Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Eskuinera luzatzen edo garatzen diren gaztelaniak edo frantsesak gaindituegin dute muga hori. Izan ere, esan genezake ezen, gaur egungo gaztelania etafrantsesa bezalako indoeuropar hizkuntzetara ailegatzeko, hizkuntza indoeuroparzaharraren egunetatik luzatzen den desdoblamendu prozesu geldo baina konstantebat burutu dela, non esaldi osagarriak ezkerrera garatzeko jatorrizko joera batetik, euskararena bezalakoa, eskuinera garatzeko joera batera pasatu baita.
2006
‎Langileari dagokio zehaztea baimena noiz gozatuko duen. Langileak enpresariari hamabost eguneko aurrerapenarekin esan behar dio zer egunetatik aurrerahasiko den berriro bere lanaldi arrunta betetzen. (LE 37.6 art.)
2009
‎Hala eta guztiz ere, aurreratze militar hori gauzatzen ari zen bitartean, esparrupolitikoan, euskal erakundetze prozesuak egundoko urratsak eman zituen. Izan ere, Frantziako lur mugak, Donostia eta Gipuzkoa ia ia osoa frankisten esku gelditzenari ziren egunotan, 1931z geroztik, errepublika sortu zen egunetatik aldarrikatzenari zen autonomia estatutua gauzatzear zegoen. Irun frankisten alde erortzeak etaEspainiako hegoaldetik ere matxinoek oso azkar aurreratzeak larritu egin zuenMadrilgo gobernua.
2014
‎Erregimen frankistak hedabideen gaineko kontrola ezartzeko borondateaizan zuen hasiera hasieratik. Diktaduraren lehenengo egunetatik Estatuarenadministrazioak erabateko parte hartzea izan zuen zinemagintzaren esparruguztietan. Alde batetik, kontrola eta aldez aurreko zentsura eta, bestetik, sustapenaeta kudeaketa helburu zituen sare burokratiko konplexu bat jarri zuen martxanfrankismoak.
‎Orain arte irakurritakoaren arabera, esan daiteke haurtxoek memoria badutela bizitzako lehen egunetatik eta hura badarabiltela. Azken batean, memoriarako ahalmenak erabiltzea dakarten teknikak dira ohitzearen teknika, berritasuna nahiago izatea eta jokaera baldintzatzean oinarritzen diren teknika guztiak.
‎Azken batean, memoriarako ahalmenak erabiltzea dakarten teknikak dira ohitzearen teknika, berritasuna nahiago izatea eta jokaera baldintzatzean oinarritzen diren teknika guztiak. Teknika horietako batzuk arrakastaz erabili dira jaioberriekin, eta ikusi da haurtxoak gai direla lehen egunetatik gertaera batzuk beren memorian erregistratzeko, nahiz eta estimulu edo egoera oso errazak izan, eta oroimen gaitasuna laburra eta hauskorra.
‎Hizkuntzaren ikaskuntzaren prozesua bizitzako lehen egunetatik aurrera hasten da, haurrek burua biratu eta begiak irekita entzuten dituzten ahotsetara arreta guztia bideratzen dutenean; norbaitek hitz egiten dienean, berotasuna adierazten dute, eta ahots batzuei lehentasuna ematen diete. Denbora pasatu ahala, haurrek intonazio espezifikoarekin bat egiten dute, bai eta hitzen ordenarekin eta egunero entzuten duten hizkuntzaren bereizketa fonetikoekin ere.
‎Bestalde, beren bizitzako lehen egunetatik hitz egiten diete helduek haurrei. Horretarako, haur hizkera forma berezi bat erabiltzen da (baby talk), mamaés (motherese) hizkuntza izenez ezagutzen dena.
‎– Ondorengo bost egunetatik hamar egunetara bitartean zeinuak eta sintomak desagertu egiten dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia