Emaitzak: 7
2009 | ||
Memoria historikoaren berreskurapenaz hitz egiterakoan eragile askok gauregun bizi dugun gatazka soziopolitikoarekin nahastu izan du. Egun nozitzen dugunaferak iraganekoa behatzerakoan ez du batere mesederik egin, | egun bizi dugunegoera aitzakia bezala erabili izan da iraganera ez begiratzeko... | |
nork, zenbat, noiz, non), baizik eta horien ingurukobizipen eta sentimenduei buruz ere. Eta ororen gainetik, | egun bizitzen ari garenmemoriaren eraikuntza eta berreraikuntza prozesu hauek guztiek, bai eta eureninguruan sortzen diren eztabaida eta tentsioek, transmisio-mekanismoei buruz etairaganarekiko dugun harremanari buruz hausnartzera behartzen gaituzte, orainetik, etorkizunera begira. | |
Prentsa idatziak memento latzak biziko ditu, baina bizirik iraungo du, baldin eta behar den bezala bere burua berrasmatzen eta birkokatzen badu. Atalhonen hasieran azpimarratu dugun bezala, | egun bizi dugun edukien degradazioarenaurrean, espezializazioa txertorik eraginkorrena izan daiteke. Horretarako edukienaldeko apustua guztiz beharrezkoa da. | |
Beste egunkarientzat eredu bilakatu zen New York Sun. Hamarkada ugari iragan dira ordutik eta prentsak bere bidea egiten jakin du, nahiz eta | egun bizi duen egoera zalantzaz beterikoa izan. Ez alferrik, unibertso elektronikoaren etorrerak bere burua berrasmatzera behartu du ohiko kazetaritza. | |
2015 | ||
Halere, beste korrontebatzuen ustetan (Sherlaw Raude, 2013) izurriteekiko lasaitasun hau, izurriteen aurreikuspeneta ondorio errealen artean dagoen langa handiak sortu du. Aurreikuspen horietan sarritan egonohi den diskurtso alarmista eta izu metaforadunak ezerezean geratzeak gure gizarteigurikapenetan ainguraturik geratu dira eta | egun bizi ditugun osasun krisietan ere eragina dute. | |
Eta bestetik, iraunkortasunari dagokionez, bi ildotako gomendioak eman ziren: Adierazle fisikoen garrantzia, arretaz hautatuak izan behar direnak, | egun bizi ditugun ingurumen-mehatxuen maila arriskutsuen inguruko informazioa eman diezaguten (aldaketa klimatikoa, biodibertsitate-galera, etab.); izan ere, jarraipen berezia behar duten gaiak dira. | |
Azken urteetan, EEren alorrean kokatzen diren zenbait autorek ekarpen esanguratsuak egin dituzte alor horretan, iraunkortasun sendoaren printzipioa kontuan hartuz. Era berean, EEren alorretik ere ikuspegi propioz begiratu zaio | egun bizi dugun krisiari (4.3 koadroa). Zentzu horretan, zehaztu behar da Atzeraldi Handia izenez ezagutzen den krisia, nahiz eta 2008 urtean eztanda egin, gaur egun oraindik ere hainbat tokitan nabaria dela, eta, horrez gain, egoeraren araberako krisi finantzario-ekonomikoa ez ezik, krisi sistemiko baten ezaugarriak ere badituela. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egun | 7 (0,05) |
Lehen forma
egun | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
egun bizi izan | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
egun bizi izan ari izan | 1 (0,01) |
egun bizi izan eduki | 1 (0,01) |
egun bizi izan egoera | 1 (0,01) |
egun bizi izan ingurumen | 1 (0,01) |
egun bizi izan krisi | 1 (0,01) |
egun bizi izan osasun | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |