Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 55

2008
‎mikrofono bidez esandakoa testu bihurtzeko aplikazioak. Oraindik ez dago garaturik hiztunarekiko askea den eta hiztegi handia (50.000 hitzetik gorakoa) baliatzen duen sistemarik, ezta atzerriko hizkuntzetarako ere; izan ere, errore tasa onargarria izateko, hiztunen ahotsera egokiturik egon behar dute sistemek. Hiztegi ertain edo txikiko sistemak egiteko, aldiz, prest dago euskarazko teknologia.
‎Prozesu osoaren amaieran, ikasle bakoitzak 4 minutuz ondo egituratutako azalpen bat eman behar du gela osoaren aurrean horretarako prestatutako eskema baten laguntza bakarraz. Ikasle batek hitz egiten duen bitartean, beste guztiek adi egon behar dute, ondoren, txantiloi bat erabiliz, hitz egin duenaren balorazioa egiteko.
‎Ez da nahikoa hizkuntza eskubideak lortzea (Bourhis, 2003b). Taldeak identitate kolektiboaren nolabaiteko maila izan beharra du gutxienez ekintza kolektiboari ekiteko (Breton, 1983), eta ekintza horrek era estrategikoan antolatuta egon behar du eta bizindarraren alderdi garrantzitsuenetan jarri behar du arreta (Fishman, 1991, 2001). Baliteke taldeak komunitate mobilizazioak antolatu behar izatea, bai eta partaide garrantzitsu guztien lankidetza osoa hobetuko duen gobernamendu egitura asmatu behar izatea ere.
2009
‎Txepetxek esango zukeen moduan, biziberritze horren zinezko protagonisten ordez, herritar arroztuek hartu dute nazio askapenaren lema eskuetan. Galestar herri historikoaren subjektu nagusiak, jatorrizko hiztunak, biziberritzeko prozesuaren bihotzean jardun ordez, periferian daude, eta hizkuntzazko eta kulturazko mundu sinbolikoaren ertzetan egon behar luketen abertzale alienatuak, berriz, buruzagi dakuskigu.
‎Eragile ezberdinen arteko lankidetza areagotzeko balio lezake, gurasoengana beste sinesgarritasun batekin iristeko, hizkuntzatransmisioari zentzua bilatzen lagunduz; hezkuntza komunitatea indartzen joateko eta seme alaben heziketan, baita hizkuntza heziketan ere, eraginkorragoak izateko. Dimentsio emozionalaren lanketak elkarlanerako aukera berriak eskaintzen dizkigu baina prest egon behar dugu, era berean, besteon emozioak gure lanean integratzeko. Hortxe erronka.❚
‎Dimentsio emozionalaren lanketak elkarlanerako aukera berriak eskaintzen dizkigu baina prest egon behar dugu, era berean, besteon emozioak gure lanean integratzeko.
‎Hain zuzen ere, aztertutako erakundeak izan ziren prozesu honen filtro nagusia: beren buruak ondo islatuta ikusi behar zuten, ados egon behar zuten testuak erakusten zuen ibilbidearekin. Haiena izan zen azken hitza, aurrera egiteko agindua.
2010
‎Zeintzuk dira euskara eta gaztelaniaren konpetentziak txertatzeko lehenetsi diren edukiak? Etorkizuneko irakasle izango diren neurrian, gure ikasleek hizkuntzarekin lotutako hainbat gaitan jantzita egon behar dutela deritzogu. Euren bizitza profesional zein pertsonalean hizkuntzarekin lotutako hainbat erabaki —batzuetan kontzienteki, beste batzuetan oharkabean— hartu dituzte:
‎Etorkizuneko irakasle izango diren neurrian, gure ikasleek hizkuntzarekin lotutako hainbat gaitan jantzita egon behar dutela deritzogu. Euren bizitza profesional zein pertsonalean hizkuntzarekin lotutako hainbat erabaki hartu dituzte.
‎Helburua: botere linguistikoa birbanatzea eta horrela, hizkuntz komunitatea berregituratzea (Hizkuntz Komunitatearen erdigunean, inguruan eta periferian zein egon behar duen finkatu eta gauzatzea); eta horretarako eman beharreko urratsak honako hauek dira: aginte politikoak helburu linguistikoei subordinatua egon behar du, eta ez alderantziz, hizkuntz taldeak barrutik kanpora sendotzen dira eta talde bakoitzak bere funtzioa ulertu eta gauzatu behar du.
‎botere linguistikoa birbanatzea eta horrela, hizkuntz komunitatea berregituratzea (Hizkuntz Komunitatearen erdigunean, inguruan eta periferian zein egon behar duen finkatu eta gauzatzea); eta horretarako eman beharreko urratsak honako hauek dira: aginte politikoak helburu linguistikoei subordinatua egon behar du, eta ez alderantziz, hizkuntz taldeak barrutik kanpora sendotzen dira eta talde bakoitzak bere funtzioa ulertu eta gauzatu behar du. 3 Maila indibiduala, hiztuna kontuan hartzen duena.
2011
‎"... es que derrigor egon behar du musika atzian
‎" Zerbait egiten ari bazara ordenagailauan eta musika falta bada,... es que, derrigor egon behar du musika atzian".
‎" Zerbait egiten ari bazara ordenagailauan eta musika falta bada,... es que, derrigor egon behar du musika atzian".
‎Argi dago Gobernu Zibilean ilaran egon behar duenak beste era batean bizi duela hiria. Baita hizkuntzari begira ere.
‎Diglosiaren purgatorioaz. Teoriatik tiraka – Mikel Zalbide kontua ez da arnasguneetarako programa berariazkoa prestatu beharra dagoen ala ez. honez gero begien bistan egon behar luke baietz, berariazko plangintza eskatzen dutela arnasguneek204 horrela da hori eta, atzera begira, azken berrogei urteotako hutsarterik handiena alor horretan egin ote delakoan nago. Bistan da, orobat, arnasguneetatik kanpora bizi garela herritar gehienak, euskal zein erdal hiztun, eta horiek guztiok ere kontuan izan behar dituela gerora begirako indarberritze saio orok. kasu horietan ere litekeena da diglosia molde ad hoc bat asmatu behar izatea.
‎marko teorikotik proposamen praktikoetara hau da aztertu behar duguna: zer lotura egon behar du banakako elementuen eta elementu guztien artean, hizkuntzek bizirik jarraitzeko, zein dira funtsezko, oinarrizko eta bigarren mailako elementuak?
‎Funtsezkoa da hori. Norberaren hizkuntzari buruz pentsatzeak ez du esan nahi komunikazio unibertsalari uko egiten diogunik, ez eta alderantziz ere. paradigma horrek XXI. mendeko gizakiaren modernotasunera garamatza. pentsa dezakegu horrek zalantzan jartzen duela gizakiok dikotomien bidez pentsatzeko dugun joera; hau da, gauza baten alde bagaude beste gauza baten aurka egon behar dugula pentsatzeko dugun joera. gauza bat" edo" beste bat izan behar dugula pentsatu beharrean, gauza bat" eta" beste hainbat gauza izan gaitezkeela pentsatzen badugu, tarte bat irekitzen diogu epistemologiari, bai eta sormenari ere, eta horrek aukera ematen digu" eta" hori nola antolatu aztertzeko; izan ere, gizakiok gauza asko gara aldi berean; hau da, hainba...
‎" Gizartearen botereguneen erdigunean kokatzen den hizkuntza da nagusia gizarte horretan. Horrek esan nahi du guk bultzatzen dugun eraldaketa prozesuak euskara botere erdiguneetan koka dadin zuzendua egon behar duela"
‎Gizartearen botereguneen erdigunean kokatzen den hizkuntza da nagusia gizarte horretan. Horrek esan nahi du guk bultzatzen dugun eraldaketa prozesuak euskara botere erdiguneetan koka dadin zuzendua egon behar duela. Beti ere kontuan hartuz botereguneez hitz egiten dugunean bere zentzu zabalenean mintzo garela:
2012
‎Topagunerako, uneak eta guneak egon behar dute, harremana bultzatzeko eta euskara sustatzeko uneak eta guneak. Auzokok ludikotasuna bultzatzen du, denok jolasten dakigula premisapean. horrela, euskara barneratze prozesua (gerturapen prozesua) ondo pasatzearekin lotzen da. euskararen egoera gutxiagotua lekuko, ezezagunari oro har gazteleraz egiten diogu eta horretan ere kontzientziazioa lantzen du Auzokok. euskaldunok euskaraz egiten ez badugu, euskara garrantzitsua ez dela plazaratzen ari gara eta euskararen berreskurapenean eredu izan behar dugu.
2013
‎aurrerapausoak ematen ari diren arren, euskara gizarte osora hedatzeko mugak zein oztopoak oso nabariak dira" (148 or.). Azken azterketa eginez, irakurketaren ondoren irakurlearengan gailentzen den ideia etikaren beharraren garrantzia da. Framing berriak borroka politikotik harago egon behar duelako adostasuna hedatua dago, eta baita euskararen merkatukuota handitu behar delako ideia ere. Horretarako, Framing Berriak maila etikoko gaietan sartu beharra du.
‎hiztegiek, gramatikek, inbentario fonologikoek, fraseologia bildumek eta halakoek hizkuntzen corpusa soilik gordetzen dute; hau da, gorputz bizigabeak dira. Dena den, hizkuntza bat egon dadin (hitzaren adiera osoan), hizkuntza hori erabiltzen duten pertsonak egon behar dute, hizkuntza, baita ere eta batez ere, giza jarduna delako, giza portaera. Alde horretatik, oso adierazgarria da Coulmasek (2005) hizkuntza eta lasterketa nozioen artean egindako alderaketa:
‎Asertiboa izateko gure ideiak eta nahiak garrantzitsuak direla sinetsi behar dugu. Konbentzituta egon behar dugu gure bizitza ez dela besteena, geurea baino, eta ez gaudela munduan besteen nahiak asebetetzeko, gure asmoak betetzeko baizik. Asertibitateak eskatzen digu benetan garena erakusteko, besteek garen bezalakoak onar gaitzaten, geure izaera faltsutu barik.
2014
‎Iduri luke BEk alternadore baten gisara funtzionatzen duela. Auto baten alternadoreak energia elektrikoa sortzen du auto barruko elektrizitate beharrak asetzeko, baina energia sortzeko autoak martxan egon behar du.
‎Iduri luke BEk alternadore baten gisara funtzionatzen duela. Auto baten alternadoreak energia elektrikoa sortzen du auto barruko elektrizitate beharrak asetzeko, baina energia sortzeko autoak martxan egon behar du. BEn antzeko zerbait gertatzen dela dirudi, euskararen erabilerari dagokionez:
2016
‎— Etxeko hizkuntza: euskara nagusiki baina erdara daukatenek ere laginean egon behar zuten.
‎Erabilera eremu altu horiek ere hizkuntzak, hezkuntza eta komunikabide digitalak erabiltzeko foroak eratu dituzte. Gai beheranzko politikek lantokian erabiltzeko ahaleginak egin ditzakete, Galesen antzera, non funtzionarioek galesa jakin behar duten edo ikasten egon behar duten. Irlandan aldiz, hizkuntza etxean erabiltzea sustatzen dute.
‎Errealistago litzateke, gure ustez, udalerri euskaldunen definizio operatiboa egiterakoan beren burua" euskaldun" aitortu duten biztanleak bakarrik kontabilizatzea. Ahalik eta analisi fidagarrienen bila gabiltzalarik litekeena da, orobat, jakite langak %70ean edo beste nonbait egon behar lukeen patxadaz berraztertu behar izatea horretan aditu direnek68.
‎Hiru ezaugarriok behar ditu gure ustez: a) euskal hiztun elkartearen osasun azalpen globalaz gainera lekuan lekuko osasun egoera argi zehazteko gai izan behar du; b) kontzeptu soziolinguistiko jeneraletan oinarriturik egon behar du eta, c) ahal delarik aplikatzen erraza izan behar du.
‎456 Horrek ere badu zer erakutsirik. Luzaro eta indar betean iraungo badute ikerguneok, lekuan lekuko gizarte behar konkretuei erantzuteko moduan eraturik egon behar dute gure ustez. Bertako antolamenduaz, babes ekonomikoaz eta lege babesaz eraturik egotea komeni da horretarako.
2017
‎Hurbiltze etnografikoa nerabeen hizkuntza praktiketara kontua" delako. lezon eta pasaian egindako ikerketan nerabeak helduen munduaren emaitza eta ispilu direla ondorioztatu nuen: nerabeen mundutik gustukoa ez duguna, helduen mundutik gustatzen ez zaiguna da. eta ondorio horrek berdin balio du hizkuntza praktikak deskribatzeko eta, baita, genero desberdinkeriaz hitz egiteko ere. haur, nerabe eta gazteei buruz hitz egin baino, haur, nerabe eta gazteekin hitz egin eta egon behar dugula uste dut. haien ahotsak entzun behar ditugu, asko esateko dutelako eta gako diren gauza asko adierazten digutelako. beharbada, euskarari buruz gutxiago hitz egin behar dugu, eta gizartean ditugun praktika, diskurtso eta arau sozial eta kulturalei buruz (eta kasu honetan genero ardatza bereziki kontutan hartuta) gehiago hitz egin behar dugu eta zalantzan jarri behar ditugu. horiek bai...
‎Hizkuntzaeskakizunaren proportzionaltas unaren printzipioa jasotzen du. Hau da, eskatzen den hizkuntza maila lanpostuaren zereginekin lotuta egon behar du. Bestela, administrazio publikorako sarbiderako berdintasuneskubidearen kontrakoa izango litzatekeelako. bigarrenik, herri administrazioan lanean sartzeko hizkuntza katalanaren ezagutza maila jakin bat derrigorrez eskatzea zilegi dela argudiatzen du honako bi arrazoiengatik:
‎lehenik, katalanak katalunian duen izaera ofizialagatik, eta bigarrenik, katalanak duen zabalkuntzagatik kataluniako autonomia erkidego osoan. (3 oinarri Juridikoa) eta azkenik, epaiak hizkuntza eskakizunaren proportzionaltasunaren printzipioa jasotzen du. hau da, eskatzen den hizkuntza maila lanpostuaren zereginekin lotuta egon behar duela. bestela, administrazio publikorako sarbiderako berdintasuneskubidearen kontrakoa izango litzatekeelako. (4 oinarri Juridikoa)
2018
‎Horrelakoetan, ez da nahikoa profesionalak euskaldunak izatea: prestatuta egon behar dute haien osasun zentroan arreta euskaraz behar dutenen profil soziolinguistiko desberdinetara egokitzeko. Hizkuntzalariek eta bitartekariek, kontzientzia linguistiko garatuena duten profesional euskaldunekin batera, komunikazio egoera horietan erabiltzen diren esaldiak, lexikoa eta adierazpideak bildu, aztertu eta antzeko komunikazio egoeretan arituko diren profesionalei lagungarriak gertatuko zaizkien baliabideetan integratu behar dituzte.
‎Profesionalek prestatuta egon behar dute haien osasun zentroan arreta euskaraz behar dutenen profil soziolinguistiko desberdinetara egokitzeko.
‎Askok esperantzaz begiratzen diote turismoari edo kanpokoen etorrerak ekar dezakeen aberastasunari. Turismoak aukera adina arrisku dakartza, ordea, eta gurean turismoak lotuta egon behar du nahitaez bertako identitatearekin; horren barruan, euskarak bizkarrezur izan behar du, eta ez osagai folkloriko huts. Badaude esperientzia berritzaileak eta interesgarriak, urrutira joan gabe, Zumaian abian jarritako" Enigma biImanol Azkue Ibarbia – Euskara gara Zumaian?
‎Turismoak aukera adina arrisku dakartza, ordea, eta gurean turismoak lotuta egon behar du nahitaez bertako identitatearekin; horren barruan, euskarak bizkarrezur izan behar du.
‎Horregatik, desorekak egon badaudelako, hizkuntzek behar dituzte gune hegemonikoak, arnasgune soziofuntzionalak, eta geuk ere babestu eta behar baldin bada sortu egin behar ditugu, etorkizunean euskaldun izateko nahia erreproduzitzeko eta iraunarazteko. Espazio elebidunek egon behar dute, baina baita euskara hutsezkoek ere, euskarak aurrera egingo badu.
2019
‎Adostasuna bilatuko da taldearekin eta bereziki liderrarekin Coachingaren bidez.[...] talde kohesioa lortzeko, liderraren alde egin behar dugu, honen trebeziak indartu behar ditugu eta honen alboan egon behar dugu. Gu [suspertzailea] izan behar gara liderraren lider psikologikoa.
2020
‎Ondorengo bost urteotan aldaketa garrantzitsuak gertatuko dira eta sektoreak prest egon behar du zabalduko diren aukera horiek guztiak baliatzeko.
‎Ikusi dugunez, ondorengo bost urteotan aldaketa garrantzitsuak gertatuko dira eta sektoreak prest egon behar du zabalduko diren aukera horiek guztiak baliatzeko. Aurrera egiteko, berriz ere, elkarlana ezinbestekoa izango da, egitasmo zehatzetan gauzatuko den elkarlana.
‎Eta, zehazki, ahalegin berezia egin behar da haur eta gazteentzako edukien ekoizpenean. Eduki horiek hedapen bide tradizionaletan egon behar dute ikusgai –haurrentzat, bereziki, baina eskuragarri egon behar dute, halaber, eta nagusiki, streaming plataformetan eta egun YouTube, Instragram eta Tiktok aplikazioak buru dituzten sare sozialetan. Helburu hori bete nahi badute, EITBk eta CCMAk ezin dute mugatu berezko edukien ekoizpena eta banaketa indartzera.
‎Eta, zehazki, ahalegin berezia egin behar da haur eta gazteentzako edukien ekoizpenean. Eduki horiek hedapen bide tradizionaletan egon behar dute ikusgai –haurrentzat, bereziki, baina eskuragarri egon behar dute, halaber, eta nagusiki, streaming plataformetan eta egun YouTube, Instragram eta Tiktok aplikazioak buru dituzten sare sozialetan. Helburu hori bete nahi badute, EITBk eta CCMAk ezin dute mugatu berezko edukien ekoizpena eta banaketa indartzera.
‎"... erakunde barruan paktu bat egon behar du langileen eta politikarien artean, euskara kontuetan denok alde egoteko..."
2021
‎Elementu kultural horien bidez eraikitzen dituzte nerabeek eta gaztetxoek beren identitatea, bizimodua eta mundua. Euskarak nahitaez egon behar du unibertso horretan euskararen erabilera handituko bada. Gazteen kulturak eta euskarak bat egin ezean, oso zaila da euskararen erabilera indartzea.
‎hizkuntza biografia, abestia, artelana, elkarrizketa, ikus entzunezkoa, eta abar. Hizkuntza gutxitu batean idatzita, diseinatuta, kantatuta... egon behar zuen; eta horretaz gain, eGAko hizkuntza ofizialetako batean (euskara, ingelesa edo gaztelania).
2022
‎Zergatik jo dute gizonezkoek gero eta gehiago zuka egitera emakumezkoekin ari direnean? Hitanoa mantendu den leku guztietan antzeko arrakala ikusi dugu, ñabardurak gorabehera, eta, beraz, bistakoa da ez dela fenomeno isolatu bat, eta atzean aldagai antzekoek egon behar dutela eremu horietan guztietan.
‎Hizkuntza aniztasunaren politikak lerrokatua egon behar du enpresaren estrategia orokorrarekin eta bateragarria izan behar du enpresaren beste ataletako politikekin, bereziki pertsonen kudeaketari eta politika komertzialari dagokienez.
‎● Lehen bezala, oraindik ere euskara gure identitateari estu lotuta ikusten dugu, eta nabarmen adierazten dugu; hori horrela izanik ere, beste helduleku batzuk ere behar ditugu: euskara bultzatzea eta sendotzea erantzukizun kontua ere bada, gure inguruari eta gizarteari lotuta gaudelako egin beharrekoa, ezinbesteko betebeharra, euskarak gu baino ez gauzkalako, eta ingurumenean hainbesteko bidea egin duen iraunkortasuna ere bada nahikoa arrazoi etorkizunera begira jartzeko; euskarak iraunkortasunaren erdian egon behar du.
‎Euskal abertzaletasunak eta euskaltzaletasunak historikoki estatuen rola eskatu dute nazionalismo (estatismo) metodologikoaren printzipio kanonikoari jarraituz5: batasun politikoa dagoen (edo egongo den) tokian hizkuntza bakarra dagoela (edo egon behar duela), nazio bakarra dagoela (edo egon behar duela), kultura bakarra dagoela (edo egon behar duela), erlijio bakarra dagoela (edo egon behar duela). Hori da, hain zuzen, Estatu bat dutenen edo Estatua lortu nahi dutenen iruditeria.
‎Euskal abertzaletasunak eta euskaltzaletasunak historikoki estatuen rola eskatu dute nazionalismo (estatismo) metodologikoaren printzipio kanonikoari jarraituz5: batasun politikoa dagoen (edo egongo den) tokian hizkuntza bakarra dagoela (edo egon behar duela), nazio bakarra dagoela (edo egon behar duela), kultura bakarra dagoela (edo egon behar duela), erlijio bakarra dagoela (edo egon behar duela). Hori da, hain zuzen, Estatu bat dutenen edo Estatua lortu nahi dutenen iruditeria.
‎Euskal abertzaletasunak eta euskaltzaletasunak historikoki estatuen rola eskatu dute nazionalismo (estatismo) metodologikoaren printzipio kanonikoari jarraituz5: batasun politikoa dagoen (edo egongo den) tokian hizkuntza bakarra dagoela (edo egon behar duela), nazio bakarra dagoela (edo egon behar duela), kultura bakarra dagoela (edo egon behar duela), erlijio bakarra dagoela (edo egon behar duela). Hori da, hain zuzen, Estatu bat dutenen edo Estatua lortu nahi dutenen iruditeria.
‎Euskal abertzaletasunak eta euskaltzaletasunak historikoki estatuen rola eskatu dute nazionalismo (estatismo) metodologikoaren printzipio kanonikoari jarraituz5: batasun politikoa dagoen (edo egongo den) tokian hizkuntza bakarra dagoela (edo egon behar duela), nazio bakarra dagoela (edo egon behar duela), kultura bakarra dagoela (edo egon behar duela), erlijio bakarra dagoela (edo egon behar duela). Hori da, hain zuzen, Estatu bat dutenen edo Estatua lortu nahi dutenen iruditeria.
2023
‎Horrela bermatu dugu elkar osotasunez ulertzeko, aniztasunean bizitzeko bere gorputzetik ihes egiten duen subjektuaren zatikatzea gaindituta, diziplinak nahasteko gai den pentsamendu baten bidez ikastea, irakastea eta bizitzea, Basarabek proposatzen duen gisan (1996). Ildo horri jarraikiz, akademiak ardura bere gain hartu eta adi egon behar du, prest besteak eta geure burua sustraietatik deskolonizatzeko teoriak, kontzeptuak, metodologiak zehazteko, libra gaitzaten desberdintasunetan sakontzera garamatzaten ideologietatik, gugan hizkuntzen kontrako jarrerak, jarrera arrazistak eta sexistak eragiten dituzten horietatik. Elkarrizketaren metodologiak erakutsi digu deskolonizazioari buruz hitz egitea, Smithek 2016an esan bezala, datzala metodo bat aukeratzeko teknikei gutxiago erreparatzean, eta arreta jartzea testuinguruan; hots, zein testuingurutan kontzeptualizatzen den eta zein testuingurutan gertatzen diren ikertzeko moduko arazoak eta beraien herrientzako esanguratsuak diren ekintzak25.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia