Emaitzak: 6
2002 | ||
Euskara ikastera euskaltegira doazen ikasle guztiek hizkuntza bat badakitedute, gutxienez, eta, zenbait kasutan, euskara hirugarren edo laugarren hizkuntzaere izango da. Horrek esan nahi du, zehaztu dugun markoan, ikaslearen ikuspegidinamiko horretan, alegia, ikaslea elebidun edo eleaniztun bihurtu nahi dugula.Gaur | egun zenbait datu daukagu elebitasunaren inguruan eta horietako zenbait erabiliko ditugu euskara ikastera etortzen zaizkigun ikasleengana hobeto hurbiltzeko. | |
Gizarte mugimenduek erakutsi ohi duten moduan, itxaropenak ezin daitezke geroaldi perfektuan jarri (are gehiago, hondamendi nuklearra edo ekologikoa benetako mehatxua den garai honetan). Horrek ez du esan nahi gaurkotasun hutsa bizi behar denik, bere zentzu itxienean gaur | egun zenbait erakundetatik saldu nahi den moduan, iragana eta geroa gaur egungo esanahien araberakoa direla baizik. | |
2006 | ||
Bestalde, gaur | egun zenbait gogoeta garrantzitsuk ondorioztatzen dute estilodemokratikoa egokiena dela ezaugarrien inguruan, gaitasun handiko haurren garapen kognitiboa, emozionala nahiz soziala bultzatzeko (Perez, Dommguez, Lopezeta Alfaro, 2000). Autore horiek diotenez, gurasoen neurriko autoritatea eta erantzukizuna dira segurtasuna eta babesa eskaintzen dutenak; alderantziz, autoritateaeta erantzukizun eskakizunak (alegia, estilo autoritarioaren ezaugarriak) gehiegizkoak direnean, haurrarengan segurtasun eza, antsietatea eta autoestimu baxuaeragiten dira, eta azkenik, horrek ez du autonomia pertsonalaren garapeneanlaguntzen. | |
2007 | ||
4 asteko haurrek ezberdin erantzuten zutela beren eskuak kokotsaukitzen zienean eta beste pertsona batek ukitzen zienean. Emaitza horietan etaantzekoetan oinarrituz, | egun zenbait autorek uste dute jaioberriak jaiotzetikinguruan duen mundutik bereizteko nolabaiteko gaitasuna duela; alegia, norberaren kontzientzia duela (besteak beste, Brown, 1998; Butterworth, 1992; Harter, 1998; Meltzoff, 1990; Samuels, 1986; Stern, 1985). | |
2009 | ||
Ezin aipatu gabe utzi, gaur | egun zenbait udaletxetan (herri handi eta hirietakoudaletxeetan batez ere) gero eta zailagoa dela zinegotziekin eta alkateekinzuzenean aritzea, udaletako informazioa asko burokratizatu baita; agenda kontuaketa komunikazioak duen garrantziaz jabetuta, maiz saileko teknikariarekin aritzeaegokituko zaigu edo udal informazioaz arduratzen den ordezkari orokorrarekin. | |
2010 | ||
Lehendabizikoaren kasuan, gaur | egun zenbait sektoretako lur eskasia delaeta, lur erabilera eta jarduera ezberdinetako batuketa eta kontzentrazioa ezinbestekoak bihurtzen dira. Horrela, isurialde atlantikoko sektore hauetan, trinkoagoakdiren ereduen alde egin litzateke, etxebizitzak ekoizpen jarduera ekonomiko eta zenbait azpiegiturarekin nahastuz, baldin eta osagarriak balira. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egun | 6 (0,04) |
Lehen forma
egun | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
UEU | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
egun zenbait | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
egun zenbait autore | 1 (0,01) |
egun zenbait datu | 1 (0,01) |
egun zenbait erakunde | 1 (0,01) |
egun zenbait gogoeta | 1 (0,01) |
egun zenbait sektore | 1 (0,01) |
egun zenbait udaletxe | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |