2000
|
|
Haatik, gehienak ipuin oso laburrak dira, egoera jakin bat edo sentsazio jakin bat irudikatzen dutenak. Bi orrialde edo orrialde bakarreko ipuin hauek gaur
|
egun
hedatzen ari den ipuin laburren ildoari jarraitzen diote. Hona hemen Cilleroren narrazioetan aurki daitezkeen ipuin mota hauetako zenbait ezaugarri:
|
2012
|
|
Martxoaren 29an greba orokor zabal bat egingo da. Ahaleginak egin behar ditugu gizartearen alderdi garrantzitsu baten haserrearen adierazpen publiko eta garbia izan dadin, egunez
|
egun
hedatuago dagoen pobrezia eta egunez egun ozenkiago plazaratzen ari den sumindura antolaketa iraunkorra, koordinazio zabala eta etengabeko borroka bihur daitezen. Herritarrek protagonismoa kendu behar diete elite ekonomiko eta politikoen diskurtsoei.
|
2013
|
|
Amurizaren (1981) 148 aburuz, bertsolaritza dibertimendua da, ariketa bat, kirola, hitzekin eta hizkuntzarekin jolasean aritzen da bertsolaria. Gaur
|
egun
hedatuta dago pentsaera transmititzeko eta komunikatzeko bide bat dela. Ildo horretatik, Gartzia, Sarasua eta Egañaren Bat bateko bertsolaritza, gakoak eta azterbideak (2002) 149 liburua dugu.
|
2014
|
|
Egitura likidoak, funtsean, beren helburuei erantzuteko kapaz diren egiturak lirateke. Hau da, bere helburuak lortzeko lanean, helburuetara egokitzen direnak eta ez alderantziz, helburuak beren aukeretara mugatzen dituztenak
|
egun
hedatzen den kirol indi gestioa (Dorado, 2012) ekidinez. Horregatik, ezinbestean, beraiek kokatzen diren testuinguruaren inguruan, eta horretan duten kokapenaren inguruan, kontziente izan behar dute.
|
2017
|
|
Esate baterako, guda egotekotan, bertan hiritarrek hartzen zuten parte, hau da, hiriaren erabaki politikoetan erantzukizuna zuten pertsonek; ez, ordea, morroi, emakume eta umeek, hots, politikan eskumenik ez zutenek. Gaur
|
egun
hedatuen dagoen demokrazia forma, aldiz, ordezkarien bitartezko demokrazia dugu. Gobernuaren inguruko eskumena herriak du, baina herritarrek era zuzenean gobernatu beharrean, ordezkari batzuk hautatzen dituzte, horiek estatuaren gobernuaz ardura daitezen.
|
|
“Gaur
|
egun
hedatuena dagoen adikzioari buruzko teorizazioa, neurri handi batean, XX. mende hasieran eginiko zenbait esperimenturi zor zaie. Sagu bat sartzen zuten kaiola baten barruan bi ur botilarekin:
|
2018
|
|
Bidegurutze horretan bi norabide nagusi eta kontrajarriak antzematen ditugu: iraganeko elebakartasunerantz ala gaur
|
egun
hedatzen ari den eleaniztasunerantz abiatu.
|
|
Bi norabide nagusi eta kontrajarriak antzematen ditugu: iraganeko elebakartasunera ntz ala gaur
|
egun
hedatzen ari den eleaniztasuneran tz abiatu.
|
|
Bazuan garaia, motel. Azken batean, helburu orokor horretarako ezinbestekoa diagu Euskaltzaindia, eta gaur
|
egun
hedatzen ari diren hamaika erabilera oker eta larri zuzentzeko ere bai. Eutsi beraz!"
|
2019
|
|
Oraingo eskuliburuetan, morfologiaren zatiarekin hasi baino lehen, normala da erroaren egiturari eta Ablaut txandaketaren bitartez hartzen dituen aldaerei zenbait orrialde eskaintzea. Gaur
|
egun
hedatuen dagoen iritziaren arabera, indoeuropar erroa monosilabikoa da, eta sonoritatearen erregelaren arabera egituratuta dago, non C1C2eC3C4 egitura bateko erroan muturreko C1 eta C4 ezin diren erdiko C2 eta C3 baino ozenagoak izan. Badaude gainera kontsonanteen konbinazioak mugatzen dituzten legeak.
|
2020
|
|
Beste 70 positibo eragin ditu egunez
|
egun
hedatzen ari den birusak
|
2021
|
|
Beste hitzetan esateko, DM honek ezin dio inola ere hasiera eman perpausari, izen sintagma, aditz edo adizlagunen baten laguntzan erabiltzen dugulako, beti zerbaiten ondoan eta ondoren. Zoritxarrez,
|
egun
hedatzen ari diren eta hain sarriegi entzuten diren perpaus hasierako* Ere bai...,* Be bai...,* Eta ere bai... bezalako esaldiak guztiz arrotzak ditugu euskaraz, euskara ezagutzen dugun neurrian behintzat: Nor joango da mendira?
|
|
22.4.6c Jagoitik eta aurrerantzean adberbioek ‘hemendik aurrera’ adierazi nahi dute. Lehenbizikoa Iparraldean erabiltzen da, behe nafarreraz eta zubereraz, eta bigarrena, gaur
|
egun
hedatuagoa bada ere, batez ere bizkaierazko testuetan ageri da, baina XX. mendean gipuzkerazko idazle batzuek ere erabiltzen dute: Nik ez dakit zer egin aurrerantzean (Etxeita); Ez dezagun Jaungoikoaren izena jagoitik aipa ere, beldurrekin eta humilitatearekin baizen (Leizarraga).
|