Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2002
‎Irakasleek duten euskara ezagutzari buruzko daturik duen unibertsitate bakarra EHU da, eta hortik atera ditugu Zientzia Fakultateko datuak (6 taula). Bertanirakasle euskaldunen proportzioak gora egin du, eta gaur egun irakasle guztien%27k irakasten dute euskaraz. Horiei beste zenbait gehitu behar zaizkie, gaztelaniaz irakatsi arren euskaldunak direnak; baina horiei buruzko datu kuantitatiborikez dugu.
2007
‎Doktorego tesia bukatzeke daukate, eta horretarako eman zizkieten bekak agortu egin zitzaizkien honezkero. Gaur egun irakasle dihardute EHUn, ordezko modura biek ere, eta geratzen zaien denbora tesia amaitzeko erabiltzen dute. Intxaustik 30 urte ditu, Larrañagak 31, eta adin bereko beste ikertzaile askok bezala, ez dakite zein izango den euren etorkizuna.
2008
‎Egun, 75 urteko abokatu hau da Ski Club Tolosanotik bizirik geratzen den zuzendaritzako kide bakarra eta oso gogoan du garai hura: " Gaur egun irakasleak eta ikastaroak daude, orduan autodidaktak ginen, Aralarrera igo eta bakoitzak ahal zuen moduan jaisten zuen aldapa, arrokak, harriak, izotza… saihestuz, ez zegoen gaur egungo pista garbirik! Kolpeak hartuz ikasten genuen, eta aldapak igotzea ere gogorra zen, ez baitzegoen teleskirik, ahal zenetan eskiak jantzita igotzen genituen, eta malda oso handia bazen, eskiak bizkarrean hartu eta oinez".
‎Beraz, haurrei oso opari ederra egingo diegu ereduan matrikulatzen baditugu, euskara eta gaztelania arazorik gabe ikasiko dutelako". Iritzi berekoa zen egun irakaslea den Bea Dorai. " Haurrak esponja bezalakoak dira, dena xurgatzen dute, ez dute aparteko arazorik hizkuntzak ikasteko".
2009
‎Protagonistak labur labur aipatzeko esan dezagun Mixele Lapurdin jaio zela, euskaldun, baina ama hizkuntza frantses eskola publikoaren eraginez galdu zuela haurtzaroan. Gaztetan berreskuratu ondoren, gaur egun irakasle dugu Itsasuko AEKn.Rami Aljeriako ber berea dugu, gaztetan Parisera ikasketak egitera joana. Han ezagutu zuen Goizuetako neska batek ekarri zuen Euskal Herrira eta euskarara, eta gaur egun Goizuetan bizi da, euskaraz.
‎Protagonistak labur labur aipatzeko esan dezagun Mixele Lapurdin jaio zela, euskaldun, baina ama hizkuntza frantses eskola publikoaren eraginez galdu zuela haurtzaroan. Gaztetan berreskuratu ondoren, gaur egun irakasle dugu Itsasuko AEKn. Rami Aljeriako ber berea dugu, gaztetan Parisera ikasketak egitera joana.
‎Mixele Lapurdin jaio zen, euskaldun, baina ama hizkuntza frantses eskola publikoaren eraginez galdu zuela haurtzaroan. Gaztetan berreskuratu ondoren, gaur egun irakasle dugu Itsasuko AEKn.
‎Ingurugelak Bizkaian duen zuzendariak, Asun Fernandezek, ekitaldiari hasiera eman dio, eta Ingurugela CEIDA ikastegiek euren hogei urteetan egindako lana laburbildu du, ingurumen hezkuntzan egon diren aldaketak azpimarratuz. Bere esanetan, eskolak ezin du bakarrik, partaidetza da gakoa, eta komunitate proiektuen kudeaketa, teknologia berriekin batera, gaur egun irakasleak trebatzeko ildo nagusitzat jo du.
‎Doktore zen zuzenbidean, eta 1997tik 1999ra bitartean Deustuko Unibertsitateko Zuzenbide Fakultateko dekanoa izan zen. Gaur egun irakasle lanetan ari zen. Hainbat lan idatzi zituen foruez eta Euskal Herriaren eskubide historikoez, esate baterako, Nacionalismo, autodeterminaci, n e independencia.
2010
‎Gaur egun irakasleoi eskatzen zaigun prestakuntza oso da handia: teknologia berrien ezagutza eta erabilera, hizkuntzen irakaskuntzan azken urteotan abian jarri diren metodologietan aditua izatea, hizkuntzen ezagutza, prestakuntza ikastaroetan etengabe aritzea... asko eta asko izan dira urte hauetan zehar egin behar izan ditugun prestakuntza ikastaroak.
2011
‎Gero eta gehiago errespetatzen da, nahiz eta errepresio sutilak eragin handia duen oraindik. Gaur egun irakasleak formatu egiten dira gai honen inguruan, nola jokatu, gaia nola landu... Haur hezkuntzan ez da gai tabua, gurasoek behatzen dute, eta gure lana sexualitatea haurren garapenaren barraun kokatzen laguntzea da.
‎Gaur egun Irakasle eskoletan dagoen irakaslegoak, batez ere Eskola Estataletakoak, ezin erantzun diezaioke, bere huts hutsean behinzat, goian aipaturiko berrikuntz behar guzti horiei. Ez dago horretan zertan harriturik, beraiek beste moduko irakasmolde baterako prestatu eta aukeratuak izan zirenez (Beharrizanen Lantaldea, 1979:
2013
‎Literatura Eskolaren ikasturteko bigarren saioa Txinako literatura garaikideaz izango da, eta Maialen Marin Lacarta (Donostia, 1983) itzultzaileak gidatuko du. Literatur lantegia Sanz Enea liburutegian egingo dute etzi, 10: 00­­­etan hasita; saioa 5 euro kostako da, eta langabetuetzat 3 Hizlariak harreman estua du Txi­nako literaturarekin eta idazleekin; izan ere, gai horri buruz egin zuen doktore tesia, eta egun irakaslea da Universitat Oberta de Catalunyan. Bihar, gainera, Mo Yan idazle txinatarraren Hori da umorea, maisu!
2016
‎Idazle eta itzultzailea. Senez aldizkariaren zuzendaria eta EIZIEren lehendakari izana; gaur egun irakaslea da EHUko Letren Fakultatean. Autore ugari itzuli du, batez ere italieratik; besteak beste:
‎Gaur egun irakasle askok erabiltzen dute gizarte­ratzeko tresna gisa, norbanakoen eta taldeen adierazpen baliabide gisa, taldea kohesionatzeko, gatazkak konpontzeko, enpatia sustatzeko, gizarte abileziak eskuratzeko, kulturaz gozatzea motiba­tzeko eta hezkuntza komunitatean parte hartzeko, ikaskuntza zerbitzu (IZ) proiektuen bitartez.
2017
‎" Nire koadrila erdalduna zen eta nahiko berezia, eurekin ezin zen klasea eman, atzeko lerroan zalaparta ateratzen duten horiek ginen gu". Arbina egun irakasle da, eta berari dagokio orain ikasleak kudeatzea: " Orain talde polita bildu da Armentian eta oso ongi gaude, katxondeo ederra daukate euren artean eta beraz, bakarrik doa klasea.
‎Burgiko kanpamentu hartan egon ziren begiraleei ere ez zaie ahaztu gau hartakoa. Urte asko igaro dira, bakoitzak egin du bere ibilbide profesional eta pertsonala, gaur egun irakasleak dira batzuk, gizarte langileak, suhiltzaile bat. Urte asko igaro dira, bai, baina adiskidetasuna eta hurbiltasuna dute oraindik elkarrekin, eta Mendizabalenak batu ditu berriro Irunen bertan, Urdanibia plaza inguruko aspaldiko taberna baten barrualdeko mahaietan.
‎Modernitatean irakasleek garrantzizko papera betetzen bazuten, herrian instituzio bat baziren ere, egun txotxongilo bihurturik ikusten ditugu maiz, bezero diren guraso eta seme alabek edozelako dendariak bailiran tratatzen baitituzte egun irakasleak, ordaintzen duten neurrian jaun/ andere eta jabe direlakoan, guraso ilustratuak izanik eskubide osoa dutelako seme alaben irakaskuntzan muturrak sartzeko eta irakasleei nola funtzionatu behar duten esateko. Eta zein ondo sentitzen garen papera horretan!
‎Artistak sortu nahi baditugu, artisten laguntzarekin baino ezin da izan. Orain, artistak bestelako artistek prestatu behar badituzte, soberan dago esatea irakasleak prestatzeko modua ere aldatu edo egokitu litzatekeela, egun irakasleak apaizak bezala prestatzen jarraitzen baita, logika hipermodernoari fidela izanik, ordea. Morak dioen moduan, Irakasle eskolaren ateek itxiak egon lukete askorentzat, ezbairik gabe, denek ezin baitute autoritatea izan.
2018
‎Nazioko eta nazioarteko hainbat lehiaketatan sariak eskuratu ditu, hala Akordeoiarekin lotuak nola Konposizioarekin; bakarlari gisa aritu da zenbait orkestrarekin, Les jeunes Solistes eta Franziako Orkestra Nazioanalarekin, besteak beste; eta disko ugari grabatu ditu. Gaur egun irakaslea da Musikenen.
2021
‎Horietaz aparte, badago continuum zabal bat irakaskuntza praktika desberdinek eta aski diferenteek osatzen dutena. Hots, metodologia aktiboek edota beste batzuek dituzten printzipioetako batzuk ohikoagoak izan diren irakaskuntza praktiketara eramaten dituzte gaur egun irakasle askok. Esate baterako, ikerketa txikiak proposatzen dituzte gai jakinen inguruan; talde lana edo talde kooperazioan egindako jarduerak eramaten dituzte gelara; antzerkia edota musikagintza moduko arloak erabiltzen dituzte literaturaren irakaskuntzarako, etab (DGIR1, MIR1, GIR1, LIR2, LIR3, AIR1, IIR2).
‎Gaur egun irakasle segitzen dute biek: Gaunak, Deustuko Matxintxu euskaltegian, eta Salaberrik, Baionakoan.
‎eraikinaren iparreko aldean dauden komunei eraginen die, beheko solairuan eta lehen solairuan daudenei. Ikasleendako bi komun sortuko dira, gaur egun irakasleendako komun txiki batek eta ikasleendako beste batek okupatzen duten espazioa birbanatuz.
‎Antzerkigintzan ibilitakoa naiz urte askotan, mozorroak sortuz eta nire burua biluzik ezagutuz. Gaur egun irakasle naiz, hezkuntzaren adreiluak sortzen eta umeen barne munduak ezagutzen nabil. Irakurtzea eta idaztea ditudan plazer handienetarikoak dira, irakurriz ezagutu eta idaztetik sortu (eta alderantziz).
‎Beste guztiak berdin du, irakaslearen papera edo rola bigarren mailakoa baita, berdin baitu irakaslea nolakoa den benetan, metodologia baita garrantzitsuena. Denak berdinak garela aldarrikatzen duen txarto ulertutako izpiritu demokratikoan oinarrituz, eta nahi duguna bihur gaitezkeela sinestarazten digun zoriontasunaren kultura bitarteko, edozeinek balio du egun irakasle izateko. Izan ere, Bigarren Hezkuntzako irakasleak prestatzeko masterretan zein Magisteritzako graduetara ia edozein sar daiteke, ateak zabal zabalik baitaude.
2022
‎Gogoan hartu beharrekoa da ereduak izan dituen mugak, eredua 1982 urtean sartu eta astiro hedatzen joan baita euskaran murgiltzeko aukera. Aldiz, egun irakasleek irakasten duten hizkuntza ereduari erreparatuta, 353(% 84,4) ereduan daude, 26(% 6,2) ereduan, 20(% 4,8) A ereduan, 11(% 2,6) G ereduan eta 8(% 1,9) beste ereduetan ari dira. Eta eskolatze ereduari dagokionez, 287(% 68,7) irakasle ari dira eskola publikoan, 67(% 16) itunpeko eskoletan eta 64(% 15,3) Ikastolen Elkartean.
2023
‎Eneko Bidegain Aire 1975ean jaio zen, Baionan. Euskal ikasketetan doktorea da, euskaltzain urgazlea, hainbat hedabidetan aritutako kazetari ohia eta egun irakaslea Mondragon Unibertsitatean. Zenbait eleberri idatziz hasi zuen literaturako ibilbidea:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia