Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2002
‎Segur aski ere, zuk ez dakizu nola hasi ginen honekin, baina esan nahi dizut, nire adin direnak ongi aski oroitzen diren gisa, garai hartan, egun ez bezala beharbada, kezka handia genuela guk euskararekin. Garai ilunak ziren haiek gero!
‎gaztelania, euskara, frantsesa, ingelesa..., aterik itxi gabe. Nik hori nahi nuke, gaur egun ez baita pentsatzen ahal euskara hutsezko unibertsitate batean. Hobeki esan, pentsatu, edozein gauza pentsa daiteke, baina ez dut uste, printzipioz, ona den elebakarreko unibertsitateak sortzea, beren lehiakortasun maila arras apala izango litzatekeelako.
‎maila guztiak erdaraz egin ditut sei urte nituenez geroz, beste aukerarik ez bainuen gainera, erdara eskolan ikasi ondoren. Baina gaur egun ez dut inolako eragozpenik euskaraz mintzatu, irakurri eta idazteko, erdaraz bezain ongi edo erdaraz bezain gaizki, nahi den bezala. Adiera modua ez da hizkuntza kontua.
‎hemengo gaztelaniazko literatura baino askoz ere interesgarriagoa zela euskarazkoa, eta, batik bat, gure egungo arazoei lotuagoa zegoela. Gaur egun ez nago horren seguru, batik bat Pedro Ugarte edo Luisa Etxenike bezalako idazleen lanak irakurri ondoren (Anjel Lertxundik: " Tradizio zabalago bateko partaide eta euskararenaren auzo, heterogeneotasun deskribagaitz batek marka  tzen du Hegoaldean egiten den gaztelaniazkoa, literatura nazionalista eta antinazionalista ere barne, baina euskaldunok guztiz miope eta gorrak izango ginateke gaztelaniaz bizi direnak kolore bakar bateko ikusiko bagenitu").
2005
‎Drogek oztopatu besterik ez dute egiten yogaren bidea, eta alderantzizko norabidetik eraman gaitzakete, norberaren suntsipeneraino. Egia da zenbait eskolak erabili izan dituztela drogak egoera jakinetan, errituren baten barruan, aztikeria eta yoga uztartuz, edo fakirismoa praktikatuz, baina gaur egun ez dago yoga esperientziak areagotzeko drogak erabiltzen dituen eskola seriorik, eromenera eraman baikaitzakete, edota beste kalte moral nahiz fisikoak eragin.
2006
‎Ivanek ez du inoiz jakin aitari nola aurre egin. Izan ere, egun ez dute harremanik; amarekin bai: ama ikusten jarraitzen du, eta baita laguntzen ere, Varsovian bizi den arren.
‎Harrezkero, noizbehinka buelta batzuk eman dizkiot gaiari, eta gaur egun ez dakit zer pentsa. Iruditzen zait historiako gezurrik handienetarikoa dela Jainkoaren semea gizon egin, lurrera jaitsi, hil eta berpiztu egin zela esatea.
‎Bere iritziari eusten dakien gazte bati. Gaur egun ez duk erraza, e?, nork bere usteei eustea. Eragozpenen bat sortu orduko, hor alda  tzen diagu iritzia eta behar den guztia.
‎Euskadiko Aldizkari Ofizialean 1982an argitaratutakoa, hain zuzen. Gaur egun ez da hain aise aterako horrelako testu bat, baina ez da, inolaz ere, ezinezkoa.
2009
‎Ez dizut horretarako aitortu arteragoko guztia. Nik gaur egun ez dut inolako gorrototik zureganako; azkenengo urteetan eduki dut astirik hura garbitzeko. Berriro sentitzen naiz zeure ama, ama izaten jakin ez duen ama bada ere.
‎Ez daukat kolorea pentsatu beharrik, beixak izango dira. Gaur egun ez da zuen sasoian bezala: neska izanez gero, arrosa; mutila izanez gero, urdina, eta neska ala mutila den oraindik jakin ezean, zuria.
‎Ez gaizki hartu, mesedez; ez naiz ezer aurpegiratzen ari. Hala gura izan zenuen, eta gaur egun ez duela ordukoagatik ernegatzerik merezi uste dut.
‎Badakizu?, gaur egun ez ditut nik egiten etxerako erosketak. Gaur egun nik ez dut ia ezer egiten eta ez zait ia ezertarako denborarik geratzen.
‎Ni orduan horiek guztiak ia itsu itsuan sinesteraino ailegatu nintzen; lehenago halako gauzei krediturik ematen ez banien ere, Iñigorena eta zurea puntada beraren momentu biak zirelako bihozkada indartsua izan nuen. Gaur egun ez dakit zer pentsa, ardura ere, egia esan, ez zait asko ardura zer pentsatzen dudan.
‎Badakigu gaur egun ez dela politikoki zuzena, baina gure ustez balio eta gaurkotasun erabatekoa dauka Usurbilgo poetak, JoxAnton Artzek, duela urte asko plazaratu zuen leloak: " Hizkuntza bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik".
‎Euskara ere bada guztien ondare, esango genuke ia denek onartzen dugula guztion kultur ondaretzat. Ez da, ordea, guztien hizkuntza, gaur egun ez da gehienen hizkuntza, eta horregatik inor ez da, eta ez du izan behar, bere euskal herritartasunean beste inor baino gutxiago edo gehiago. Oso garbi diogu, ordea:
‎Eta hizkuntza bat erabilia izango bada ez da nahikoa debekatua eta esetsia ez izatea, ez da nahikoa baimendua eta onartua izatea, horiez gainera, herritarrek/ hiztunek balioztatua eta estimatua izan behar du. Balio eta estimu hori desagerrarazteko, gaur egun ez dago agintearen indarra erabili beharrik, badira beste bitarteko batzuk, kontrako eta erresistentziazko erreakzioak eragiten dituen indarra baino askoz eraginkorragoak gainera: esate baterako, hegemonikoak ez diren hizkuntzen aurkako aurreiritzi eta mespretxuzko topikoak lau haizetara etengabe zabaltzea.
‎Galdera horri erantzutea gaur egun ez dela hain erraza gogoratu nuen. Jenö Szüks izeneko historiagile hungariarrak dio galdera hori berori urte bitartean Frantzian edo Hungarian egin izan balitz, erantzuna honen antzekoa zatekeela:
‎Argi eta garbi esateko: gaur egun ez dago tamaina horretako manifestazio fisikoa antolatzeko gauza den musika enpresarik Estatu osoan. Hau da:
2010
‎Urte anitz pasatu ostean ere jende askok esan izan dit zenbat gustatu zitzaion artikulu hura. Jakina, gaur egun ez dago nire faboritoen artean. Urte batzuk geroago Eusko Jaurlaritzak literatur sorkuntzarako diru-laguntza batzuk eman behar zituela eta epaimahai bat antolatu zen, eta ni izendatu ninduten batxilergoko katedratikoen ordezkari; Koldo Mitxelena ere zegoen Euskal Unibertsitatearen partetik, eta Anjel Lertxundi ere bai, Euskal Idazleen Elkarteko presidente gisa edo, hala nola garai hartako Eusko Jaurlaritzako Kultura sailburu Pedro Miguel Etxenike eta, oker ez banago, baita Martin Ugalde ere, garai hartan Eusko Jaurlaritzako euskarazko arazoetarako zuzendaria.
‎Ez hekien Omayraren argazkia argitaratu izanak halako eskandalua sortu zuenik une hartan. Beste garai batzuk zitunan, gure bihotzak ez zeudenan, seguru asko, gaur egun bezain sorgor, eta holako kontuen aireratzeak egun ez bezalako erredura sortuko zinan, inondik ere. Egun, irudi batek ez din dagoeneko mila hitzen balioa, ikusi besterik ez zegon argazkien estimua nola debaluatu den azken urteotan.
‎Ani (Motz): Eta bai, Añamarik ez balu lan hori guzia egin, egun ez genuen pestaren egiteko estakururik ukanen. Zuen arrazaren historia egin eta ez diozue eskerrik erakusten ere...
2011
‎Heideggerren ustetan, bestalde, gizakia gaur egun ez da munduan bakean bizi. Meditazioaren izpirituak ihes egin du mundutik, eta ia inork ez du sentitzen bere sustraiak indartzen dituen Lur batean bizi denik.
‎Susmoa dut izan zela beste jende asko galderarik ere egin ez zuena. Praktika uzten joan zen poliki poliki, eta egun ez du praktikatzen.
‎Izan zen, garai batean egin genuen, baina gaur egun ez dut bere nostalgiarik. Okerrena da partaideak mundu honetatik faltatzen hasiak direla:
‎Baina, proiektu politiko bat mailakatzeko momentuan eta garatzeko momentuan, etorkizunari begiratu behar zaio, eta etorkizunari ikuspegi zabal batekin eta ikuspegi soziologiko batekin, nik uste dut. Eta hori gaur egun ez da gertatzen ari.
2012
egun ez da hain bero.
2019
‎Inon ez zen maite garizoro edo gari gaiztorik. Kontuok errepasatzen genituela esan, egun ez baita hemen gertuan garisororik ezagutzen, Nafarrora edo Araba barrualdera jotzen ez badugu behintzat.
2020
‎hortxe zirauen Beatrizen arimak, ornoek jasaten zuten presioan, baita hatz puntek teklak irmoki eta tai gabe jotzeko zuten bultzadan ere. Eskerrak igarri nuen, ze egun ez dut zalantza izpirik amaren gainerako lanetan ere bazela bultzada hura bera, gure orduko bizitzari eusten zioten beste zereginetan alegia, baina, tamalez, nerabe peto baten ikusmira zela medio, horiek oharkabean joan zitzaizkidan, eta damutzen naiz, bai, bai, haren foto eguneroko garden eta bisual bat osatu ez izana hutsegitea iruditzen zait, hor azalduko baitzen Beatriz lekak zuritzen, mozten...
2023
‎Lehen kasu ematen zieten elurteei, baina egun ez dira arrunt sarri izaten. Antzinako maiztasunak isla nabaria du lexikoan; esaterako, elur malutari elurrizpia deritzola azaldu diote ezkurrarrek aro bidaiariari; elurroldeari elurrasaro; izotz zuriari izotza, nahiz amatxi batek lantziarra ere aditzen dela erran; izotz beltzari, izozbeltza eta horma (gazteek eta zaharrek, hurrenez hurren) eta izotz burruntziari kollezintzerri, zintzarri gisakoa izozturik dagoelako irudia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia