2011
|
|
Ahozko usarioan —besterik da idatzizkoa— gaur
|
egun
bizirik dirauten nea bukaera duten etxe izenetan azkeneko a artikulua galdu egin da Goizuetan. Hori ikus daiteke ondoko adibideetan:
|
2013
|
|
Erro semitak eta erlijio kristauak bizitzaren Iturria ulertzeko duen moduaren ondorio eta bilakaera ere bada, nolabait, askatasunaren eta berdintasunaren sinesmen hori. Printzipio politiko gorenen panteoian gutxienez bi mendeko ibilbidea egin ondoren, esan dezakegu bi totem horien inguruan sortu dela
|
egun
bizi dugun errealitate bizkor eta irekia. Eta totemok bidean munstroak ere sortu dituztela.
|
|
Telebistari ‘komunikabide’ deitzearen atzean, mamia dago. Hedabideak
|
egun
bizi dugun sistema sozio-ekonomiko politikoan elementu garrantzizkoak dira, sistema horretako dominazio mekanismoetan tresna nagusietakoa. Sistemaren legitimazio orokorraren giltzarrietako bat da hedabideen legitimazioa, ez hedabide zehatz batzuena, baizik hedabide multzoarena berarena.
|
2014
|
|
Presaka bizi dugun garai honetan ia ezinezkoa bilakatzen da lasaitasuna sexuan, berriz. Tantrismoak
|
egun
bizi dugun indibidualismo hedonista eta lehiakorrari aurre egiteko tresnak eskaintzen dizkigun arren, horrek ez ditu gure gazteak kilikatzen.
|
|
Postmodernoaz ari garenean ez gara garai jakin batetaz ari,
|
egun
bizi dugun garaian eragina izan duen kultura, ikuspegi edo diskurtso multzo batetaz baizik. Horrexegatik, hipermoderno deitu dugun egungo garaiari, esandakoaren ostean, Postmodernitatearen garaia ere deitu diezaiokegu, beraien buruak postmodernotzat izan dituzten ikuspegiek izugarri eragin baitute, guztiz gailendu ez diren arren.
|
|
Zer nolako krisiaz ari gara, ordea? Zer da
|
egun
bizi dugun krisi honek esan nahi duena. Zer da horrenbeste beldurtzen eta haserretzen gaituen krisi delako hori?
|
|
Lehenik eta behin, izaki mitologiko baten izenaz gain, maitasuna edo erakarpena adierazteko modua da; eta, bigarren, zerbait diruaren bidez lortzea ere bada, oraingoan euskarari heltzen badiogu. Izenburuak, beraz, erakarpena/ erotismoa eta erosketa/ kontsumismoa bikoteen arteko lotura estua adierazi nahi du; eta lanak
|
egun
bizi dugun erotismoaren merkantilizazioa eta merkatuaren erotizazioa ditu aztergai, nagusiki, ez bakarrik, ordea.
|
|
Lan honek eroski (n) ak izango ditu aztergai, beraz; baina ez hori bakarrik, eroski (n) ez hitz egin ahal izateko
|
egun
bizi dugun garai hipermodernoaz beste batzuen aburuz, Postmodernitate, Gainmodernitate, Modernitate Berantiarra eta beste abar luze batere mintzatu dugulako, bata ezin baita bestea gabe ulertu. Eroski Hipermodernitateari doa loturik ezinbestean.
|
2015
|
|
Modu batean zein bestean, orokorrean hitz egiterik baldin bada, azken balioetan sinesten ez duen indibidualismo hedonista berri bat da
|
egun
bizi duguna. Indibidualismo nartzisista, hedonista eta egozentriko berriaren aurrean aurkitzen gara; betiko orainean bizi den eta sinbolismoaren inguruan biraka dabilen homo esteticus a, Maffesoliren hitzetan.
|
2016
|
|
Hori baitu tradizioak, gaur
|
egun
bizirik dirauen tradizioak, moldatu egin dela, aldatu, egokitu. Horixe gertatu zaio Hondarribiko Alardeari, tradizionalistek onartzen ez badute ere.
|
2017
|
|
Sindromea ezin da, berriz, bizi dugun kultura hipermoderno edo hiperkontsumitzailetik at ulertu, aipatu kulturaren bestelako ezaugarri bat gehiago baino ez da-eta, bestelako sintoma bat. Inpazientzia,
|
egun
bizi dugun kontsumismoaren kulturaren, kulturaren merkantilizazioaren, barnean ulertu beharra dago, nahitaez. Noski, kulturaren merkantilizazioarekin batera, heziketaren merkantilizazioa ere etorri zaigu gainera, zeinen ondorio nagusia, edo agerikoena, eskolen merkantilizazioa izan den; hots, 0skolek enpresen antza hartu dute, irakasleek saltzaileena, ikasleek produktuarena eta, azkenik, gurasoek bezeroena.
|
|
Meadi jarraiki, baliteke
|
egun
bizi dugun kultura, Mendebaldeko kulturaz ari bagara, aurrefiguratiboa izatea, nagusiki behintzat, etorkizunaren giltza ume eta gazteen eskuetan baitago, eta ez heldu eta nagusienetan. Bestela esanda, etorkizunaren eraikuntza gazteen partaidetzarekin baino ezin da gauzatu, beraiek baitira ezagutzaren jabe, bizi estiloen eta kulturaren asmatzaile eta eragileak.
|
2018
|
|
Euskal eta nafar identitateen kontua oso sustraituta dago gizartearen sektore guztietan, jarrerak bateraezinak dira eta tentsio maila altuegian mantentzen da. Nik uste dut gaur egun gizarte honetan gainditu beharreko erronka handia dela
|
egun
bizi den enfrentamendua.
|
2020
|
|
Gaur
|
egun
bizi garen sistemak baditu baldintza batzuk: oligarkia finantzarioak zuzenduriko liberalismo ekonomikoa; lanaren eta errentaren banaketa territorialki eta sozialki oso desiguala; demokrazia politikoa alderdien eliteek eta botere ekonomikoek oso mediatizatua, bahiturik ez dagoenean; kultura global uniformatzailea eta kontsumista.
|
2021
|
|
Horren adibide dugu
|
egun
bizi dugun neurozientzien booma. Marinak dioen bezala, den dena konpon dezakeen edabe miragarri bilakatu dira neurozientziak; erlijio berri bat, ia ia.
|
2022
|
|
Bi aldiz errepikatu zuen esaldia inguruari begira, guztion baiespena bilatuko balu bezala. Orduan pentsatu nuen, negukoa baino udaberri hasierako giro argi epelak eraginda ziur asko, arrazoi zuela neurri batean, ez direlako ugari berri zoriontsuak teleberrietan, are gehiago,
|
egun
bizi dugun izurritearen ondoko itxialdi eta ziurgabetasun giroan. Zoriona ez omen da albiste.
|
|
Ezbaian murgildurik, Hamletek bizi izan zuen bezalako giro ziurgabean,
|
egun
bizi dugun bezalako giro zalantzakorrean, ikuspegi kritikoaz bat egin eta enpatia izan behar dugu, bere baitan, bere izaeran aurrera bultzada legez zalantza bera baitakar. Gizakiak beti bultzatuko du bere burua aurrerantz, baina honetan beharrezkoa da eztabaidatzea eta egun, inguruan dugun ziurgabetasunaz, bai gizarte giroan zein egiazko informazio mailan, nekeza egingo zaigu agian etorkizuna erabat antzematea; hartu behar dugun bidea.
|
|
Narrazioen harira behin baino gehiagotan aipatuko dute irakurleek aitita amamek bizi izandako garaiaren eta egungo garaien arteko aldea, orduko ume eta gazteek zuten egoeraren eta egungo nerabeek dutenaren artekoa. Narrazioek, esaldi gutxitan asko esaten dutela aipatzen dute beste solaskide batzuek, eta zenbaitetan oso sinple diruditen bukaera lerroek erakusten dietela hirugarren munduko herrialde garatu gabeetan
|
egun
bizi diren egoerak ez daudela geure herrialdean ez hain aspaldian bizi ziren egoeretatik urrunegi. Txirotasuna, hezkuntza falta, haur lana, herritik kanpo joan beharra... ohikoak zirela geure herrietan geure aitita eta amamen gazte garaian.
|
2023
|
|
Etorkizuna heldu da, ordea. Han elkartu ginen lau lagunetarik (Jasone, Mixel, Txema eta laurok) neu naiz
|
egun
bizirik dirauen bakarra.
|