eta gorputz neutrala gizon gorputz modura irakurtzetik aldarrikapen eta salaketaren bitartez besteirudikapen bat azaldu zaigu.
‎Aurrez ikusitako emakume gorputzen irudikapenek badute beste adierazgarri bat.Ohiturazkoa eta historikoa da emakume gorputzak artean, poesian eta ia diziplinaguztietan, lehenago esan bezala, begirada maskulino hegemonikotik irudikatuakizatea. Irudikapen horrek, begiradak baldintzatuta, emakume gorputzak historikokigeldi, bizigabe, pasibo irudikatu izan ditu2 Horrekin haustea izan da feminismoarenbeste erronka handi bat, irudikapen berrien iruditeria zabaltzea eta handitzea.
‎Aurrez ikusitako emakume gorputzen irudikapenek badute beste adierazgarri bat.Ohiturazkoa eta historikoa da emakume gorputzak artean, poesian eta ia diziplinaguztietan, lehenago esan bezala, begirada maskulino hegemonikotik irudikatuakizatea. Irudikapen horrek, begiradak baldintzatuta, emakume gorputzak historikokigeldi, bizigabe, pasibo irudikatu izan ditu2 Horrekin haustea izan da feminismoarenbeste erronka handi bat, irudikapen berrien iruditeria zabaltzea eta handitzea.
‎Aurrez ikusitako emakume gorputzen irudikapenek badute beste adierazgarri bat.Ohiturazkoa eta historikoa da emakume gorputzak artean, poesian eta ia diziplinaguztietan, lehenago esan bezala, begirada maskulino hegemonikotik irudikatuakizatea. Irudikapen horrek, begiradak baldintzatuta, emakume gorputzak historikokigeldi, bizigabe, pasibo irudikatu izan ditu2 Horrekin haustea izan da feminismoarenbeste erronka handi bat, irudikapen berrien iruditeria zabaltzea eta handitzea.
‎Esan dugunez, begirada hegemonikotik alde egin eta beste adierazpen batzuklortzeko irudikapen aktiboak bilatu izan dira, baina emakume gorputzak adieraztendirenean bezala, ezin dira ahaztu berriro hausnarketa eta kritika. Hau da, lehenemakume gorputzen aldarrikapena eta, aldi berean, emakume gorputz bezala identifikatua izanagatik jasotako zamaren salaketa ikusten bagenituen, orain, emakumeaktiboaren aldarrikapena egiten da, baina pasibotasun horren zama ere salatzen da.
‎Esan dugunez, begirada hegemonikotik alde egin eta beste adierazpen batzuklortzeko irudikapen aktiboak bilatu izan dira, baina emakume gorputzak adieraztendirenean bezala, ezin dira ahaztu berriro hausnarketa eta kritika. Hau da, lehenemakume gorputzen aldarrikapena eta, aldi berean, emakume gorputz bezala identifikatua izanagatik jasotako zamaren salaketa ikusten bagenituen, orain, emakumeaktiboaren aldarrikapena egiten da, baina pasibotasun horren zama ere salatzen da.
‎Emakumeon gorputzak historikoki gizonezko ahotsetatik deskribatuak, izendatuaketa adieraziak izan dira. Historikoki, emakume gorputzak ez dira izan begiradamaskulino hegemoniko batek zuen irudipena besterik. Hori dena artean, literaturan, poesian, zinean... argi ikusi da, baina baita medikuntzan, biologian eta beste edozeinzientziatan ere.
‎Hori dena artean, literaturan, poesian, zinean... argi ikusi da, baina baita medikuntzan, biologian eta beste edozeinzientziatan ere. Horrek emakume gorputzen ezagutza bat eragin beharrean, gorputzhorien objektualizazio zein anatomizazio bat eragin du. Kanpo begirada batetikegindako behaketa bat.
‎Emakumeen lana eta, zehatzago esanda, feministen lana beti izan da historiaberridaztea, eta horretarako, ezinbestean, beste irudikapen batzuen beharradago, androzentrismotik haratago doan irudikapena, non gorputz neutrala ez dengizonarena eta emakumearena «bestea». Ez da kasuala, 1960 hamarkadetakoartista feministen lanak hartzen baditugu, emakume gorputz berrien adierazpenakbehin eta berriz ikustea. Berridazketa horietan bi elementu topatzen ditugu:
‎Berridazketa horietan bi elementu topatzen ditugu: batetik, emakume gorputzen irudikapenen aldarrikapen bat, biluziak, aluak, bularrakerakusten dituztenak, emetasuna aldarri dutenak; eta bestetik, salaketa bat, gorputzhoriek eme bezala identifikatuak izanagatik, jendarteak ezarritako genero kargaguztia agerian uzten dutenak. Esan daiteke emakume izatearen aldarri eta salaketengurutzaketa bat dela.
‎Esan daiteke emakume izatearen aldarri eta salaketengurutzaketa bat dela. Gainera, emakume gorputzak kanpo begirada maskulinohegemonikoaren izendapen eta anatomizazio horretatik alde egiteko, feminismoak ikusi duen beste behar bat, autoezagutza izan da. Azken batean emakumeokgure gorputzen inguruan hitz egiten dugunean ez dugu soilik beste irudikapen baterakusten, baizik eta emakume gorputzaren inguruko ezagutza berriak sortu izanditugu.
‎Gainera, emakume gorputzak kanpo begirada maskulinohegemonikoaren izendapen eta anatomizazio horretatik alde egiteko, feminismoak ikusi duen beste behar bat, autoezagutza izan da. Azken batean emakumeokgure gorputzen inguruan hitz egiten dugunean ez dugu soilik beste irudikapen baterakusten, baizik eta emakume gorputzaren inguruko ezagutza berriak sortu izanditugu.
‎Meabek ere bide horri jarraitzen dio emakume gorputzak, sexudunak, sexualaketa emeak azaltzen dizkigunean, eta horrekin batera adierazten digu horren ondoriozbizi beharreko arau guztiak hor daudela, haien ebidentzia agerian utziz.
‎Azalaren kodeak (2000) kode berri bat eskatzen digun bezala («Bestelako kodeaaldarrikatu nahi dut» (2000: 77), emakume gorputzak izendatzeko beste modu batzukerabiltzen ditu, esplizituak. Hori Meabek modu argian egiten du, «Euria ari du nireklitori gainean» (2000:
‎Aitaeta suhia barruko arropa dendan daudenean ez al dira emakume horren gorputzarenjabegoa negoziatzeko kinkan jartzen? Goiz osoa garbiketan eman ondoren erabatakituta dagoen emakume gorputza exekutiboaren ohean etzatean zer umore motaespero da. Gorputz hori ez al dago objektualizatuta?
‎Horrenbestez, emakume gorputzen irudikapenak aukerak murriztea etamugatzea dakar. Ez bakarrik emakumeak ikusteko orduan, baizik eta, batez ere, emakumeen ekintzen, bizipenen eta ekarpenen dimentsioan, informazioaren etakomunikazioaren alor guzti guztietan:
‎Ezkutuan gorde ohi dugunariargia emanez, ateratzen den argazkiak existitzen den baina gure begientzat ikustenzailagoa den errealitate bat erakusten digu. Hala gertatzen da gure gizartearen tabuakharagiztatzen dituzten emakume gorputz guztiekin.
‎Baina kontua da, gaitasun naturalak gorabehera, aurretiaz«emakumeen gorputz»ei arreta eman nahi dien filtro batek baino ez dituela ikusikogisa horretan. Gorputza gorputz gisa ikusten da eta emakume gorputz gisa ikustenda, soilik ikupuntu berezi baten petik begiratzean; politikaren ikuspuntua barne.
2017
‎disidentziak eta hausturak ikertzea, eta emakume gorputzez egiten diren zenbait irakurketa
‎Halaber, definizio mediko horren baitan hilekoa gertatzeko prozeduraren ikuspegi produktibo eta hierarkikoa gertatzen da; gorputz prozesu hori hipotalamoak modu hierarkikoan agintzen duela ulertzen baita, faktore eta kausa askotarikoen elkarlanean aditu ordez (Martin, 1987). Zergatik bada, metafora medikoek erakusten duten moduan, kontsideratzen dira maiz emakume gorputzen prozesuak modu negatiboan eta ugalketari horren hertsiki lotuak?
‎Horrenbestez, odol isurketaren aurrean zikloa ukatzeko beharra eta auto erregulazioa bultzatzen dira. Ukapenak sortutako arazoak, sentsazioak edota deserosotasunak jazartzaileak dira emakume gorputzetan.
‎kutsadura, nazka eta kontrolaezina den gorputz errefusa gisa. Hala, odolaren presentziak agerian jarri zituen genero desberdintasunak zein desberdinkeriak, emakume gorputzen naturalizazioa eta gorputz arauak borroka testuinguru hartan. Era berean, Aretxagaren analisian emakume haien agentzia eta erresistentzia gaitasuna nabarmentzen dira, euren gorputza borroka jokaleku bilakatu zuten heinean.
‎Elkarrizketatu asko kritiko agertzen dira konpresa eta tanpoien industriarekin, eta euren ustez industria horrek sortzen du nolabait zikin sentiaraztea. Egin dudan landa lanean, era berean, hilekoa maiz azaltzen da garbiketa prozesu gisa, eta azalpen horrekin ez da emakume gorputza zikintasuna eskema horrekin guztiz hausten (Esteban, 2001).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia