Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2010
‎Jaitsi ziren Zeutara, etsamina egin zuten eta, lau bost egun ez ezik zortzi hamar egin zituzten, dirua gastatu ondoren.
‎Hizkuntza hitzak homogeneizazioa esan nahi du. Eta gaur egun ez dago egitura edo komunitate linguistiko amazig bat, dagoena dispertsioa eta desberdintasuna da. Oraingo egoera soziolinguistikoan, ezagun denez, hainbat hizkuntza amazig daude hainbat komunitate amazigetan.
‎—Oi, jeke jakintsu eta zuhurra! —erran zion agure zarpailtsuari—, Jainkoaren mesedeak bitez hirekin; 1.000 urte iragan dituk ordudanik; padurak aspaldian idortu zituan eta Chott El Jeriz en egun ez zagok ur ttanttarik ere: orain lautada osoa gatz hobia duk.
2011
‎Ateak betazal eta eguzkia nini, argia eta itzala bereizten diren lekuan sortzen du begiak tartea eta, Txinan ez ezik Japonian ere, bere esanetara daude arte tradizional guztiak. Espazioa tartez tarte gobernatzeko sistema eskaintzen du l jiang horrek Ekialde Urrunean; tarteen arteko tartea da gela; gelen arteko gela da tartea. ezin ederrago tb xijzK andere bat ezin ederrago erroitz galdu batean bakarrik dioenez, jatorriz aberats lorea, bai, baina zimeldurik barreneko eskualdeak sutan nebak oro gudan zaizkio hil goiko mailan nabarmendu arren ezin eman sorlekuan lurrik gaur egun ez dago errukirik lastargitan gauzak oro beste bere senar axolagabeak jade lore gazte bat maitale aldabera arratsean tinko ahatea ez da bakarzale ohelagun berriaren irriz ezin entzun bestea negarrez iturriak garden mendietan menditik at, oro zikin zulo aspaldiko perlak saldu berri aihen bila borda gainerako mototsean ez dauka lorerik nekost orratz apurrak jateko arratsean, soinekoa sare kanabera ...
‎Gauza da giro honetan —non berriro ere azpimarratu behar den ahotsaren ondoan egoten diren musikarien laguntza, oraingoan Didier Lasserre perkusionistarena— Achiaryik modu naturalean sartu duela" Arranoa" basa ahaidea edo" Blues to Artze" deitutako pieza non" Silence" izenekoa John Cagek asmatutako famatu haren antzera—, isiltasunaren hotsa entzun ondoren, abiatzen den erraietatik sorturiko oihua: " Gaur egun ez/ garai batez bezala katez/ esklaburik lotzen[... ].
‎Alduntzingo zubiaren ondo ondoan zegoen, Telleria aldera. Duela gutxi arte zutik bazirauen ere, gaur egun ez da arrastorik gelditzen.
2012
‎Gaur egun ez dago zuriuneak erakuts ditzakeen maparik. Gaur egun ez dago aparteko misteriorik bidaia baten amaieran.
‎Gaur egun ez dago zuriuneak erakuts ditzakeen maparik. Gaur egun ez dago aparteko misteriorik bidaia baten amaieran. Badakigu zer aurkituko dugun munduko edozein lekutan eta badakigu zer dagoen bidaia burutzean.
‎Gaur egun ez zaie kasu gehiegirik egiten, baina garai batean herriko zaharrenek, adintsuenek beste kategoria eta prestigioa izan ohi zuten. Entzun egiten zitzaien, haien bizitza luzeak emandako eskarmentuak erakutsitako aholku mordoari kasu egiten zitzaion, eta errespetatuak izanik gizarte bateko ardatz nagusi ohi ziren agureak.
‎Stephen Hawkingek garai batean ez zuen sekula aipatzen denboran zehar bidaiatzeko aukera, ergeltzat hartuko zuten beldurrez, baina egun ez omen da hain zuhurra eta behar beste aldiz esplikatzen du aukera horren posibilitatea. Denboran atzerantz joan eta, adibidez, erromatarren garaira iristea, posible ote?
2013
‎—Itsusiak dira eta gaur egun ez ditu inork maite. Baina, orain milaka urte, indioek ogi moduko bat egin ahal zuten haien pinaziei esker.
2014
‎Ia bostehun urte geroago, krisi sistemiko batek inguratzen gaituen honetan, Azpilkuetaren garaiko urrea eta zilarra etxebizitza bihurtu zaizkigu. Lehen, oinarrizko produktuen salneurriak finkatzea zen garrantzizkoa, gaur egun ez, etxebizitzaren salbuespenarekin. Prezioen iraultzatik presioen iraultzara.
‎—Badu bizpahiru egun ez dudala nehor ikusi.
‎Oinarri oinarrian, ostera, bestelako egia bat dago, egungo eredu demokratiko neoliberala ez dela benetan demokrazia bat; are gehiago, Rancierek aldarrikatu bezala, kontzentrazio esparruetan bizi ez garen arren, egun ez dago benetan demokratikoa den gobernurik. Ez dago agintetzan herria duen gobernurik, herria ez dago benetan ordezkaturik inon ere.
2015
‎Bide batez esateko argitu egingo dut Santa Maria irla horrek bazuela beste izen bat, Floreana, eta izan ere, irla horrek jabe euskalduna izan zuela, Leon Uthurburu, eta berorrek, hil zenean, irla Barkoxeko herriari jarauntsi ziola. Bide batez esateko ere, Floreana irla horretan gaur egun ez da dortokarik geratzen.
‎Logika interkulturalistaren mendera, hiztun komunitateak kohesio ahalegin gehigarria egin behar du" euskaldun naturalak" sortze aldera; euskaldun naturalak, horiek, zeinek bere burua aurkezteko, bere burua adierazteko eta, hitz bakar batean, bere buruz izateko euskaraz diharduten horiek. Gaur egun ez dira asko. Euskaldun gehienek, eleanitzak izateaz gain, harreman eta elkarrekintza eleanitzetan bizi behar dute.
‎Garai batean baskoa euskaraz mintzo zenaren izena zen, baina identitate hura mintzotik lurraldera lerratu zen, batez ere mendebaldeko parte honetan. Baskoa gaur egun ez da euskalduna, baskoa beste zerbait da, eta beste zerbait zabalagoa, harkorragoa nonbait. Eta identitate baskoak dio bera dela euskal identitatea.
‎Gure Jainkuak gau eta egun ez dit palta osasunik, tamaña onetan naizen artian, ez daukat estuasunik.
‎Ezta ELAren analisi berak ere. Ezker Abertzaleak 1979an bere kapital abertzaleari eutsi izan ez balio gaur egun ez ginateke egoera honetan egongo. Alegia onartu beharra dago ehundaka euskal militantek, helburu berberengatik, bere baitan espetxea, exilioa eta heriotza pairatu dituztela".
‎Serak ez dit nolanahiko agenda prestatu. Lau egun ez dira ezer, eta Istanbuleko bere etxean lau orduz lo eginda goizeko bostetarako martxan gara Diyarbakirrerantz. Han Baris ekin bildu behar dugu.
‎Orduan bazegoen langile klase nabarmen bat, eta harekiko kritiko izan zintezkeen, edo erreferentziatzat har zenezakeen behar izanez gero. Gaur egun ez dago horrelakorik. Akaso, alderatu litekeena da
‎Desertuan den dena desegin eta arrakalatu egiten da uneren batean; baita Modernitateko masa bera ere. Ingurura begiratu orduko konturatzen gara egungo masa ez dela Modernitatean ezagututakoa, egun ez dagoela masarik, arrakalatu, deskonposatu eta atomizatu egin baita. Giza-sareak inoiz baino handiagoak eta konplexuagoak bilakatu diren arren, paradoxikoki, inoiz baino deslotuago aurkitzen dira gizabanakoak.
‎—Aski bekik! Nik neure aldetik, ikusten duan bezala, egun ez diat harrapatu debekatuetatik eta ez zilegietatik.
2016
‎Ez egun ez nihoiz ez da libururik ez arrasto izkiriaturik haien mintzairaz egina. Ez da harritzekoa baina.
‎Bigarren edizioa 1751 urtekoa dugu, Geronimo Anchuela libruguillearenean. Horren berri Vinsonek eman zigun, baina egun ez omen da arrastorik ere geratzen. Hirugarrena Joseph Radaren echean inprimatu zen 1754 urtean, eta Isidoro Diez Ultzurrungo anaia frantxikotarrak erabili zuen Mendizabalen desamortizazioa zela-eta Zildozen apez zegoela.
‎Hiru liburukitan egina zegoen eta 700 orrialde baino gehiago zituen. Ezezaguna den arrazoiren batengatik, eskuizkribua desagertua da eta egun ez da aztarna edo arrastorik geratzen. Orduan probintzia burua zen Idiakez aita, Loiolako erretore zen aita Bermejori 1764 urtean igorri gutun batean honela mintzo zaio:
‎Gehienak, egia esan behar bada. Eta horrelakoetan, zentsura eklesiastikoak ere bazeuden, oroit bestenaz Larramendik Mendibururen Katetxima luzea eskuidazkiarendako eginikoa, hain latza ezen lanaren arrastorik egun ez dela geratzen. Alabaina, sekula ez da gertatu Gerrikori gertatutakoa, inoiz euskara bera zentsuraren arrazoi bakarra suertatu ez baita.
‎103 Gaur egun ez da, egileak dioen gisan, deusik gelditzen arrantxo honetatik. Ondo ondoan zuen bertze etxetxo bat, eskola lanak egiten zituena (han kontratatu zuen Arnaudek errientsa bat) eta auto honen puska batzuk, ez da ja bertzerik.
2017
‎Gaur egun ez dago adostasunik Patagoniako galeseradunen kopuruaren gainean. Estimatu egin da 5000tik 12000ra lagun direla galesera dutenak ama hizkuntza, eta beste 25 000 bigarren hizkuntza gisa dutenak, denak ere Trelew eta Trevelin hirietan kontzentratuta bizi direlarik.
‎Noizbait, ez egun ez gau zen une ezezagun batean, berriz igo zuten interrogatoriora eta ostikoak, kolpeak, ile tiratzeak eta galderak errepikatu ziren. Beste noizbait batean, libre utzi zuten, supituki, eta espainiar eraikin handi hartatik atera zenean, ez zuen Iruñeko aire garbia arnastu, izuaren ostikoa baizik.
2018
‎1127an sagaratu zuten katedrala, garai erromaniko bete betean. Mendebaldeko atariaren eraikinaren artikulazio puntuak, kapitelak edo klabeak, eskultura polikromatuaz edertzen ziren garai hartan, baina gaur egun ez dago atari horren arrastorik, XVIII. mendean Ventura Rodriguez arkitektoak fatxada akademizista batekin ordezkatu baitzuen. Arkitektoak aurkeztutako proiektuaren dokumentazioan ikusten den bezala, Konpostelako katedralaren Platerias atariaren antzekoa izango zen.
‎Familien esparrutik alde egin gabe, ezkontzeko eta elkartzeko moduetan gertatutako aldaketak aipatu behar dira. Eliza bidez ezkontzen zirenak gehienak baziren ere, gaur egun ez da horrela, orain hirugarren postuan ageri dira bide hori aukeratzen dutenak, gehiago dira epaitegi bidez ezkontzen direnak eta are gehiago ezkondu gabeko bikote egonkorrak. Bestalde, asko aldatu dira gauzak ezkontzen egonkortasunari edo iraunkortasunari dagokionez.
‎Euskal Herria, ordea, gaur egun dagoen egoeran dago (bere ahulguneekin eta indarguneekin), iragan luzea daukalako, bere hizkuntza duelako eta lurralde zehatz batean definitua delako. Gaur egun ez litzateke independentziaren aldeko mugimendurik, hori horrela izan ez balitz, Euskal Herriak historiarik, lurralderik edota identitate propiorik ez balu. Euskal Herria izango litzateke, Frantziako edo Espainiako edozein eskualde bezala, egoera ekonomikoa gorabehera; ez litzaioke loratuko estatu horietatik aparteko estatu bat sortzeko burutaziorik.
‎Probintzia batean ala bestean —Pirinioetatik alde batean ala bestean—, euskaldun guztiak Erromatarren Inperioaren menpe zeuden. Alegia, inperio beraren peko izateak batzen zituen, gaur egun ez bezala. Inperio hark bere errepide sareak sortzerakoan, Euskal Herriaren barneko komunikazio adarrak garatzea eragin zuen, besteak beste eraikiz Ibañeta edota Belateko lepoak zeharkatzeko bideak, mendebaldetik ekialderakoak (Ebron barna) eta Nafarroa hegoaldeko bigarren mailako bideak.
‎Arratsaldean Garazitik hiruetan abiatzen zen autobusa, Agoitza 18: 15etan iristeko. Eguneroko lotura bazen Iruñea, mendialdeko herriak eta Donibane Garaziren artean, gaur egun ez dena.
‎Oraikoan bi ibarren artean Castelnovo izeneko herria sortu omen zuen, biak bereiztu nahian. Gaur egun ez dago Castelnovo horren aztarnarik, iduri du Abaurregaina dela aipatu herri hura.
2019
‎—Italiak irabaziko du mundialetako finala esan zuen berak goiko angelutik. Gaur egun ez dago esquadra azzurra gaindituko duen ekiporik. Alemania oso boteretsua da fisikoki, baina indarrarekin ez dute nahikoa izango.
‎Eta harenak gordetzen nenbilen. Gaur egun ez da horrela.
‎Zoritxarrez, dokumentu asko, XVII. mendekoak bereziki, gaur egun ez dago ikusterik, bere egoera kaxkarra dela eta gorde beharrean, Nafarroako Artxibategi Nagusiak hartu izan dituen neurri zorrotzen ondorioz.
‎Gaur egun ez diogu haritz esaten Lizarra aldean bere buruz etortzen eta ugari den mediterranear klimako arteari. Garai batean, hala ere, Aritzala eta Aritzaleta, bertako bi herriri.
‎Gaur egun ez da erraz izango, bere lehenengo zortzi abizenen artean Lopez de Zubiria ez daukan bertako bakaikuarra aurkitzen.
‎Izena E Ondarrak jaso zuen. Gaur egun ez da ezagutzen.
‎Gaur egun ez da erabiltzen.
2020
‎[MB] Telefonoz bai hitz egin dugu, baina badira lau bat egun ez dudala ikusi.
‎Jesu Kristori, heriotza zigorraren ordez, hamabi eta erdi urteko espetxeko zigorra ezarri izan baliote erromatarrek ez nukeen ezagutuko autobuseko moja, moja gisa bederik, gaur egun ez litzatekeelako kristautasuna existituko. Legez kontrako asoziazioa, eman dezagun, edo iruzurrezko identitate ordeztea (bere burua Mesiastzat jotzeagatik).
2021
‎Azken finean, eremu semantiko hauetan gizarte tradizionalaren antolamendua, balioak eta sinesmenak azaltzen zaizkigu. Dirudienez, egun ez gaude gizarte haren ikusmoldetik urrunegi, are gutiago landa eremuan, eta erran liteke gure egungo errealitatea eta pertsonaiak deskribatzeko guztiz baliagarriak direla hemen dauden izengoitiak.
‎Auzolana oinarri, denok eman behar genuen apur bat gehiago; eta horrek harrotu egiten gintuen, gainera; besteen artetik bereizi. Haatik, egun ez bezala, orduan eskola komunitate bat osatzen genuen benetan eta inplikazioa beharrezkoa zen oso, guztiona. Gaur egun, ordea, komunitate modernoaren gainbehera bizi dugun heinean, eskola komunitate hori desagertu da, herri mugimenduekin batera.
‎Eta, aurkitzen dutenean, ez daukate inolako arazorik gauza txikienagatik kexatzeko, ordaindu egiten baitute. Are gehiago, maizegi gurasoek jokatzen dute eskolekin telefonoedo aseguru enpresekin jokatu ohi duten bezala, joatearekin mehatxuka baldin eta eskatzen dutena bermatzen ez bazaie, jakin baitakite eskolak egun ez daudela bezeroak joaten uzteko moduan. Esandako guztiarekin ere, aipatu hori joera nagusia den arren, kontrako joera ere bada, hots, eskola bera denean gurasoei hanka egiteko eskatzen dietenekoa, bezeroak lortu behar dituen heinean eskaini behar duelako zerbitzu paregabe eta hobezina —eta, logikoa denez, ekoizpen kaskar batek" marka" jarriko luke zalantzan— Hitz gutxitan, geroz eta gehiago funtzionatzen du hezkuntzak merkatuaren legeen arabera.
‎Hartutako helburua ez zen nolanahikoa (munduaren historia hilezkortzea), eta ez zion ezeri ere uzten adorea kentzen. Gaur egun ez bezala, K.a. V. mende urrun hartan, ez zegoen modurik artxiboetan eta liburutegietan atzerriko herrialdeei buruzko dokumentazioa biltzeko. Beraz, bere metodoa, funtsean, kazetariarena izan zuen:
‎Auzi pribatuetarako, jardunbide juridikoak eskatzen zuen auzilariak berak defenda zezala bere kasua, epaimahaiaren aurrean, ondoz ondoko bi mintzaldirekin. Gaur egun ez bezala, ez zegoen abokaturik bezeroen ordezkari izateko. Ohikoa zen, halere, auzilariek ez izatea behar adinako konfiantza nork bere buruan beren defentsa edo akusazio erretolika egiteko, eta, gehienetan," logografo" zeritzan pertsonaia baten zerbitzuak kontratatzen zituzten, eta hark kasua aztertu, eta hitzaldi sinesgarri bat idazten zuen, ahalik eta soilena, edonork ongi ulertzeko modukoa.
2022
‎• saltsa maisua: egun ez dago; antzina saltsen ardura behinena izaten zuen;
‎hanka motzeko tutu edo txirula, behetik gorako bide luzean xanpainak indarra galtzen baitu: horixe da iritsi nahi den helmuga, burbuilak ardoa ezkuta ez dezaten; egun ez dira baliatzen kopa txapalak, kondairak dioenez, Mme. Pompadourren titiak inspiratu zituenak; goraino betetzen dira;
‎Ez dut dokumentatuta aurkitu zenbat ale saldu ziren, baina pentsatzekoa da berrehunetik gora izango zirela, erran nahi baita, erosle izango zirela eta are irakurleliburua aldez aurretik diruz lagundu zutenak gutxienez. Zirenak zirela, Tene Mujikak gaur egun ez dauka irakurlerik, batto ere ez, ezin baita ia inon eskuratu haren libururik.
‎Hor nonbait, nik uste. Sei egun ez dira ezer, edonola ere. " Peguei carona no repente" esan dut, auto stop egin izanaren sentipena daukat.
2023
‎Badatoz urteak, urteak badoaz ihes egiten diguten trenak bailiran, baina gu ez gara nasan goibel gelditu, bihotza ez zaigu etsipenez bete; itxaropentsu gaude oraino, badakigulako trenak oro nondik heldu diren, nora doazen. Eta haietako batek, egun ez bada, bihar geu ere eramanen gaitu inor gutxik iritsi nahi duen tokira.
‎Gaur egun ez da festa bat baizik, baina, esaera zaharrak —ez arrazoirik gabe— dioen bezala, Santomaseko feriak, etxe askotan komeriak, maizterrek baserriaren jabeari urteko alokairua ordaintzeko zuten azken eguna baitzen. Beraz, zenbaitetan, ezin ordainduz" komeriak" izateak galarazten zuen data hori alaitzat hartzea.
‎Lanbideak ere soinekoak baldintzatzen zituen, nekazari edo arrantzale jantzien beharrak desberdinak zirelako, adibidez. Beste eragilea, hemen ere kanpoan bezala, talde identitatea zen; tradiziozko janzkerak sala zezakeen nongoa zen pertsona, horrela suitzar bat eta eskoziar bat segidan bereiz zitezkeen, gaur egun ez bezala. Euskal Herri barnean ere talde identitateak janzkeran ikusgai ziren baina gehienak desagertu ziren.
‎[" Horrela, garai batean Durangon, Ulibarriko Santa Maria eta Santa Anako egunean, oso solemnitate onuragarria zegoen ohituren osotasunerako eta gaur egun ez da erabiltzen. Egun hauetan elizetan normalean diru zati txiki bat eskaintzeko ohitura zegoen[...].
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia