Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2007
‎gisa ezagutua dena, ziurgabetasunerako kudeaketa estrategia bat da: hain zuzen ere, geure ekintzen ondorioei buruzkoinformazio nahikoa izan gabe ere (hots, informazioa ziurgabea denean), ondoriohorien arriskugarritasunari buruzko zantzuak ditugun egoeretan aplikatzen dena.Ingurumen eta osasun politiketan jazotzen ari den printzipio honen onarpen geroeta zabalagoak, osasuna zein ingurunearentzat mehatxugarriak (ziurgabeak izandaere) izan daitezkeen jarduerak kudeatu eta erregulatzeko modu berri bat dakarberarekin.
‎(default values) deritzanak (Hansson eta Sandin, 2001: 67, 88). Analista horiek, lehenespenezko balioak deskribatzen dituzte substantzia jakin baten, demagun, toxikotasun mailari buruzko informazio espezifikoaren gabezia egoeretan aplikatzen diren balio gisa. Demagun erabaki bat hartubehar dugula substantziaren liberazio anbientalari buruz baina ez dugula substantzia horrek ingurumenean izan lezakeen eraginari buruzko informaziorik.
2011
‎Aldekotasun handienetik kontrakotasun handienera doan sokan subjektuak mugitu ahal dira egoerak bultzaturik, eta, beraz, tenore batean modu batera ulertzen dutena beste testuinguru batean bestela ulertu. Hemen, jakina, tipo idealak sailkatzen eta zertzen saiatu gara, benetako egoeretan aplikatu ahal badira ere, ez dira nahastu behar egiazko egoerekin, horiek aski konplexuagoak baitira.
2012
‎3.Protokolo hau, gerrako biktimen babeserako 1949ko abuztuaren 12ko Ginebrako Hitzarmena osatzen duena, aipatu Hitzarmenentzat berdina den 2 artikuluan ezarritako egoeretan aplikatuko da.
‎2.Protokolo hau ez da barne tentsio egoeretan eta barruko istilu egoeretan aplikatuko, esaterako, matxinadak, indarkeriazko noizbehinkakoak eta isolatutako egintzak eta bestelako antzeko egintzak, gatazka armatuak ez direnak.
2013
‎Hamar urtetik gorako txakurrek gaitasun handiagoa dute oroimen gaitasuna galtzeko, zahartzaroko dementzia bezalako gaixotasun neurologikoen ondorioz. Atseden erritmoa aldatzen dute, orientazioa galduta dute eta oroitzapenak gordetzeko gaitasuna murrizten dute eguneroko egoeretan aplikatzeko. Txakurraren oroimena zientzian Claudia Fumazzak eta Adám Miklósi Hungariako Univesidd Eötvös Loránd zuzendariak zuzentzen duten ‘Animal cognition’ aldizkariak argitaratu duen ikerketa baten arabera, txakurrak giza ekintzak imitatzeko gai dira 40 segundo eta hamar minutu bitarteko denbora tartea igaro denean.
2014
‎Bat batean, ahari kolpeak gertatzearen ondorioz, karga estatikoa baino balio handiagoak izatea da gainpresioa. Gertaera horri buruzko teoriak eta horiekin lotutako formulak egokiak dira hodi bakartuetarako; baina gainpresioa banaketa sareetan gertatzen denean kontua bestelakoa da, oraindik ez baita aurkitu formula horiek horrelako egoeretan aplikatzeko prozedura praktikorik. Ahari kolpearen eta pausaldiko presioaren baturak ezin du gainditu zerbitzu gainpresio onargarria.
2016
‎emankorrak dira eguneroko bizitzako egoeretan aplikatzeko!
‎Mugimenduak behar bezala garatzeko, kontratatutako baloreen kotizazioetan ibilbidea ez da beste aukerarik izango. Dena den, ez da desberdintasun handiak izan behar irabaziak lortzeko, eta, beraz, desberdintasun handiak sor daitezke irabaziak lortzeko; are gehiago, kontrako burtsa egoeretan aplikatu behar da, eta galerak mugatu besterik ez da egin behar. Nolanahi ere, inbertsore baten bizitzako unerik sentikorrenetako bat eragiketak itxi behar dituenean da.
2017
‎Orain arte egindako jardueretan, triangeluak sakonki aztertu dituzu. Irudi geometriko horiek iturri emankorrak dira eguneroko bizitzako egoeretan aplikatzeko!
2021
‎GIR1 ek eta HIR1 ek azaltzen dutenez, buruz ikasterakoan ikasleek datu eta informazio ugari memorizatzen dute, eta ondoren, azterketa garaian informazio hori guztia egun eta froga jakin batera iraultzera mugatzen dira, horixe bera eskatzen baitzaie. Nolabaiteko ikaskuntza egon daitekeen arren, horretan prozesurik ez dagoela aitortzen dute, ikasleek ez dutela edukia barneratzen eta, ondorioz, ez direla gai eguneroko errealitatearekin konexioak egiteko eta antzekoak diren egoeretan aplikatzeko. Ez direla ikasitakoaz jabetzen, alegia.
‎Edonola ere, literaturaren alfabetizazioaz ari garenean, hiztegi teknikoaz edota baliabide literario jakinez jabetzea baino urrunago doan zerbait dela oroitarazten du elkarrizketatuak. Arloari dagokion ezagutza berria ezagutza eskemetan integratzeko behar diren baliabide guztien jabekuntzari heldu behar zaiola azaltzen du, gehienetan hizkuntzazkoak baina ez soilik, baita hori guztia komunikatzeko eta antzeko egoeretan aplikatzeko ere. Eta, hor, adibidez, literatur sorkuntzaren arrakastaren giltzarrietako bat legoke.
2023
‎Gaur egun adostasun handia dago, alfabetizazioak garai batean zuen adiera aldatu egin dela baieztatzerakoan. Irakurtzen eta idazten jakitetik, ezagutzak erabiltzera, transferitzera eta bizitzako egoeretan aplikatzera igaro gara: arazoak konponduz eta erabakiak hartzeko prozesuetan eraginez, irakasgaiaren gaitasunaren ezinbesteko zatitzat hartzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia