Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 109

2001
‎Lehen azaldu dudan ezkertiar izatearen ikuspegi pertsonalaren adibideren bat jarriko dut: gaur egun jende asko ez da militantea baina ezkerraren balio tradizional batzuk gordetzen ditu, ez ezkontzearena, edo haurren heziketa askeago bat... Beraz, aldaketarik handiena eremu pertsonalean ikusten dut.
2002
‎Egun, zahartze eta gutxitze prozesu horrek eraginda, gauzak aldatu egin dira. Adibidez, Estibalitzeko monastegian, santutegiak bultzatuta, egun jendearen harrera da funtzio nagusia. Gero eta handiagoa da hurbiltzen den jende kopurua.
‎Kontatzeko zerbait baduzu, zertarako nahi duzu beste ezer? (...) Gaur egun jendeak irudiari, poseari, talde batean dagoelako famatua dela pentsatzeari ematen dio garrantzia, kontatzeko ezer ez badu ere(...)».
‎Jakina; garai batean holako zerbait gerta zitekeen, ez baitzen unibertsitatean inolako ikasketarik hizkuntzari buruz. Baina, zorionez, eta zorionez diot, honetan gauzak gainetik behera aldatu dira eta gaur egun jende anitz dago ongi prestatua Euskaltzainditik kanpo. Ongi prestatua eta erakunde honi behar bezalako erantzunak, garaiz, eta ongi funtsatuak eskatuko dizkiona.
2003
‎batetik, irratiarentzat promoziorako bidea zelako. Bestetik, ikusita egun jendeak festa gehiago egiten duela tabernetan plazan baino, erabaki genuen tabernetan dagoen musika hori kalera ateratzea. Geu izan gara gehien harritu garenak izan dugun harrerarekin.
‎Taldeko monitorea, haren anaia, honen aita edo nolabait harrapatu duzun hura izaten da, ez baitago besterik. Hau da, gaur egun jendea ez dago prest diru ordainik gabe lan hori egitera.
2004
‎Egungo gizartearen ispilu garbi bilakatzen da orduan antzezlana: " Gaur egun jendea arrakasta lortzeko edozer egiteko gai da. Telebistan segundo bateko gloriaren truke bere arima edo bere amarena behar izanez gero biluzteko prest dago jendea", dio Telleriak.
‎Bada beste puntu bat ere, askotan gure artean eztabaida piztu duena. Egia da gaur egun jendeak informazio gehiago duela, eta aitortu beharra dago, bestalde, profesionalak oro har saiatzen direla jendearen zalantzak argitzen. Baina informazio hori ongi erabiltzen al da?
2005
‎Egiazalea naiz, eta gaur egun jende askok ez du egiarik esaten. Nafarroako gezurrezko historia ari zaizkigu kontatzen; artxibategietara etorri eta benetako historia atera beharra daukagu, Artaxoako eta Nafarroako historia ez da-eta 36ko uztailaren hemezortzian hasten.
2006
‎" Txikiteoa desagertze bidean dagoen ohitura da, gaur egun jendeak nahiago du etxean geratu kalera atera baino"
‎VSn, aldiz, politikak leku garrantzitsua hartu zuen hasieratik. Gaurkotasunak eraginda lantzen jarraitzen badute ere, egun saioan indar gutxiago duela dio Fernando Rodriguezek, egun jendearentzat bigarren plano batean geratu delako. Hala, bide berriak ireki dituzte:
‎Sartu ez ginenok zikiratuak ginen. Badakit gaur egun jende asko ez dagoela horrekin ados. Bilbon bertan egona naiz txoko batean, esan nuen hori, ETAn sartu ez ginenok zikiratu bezala bizi ginela, eta berehala jaso nuen erantzuna:
‎Nolanahi ere, 2003 urteko txostenean espazio publikoen artean ez ziren ikertu egun jendez beterik egon ohi diren adingabeentzako diskotekak, baina kezkagarria da haur eta gaztetxoen biltoki diren espazio horien %60tan jendea erretzen ikustea.
‎" Garai batean, letra gizonek liburuak idazten zituzten eta jendeak irakurtzen zituen. Gaur egun jendeak idazten ditu liburuak, eta inork ez ditu irakurtzen". Wildek kritikariak aipatzen zituen, noski, eta ez blogariak, baina gaur argitaratu duen esaldia izenburu ona litzateke:
‎Gaur egun jendea Internetera" exploratzeko gogo batekin" sartzen dela dio Luistxo Fernadezek. " 2000 urtetik beste eredu bat goraka etorri da, ordea.
‎Poesia ez dela gaur egun jendearengana iristen. Ez akaso liburu barruetan elkarren ondoan pilatuta ezkutatzen diren poemak.
2007
‎Haragiaren kasuan ordu t’erdi edo bi ordutan egin daitekeena, postreak, aldiz, prestaketa gehiago behar du 3 edo 4 ordu, konpota, tartaletak eta pastel krema aurretik egin behar baitira.Zein plater gomendatuko zenuke Gabonetarako. Gehiegikeri batean bizi gara eta nire ustez ez da beharrezkoa gutiziak jartzea, esate baterako, gaztetan azalorea eta bakailao frijitua jaten genituen baserrian. Dena dela, gaur egun jendeak muzin egiten die elikagai batzuei eta Gabonetako menuaz gain, gauza bereziak egin behar dira gutxi batzuentzat. Beraz, zerbait gomendatzea ezinezkoa da eta, nire ustez, bakoitzak bere gustuko menua egitea da hoberena.Zure ustez, zer ez da falta behar mahaian. Janaria alde batera utzita, familia giroa eta ohiturak falta dira.
‎Bai, sasoi hartan ez genuen onartzen esaten zigutena. Gaur egun jendeak protesta handia egiten du, baina oso zaila da bereiztea… Edozeinek jarri ditzake gandorra edo rastak, baina dagoeneko ez da pertsonala. Guk gure kamisetak, txapak, kontzertuak egiten genituen; diskoei balio handiagoa ematen genien… gaur egun, edozein lekutan eskura daitezke.
‎Idatzi honetanzientziaren edo teknologiaren izaera edo ezaugarri propioak zuzenean aztertu etaeztabaidatu baino gehiago, berauen eragin publikoa da kontuan hartuko dudana.Hori baita testuinguru honetan arduratzen nauena eta nolabaiteko larritasuna erakusten duena. Gogoan izan behar dugu gaur egun jendeari, herritar arruntari, inoizbaino informazio gehiago iristen zaiola hainbat komunikabidetatik. Baina ez horibakarrik, gero eta gehiago, jendeari erreakzio bat ere eskatzen zaio.
‎Egun atletismoa egiten dut eta eskola kirola neska mutikoei entrenatzen jarduten dut. Gaur egun jendea kirol batean espezializatzen da eta hori ez da nire gustukoa. Nire ustez denetarik egin behar da.
2008
‎Dorretik gertu, Etxezaharrea aurkituko dugu. 1541az geroztik zutik dirauen etxebizitza, egun jendearen joan etorri handia duen taberna bilakatu da. Minyurienea eta Bordienea dira herrigunean bisitatu ditzakegun beste bi eraikin zahar.
‎Gaur egun jende asko transnazionala da berez, herrialde batetik bestera inoiz baino mugimendu gehiago baitago, eta inoiz baino errazagoa eta sarriagoa delako herrialdeen eta kulturen arteko komunikazioa. Horregatik, garrantzitsua da multikulturalismoaren zentzua, gaizki ulertuak saihestu eta komunikazioa errazteko.
‎Eta egun, kezka sortze n die, izan ere, euren aktibitatea, alokairuaz gain, etxebizitzen salerosketan oinarritzen da. Gaur egun jendeak etxebizitza bat erosteko duen ezintasunak eraginda, gauzak aldatuko direla uste du Markaidek.Bestalde, etxebizitzen prezioen jaitsiera ere etorriko dela uste du, baina ez dela oso nabarmena izango dioEtxebizitzen salerosketen jaitsiera orokorra da alor guztietan. Babes ofizialeko zein ohiko merkatuko etxebizitzen salerosketen kopurua antzera jaitsi da.
2009
‎" Okerra da planteatzea bi mundu bereizi daudela, birtuala eta erreala. Gaur egun jendea ez da Internetera konektatzen, Interneten dago".
‎Interneten igarri egiten da zer den egia eta zer ez. Beraz, tokian tokiko hainbeste proiektu egin ez balira, katalanezko hainbeste ekimen, jendea ohartu ez balitz hizkuntza bizirik dagoela sarean —gaur egun jende guztiak esaten du biziago dagoela sarean kalean baino—, bestea ez zen gertatuko, edo ez luke batere zentzurik izango.
‎Gero, galdetzen badidazu zer den okerragoa, hori edo dauzkagun baliabideak hobeki banatzea, beste gai batera pasatuko ginateke. Gaur egun jende asko ari da goseak hiltzen, eta horren arrazoia da, argi eta garbi, ez ditugula behar bezala banatzen baliabideak. Baina hori beste eztabaida bat da.
‎Erromatarrak ez ziren jokoekin aztoratzen, gaur egun jende
‎hau ez da Wright anaiek hegazkina asmatu zutenean bezala. Gaur egun jende askok daki hegazkinak egiten; ondo egiten jakitea da kontua.
‎Behin baino gehiagotan jendea kanpoan geratu da. Izugarrizko lorpena izan da, egun jendea kontzertuetara zenbat mugitzen den ikusita. Gainera, bi ordu eta erditik gora jotzen aritzeak eta guztiak emateak ikuslegoan satisfazio osoa lortzen lagundu duela esan dezakegu.
‎XX. mendeak, gainera, ederki erakutsi digu ilunbeetatik atera eta argirako bidea ez dela zuzena, ilunetik ilunagora joatea posible dela. Gaur egun, beraz, aurrerapenak ez du prentsa onik, gaur egun jende asko mesfidati da aurrerapena entzuten duenean.
‎Eskapularioa beti eramaten dugu soinean, baina urte asko dira elegante jartzeko lanik ez dugula hartzen. Sekulakoa da egun jendeak trajearekin erabiltzen duen kontua, gastu handiak egiten dira eta ez zaigu ondo iruditzen. Jaia bera ere jatorragoa, bertakoagoa zen duela hogei urte.
‎–1936ko gerra arte, kabotajea eta itsas merkataritza zurezko belaontzi handiekin egiten zen. Gaur egun jende gutxik daki hori?, ohartarazi du Elortzak. Horietako bat berregin dutela dio, duela gutxi, eta orain Zokoan (Lapurdi) dagoela ikusgai.
‎Transexualitatea ez dela gaixotasun bat dio legeak, eta hori oso garrantzitsua da guretzat. Izan ere, egun jende andana dago gu, transexualok, gaixoak garela pentsatzen duena. Gainera, identitatea errespetatuz eratu da legea.
‎Modan dauden irakurgailuak horixe dira, irakurgailu, irakurgailu besterik ez. Eta gaur egun jendea funtzio askotariko hardwardetara ohituta dago. Alegia, tresna berean edukitzera telefono mugikorra, mezu bidaltzaile hartzailea, PDA, musika erreproduzitzailea, GPS, argazki kamera, etab. Eta oraingo irakurgailuek ez dute hori eskaintzen.
2010
‎Kopuru horrek handia irudi lezake, baina ez da hainbestekoa ere; kontuan izan behar dugu munduan ia 7.000 milioi pertsona bizi garela. Egia da gaur egun jende askok ez duela Internetik erabiltzen, edo ez behintzat, baina hala eta guztiz ere helbideak laster agortuko direla dirudi, hainbat kausa dela medio.
‎(41: 31) Gaur egun jende guztiak ikasi du. Herritarrek buruz
‎IMANOL. Gaur egun jendeak zerbait aurkitu eta ez du bueltatzen garai batean bezala?
‎Orain harira joan zaitezke: gaur egun jendeak badaki zer den art deco etxe bat.
2011
‎«Gaur egun jende guztiak hitz egiten du memoria historikoaz. Legeak dauzkagu, monumentuak, mapak...
‎Azkar pasatu dira. Pentsatzen jartzen naiz zergatik ginen gu prozesu hartan, eta zergatik ari den gaur egun jendea borrokan, eta arrazoiak berak direla iruditzen zait. Euskal Herria zapalduta zegoen, eta zapalduta baino gehiago, erabat desegiteko bidean.
‎ezin da zinearen edo kontzertu baten inpaktuarekin konpetitu". Maila horretan antzerkiak egun jendearenagana iristeko behar izugarria du, eta Xentimorik gaberekin era guztietako guneetan aritzeko prest badaude ere, oholtza txiki eta ertainetan sumatu dute aldea. " Jendeari zuzenean hitz egiten diozu, eta musikak ere asko laguntzen du publikoarekin bat egiten".
‎Korapilo emozionalak ez ziren existitzen, ez zitzaien garrantzirik ematen. Nik ez dut uste gauza guztietarako psikologoak behar direnik, autonomoak izan behar dugu, baina gaur egun jendeak psikologoak lagungarriak izan gaitezkeela uste du. Egia da, izan zela garai bat jendea bere burua ezagutzera etortzen zena, gaur egun hori ez da gertatzen, gaur egun jendea gaizki sentitzen delako etortzen da.
‎Nik ez dut uste gauza guztietarako psikologoak behar direnik, autonomoak izan behar dugu, baina gaur egun jendeak psikologoak lagungarriak izan gaitezkeela uste du. Egia da, izan zela garai bat jendea bere burua ezagutzera etortzen zena, gaur egun hori ez da gertatzen, gaur egun jendea gaizki sentitzen delako etortzen da. Baina uste dut gertuago sentitzen gaituztela.
‎Gizarte tradizionalean, jendeak argi ikusten zuen zer zen zoriontsu izaten uzten ez ziona, egitura, errepresiboa izan arren, argia baitzen. Baina gaur egun jende asko etortzen zait" dena daukat, zoriontsu izan behar nuke, baina ez nago ondo" esanez, errudun sentitzen dira zoriontsu ez direlako.
‎Baina lehen gehiago. Lehen oso gutxi ginen mendian korrika ibiltzen ginenak, baina duela urte batzuk sekulako booma egon zen eta gaur egun jende dexente ibiltzen da korrikan.
‎Nik uste dut, gaur egun jendeak gehiago dakiela, kultura gehiago dago, erreferentzia gehiago ditu, nik uste dut jendea gehiago kokatzen dela bere esparru propioetan gure denboretan baino, bere esparru propioetan bakoitza: bere gustuak, bere sentsibilitateari legozkiokeen emaitzak, bai irakurketa munduan, bai musika munduan, bai arte munduan...
2012
‎Kirola nondik datorren azaltzen dugu pixka bat. Baina, hala ere, gaur egun jendea harritzea zaila da. Orain, telebistan milaka gauza ikusten dira, eta jendea gauza harrigarriak ikustera ohituta dago.
‎Eta, berez, denbora gutxi da horiek ohikoak zirenetik, baina XX. Mende bukaeran eta XXI. Mende hasieran pribatutasunera jo dugu irmo, nagusitutako indibidualismoaren ezaugarri nagusi moduan. Krisia eta teknologia berriak, areagotu Aldaketa horretan zeresan handia izan dute gaur egun jende askok jabetzak pilatzeko dituen zailtasun ekonomikoek eta baita teknologia berrien erabilpen gero eta handiagoak. Jende asko konturatzen hasia da gehiago edukitzeak ez duela, halabeharrez, zoriontasunik ekartzen.
2013
‎Aldaketa honen helburua herrikobirziklapen tasa igotzea da, eta horretarako, Urola Kostako UdalElkartearen laguntza ekonomikoari esker, aurki birziklapen puntu gehiago izango dira Orion etxean, komertzioetan nahiz gastronomia elkarteetan sortutako hondakinak bereizitabotatzeko.Orioko Bildutik adierazi dutenez, birziklatzeaerrazteko baliabideak jartzearekin batera hondakinak nahastuta botatzekoohitura dutenei bidea zailduko zaie. Izan ere, errefusarentzat izan arren gaur egun jende askok zabor dena nahastuta botatzeko ere erabiltzen dituen edukiontzi berdeenkopurua% 60 murriztuko da. Bio hondakina edo materia organikoabereizita botatzeko ontzi kopurua, berriz, hirukoiztu egingo dute.
‎ohitura dutenei bidea zailduko zaie. Izan ere, errefusarentzat izan arren gaur egun jende askok zabor dena nahastuta botatzeko ere erabiltzen dituen edukiontzi berdeen
‎Ez da zuzena, soilik zenbakien araberako manifestazioak aintzat hartzea. Gaur egun jendea batez ere zerbaiten kontra manifestatzen da, ez hainbeste zerbaiten alde. Maleruski hala da.
‎Ezagutzen ditu azken urteetako bideoklipik gehien gehienak, eta euskarazko produkzioaren kalitatea ona dela dio. «Gaur egun jende oso trebatua dago, gauzak oso ongi egiten dituena. Taldeek hori badakite.
‎Gaur egun jende gehiena da kritikoa gure zibilizazioak hartu dituen formekin, eta kritika hori medio kontserbadoreenetan ere kabitzen da, baina ikuskizunaren eta hitzarennegozioaren parte moduan, eragilea ez den bitartean. Arazoa hutsaltasun horretan ikustendut, kulturaren espektakuluan diskurtsoak kritikoak eta ederrak direnean ere horretangeratzen direla; espektakuluaren kultura horretan hitzak, dialogoa sortzen eta komunitatea egiten lagundu beharrean, erakusketa publizitario moduko zerbait bihurtzen direla.
‎Gaur egun jende gutxik onartuko luke horrelakorik. Descartesek berak (Metodoari buruzko diskurtsoan) testa gainditzearen aukera baztertzeko arrazoiak ematen dizkigu:
‎Jauzi hori ez da derrigorrezkoa. Gaur egun jende gutxik hartuko lituzke gorputza eta arima bi substantzia independentetzat. Ikerketa kontrako noranzkoan doa.
2014
‎Oso ohitura zabaldua izan zen garai batean. Gaur egun jendeak gutxiago erabiltzen du papera albisteak jasotzeko. Hala eta guztiz ere, oraindik egon badaude egunkarizaleak
‎XX. mendean indar handia hartu zuen substantzia horren kontsumoak, hippie eta beat mugimenduei esker. Gaur egun jende askok kontsumitzen du marihuana. Euskadiko Autonomia Erkidegoko populazioaren% 34,2k hartu du inoiz kanabisa.
‎Gure gutxieneko beharrak bermatuak izan nahi ditugu (osasuna, hezkuntza, oinarrizko errenta…). ez da biziraupena eta gaur egun jende gehiegi ari da modu kaxkar batean bizitzen.
‎Zerbitzu hobea eskaintzeko beti dago zer hobetu, eta booketarako softwareak maileguan ematea da hurrengo helburua. Aranbarriren esanetan," egun jende asko dator liburu digitalaren kontuarekin edukiak mailegatzeko asmoz, baina momentuz ez dugu ezer. Eusko Jaurlaritzak plataforma abian noiz jarriko zain gaude, sistema oso garestia baita".
‎Talde ugarik parte hartuko dute maskaradan. Erraza da gaur egun jendea mobilizatzea halakoetan parte hartzeko?
2015
‎XX. mendeko mass mediaren eredua atzean geratu da. Gaur egun jendearen arreta eta sinpatia lortzeko, medio jakin batean mezua txertatze hutsa ez da nahikoa. Horren baieztapena Estatu Batuetako 2008ko hauteskunde presidentzialetan dugu.
2016
‎Gaur egun jendeak naturaltasunez hartzen al ditu horrelako gaiak?
‎Bestalde, 1766 ez da atzo, baina beharbada herenegun da. Era berean, badago elementu bat gaur egun jendearengan sinpatia sortzen duena oraindik orain; injustizia soziala da hori. Lehen gertatzen zen, eta gaur egun ere gertatzen da.
‎Apaltzen ari da paperaren hedapena, baina sareko erabileran gora doa etengabe. Batzen badugu duela hamar urte Berria zenbatengana iristen zen paperean eta sarean, eta gaur egun zenbatengana papera eta sarea batuta, gaur egun jende gehiagorengana iristen da. Audientziak gora egin du».
‎nork ez du erabiltzen telefono mugikorra?, edo, ba ote da inor Internet hitza entzun ez duenik?, ba ote da ikasle gazterik planetako beste pertsona batzuekin mezu elektroniko bidezko erlaziorik ez duenik?, etab. Horrek guztiak ikusarazten digu aurrerapena jarraitua eta etengabea dela eta ez dakigula non dituen mugak. Bluetooth, wifi, GPRS eta abar... horiek dira azken komunikazio sistemetako batzuk gailuei aplikatuta erabiltzen direnak eta gaur egun jende gehienak erabiltzen dituenak.
‎Egia da gaur egun jendea mila istoriotan sartzen dela, baina goian idatzitako balio horiek berreskuratzea garrantzitsua dela uste dut. Pertsona hobeak izaten lagunduko baitigu.
2017
‎Bi ziren, bat Azpeitiko bidean zegoen, gaur Vista Alegrerako biribilgunea dagoen horretan, Mininak baino gorago, eta bestea Allepunta inguruan, Getariatik Zarautza sartzeko bidean. Herriko ikur izan ziren, herriaren adierazgarri eta erakusgarri, baina gaur egun jende askok, zarauztar askok, ez du haien berririk.
‎Ohikoagoa izan behar luke alor profesionaletik politikora jauzi egiten dutenen kulturak. Diputatua izan nintzenean, bakarra nintzen; zorionez, gaur egun jende gehiago dago horrela! Edozein modutan, osasuntsua da.
‎Argi izan dut beti 500 parte hartzailetik ez ginela pasatuko: batetik, mendia zaindu behar delako; bestetik, korrikalarien segurtasunagatik; eta, horiez gain, Zegama ez delako Chamonix, oso herri txikia da, eta ez dago prestatuta kanpotik hainbeste jende etortzeko.Gaur egun jende andana biltzen da leku guztietan, bai Otzaurten, bai Sancti Spiritun. Lehen urte hartan ere hainbeste jende bildu al zen. J.M.T.:
‎Ikaragarri aldatu dira. Uste dut gaur egun jendea obsesionatuta bizi dela mendi lasterketekin. Jende asko ezagutzen dut Zegama egiten ez badu mundua eroriko zaiola uste duena.
‎1) Gizarte batek erresiliente bihurtzeko ezinbestekoa du hiriek beraien perspektiba estrategikoan erresilientzi kontzeptua barneratzea. Izan ere, gaur egun jende gehiena hirietan bizi da eta tendentzia honek aurrera jarraituko duenez, hiriak handitzen jarraituko dute nekazari lurrak gutxituz (Walker eta Cooper, 2011). Horrezgain, hondamendiak (naturalak edo gizakiak eragindakoak) gertatzean hiriak beti egongo dira ondorioen efektupean nahiz eta hondamendiaren gertaera nekazari lurraldeetan gertatu.
‎Adarkatze Norabide Teoriak munduko hizkuntzak bi tipoetako batean banatzen direla proposatzen du, ezker adarkarietan eta eskuin adarkarietan. Ikus beherago kontzeptu hauen definizioak.hizkuntzek gaur egun jende askok erabiltzen dituen ondorengoak utzi dizkigute, baina sajoierazaharrak, berriz, lausoki, behe alemana, deitzen zaion eta galbidean dagoen dialekto multzoa baizik ezdigu utzi.
‎Nahi bai, baina zaila da. Ez dut uste gaur egun jendeak halako loturik hartu nahi duenik. Baina, nahi ez duzula ere, kezkatu egiten zara.N.
‎Bi ziren, bat Azpeitiko bidean zegoen, gaur Vista Alegrerako biribilgunea dagoen horretan, Mininak baino gorago, eta bestea Allepunta inguruan, Getariatik Zarautza sartzeko bidean. Herriko ikur izan ziren, herriaren adierazgarri eta erakusgarri, baina gaur egun jende askok, zarauztar askok, ez du haien berririk. Altuera handiko bi burdinazko tubo gurutzatu ziren, trabeska beste bat zutela.
‎Hona hor proiektu bat historikoa bilaka daitekena obratzen bada. Gaur egun jende kategoria bezenbat erretreta erregimen bada, funtzionarioetarik hasirik. Urteak zehar, kategoria batzuek abantail handiak eskuratu dituzte, bertze batzu beti petzero daudela.
2018
‎Gaur egun, berriz, bai teknikak eta bai ikus entzunezkoak direla eta, beste era batera egin daitezke gauzak, eta horretan ere izugarria izan da aldaketa. Gaur egun ez dakit liburuak behar diren edo ez; egia da gaur egun jendeak liburuetatik adina informazio edo gehiago Internetetik eta papera ez den beste euskarrietatik jasotzen duela. Hor ere badaude bere alde onak eta txarrak, baina egia da handia izan dela aldaketa.
‎Zirkuaren oso irudi klasikoa dago errotuta gizartean, eta gaur egun animaliarik gabeko zirku asko eta asko badaude ere, duela gutxira arte jendeak elefanteak, lehoiak eta gameluak lotzen zituen zirkuarekin. Gaur egun jendeak beste ikuspuntu batetik begiratzen dio zirkuari. Nire iritziz, inguru honetan 2017ko Korrikako abestiak eragin handia izan zuen horretan.
‎Gaur egun jende gehienak Internet bidez kontsultatzen duen arren, oraindik ere deiak jasotzen dituzte Zarauzko Turismo Bulegoan herriko eta inguruetako informazio eske. Hala ere, kontu horiek asko gutxitu dira.
‎Aurpegi berriak ikusten ari dira lehenengo batzarretatik eta adin guztietakoak gainera, ez gazteak bakarrik. Gaur egun jendea erakartzea zaila da eta beraz pozgarria da.
‎Gure bizilekutik, lehen argi printzak ikusi ahala azaltzen zitzaizkigun goizero begien aurrean Memaia, Anboto, Udalatx, eta Alluitz. Gaur egun jende askok baserriak zikinak eta deserosoak direla uste du, baina uste ustel hau alboratuta, esan beharra daukat gurea guztiz bestelakoa zela: ikusgarria zen.
‎Orduan, eremu zibilean bertan egiten da bereizketa, ekonomia kapitalista pribatuaren edo enpresa pribatuaren eta estatu publikoaren edo politikoaren artean, eta, hala, ohiko eztabaidak pizten dira. Gaur egun jende arrunt gehienak kontratu sozial terminoa ezagutzen badu, eremu zibilean gobernuaren, lanaren eta kapitalaren artean dauden harremanez mintzatzeko erabili izan delako ezagutzen du. 1970eko hamarraldian, Britainia Handian, gobernu laboristek sindikatuen mugimenduarekin egin zituzten kontratu sozial asko eta asko, eta maiz esaten da, bestalde, kontratu sozial bat izan zela Australian 1983an estatuaren, kapitalaren eta lan esparruaren artean egin zen akordio hura.
‎Esan dudanez, iritzi nagusia hori da, eta ez da nire asmoa hemen bestelakorik agertzea. Gogaikarri samarra izaten da, hala ere, gaur egun jendeari hizketan entzutea herr Ribbentropek sekula xarmatu ez balitu bezala, lord Darlington bakarra izan balitz bezala hura jaun ohoragarritzat edukitzen eta harekin lanean jarduten. Egia bestelakoa da, ordea:
‎Nor hautatu ote dute gure ikusle zorrotzek? Imajinatzen dut gogorra egin zaizuela zuen jokabidea horrela neurtuta ikustea, egunez egun jendearen biobotoen gorabeherak ikustea... Tira, urduri daude hirurak, gutako nor ez litzateke, ba, egongo.
‎Hartara, Iruñeko toponimoetan, egun jendearen ahotan gordetzen direnetan edo testu zaharretan ageri direnetan, badira hainbat ezaugarri linguistiko, baina ezin da jakin noren eta zein garaitako hizkera islatzen duten, ezaugarri hori garai bateko dokumentazioan sistematikoki behin eta berriz ageri ez bada behintzat, eta agerpen horiek eremu geografiko koherente bat irudikatzen ez badute.239 Gainera, kontuz hartzekoak dira dokumentue...
‎4 Normalizazio prozesuaren hasierako urteetan idealismo ideologikoa baldin bazen elementu giltzarri bat euskarazko prosa eredua antolatzeko, ondoko urteetan, haren ordez edo harekin lehian, pragmatismo komunikatiboa indar handiagoa hartzen ari da (Maia, 2014). bilduko zutenak orain dela urte batzuk, baina gaur egun jende anitzek (ia) oharkabean irakurtzen dituenak, arreta berezirik erakarri gabe, eta baita batzuetan bertzeren ausardiak sortzen duen mirespen punttu batekin ere. Adibidez, ikus ditzagun erranaldi baten bertsio diferente batzuk, testuingurutik nahiko" libre" direnak5, eta gonbidatzen dugu irakurlea konpara ditzala aditzen kokaguneak ondoko erranaldi horietan guzietan:
2019
‎Poesia, egia aitor, ez da gaur egun jende askok irakurtzen duen generoa. Eleberria dugu jaun eta jabe.
‎Are gehiago, memoria kolektiboak gogoan ditu hainbat emakume, garaiko moralak eta legeak hautsiz, pentsatzen zutena egin eta esaten zutenak, maiz lotsagabearen estigma ere bere gain hartzeko arriskuarekin. Nolanahi ere, gaur egun jendeak alaitasunez eta miresmen puntu batez gogoratzen ditu emakume ausart haiek.
‎Hummusak jatorri apala du. Pixkanaka mugak gainditu zituen errezeta arabiarra da, eta gaur egun jende askok baloratzen du, batez ere dieta begetarianoa egiten dutenek; izan ere, oso onuragarria da gure organismoarentzat, landare proteinetan kontzentrazio handia duelako eta zapore gozoa duelako. Ezagunena garbantzuen hummusa da, baina errezeta bera ez errepikatzeko, beste zapore batzuekin nahasten diren hainbat errezeta aurkeztuko ditugu, aukera klasikoenetik aterata.
‎Noski, elebakarra izanda gizakia ezeroso mugi daiteke gaur egun, tranbiaren errailetako batean soilik mugituko bazina bezala. Garai batean Euskal Herrian jende askok euskaraz baizik ez zekien hitz egiten, eta gaur egun jende askok hitz zipitzik ere ezin du esan hizkuntza horretan. Egoera zeharo aldatu da.
‎Gezurra badirudi ere, umoreak egun jende batentzat ez dauka nahikoa prestigiorik, baina jardun dutenek badakite: zaila da umore ona egitea, txiste errazetik ihes egitea, “komediaren klub”etako zurruntasunetik aldentzea.
2020
‎Azken urteetan gainera mara gaizkile taldeak hazi egin dira, eta eremu gehiagotan jarduten dute. Talde hauetako sikarioek geroz eta gutxiago kobratzen dute norbait hiltzeagatik, beraz, gaur egun jende askok ordain dezake edozeinen hilketa.
‎Bizikletak nabarmendu egiten dira konfinatzen hasten direnean. Ibilgailu horiek saldu eta konpontzea etorkizun oneko negozioetako bat da krisi honetan, gaur egun jende askok nahiago baitu beste garraiobide kolektibo batzuetara joatea. Eskura ditugun aukera guztien artean, bizikleta elektrikoek interes handia pizten dute, eta ez dago zalantzarik:
‎Ohartarazi du gero eta nekezagoa dela, gainera, enplegu bat eskuratzea, lan merkaturako sarbidea asko ari delako zailtzen baliabide ekonomikorik ez dutenentzat. Zalakainek azpimarratu du gaur egun jende gazteak enplegu bat bilatzeko gaitasun bereziak eta oso espezifikoak behar dituela, ez direnak eskolan ikasten. " Familiak inbertsio handiak egin behar ditu seme alabek hizkuntzak eta gaitasun bigunagoak eskuratzeko".
2021
‎Aldarrikapen mobilizazio kolektiboak ere herri hunen ADN edo genetan da. Arbonan Berruako lur batzuen saltze prezio ezin sinetsia ikusi eta, ELB eta Lurzaindiak abiatu okupazioak, herritarrek erantzun baikorra eman zaie, gau eta egun jendea okupazio gunean egonez. Espekulazio handi horren kontra ez badira herritarrak mobilizatzen, beste eskualde batzutan jasaten duten hormigoitzea hemen ere jasanen baitugu.
‎Sobera maiz entzuten da" Gaur egun jendeak bere buruari soilik pentsatzen du"," Baizik bere interesen axola du"," Internet horrekin ez da gehiago harreman sendorik"," Elkarteetako boluntarioak ezin aurkituak dira"... Holako iritzi negatibo franko sortzen dira gure gogamen zaharkitu eta etsituetan.
‎120 egun herritar, politikari eta elkarteek sustengatzen dutela. 120 egun jendea elkartzen dela eta elkar trukatzen duela, Ipar Euskal Herriko lurren inguruan ezagutzen ditugun kezken inguruan gogoetatzeko. 120 egun Lurramako arduradun eta laguntzaileek mobilizazioa laguntzen dugula eta ELB eta Lurzaindia sustengatzen dugula" egin duten prentsaurrekoan adierazi dute.
‎Bazen behin Coulongo itsasadarrean, Niortetik hurbil, batelari bat, gau eta egun jendea alde batetik bertzera iragaten aritzen zena. Egun batean, Niort horretako bi kordelierrek ibaia gurutzatu zuten, biek bakarrik batelariarekin.
‎«Goiz hartan taldetxo bat elkartu zen, nola erantzun erabakitzeko. Egunez egun jendea batzen eta antolatzen hasi zen; bilkura ugari izan ziren: uda osoa igaro genuen arratsaldero biltzen».
‎Egia da elkarrizketa zintzorako irekitasuna dagoela, konfiantzatik denok eroso sentituko garen espazioak sortuz, entzuten ari garena epaitu gabe entzunez. Hala ere, borondate hori badago ere, egun jende askok dio ez dela libre sentitzen herri honetan gertatutakoaz hitz egiteko. Eta elkarrizketa hori guztion zeregina da, gizarte zibilarena, erakunde publikoena eta baita alderdi politikoena ere.
‎Bertso gehienak Eneidaren I. eta II. liburuen hasierakoak dira, maisuek gogokoen zituzten pasarteak segur aski. Badirudi 79 urtean mundu guztiak zekiela poemaren hasiera," Arma virumque cano", poema hasi eta buka irakurria izan beharrik gabe, gaur egun jende gehienak Cervantesen aditua izan beharrik gabe" zeukan izenik gogora ekarri ere nahi ez dudan Mantxako basa herri batean" esan dezakeen bezala. Txantxazale batek Eneidaren parodia egin zuen Ponpeiako garbitegi bateko paretan, jabeez trufatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Argia 21 (0,14)
Berria 19 (0,13)
Urola kostako GUKA 7 (0,05)
ELKAR 6 (0,04)
UEU 5 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 5 (0,03)
Consumer 4 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
ETB dokumentalak 3 (0,02)
Guaixe 3 (0,02)
Booktegi 3 (0,02)
goiena.eus 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
Uztarria 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 2 (0,01)
Susa 2 (0,01)
Alberdania 2 (0,01)
Jakin liburuak 2 (0,01)
Txintxarri 2 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egun jende asko 25 (0,16)
egun jende gutxi 5 (0,03)
egun jende gehien 4 (0,03)
egun jende guzti 4 (0,03)
egun jende gehiago 3 (0,02)
egun jende andana 2 (0,01)
egun jende anitz 2 (0,01)
egun jende bat 2 (0,01)
egun jende ez 2 (0,01)
egun jende iritsi 2 (0,01)
egun jende aho 1 (0,01)
egun jende alaitasun 1 (0,01)
egun jende alde 1 (0,01)
egun jende arrakasta 1 (0,01)
egun jende arreta 1 (0,01)
egun jende arrunt 1 (0,01)
egun jende batu 1 (0,01)
egun jende bera 1 (0,01)
egun jende beste 1 (0,01)
egun jende bete 1 (0,01)
egun jende bigarren 1 (0,01)
egun jende bioboto 1 (0,01)
egun jende borroka 1 (0,01)
egun jende dexente 1 (0,01)
egun jende elkartu 1 (0,01)
egun jende eragin 1 (0,01)
egun jende erakarri 1 (0,01)
egun jende etxebizitza 1 (0,01)
egun jende festa 1 (0,01)
egun jende funtzio 1 (0,01)
egun jende gaizki 1 (0,01)
egun jende gazte 1 (0,01)
egun jende gehiegi 1 (0,01)
egun jende gehiena 1 (0,01)
egun jende halako 1 (0,01)
egun jende harrera 1 (0,01)
egun jende harritu 1 (0,01)
egun jende hizketa 1 (0,01)
egun jende hori 1 (0,01)
egun jende idatzi 1 (0,01)
egun jende informazio 1 (0,01)
egun jende interesatu 1 (0,01)
egun jende Internet 1 (0,01)
egun jende irudi 1 (0,01)
egun jende jakin 1 (0,01)
egun jende joan 1 (0,01)
egun jende kalitate 1 (0,01)
egun jende kategoria 1 (0,01)
egun jende kirol 1 (0,01)
egun jende kontzertu 1 (0,01)
egun jende liburu 1 (0,01)
egun jende mila 1 (0,01)
egun jende mobilizatu 1 (0,01)
egun jende muzin 1 (0,01)
egun jende nahiago izan 1 (0,01)
egun jende naturaltasun 1 (0,01)
egun jende obsesionatu 1 (0,01)
egun jende okupazio 1 (0,01)
egun jende oso 1 (0,01)
egun jende protesta 1 (0,01)
egun jende psikologo 1 (0,01)
egun jende sinpatia 1 (0,01)
egun jende traje 1 (0,01)
egun jende zerbait 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia