Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎Lipobay kolesterola merkatutik duela gutxi kendu dute, bere ondorio kaltegarriak direla eta. Carmen Flores elkarteko presidenteak, bai Bayerri, merkaturatze akastuna egiteagatik sortutako egoeraz arduratu zen, bai eta administrazioari ere. Elkarteko presidentearen arabera, Auzitegi Gorenak epai batean dio segurua ez den sendagai batek eragindako kalteak automatikoki konpondu behar direla.
2003
‎Hala, patogenoak ugaldu ezin badira, baina alterazio mikroorganismoak nabarmen hazten direla ikusten bada (kontsumitzaileen osasunerako arazorik sortzen ez duten mikroorganismoak elikagaiaz elikatzeko gai dira), espazioa eta mantenugaiak lehiatzen dira. Mikroorganismo alteratzaile nagusiak, patogenoak, egoeraz arduratzean, hotz katea hautsi arren, ezin dira ugaldu, eta elikagaia seguruagoa izango da denbora gehiagoz. Eta hona paradoxa interesgarri bat:
2004
‎“aiton amonak babes baliabide bikaina izan daitezke, haurrari bere familia eta gizarte ingurunetik ez ihes egiteko aukera ematen baitiote”. Baina arreta berezia jarri zuen horretan ere ahapaldi bikoitzeko arma dela, helduak ez baitira beti “prestatuta” egoten, “gainezka eginda senti baitaitezke egoeraz arduratzeko, batez ere beharrezko baliabideak eta laguntza sareak ez dituztenean”. Hala ere, eta familiak dituen zailtasun eta aldaketa handiak gorabehera, hori da espainiarrei gehien axola zaien gaietako bat, osasun ona izatearekin batera.
2005
‎Bestalde, bitartekaritza erabiltzean egiten den akatsetako bat hezitzaileek beren eginkizunak bitartekarien esku uztea da. Irakaslea erasoren bat gertatzen denean agertzen bada, argi dago egoeraz arduratu behar duela, eta ez bitartekariaren esku utzi. Eskola bitartekaritzak abantaila garrantzitsu bat du:
2010
‎Ahal duen neurrian, ikastetxeak proposatzen dituen eskolaz kanpoko jardueretan parte hartzea. Irakasleentzako jarraibideak Ikaslearen familiaren egoeraz arduratzea, bere banakako beharrei erantzuteko behar duen informazioa lortzeko. Gurasoen kezkak entzutea eta etxean seme alabekin ezartzeko hezkuntza irtenbideak eta ideiak proposatzea.
‎Bilobek utzi eta ez dute beti sari bera jasotzen. Aiton amonak dira haurren zaintzaile nagusiak, eta, haurrekin inor ez bezala gozatzen badute ere, haien egoeraz arduratu behar da. Sarritan, adinekoek denbora librea eta aisialdia sakrifikatzen dute aiton amonak izateko.
2015
‎Haurraren sonanbulismo gertakariak, Espainiako Pediatria Elkarteak azaltzen duen bezala, loaren 3 eta 4 faseetan gertatzen dira, eta, beraz, maizago gertatzen dira gauaren lehen herenean. Somnanomismoa parasomnia taldeko kidea da, loaren nahaste gisa definiturik, eta ez du eragiten esna eta loaren egoeraz arduratzen diren prozesuak aldatzea, baizik eta loaren artean nagusi edo bakarrik gertatzen diren fenomeno fisiko edo jokabide desiragarri edo gogaikarriak agertzea. Beste parasomnia batzuk gaueko ikarak eta amesgaiztoak dira.
2019
‎Badira infantziak eta nerabeak, desberdinak, ez bakarrak, eta hortik aurrera CDN elementu bizi gisa proiektatu behar dugu. Gure herrialdeko egoeraz arduratzen den komitea zein gai kezkatzen du gehien. Eman ditugun lehentasunen artean, bizi maila markatu dugu, krisialditik aurrerako pobreziak eta desberdintasunek bereziki eragin baitzieten haurrei, eta gizarte adierazleak ez baitira onenak Europan.
2020
‎Izan ere, on line lan egitearen berritasunaz gain, une honetan oso kontuan hartu beharreko estres faktoreak gehitu behar dira: etxean sartuta egotea, osasun egoeraz arduratzea eta (halakorik duenak) bikotekidearekin edo seme alabekin lan egitea. Irudia:
2023
‎Zergatik ez dira haurrak presionatu behar janariarekin? Ohikoa da helduok adingabeen nutrizio egoeraz arduratzea eta praktika desegoki batzuk hartzea, adibidez, zerbitzatu diegun guztia jan dezaten presionatzea. Gainera, ez gara beti jabetzen errazioak beren adinera egokituta egon behar dutela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia