Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Lege hauek indarrean dauden egun beretik, Erromako legeak, ordenantzak, ohitura orokor zein bereiziak, estatutuak eta araudiak indargabe geratzen dira, lege nagusi nahiz lege banandu moduan, lege hauen objektu diren gai guztietan.11
‎filosofiaren betebeharra teorikoa da, justifikazioaren testuingurua da garrantzitsuena eta ez, Neurathek nahi zuen legez, eginkizun praktikoa, aurkikuntzaren testuingurua. Jakina, eztabaida hau egun berriro irekia dago.
2001
‎Urtean behin ospatzen ziren, nahiz eta lau urtero jokoek izaera garrantzitsuagoa hartzen zuten. Bederatzi egun irauten zuten, eta mota guztietako txapelketak egiten ziren: artistikoak, deklamaziokoak, kantukoak batzuk, hipiko edo gimnastikoak besteak; bakarka ala taldeka, umeentzako eta helduentzako kategoria ezberdinekin.
2002
‎Igandeetan denbora hutsarte gehiegi dago. Horregatik saiatuko gara asteko egun hori behar bezala enplegatzen. Lan mekaniko eta gogorrak alde batera utzita, igandeetan heziketa moral eta erlijiosoa eskainiko zaie presoei.
2003
‎Aitarengandik datorkio berriz eder eta onen zelatan ibiltzea, ausart, adoretsu eta kementsu izanik, ehiztari bikain, beti trikimailuak asmatuz, jakinduria desiratzen duena eta beti baliabideren bat aurkitzen duena, bizi guztian zehar filosofian aritzen da, iruzurti beldurgarria, sorgintzaile eta sofista. Eta berez ez da ez hilezkor ezta hilkor e ere; aitzitik egun berean batzuetan loratu eta bizi da, baliabideak dituenean, eta beste batzuetan hil egiten da, eta atzera pizten da aitaren izaerari esker berriro. Baina lortutakoa beti isurtzen zaio ihesi, eta horrela Maitasuna ez da inoiz pobrea ez aberatsa.
‎Eskola psikologiko horren arabera, zuzenean hautematen duguna —zentzumenei zuzenean ematen zaiena— ez da sentsazioen multzo bat, oinarrizko bizipenak baizik, bizipen gertakari batean lortzen ditugun unitate holistikoak, orokorrak, eta soilik unitate horiek legez erregistratzen direnak. Adibidez, leihotik irudi bat ikus dezaket, esaterako nire esparruko zuhaitza eta txori bat bere inguruan egun eguzkitsu batean goizeko orduetan. Bada, hain zuzen ere, esperientzia hori —bizipena— izango da erregistratua geratuko zaidana niri, eta ez ‘finagoak’ izan daitezkeen beste sentsazio batzuk.
2004
‎Wittgensteinek, haatik, bereizketa terminologiko bat egiten du perpaus zeinuaren eta perpausaren artean. Nahasketarik gerta ez dadin gogora dezagun, egun Saussureren terminologia nagusitu dela hizkuntzalarien artean, zeinaren arabera zeinua (‘le signe’) bitan banatzen baita metodologikoki (ez errealitatean): adierazlea eta adierazia, lehenak zeinuaren euskarri materiala adierazten duela eta bigarrenak zeinuaren esanahia.
2005
‎Zeregin honetan, baina, historia unibertsala era askotara landu behar da eta, batez ere, leinu singular ezberdinen deskribapen zehatz, zabal eta fidagarrien bitartez, zeinetatik egun apenas zerbait dagoen. Hain zuzen nazioen ezberdintasuna era zehatzen eta garbienean euren hizkuntzetan adierazten delako, horrelako deskribapenetan, hizkuntzaren estudioak halabeharrez bilatu behar du ohituren estudioarekiko eta historiaren estudioarekiko lotura.
‎garai primitiboetan bere ahizpengandik banandua izanaren, ondoren herrixka asko eta ugarien ahotan egon izanaren eta, azkenik, geroz eta gehiago ibar menditsu bakan eta bakar batzuetara estuagotu izanaren arrastoa. Azken honek argitzen digu, hain zuzen ere, zergatik ez dagoen proportziorik euskararen berezko askotariko forma eta zeinu ugarien eta berau egun hitz egiten duten familiek erabiltzen dituzten forma eta zeinu gutxien artean. Horrela, bada, bi aldetatik da euskal hizkuntza arras interesgarria:
2006
‎Ematen du Hesiodok ongi deskribatu zuen urrezko garaietako ondarea dutela hori zerutarrek, garai hartan egun guztiak baitziren jai, kantu, zorion eta oturuntza65 Beste mitologia batzuetan ere azaltzen denez, garai hartan dena zen eguzkitara jarritako mahai bat, goizero janariz eta edariz bapo hornitua esnatzen zena66.
‎abenduaren bosta zen Gabonak arte libre zuten egun bakarra. Hortaz, egiaztaturik ez bazegoen ere, ez baikenekien Mendigurenek egun hori erabil zezakeenentz, autobusa, hitzaldia, txangoa, pozaldiren bat agian, koma etiliko franko, izango genuen laster Gipuzkoa aldean.
2007
‎gizadiaren patua, finean, hizkuntz gaitasunaren errealizazio mailaren araberakoa da, eta zeregin hori, lehenik eta behin, pedagogoen eskutan jarritakoa da, alegia, hezkuntzaren eta autoformazioaren eskutan jarritakoa. Horregatik da" Hizkuntza eta hezkuntza" egungo pedagogiaren problema nagusia, eta hain zuzen testuinguru horretan kokatu behar ditugu egun hauetan bakanka aztertu ditugun auzi guztiak.
‎Horren haritik, Deweyk berak," hezkuntza moralaz" hitz egiterakoan, zera dio: " Karakterearen formazioa —hezkuntza teorian esatea ohikoa den bezala— heziketa eta diziplina eskolarraren helburu orokor bat da" 89 Aurrerapauso bat emanez, baina etenik gabe, arazo hori egun nola planteatzen den ikusiko dugu, hain zuzen etika komunikatiboa erreferentziatzat hartzen duen Lowischen" ekintza pedagogikorako erantzukizunaren etika diskurtsiboaren" 90 eskutik. Teoria etikoak, egiaz, ezin dizkio pedagogiari berme moralerako behin betiko irizpideak eskaini —Nietzscheren" Jainkoaren heriotzaren" ondoren ez dago esaterik zer dagoen berez ondo edo gaizki—, baina bai iratzar dezakeela erantzukizunezko jarrera bat hezitzaile eta heziengan.
2010
‎Arean ere, Jainkoak —eta hori orain ontzat hartzen dugu— fededunen erkidego berezia sortu zuen; fededunok gorputz bakarra osatu zuten, eta egun horri Eliza deitzen zaio. Alabaina, Jainkoak legea eman zuen, eta, lege horren bitartez, ez ziren zehatz mehatz gai guztiak arautu, gai horiek Elizaren gobernu espiritualarentzat komenigarri izan arren.
‎Modu bertsuan esan dezakegu, aurrera eginez, hizpide ditugun psikolinguistikak eta hizkuntzaren psikopedagogiak bide ematen dutela ulertzeko, ere, zergatik egun " immertsio programak" bereziki garrantzitsuak diren hezkuntza elebiduneko eredu ezberdinen artean. Lehenik, eta Arnauren eskutik," immertsioa" zer den azalduko dugu, hain zuzen, berori batez ere" submertsioa" bezalako programa elebidunarekin alderatuz289:
2012
‎Zizek da egun Hegel ulertzeko irakurri behar den filosofoa; ados gaude Ripaldarekin. Zizekentzat, Hegel da (Lacanekin batera) erreferentzia filosofiko garrantzitsuena:
2013
‎Stephen Law-k, The Philosophy Gym liburu atseginean, gogora ekartzen du Daniel P. Moloney k American Prospect aldizkarian adierazitakoa. Haren hitzek oso ondo jasotzen dute egun oso zabaldua den mezua:
2014
‎Ez da begirada gehiagorik egongo, ezta etorkizun gehiagorik, zeren, azkenik, amaitu da. Beraz, dena dago lehenaldiaren interpretazioaren jokoan; ongi ulertu, zeure begien aurrean lau egun luzeen ostean gertatu dena da lehenaldia. Pertsonak ezabatzen dira, euren siluetak lausotzen dira hartzen dituen sistema musikal baten probetxurako, erabiltzen ditu, zentzu bat ematen die, edo beste bat, daukaten lekuaren arabera.
‎iluntzean, ezkontza zeremoniaren ostean, semea amarekin sartzen zen ohean, lotan zegoenean, amak isilik alde egiten zuen eta bere lekua uzten zion emazteari: gauaren hondarrak pasa ostean, semeak herritik alde egin behar zuen mendira eta bertan pare bat egun bakarrik pasa, ezkonduta egotearen lotsara ohitu arte... Ez al zaio zerbait antzekoa gertatzen Siegfriedi?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia