Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Esan bezala, astelehen ilunabarrez gertatu zen dastamen aldaketarena, hori gauza segurua da. Gainerako sentzumenak noiz aldatzen joan zitzaizkion, alegia aste hartako zein egun jakinetan, ez genuke zuhurtasun osoz esaten jakingo, baina gutxi gorabeherako hurbilketa batek ere guztiz eusten dio kontakizunaren espirituari eta hariari eta erakargarritasunari, eta berdin izango da eta berdin ez bada, berdintsu adierazten badugu asteartean aldatu zitzaiola usaimena beti ere, hori bai, ustekabean; asteazkenean, ikusmenar; ostegunean, entzumena; eta ostiralean, ukimena; beste e... Nolanahi ere eta ordenaren gorabehera bigarren mailako zer bat dela garbi geldi dadila nahi genuke, bost egunen buruan halako aldaketa bortitz eta guztizko batek gizaki batengan sor dezaken desosegua, noraeza eta nekea izugarria dela kontuan izanik, bada esan behar dugu Brown jaunak oso ongi bereganatzen jakin zuela horrek berekin zekarren guztia bizitzeko eta gauzak ikusteko eta ikasteko modu berri bat, lehen egunetan batik bat.
2003
‎baso arteko etxebizitza bakartuan bizi zela lurra landuz, hau da, justu Mogelen garaiko euskaldun ugari bizi zen bezala, horixe bailitzateke bizitzeko eta lan egiteko jatorrizko modua, eta" erri batubak", herribilduak, askoz geroago asmatutakoak, arrotzak? direla; gaur egun badakigu, ordea, alderantziz izan zela, eta euskal bailaretan baserriak ez zirela ugaltzen hasi XVI. mendera arte. Maisu Juan eta Peruren arteko bosgarren elkarrizketan, Mogelek aitzurlariaren lanaren ezinbestekotasuna, jatorrizko izaera, antzinatasuna eta noblezia ekartzen ditu gogora:
‎Baserrian eta dagozkion lurretan egindako kalte guztiak maizterraren kontura dira. Are gehiago, kontratuetan ageri denez, egun jakin batzuetan, maizterrak jabeari zenbait animali eta produktu, oilasko, arkume, txerri, gazta, sagar, eta abar? " oparitzera" behartuak zeuden; ezin ahaztu jabeari ematen zizkioten gauza horietako asko ez zirela sekulan pasatzen maizterren mahaitik.
‎Gaur egun dakigunaren arabera, euskal lurraldeetan kristautasunaren sartzea ez zen ez goiztiarra ez berantiarra izan: " la Evangelización de los vascos se desarrolla cronológicamente al igual que el resto de los paÃses vecinos de Europa.
2008
‎Horrelakoa da ezjakintasuna eta horrela eran  tzun nuen nik," A, bale" natural natural batez. Agian, bidean zehar topa genitzakeen zailtasunen berri izan banu, adopzioaren munduaz gaur egun dakidana –ez gehiegi, hala ere, ez pentsa dakidana gure eta gure ingurukoen esperientziatik baino askoz haratago doanik– jakin izan banu, erantzuna bestelakoa zatekeen. Ez dakit eta ez dut inoiz jakingo.
2009
‎Mugena, konforme, erakutsi eta ikasi beharreko zeozer da; garrantzitsuena, ostera, ez da hori, zergatik merezi duen bizitzea jakiten ahalegintzea baino. Eta ez nizun halakorik erakutsi, nik neuk ere ez nekielako orduan (ez dakit gaur egun dakidan; baldin badakit, edonola ere, berandu dut honezkero).
‎Lehengo batean esan nizun ez nuela jakin bizitzan muga batzuk daudela zuri erakusten, hori batetik, eta bestetik, ez nuela jakin zergatik merezi duen bizitzea zuri erakusten. Gaur egun dakidan apurra kontuan hartuta, bigarren hori da, dudarik gabe, bien artean garrantzitsuena. Neuk ere berandu aurkitu dudala zergati hori aitortu behar dizut.
2010
‎Hemen saltsa gehiago eta askoz konplexuagoa egon behar du. Gaur egun badakigu depresioak suizidioa eragin dezakeela, tratatzen den gaixotasuna dela. Garai hartan ez, onartu ere ez zen onartzen, nola ulertuko zuen bada Lotsatirena bezalako hain familia bitalista batek hogei urteko semearen suizidioa?
‎inguruko Santio ermita: ezin zela igandero erabili; urtean egun jakinetan eman behar zela meza, baina inguruko ikazkin eta meatzariek hogeialdiro meza entzutera behartuak zeudela, bereziki Elama, Gotzain, Urdallu, Berdabio eta Artikutza aldekoak, eta Don Esteban Olaziregi omen zela garai hartako meza emaile. Handik ehun urtera, 1794an, ermita dena urratu eta teila nola saldu zen ere esaten da beste dokumentu batean [212].
2011
‎Gogoak ematen digu jendeari zamarretik heldu eta astindu on bat emateko, esanez: . Baina, kirtenak halakoak, nolaz jarrai dezakezue bizitzen, jaten, lo egiten, gu infernu horretara botatzen gaituzuen bitartean, bertatik egun jakin batzuetan bakarrik ateratzeko, akuario batetik arrainak ateratzen diren bezala... Eta zuek hor zabiltzate, galtzerdien punturen bat askatu zaizuela, edo pastela ez zegoela behar adina eginda, edo izeba Lucie mindu egingo dela hura bisitatzera ez banoa??.
‎Zenbaitek dioenez, Ganboa eta Oñez leinuen arteko gudu hauek Espainiako Roderico erregea, azken errege godoa, galdu zen garaian sortu omen ziren, 711 urtearen inguruan. Garai hartan arabarrak elizan biltzen omen ziren meza entzutera egun jakin batez, Ullibarri izeneko herrian, egun Ganboa Ullibarri deitua. Santua ere atera omen zuten prozesioan andetan jasoa, eta batzuei bururatu omen zitzaien debozio handiagokoa izanen zela santua propio prestaturiko mando baten gainean eramatea.
‎Neskatilak, artistak, eskola maisuak eta, jakina, agintariak herriaren kontura bizi gara. Horretarako, herritar guztiek egin behar izaten dute egun jakin batzuetan herri lurretan beharra. Artoa da gehien landatzen dena.
‎Espainiako Gerra Zibilaren ondoren bai kafea, baita azukrea, olioa, ogia... errazionatua zegoen, kontrolatua eta eskasian. Ba omen zegoen asteko egun jakin bat kafea legalki ekartzeko, baita kopurua ere, pertsona bakoitzak 250 gramo ekar zitezkeen, gehiago ekarriz gero eta antzemana izanez gero... kafea kendu eta isuna ordaindu behar zen. Orduan, bertze aldetik preziatuak ziren lehen gai hauek ekarri ziren.
2012
‎denborak aurrera egin ahala, oroimenetik ezabatu zituelakoan ere bazegoen melodia haiek guztiak. Haatik, nahiz eta urteak iragan, itsasgora eta itsasbeheretan murgilduta?, egun badaki doinu haiek barruan geratuak zeuzkala, gaizki garbitutako ipurdian urteetan ekinean diharduen amaitu gabeko erreakzioaren antzera, zapaltzen ez den laborategiko zokondoren batean. Batzuetan ez dago gizakiaren buruan gauzak nola egosten diren jakiterik.
2023
‎Nieremberg musikaren eta landareen harremanez ere mintzo da, eta harreman hori zalantzan jartzen dutenak erdipurdiko filosofotzat jotzen ditu; Orfeoren mitoan, musikaren atzetik abiatzen ziren landareak, eta areago, harkaitzak; Plutarcok dio landareek ba omen dutela belarri moduko bat. Gaur egun badakigu musikak eragina duela landareen hazkuntzan; eta jende askok kantatzen die etxeko loreei. Ez zebilen zeharo oker Plutarco.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia