Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2023
‎Tributuaren sortzapena zerga egitatea Zuzenbidearen aldetik gauzatu den unea da, eta zerga ordaintzeko betebeharraren sortarazlea da subjektu pasiboaren ikuspuntutik, baina horrek ez du esan nahi betebehar hori une horretan bertan bete behar denik. Horrela, TFAOen 22.2 artikuluaren (eta TLOren 21.2 artikuluaren) ariora, tributuaren legeak kuota edo ordaindu beharreko kopurua eskatzeko moduko eguna zehatz dezake, edo kopuruaren zati batena, sortzapena ez den beste egun batean. Administrazio kudeaketaren geroko egintza izanik, likidazioak eragingarritasunez zehazten ditu dela sortutako zenbatekoa, dela hori ordaintzeko Administrazioak ezarri dituen epeak eta moduak.
‎Denboraren aldetik, ikuskapen jarduketak bulego publikoetan egin behar badira lanaldiaren barruan egingo dira; interesdunaren lokaletan egin behar izanez gero, ostera, bulego ordutegia edota bertan egiten den jardueraren lanaldia errespetatuko da (nolanahi ere, jarduketok beste egun edo ordu batean egitea adostu daiteke). Jarduketen inguruabarrek hala eskatzen dutenean, aipatutako egun eta ordutegitik kanpo egin ahal izango dira jarduketok betebeharpekoaren baimenik gabe.
‎Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 229 artikuluak eta hurrengoek, eta Bizkaian TFAOren 230 artikuluak eta hurrengoek prozedura arautu dute; artikulu horiek garatzen dituzte Arabako Erregelamenduaren 21etik 26ra arteko artikuluek, Gipuzkoako Erregelamenduaren 31tik 35era arteko artikuluek, eta Bizkaiko Erregelamenduaren 20tik 26ra arteko artikuluek. Errekurtsoa jarri behar da hilabeteko epean, egintzaren jakinarazpena noiz jaso eta egun horren biharamunetik zenbatzen hasita edota administrazio isiltasun negatiboaren ondorioak sortzen direnetik zenbatzen hasita. Horretarako, idazkia aurkeztu behar zaio egintza bera eman duen organoari, egitateak eta zuzenbideko oinarriak jaso dituzten alegazioak sartuz, eta aurkeztutako uzia frogatzeko agiriak ere eramango dira idazkiarekin batera.
‎hilabeteko epea ezarri da jakinarazpena jaso denetik zenbatzen hasita17 Administrazioen arteko elkarren laguntzaren arloan zerga bilketarako jarduketetan ere epe bera erabiltzen da18 Epeak zenbatzeko garaian, urriaren 1eko Administrazio Publikoen Administrazio prozedura Erkidearen 39/ 2015 Legeak ezarritakoa aintzat hartu behar da (30 artikulua): epeak egunetan edo hilabeteetan finkatu badira zenbaketa egun zehatz batetik hasita, egun hori zenbaketatik kanpo geratu eta zenbaketa biharamunean hasiko da; kontrakorik zehaztu ezean, epeak egunetan finkatu badira, egun baliodunetan direla uste da; epeak hilabeteetan edo urteetan finkaturik badaude, epeok datatik datara zenbatuko dira. Muga hilabetean zenbaketaren hasierako egunaren parekorik ez dagoenean, epea hilaren azken egunean agortzen dela ulertuko da.
‎hilabeteko epea ezarri da jakinarazpena jaso denetik zenbatzen hasita17 Administrazioen arteko elkarren laguntzaren arloan zerga bilketarako jarduketetan ere epe bera erabiltzen da18 Epeak zenbatzeko garaian, urriaren 1eko Administrazio Publikoen Administrazio prozedura Erkidearen 39/ 2015 Legeak ezarritakoa aintzat hartu behar da (30 artikulua): epeak egunetan edo hilabeteetan finkatu badira zenbaketa egun zehatz batetik hasita, egun hori zenbaketatik kanpo geratu eta zenbaketa biharamunean hasiko da; kontrakorik zehaztu ezean, epeak egunetan finkatu badira, egun baliodunetan direla uste da; epeak hilabeteetan edo urteetan finkaturik badaude, epeok datatik datara zenbatuko dira. Muga hilabetean zenbaketaren hasierako egunaren parekorik ez dagoenean, epea hilaren azken egunean agortzen dela ulertuko da.
‎Esan bezala, zergaduna ez egoiliarra bada, zerga betebehar errealaren arabera ordaintzen da. Ildo horretatik, Espainiako lurraldean bizi diren pertsona fisikoen kasuan, egutegiko urtean zehar ez badute lurralde horretan ehun eta laurogeita hiru egun baino gehiago egiten, Euskadin zergak ordainduko dituzte bertan baldin badute enpresaedo lanbide jardueren edo interes ekonomikoen gune nagusia edo oinarria.
‎Zehatzago, kasu horretan, enpresaburuak ekoizpen inguruabarrengatiko lan kontratua balia dezake soil soilik egutegiko urteko 90 egunetan gehienez. Bada, 90 egun horiek ezin dira etengabe baliatu. Horren ondorioz, enpresaburuak urtean zehar guztira 90 egun batzen dituzten aldi batzuk (bi gutxienez) aukeratu ditu.
‎Enpresaburuak 90 egun horietako bakoitzean kasuan kasuko egoera zehatzei aurre egiteko behar diren langile guztiak kontratatu ahal izango ditu. Alabaina, egoera horiek behar bezala identifikatu behar dira kontratuan, noizean behingo izaera dutela justifikatzeko.
‎Enpresaburuak ez badu epe hori betetzen, kalte ordaina eman dio langileari. Kalte ordain horren zenbatekoa izango da epe hori zenbat egunez utzi bete gabe eta egun horiei dagozkien alokairuen zenbatekoa.
‎Enpresaburuak ez badu epe hori betetzen, kalte ordaina eman dio langileari. Kalte ordain horren zenbatekoa izango da epe hori zenbat egunez utzi bete gabe eta egun horiei dagozkien alokairuen zenbatekoa.
‎Kaleratze berri hori 20 eguneko epean egin ahal izango da bakarrik, lehenengo kaleratzea egin eta hurrengo egunetik zenbatzen hasita; kaleratze berri hori zein datatan egin eta kaleratzeak data horretatik aurrera bakarrik sortuko ditu ondoreak. Kaleratzea egitean, enpresaburuak langilearen eskura jarriko ditu tarteko egunetan sortutako alokairuak, eta egun horietan eutsi egingo dio langilearen Gizarte Segurantzaren altari.
‎(e) Demanda aurkeztu eta 90 egun baliodun baino gehiago igaro ondoren kaleratzea bidegabea dela adierazten duen epaia ematen denean, enpresaburuak estatuari erreklamatu ahal izango dio 90 egun horietatik aurrerako izapidetza alokairuen zenbatekoa ordaintzea. Halaber, estatuaren konturakoak izango dira alokairu horien ondorioz Gizarte Segurantzari ordaindu beharreko kuotak (ikusi LELTBren 57 artikulua).
‎Arbitraje prozedura hasiko da lan agintaritzaren mendeko bulego publikoari, hauteskundeak sustatu dituenari eta, hala denean, aurkaratutako hauteskundeetara hautagaiak aurkeztu dituztenei zuzendutako idazkiarekin. Idazki horretan jasoko dira aurkaratu nahi diren egitateak, eta idazki hori 3 egun balioduneko epean aurkeztu da; egun horiek zenbatuko dira egitateak gertatu edo mahaiak erreklamazioak ebatzi eta hurrengo egunetik. Hauteskundeak zein lantokitan egin eta lantoki horretan hautagai zerrendarik aurkeztu ez duten sindikatuek sustatzen badituzte aurkaratzeak, 3 egunak zenbatuko dira aurkaratzeko moduko egitatearen berri dagoen egunetik.
‎Hauteskundeak zein lantokitan egin eta lantoki horretan hautagai zerrendarik aurkeztu ez duten sindikatuek sustatzen badituzte aurkaratzeak, 3 egunak zenbatuko dira aurkaratzeko moduko egitatearen berri dagoen egunetik. Botazio eguneko edo geroagoko egintzak aurkaratzen badira, 10 egun baliodunekoa izango da epea; egun horiek zenbatzen hasiko dira aktak lan agintaritzaren mendeko bulego publikoan sartzen direnetik.
‎(b) Jardueraren izaera dela eta, txandakako araubidearen arabera asteko egun guztietan lan egiten duten enpresei ahalbidetzen zaie euren jarduera antolatzea, dela aste osoen arabera lan egiten duten langile taldeak erabilita, nahiz eta horiek asteko atsedenaldia pilatu, dela asteko atsedenaldi arrunta duten langileak erabilita, kasu horretan ordezko lan-taldeak beren beregi kontratatuko direla lehenengoak ordezteko, asteko atsedenaldietan.
‎(b) Akordatu ahal da atsedenaldia asteko beste egun batean izatea.
‎Langileek eskubidea dute urtean 14 jaiegun izateko. 14 egun horietara biltzen dira estatuko, autonomia erkidegoko nahiz tokian tokiko jaiegunak.
‎Estatuko jaiegunen artean, asteko beste egun batera aldatu ezin diren jaiegunak dira, salbu eta igandez ospatzen direnean, eta autonomia erkidegoetako jaiegunekin ordeztu ezinak: Eguberri eguna, Urteberria, maiatzaren 1a eta Hispanitatearen eguna.
‎Jaiegunak ordaintzen dira kontuan hartu gabe enpresan egindako denbora. Nahitaezko araua da jaiegunak izatea, baina arrazoi teknikoak direla bide, langileak jaiegunean lan egin behar duenean, eskubidea izango du konpentsazio gisa beste egun batean atseden hartzeko. Hori posible ez denean, jaiegunean lan egindako orduak ordaindu dira ordu arruntak baino %75 gehiago.
‎Jaiegunak beste egun batzuetara igaro daitezke, egunotan eskaintzen denean jendaurreko ikuskizuna.
‎Urteko oporrak egutegiko 30 egunekoak dira gutxienez, eta egun horietako ordainsariak dira benetan lan egindako egunen araberakoak. Oporraldiko alokairuak ordain daitezke benetan lan egindako egunen araberako ordainsariekin batera.
‎10 eguneko aurrerapenarekin, kontratuaren iraupena 3 hilabetetik gorakoa izan bada; 15 eguneko aurreabisuarekin, kontratuaren iraupena 6 hilabetetik gorakoa izan bada; hilabeteko aurreabisuarekin, kontratuaren iraupena urtebetetik gorakoa izan bada. Enpresaburuak ez badu betebehar hori gauzatzen, kalte ordaina eman dio langileari; kalte ordain horren zenbatekoa izango da epe hori zenbat egunez utzi bete gabe eta egun horiei dagozkien alokairuen zenbatekoa.
‎(a) Gaixotasun arruntaren edo lanekoa ez den istripuaren kasuan, aldi baterako ezgaitasunaren ondoriozko prestazio aldia luzatzen da. Bada, prestazio aldia bajako bederatzigarren egunetik aurrera hasten da, eta enplegatzailearen konturakoak dira laugarren egunetik zortzigarrenerako prestazioak, bi egun horietakoak barne.
‎Sorospena izango da oinarri arauemailearen %75 eta kobratuko da bajako laugarren egunetik aurrera. Halaber, enplegatzailearen konturakoa da egun horretatik zortzigarrenerako langilearen prestazioa, bi egun horietakoa barne.
‎Sorospena izango da oinarri arauemailearen %75 eta kobratuko da bajako laugarren egunetik aurrera. Halaber, enplegatzailearen konturakoa da egun horretatik zortzigarrenerako langilearen prestazioa, bi egun horietakoa barne.
‎27 Joselu Anayak musika taldeak akordeoi jotzaile bat behar du, taldeko kide bat gaixotu delako eta kide horrek ezin izango duelako parterik hartu taldeak Amorotoko Udalarekin berbatua duen kontzertuan. Joselu Anayak egin ahal izango du lan kontraturen bat, gaixorik dagoen kidea egun horretan ordezteko. Hala bada, zein kontratu mota egin luke?
‎Hain zuzen, kontuan hartu behar da, gaixotasun edo istripu arruntak eratorri aldi baterako ezgaitasunak kostuak eragiten dizkiola enpresaburuari; izan ere, bere kontura izango dira bajako 4 egunetik 15.enerako prestazio ekonomikoak, bi egun horietakoak barne (ikusi GSLOTBren 173 artikulua).
‎Itunik izan ezean, enpresak urtean zehar modu irregularrean banatu ahal izango du lanaldiaren %10 Edonola ere, banaketa horrek legeak eguneko eta asteko atsedenaldien inguruan ezarritako gutxienekoak errespetatu behar ditu beti, eta langileak, gutxienez, 5 eguneko aurreabisuarekin jakin behar du zein egun eta ordutan lan egin duen, enpresaburuak lanaldia modu irregularrean banatzeko hartu duen erabakiaren ondorioz.
‎Horregatik, gomendio bezala, ondareko ondasun higiezinaren eskualdaketaren eskuratzailea aukeratzeko prozedura ebazpena autonomia erkidegoari jakinarazi eta hamabost egun geroago hastea komenigarria izango da, hamabost egun horietan finantza zaintza funtzioak egikaritu behar dituen autonomia erkidegoaren organo eskudunak errekerimendua egiteko epea izanik. Horiek horrela, eskuratzailea aukeratzeko prozedura eskualdaketa gauzatzeko epea hamabost egunetan luzatu egiten du.
‎Horregatik, gomendio bezala, ondareko ondasun higiezinaren eskualdaketaren eskuratzailea aukeratzeko prozedura ebazpena autonomia erkidegoari jakinarazi eta hamabost egun geroago hastea komenigarria izango da, hamabost egun horietan finantza zaintza funtzioak egikaritu behar dituen autonomia erkidegoaren organo eskudunak errekerimendua egiteko epea izanik. Horiek horrela, eskuratzailea aukeratzeko prozedura eskualdaketa gauzatzeko epea hamabost egunetan luzatu egiten du.
‎Finantza zaintzako organo eskudunak informazioa jaso eta gero bestelako neurriak ere ezarri ahal izango dizkio gastua murrizteko, finantza zaintzaren zuzeneko esku hartzea ahalbideratuz. Neurri horiek hartuta ere, ordaintzeko batez besteko epea hogeita hamar egun baino handiagoa bada, orduan Estatuko administrazio orokorrak, finantza zaintzako organo eskudunari entzun eta gero, baliabideen txikipena egiteko ahalmena izango du (zuzeneko esku hartzea hemen ere).
‎Aurreko informazioa finkatu egingo da, eta bakoiztutako banaketa izango du, mendeko erakunde integratuen agregazioa eta dagozkien bateratze doikuntzak egiaztatzeko. c) Planean jasotako neurrien deskribapena, kuantifikazioa eta aplikazioegutegia, kontabilizatuko diren aurrekontu partidak edo aurrekontutik kanpoko erregistroak adierazita. ...oki erakundeak ematen dituen nahitaezko zerbitzuak finantzatzeko Antolamendua arrazionalizatzea Udalerria baino lurralde eremu txikiagoko erakundeak kentzea, baldin eta aurreko aurrekontu ekitaldian aurrekontu egonkortasunaren helburua edo zor publikoaren helburua bete ez badute, edo hornitzaileei ordaintzeko batez besteko epeak berankortasun erregelamenduan ezarritako gehieneko epea hogeita hamar egun baino gehiago gainditzen badu Probintzia bereko udalerri mugakide batekin bat egiteko proposamena d) Onetsitako, kuantifikatutako eta funtsatutako neurri zuzentzaileak, inplementazio data adierazita. Neurri horiek koherenteak izan dira aurrekontu aurreikuspenen urtetik urterako aldaketarekin. e) Planaren abiapuntuko ekonomia eta aurrekontu aldagaien aurreikuspenak, bai eta aurreikuspen horien oinarri diren kasuak ere, 15 artikuluaren 5 paragrafoan aipatzen den txostenean jasotakoarekin bat etorriz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia