Emaitzak: 6
2004 | ||
Ez da aski gizakiaren konformismoa eta gogo alferkeria (alferkeria intelektual eta existentziala) salatzea eta agerian jartzea, balio ororen giza jatorria ikusi eta aitortu behar da, irudikeriei aurre eginez. " Egungo munduan baliorik duen orok ez du bere baitan edo naturaren arabera horrelakorik —natura beti baliogabea da (wertlos) —, baizik eta | egun batean balio bat jaso du, dohain baten gisa, eta geu gara opari hori ematen eta egiten dugunok! Guk geuk bakarrik sortu dugu gizakiari dagokion mundua" (Jakintza alegera, § 301). | |
2007 | ||
Lowischek, horregatik," argibideak eskainiko dituen etika pedagogiko" baten beharra aldarrikatzen du, zeinari esker gizabanakoak" judiziorako eta ekintzarako bere konpetentzia morala, baita erantzukizunaren pertzepziorako bere konpetentzia" osatu ahal izango dituen103 Eta bukatzeko ohar labur bat: guretzat bereziki esanguratsua da, etika pedagogikoa —zeina | egun batez ere erantzukizunaren inguruan eraikitzen den— etika komunikatiboan oinarritu ahal izana, ze, ikusiko dugun bezala, azken hori gizakiaren izaera linguistikotik artikulatzen da hasiera hasieratik. | |
2010 | ||
5 Azkenean, definizio horren aurka dago, agidanez, harako egitatea, gobernatzaileak, arrazoimen zuzenaren arabera eta herriari bere gogoa argi erakutsirik, bere mendekoari agindu diezaiokeelako zerbait egitea, eta, haatik, legerik ez eman, horrek manu betiko eta iraunkorra baitakar; halako osagaia behar du legeak, lehen esan genuen legez. Horren ondorioz, definizio hori beteko litzateke erkidegoari emaniko manu aldarrikatuan, | egun baterako bada ere. Horri erantzungo diot, hitz laburretan. | |
2017 | ||
Psikoanalisi existentzialaren arabera," gizakia ez da emendio bat baizik eta osotasun bat", 64 eta horrek eskatzen du ekintza azalekoena ere osotasun horren erakusgarri izatea: " Nahikoa genuke Baudelaire | egun batez bizitzen ikustea, une bakar batez balitz ere, gure obserbazio sakabanatuak ezagutza oso batean antolatzeko". 65 Sartrek hiru modutara erreduzitzen ditu giza errealitatearen oinarrizko kategoriak: edukitzea, egitea, izatea. | |
2021 | ||
Xabier Letek ere jarraitutasun hori azpimarratzen zuen Sinisten dut olerki ederrean: " Sinisten dut | egun batean hilko naizela, hutsean eroria ezerezean amildua hauts bihurtuko naizela. Sinisten dut hartuko nauen lur hortatik landare berriak sortuko direla: | |
Sinisten dut haiek ere noizpait lurrera deituak izanen direla, zabaltasun sakonera, forma guztien sortokira itzuliko garela. Sinisten dut izaki guztien aldakuntza etengabea dela, itxuraldatze sakon batek berbihurtzen gaituela eta izatetik izatera atsedenik gabeko mugimenduak garamatzala[...] Sinisten dut, bai, | egun batean hilko naizela: hutsean eroria ezerezean amildua hauts bihurtuko naizela". |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egun | 6 (0,04) |
Lehen forma
egun | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Jakin liburuak | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
egun bat | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
egun bat hil | 2 (0,01) |
egun bat balio | 1 (0,01) |
egun bat bizi | 1 (0,01) |
egun bat ere | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |