Emaitzak: 5
2001 | ||
A rrazonamendua faltsua dela konturatzeko ez dago urrutira joan beharrik. Eskuindarrak ere badira euskararen aldekoak —lehen orain baino gehiago, egia esan— eta euskararen kontra daudela egia izanik ere, onartezina da gaur | egun jarrera hori. Bai ikuspuntu politikotik, pertsonaren eskubideak urratzen direlako, bai kulturaletik, ondare kulturalaren kontrako erasorik onartu ez daitekeelako, eta baita soziologikotik ere, euskararen kontrako diskurtso tinkoari ezin zaiolako jendaurrean eutsi. | |
2007 | ||
Kontraesan hori aztertzeko, zenbait ikerketa egindira azken urteotan, eta horietan frogatu da teknika horietan zenbait aldaketaeginez gero (adibidez, galdera egiteko modua aldatuz edo egoeraren zenbait aldeazpimarratuz), gogamenaren teoria uste zen baino lehen garatzen dela (Hala etaCarpendale, 1997). Hala, gaur | egun jarrera hau nagusitu da: batetik, gogamenarenteoria ez dela bat batean agertzen, mailakako prozesu baten ondorioz baizik; etabestetik, gogamenaren teoriari lotutako lehen jokabideak uste zen baino lehenagertzen direla. | |
2009 | ||
Hantuste gutxitu horren itxura du ezkerrak. Baina hala ere, haren subproduktuek gidatzen dute gaur | egun jarrera" korrektoa" iritzi sortzaileen mezuetan. Hala, progresistak kapitalismoaren arrazoiei men egin izana estaltzen du, eta oraindik zerbaiten alde edo zerbaiten aurka aurrerakoi sentitzeko beharra asetzen du. | |
2017 | ||
Azken urteotan frankismo garaiko gizarte zibilean agertutako portaera sozialak jorratzen dituzten ikerketa dezente argitaratu dira2 Ikerketa horiek herritarren eta diktadura frankistaren arteko harremanen konplexutasuna eta garrantzia agerian utzi ditzute. Izan ere, gaur | egun jarrera sozialen erabakigarritasuna estatu ororen bilakaeran ez du inork zalantzan jartzen. Hala ere, nahiz eta argitaratutako lanen ekarpenen baliagarritasuna ukaezina izan, frankismoa aztergaitzat duen historiografiak lan asko du Europa mailan beste estatu totalitarioei buruz egin diren lan eta eztabaida mailekin parekatzeko3 Hain justu, artikulu honek, era apal batean noski, historiografikoki ezezaguna den pasarte bat aztertzen duen heinean, aipatutako bi talde historiografiko horien distantziak murriztea ere du helburu. | |
2020 | ||
Marketinaren helburu nagusia artistek artearen merkatuan epe luzerako posizio optimoa lortzea da. Nahiz eta gaur | egun jarrera babestuena merkatura bideraturiko marketina izan, ikuspuntu eta iritzi kontrajarriak sortu dira azken lau hamarkadetan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egun | 5 (0,03) |
Lehen forma
egun | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Uztaro | 2 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egun jarrera | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
egun jarrera babestu | 1 (0,01) |
egun jarrera hau | 1 (0,01) |
egun jarrera hori | 1 (0,01) |
egun jarrera sozial | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |