2000
|
|
1977an sortu zen ElPais egunkaria argitaratzeko, eta denborarekin lotura estuak eratu dira bera eta Santillana argitaletxearen artean, zeina, azken batean, bere hedapen estrategiaren oinarriaizan den. Gaur
|
egun
kultur industria gehienetan dihardu, esan bezala, nagusitasun posizioetan guztietan ere, nahiz eta horretarako kanpoko hainbat enpresaren laguntzaere behar izan duen. Prentsan, El Pars egunkaria eta El Pais Semanal dira berarenproduktu nagusiak.
|
2001
|
|
Zibilei dagokienez aldiz, ugaritasuna zabalagoa da: Mariaka (herritik kanpo), Ugarte (1718koa, armarriduna eta
|
egun
Kultur Etxea), Saerin (Sagarribai auzoan, armarria geratzen da), Mendijur dorretxea (XV. mendekoa, kartzela izandakoa) eta Urrutia jauregia (XVI. mendea).
|
2002
|
|
Dorretxea XIII. mendean eraiki zen, eta hasiera batean defentsarako altxatu zuten arren, gerora jauregi eta nekazaritza etxe bilakatu zen. Historian zehar hainbat berriztatze lan izan ditu, eta gaur
|
egun
kultur ekitaldiak antolatzen dira bertan.
|
|
Masa komunikazioa da gaur
|
egun
kultura jario publikoaren oinarria. Komunikazio publikoak, masiboak, mediatikoak, ordezkatu egin du transmisio kultural klasikoa, eremu txikikoa, hurbilekoa, lokala, aurrez aurrekoa; eta, horren ordez, kanpokoa, zabala, arrotza, masiboa, globala ezarri du zenbait lekutan.
|
|
aldizkari zientifikoak, kultur elkarteak, mintegiak, fundazioak, institutu autonomoak, enpresak... Gaur
|
egun
kultur emaitzarik distiratsuenak, sarri, sistemaren sateliteren batean gauzatzen dira, ez bere zentroan.
|
2007
|
|
Zigarrogileak, ia ia haurtzarotik Donostiako Tabakaleran lan egiten zuten emakumeak ziren gaur
|
egun
kultur gune bihurtu dute fabrika. Tabakaleran zazpiehun emakume aritu ziren lanean, eta bideo batean ikus daiteke nolako baldintzetan lan egiten zuten.
|
2009
|
|
Bai, ordea, albistealandu duen kazetariarekin edo kazetari taldearekin. Uste oker horri aurre egitekoformulak bilatzea da gaur
|
egun
kultur kazetari konbentzituaren zereginetako bat.Kultur kazetaritza ez da beste edozein kazetaritza mota baino aspergarriagoaedukiari dagokionez. Are gehiago, kultur kazetariarentzat beste edozein kazetaritzada dezente aspergarriagoa.
|
2010
|
|
Ikastolak martxan jarri zituen belaunaldiak eragile askoren laguntza eta babesa izan zuen, belaunaldi horrek berak bestelako eginkizunetan parte hartu zuelako XX. mendeko 50eko hamarkadan zehar. Gaur
|
egun
kultur jardun gisa ezagutzen dira, baina orduan, batik bat, jendearentzako topaguneak izan ziren, diktaduraren giro itogarritik ihes egiteko elkarguneak: dantza taldeak, musika taldeak, euskara irakasten zuten taldeak, elizaren inguruko kristau taldeak, mendi taldeak?
|
2012
|
|
Jokoa debekatzean, baina, pilotaren eta frontoiaren gainbehera etorri ziren. 1918 urtetik aurrera, pilotakada gutxi jaso zituzten frontoiko paretek, eta pentsaezinak ziruditen erabilerak izan zituen
|
egun
kultur intereseko ondasun den eraikinak. Gerra garaian, kartzela izan zen, eta, ondoren, polizia etxe gisa erabili zuten falangistek.
|
|
Bestalde, eskolarekin batera kultur politika bat diseinatzen etagauzatzen hasi zen. Gaur
|
egun
kultur politikatzat ulertzen dugunaren lehen urratsak, seguru asko, Errenazimentuko Italian bilatu behar ditugu, non klase zuzendariek, beren boterea legitimatzeko, mezenasgoa abian jarri baitzuten, sorkuntza eta arteabultzatuz eta diruz lagunduz. Estatutik at ere mintza gintezke kulturan eragitekopolitikaz; besteak beste hor daude Elizaren neurri arautzaileak (abizenak ezartzeaadibidez, euskal tradizioan etxearen izena hartzeko ohitura ezabatuz) edotaerrepresiboak (Inkisizioa).
|
2013
|
|
Idoia Sararen galdetegiari erantzun zion irakasleetako batek honela zioen: " Gaur
|
egun
kultura ezberdinetako ikasleak ditugu ikasgeletan. Guztiei leku utzi diegu, eta aniztasun horri probetxua atera.
|
|
Iazko martxotik kultur etxe berrian, Potxoenean egiten dituzte bilerak. Duela ia urtebete inauguratutako kultur etxe berria hain zuzen, besteak beste, herriko eragile desberdinen biltoki izateko irekia da.Kultura Aholku Batzordearen azken deialdietako gai zerrendei begira jarriz gero,
|
egun
kultur arloko web orrialde bat lantzen dihardute bost urte bete berri dituen batzordeko kideek. Eta horrekin batera, diru-laguntzen deialdiaren gaia dute beste arreta gune nagusia.
|
|
Asko hitz egiten da gaur
|
egun
kultur talkaz. Talka, izugarria, Sarriak eta bere kideek XIX. mendearen hasierako Kalifornian nozitutakoa izan zen.
|
2015
|
|
A ze panorama! Gaur
|
egun
kulturen mestizajea eta tolerantziaren bandera astintzen dutenek ikusiko balute. Aiako baserritar bat Gerraren erdian militarrez eta ezagutzen ez dituen emakumez inguratuta.
|
|
Agindua eman zuen berriro lanari ekin geniezaion, eta hala hasi zen kulturaren loratze berri bat?. Gaur
|
egun
kulturak dinamika eta indar handia hartu du Kuba osoan, Abel Prieto ministro berriak emandako bultzadari esker. –Boom izugarria dago, eta ez bakarrik Habanan, baizik eta probintzia eta hiri guztietan.
|
|
Errealitateak azaltzen du anglo amerikarren kultura politikoan munduko gendarme izateko eskubide legitimoa oso barneratua dutela. Horrela, garai batean Britainiar Inperioak garapen ekonomikoa eta zibilizazioa eramateko justifikatzen bazituen bere esku hartze inperialistak,
|
egun
kultura politiko berdinean hazitako AEBk demokrazia eta giza eskubideak erabiltzen ditu aitzakia, nahiz eta, Wesley Clark AEBko jeneral ohiak azaldu bezala, benetako motiboa lehengaien kontrola izan7 Hori ez da sekretu bat, Zbigniew Brzezinski k8 (1997) bere The Grand Chessboard: American Primacy and Its Geostrategic Imperativeslanean garbi utzi zuen borroka geopolitikoaren zio ekonomikoa.
|
2016
|
|
gaur
|
egun
kultura hartzen da aisialdi jarduera huts gisa"
|
|
Herri ekimenetan gaur
|
egun
kultura hartzen da aisialdi jarduera huts gisa, betetzeko osagai moduan, eta modu ez arduratsuan. Deialdiak izaten dira:
|
2017
|
|
naturala (A) eta kulturala (B). Gaur
|
egun
kultur ibilbide hau ez egiteak desagertzeko prozesuan abiarazten du edozein hizkuntza.
|
2019
|
|
Azkenerako, bi hamarkadaren ostean, haizeak alde jo zion Deban. Han zegoen Jose Manuel Ostolaza" indianoaren" ondarea kudeatzen zuen elkartea,
|
egun
Kultur Elkartea deitzen diotena. Haiek emandako sosei esker eta Debako Udalak lagunduta, 1970ean sortu zuen Debako Arte Eskola, bere programa kultural eta politikoa martxan jartzeko tokia.
|
2020
|
|
ez da, hasiera batean bezala, goizeko jarduerarik eta herri bazkaririk egongo. Eta finala gaur
|
egun
kultur ekitaldiek bete behar dituzten baldintza guztiak beteta egingo da, kiroldegiko kantxan.
|
2021
|
|
" Gaur
|
egun
kulturaren eta identitatearen nozioak desustantzializazioprozesuan daude, 2008tik hona doan koiunturari dagokion eztanda sozioekonomikoak sortutako arazo berrien (eta Ʊabardura berrien) saturazioaren ondorioz: Ez soilik krisi ekonomiko errepikakorrei eta trantsizio digitalari dagozkion arazoak, baizik eta, aldi berean eta ondorioz, gizarte harremanen barruan (gaur egun, batez ere, harreman digitalak) sortutako aldaketa materialekin bat datorren subjektuaren nozio bateranzko trantsizio ideologikoari dagozkionak ere(...)".
|
2023
|
|
Ni musikaria naiz, bai interpretea, bai irakaslea, baina ez idazlea. Hala ere, gaur
|
egun
kulturaren munduan dena, eta ezer ez, da ogibidea: liburua idatzi eta hitzaldiak eta musika emanaldiak sortu dira, eta ikastaroakā¦ hainbat gauza.
|