Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2002
‎Eta arpide bat... ez dino; Urkiagak baino zehatzago ta biribilago esanik," arpide agiritxua" aitatzen dau. Eta hurrengo esanmodu hauxe be, arean," Lauxeta" egunokaz... ikertza lan esturik egun ez dogun arren, laukiztarrak erabilten ete eban...
2003
‎Hamabi egun haren etorkizuna erabakitzeko. Ez..., hamabi egun ez, minutu batzuk besterik ez. Minutu batzuen buruan bere izena entzungo zuen.
2005
‎Gaur egun ez da gehiago krisi soil bat. Muga aspaldi gainditua da.
‎Mundu hobe baten eraikitze obretan zure partea ekarriko duzu. Eta gero, segur eta fida naiz, egun ez bada bihar, bide horrek eramanen zaituela, bide hori erakutsi digunaren gana. Alabaina, errana digu" Ni naiz bidea." (Jn 14,6).
‎(Plazerrekin irakurtua dut ez hain aspaldi oraingo teologoek ez dirotela besterik!) 224 Elizkizun horiek gustatzen zitzaizkien jendeei, bi gogoeta serio egiteko parada ematen zietelakotz... bakarka joanez ez zekitelarik zer erran. Gaur egun ez da ez bederazkako kofesiorik, ez elgarrekilakorik, Elizaren erabaki baten gatik. Printzipio oker baten gatik, denak galdu ditugu.
2007
‎Gaur egun ez da erreza baino umorez artu bizitza.
‎Yamanatarren inguruan liburu gitxi dagoz, eta horreetariko bat berak idatzitakoa da. Gaur egun ez dago Yamanatar bat bera be bizirik.
‎Espainolak Hego Ameriketan sartu eta konkistau ebenean, Cuzco barriro sortu eben 1534an. Harrigarria bada be, gaur egun ez dago ia inken aztarnarik herrian. Ameriketan inbadidu ebezan ganerako herrietan legez, hemen be astakeri handiak eta asko egin ebezan.
2008
‎Atxaga produktu politikokultural bat da, eta, horregatik, beste inork eskura ez dezakeen presentzia lortzen du hedabideetan, literatur irizpideekin zerikusirik gabeko arrazoiengatik". d) Aipatu da idazle horiek ibilbide luzea egin dutela gaur arte, eta agian egun idazten dutenak ez duela zerikusi handirik Potten ereduarekin. Gainera, iritzi emaile baten ustez, Potten ereduari eman zaion garrantzia geroko berrinterpretazioen ondorioa izan da, garai hura ezagutu zutenek ez baitute hainbeste famatzen Potten fenomenoa. e) Oso zabalduta dagoen ideia da egun ez dagoela kanon bakarra euskal literaturan.
2009
‎Gaur egun ez bezala, neska mutilak, ezkondu eta ostean, bietariko baten etxera joaten ziren bizitzera, etxe hartako gurasoekin batera. Dotea, edo kanpotik zetorrenak etxerako ekarri beharreko ondasuna, garrantzi handikoa zen.
‎Gaur egun ez bezala, gure lekukoak gazteak ziren sasoian sano estimatua zen ardi lana.
2011
‎Toponimoak ere Euskal Herrikoetara ekarri zituen. Segur aski egun ez litzateke oso ulergarri edo onargarri horrela jokatzea. Baina garaiko asmo didaktikoa ez da atzendu behar.
2013
‎Edozein kasutan argi dago noiz amaitzen diren, hausterre egunean, Garizuma hasten denean. Hori ere, dena den, gaur egun ez da hain zorrotza. Izan ere, herri batzuetan hurrengo asteburuan ospatzen dituzte alboko herriarekin bat ez egitearren; eta maskaradek eurek ere maiatzera arte irauten dute.
‎Hasierea edozein dala be, argi dago noiz amaitzen diran, Hausterre egunean, Garizumea hasten danean. Hori be, dana dala, gaur egun ez da hain zorrotza. Izan be, herri batzuetan hurrengo astegoienean ospatzen dabez alboko herrietakoakaz bat ez egitearren; edo Zuberoako maskaradek eurak ikusten dogu maiatzera arte irauten dabena.
2015
‎Herriko arotzari agindu eutsien bankuak egiteko eleizarako, eta egin ebazan banku ederrak. Orduan herrietan arotza egoan; gaur egun ez dago holako arotzik. Hori dala ta, kendu egin zirean atxeruak, baina halako konpromiso bat hartu genduan.
‎Nire amak eukan seinzain bat. Gaur egun ez da seinzainik erabilten. Nire seinzaina izan zan Lorentza.
2021
‎Lehenengoari dagokionez eta GE4 k adierazitakoaren ildotik, egungo gazteen hizkuntza gaitasunak atzera egin duela diote beste hainbat parte hartzailek ere (IEE1, GIR1, NE1, LIR1, LIR3, DGIR1, IE5), eremu formalean, bederen, eta adierazitakoak aintzat hartuta, modu zuzenagoan edota zeharka gehientsuenen pertzepzioa bertsua dela esan daiteke ezbairik gabe. Hezkuntzaren ardura ere baden heinean, irakaskuntzako profesionalek kezkaz bizi dute egoera, Euskal Herriko hezkuntza sistema diferenteek gaur egun ez dutelako ikasle guztien euskalduntzea bermatzen, eskolak euskalduntze horren oinarria izan behar duenean (IE7). Hezkuntzaz haragoko faktoreak egon badaude ere, horretan zutabe izan behar duen hezkuntzan askatu gabeko aspaldiko korapiloek jarraitzen dutela baieztatzen du IE6 k; hala nola, hizkuntza eredu desberdinek indarrean segitzea, irakasle eta hezkuntzako langile guztiak euskaldunak ez izatea edota Euskal Curriculumaren inplementazio integral eza.
‎Baina, zer da publikatzen ari dena? Gaur egun ez dira diskoak ateratzen, edo ez lehen bezainbeste". (LIR1)
2022
‎Horretarako kanaberak hustu, kordeltxoa jarri eta argizari beroa isurtzen zuten barrura. Gogoratu behar dugu, gaur egun ez bezala, antzina hondartza ez zela garbitzen. Zoritxarrez, batzuetan, itotako itsasgizonen gorpuak ere agertzen ziren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia