Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2018
‎Baita hobetu daitezkeen esparruei baliabideak bideratzeko ere eta, oro har, sistemaren beharrak asetzeko (12). Horretarako, alde batetik datuek eskuragarri egon behar dute eta, zentzu horretan, ezinbestekoa da Trauma Erregistro bat edukitzea (13). Bestetik, datuok aztertzeko zein ondorioak lantzeko erakunde edo organismo bat izendatu beharra dago.
2020
‎Horrez gain, jatean gorputz jarrera egokia mantentzea garrantzitsua da. Jaten hasi aurretik gaixoak ongi eseri behar du, bizkarra aulkian zuzen jarri, oinek lurra ukitzen egon behar dute, burua pixka bat aurreratua eta kokotsa berantz begira egotea komeni da. Gaixoei gogorarazi behar zaie, jaten edo edaten ari diren bitartean, lepoa ez dela inoiz atzerantz bota behar, era horretara arnas bidea irekitzen baita eta eztarrian gelditzeko arriskua areagotzen da6.
‎Horrez gain, jatean gorputz jarrera egokia mantentzea garrantzitsua da. Jaten hasi aurretik gaixoak ongi eseri behar du, bizkarra aulkian zuzen jarri, oinek lurra ukitzen egon behar dute, burua pixka bat aurreratua eta kokotsa berantz begira egotea komeni da. Gaixoei gogorarazi behar zaie, jaten edo edaten ari diren bitartean, lepoa ez dela inoiz atzerantz bota behar, era horretara arnas bidea irekitzen baita eta eztarrian gelditzeko arriskua areagotzen da6.
2021
‎Horretarako honako egoeraren baten aurrean egon behar dugu: Espainian, pazienteak behar duen sendagaia konposizio konkretu horretan ez egotea edo gaixoaren tratamendua aurrera eramateko litzatekeen forma farmazeutikoan. Adibidez, leuzemia batzuetan merkaptopurina sendagaia erabili behar da.
‎Segurtasun kulturalaren eta hizkuntza parekidetasunaren kontzeptuak ez dira inongo artikulutan agertu23 Osasun erakunde eta autoritateak dira kulturalki segurua den arreta eskaintzearen arduradunak, pazienteek eta haien komunitateek hala definituta, eta bidea eginez neurtuta osasun ekitatea lortu arte. Horretarako, ezarririk dauden botere harremanak kritikatzeko prest egon behar dute, gainerakoen kulturekiko" konpetentzia" garatzea lehenetsi baino gehiago, beren sistema kulturala eta kultura bera zalantzan jartzeko prest egon behar dute.
‎Segurtasun kulturalaren eta hizkuntza parekidetasunaren kontzeptuak ez dira inongo artikulutan agertu23 Osasun erakunde eta autoritateak dira kulturalki segurua den arreta eskaintzearen arduradunak, pazienteek eta haien komunitateek hala definituta, eta bidea eginez neurtuta osasun ekitatea lortu arte. Horretarako, ezarririk dauden botere harremanak kritikatzeko prest egon behar dute, gainerakoen kulturekiko" konpetentzia" garatzea lehenetsi baino gehiago, beren sistema kulturala eta kultura bera zalantzan jartzeko prest egon behar dute.
2022
‎Osagaiz 20226 bolumena ale berezia Datu epidemiologikoak literaturarekin bat etortzen dira. Trakeotomia geroz eta beranduago egiteak, erreanimazioan egoten diren epea eta aireztapen mekanikoarekin egon behar duten epea luzatzen ditu.
‎ZIUn lan egiten ez duen profesional batek, agian, hau ez du arazo bat kontsideratzen, guretzat aldiz, atearekin tupust egitea frustrazio bat izan zen, gaixoak behar duen erantzun azkar hori ezin emateak sorturikoa. Honek konponbide erraza izan zuen, hasieratik konturatu ginen beti norbait jantzita egon behar zuela, hau da, EPIarekin. Horrekin batera, bigarren arazo nagusia datorkigu, EPIarekin ordu luzez lan egin beharra.
‎Osagaiz 20226 bolumena ale berezia Datu epidemiologikoak literaturarekin bat etortzen dira. Trakeotomia geroz eta beranduago egiteak, erreanimazioan egoten diren epea eta aireztapen mekanikoarekin egon behar duten epea luzatzen ditu.
2023
‎Bai memoria, funtzio exekutibo, hizkuntza zein orientazioari dagokien narriadura kognitiboa aztertu ahal izateko ezinbestekoa da azterketa espezializatu bat egitea. Azterketa horrek idealki neurologo eta neuropsikologo baten esku egon behar du (2,16, 23). Kontuan izan behar da ezgaitasun intelektualik ez duten pertsonetan erabiltzen diren tresnak ez direla erabilgarriak AGa modu goiztiar batean identifikatzeko.
‎Bai memoria, funtzio exekutibo, hizkuntza zein orientazioari dagokien narriadura kognitiboa aztertu ahal izateko ezinbestekoa da azterketa espezializatu bat egitea. Azterketa horrek idealki neurologo eta neuropsikologo baten esku egon behar du (2,16, 23). Kontuan izan behar da ezgaitasun intelektualik ez duten pertsonetan erabiltzen diren tresnak ez direla erabilgarriak AGa modu goiztiar batean identifikatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia