Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2000
‎Estatua eta, beraz, botereaduten nazio askotatik hedabide nazioazgaindikoek izan dezaketen eragin kulturalariburuz kezka sortu baldin bada7, Estaturik gabeko nazioen egoera are kezkagarriagoada. Beren gutxitasun egoeratik , ezin diote aurre egin beste nazio indartsuagoenerrepresentazio eta eraikuntza mediatikoei. Egoera ezorekatu horretan, txikiarentzatmunduaren errealitateak erakusten duen definizioak, hots, munduak hartzen duenerrepresentazioak, irizpide eta agindu politiko nazional arrotzak ditu.
‎Kezka hau euskarak bizi duen ukipen egoeratik abiatzen da. Izan ere, aspaldikourteetan gaztelaniaren eta frantsesaren eraginpean eta normalkuntzarako oinarrizkotresnen gabezian bizi gara17 Eta horrek hizkuntzaren ordezkapen prozesua abian jarrieta indartzeko erraztasunak ematen ditu.
‎Laburbilduta, komunikazio eta errepresentazio soziokulturalaren alorrean gureegoeraren eta finkatutako Estatu Nazioaren egoeraren artean aldeak baldin badaude, menpekotasun politikoaren egoeratik eratortzen direnak izango dira. Eta hala bada, horiei buruzko eztabaida kulturaren, mamiari?
‎Euskal Herriak arlo guztietan gaur duen egoera, konkistako ikuspegitik aztertubehar da. Euskal Herriari buruz edozein deskribapen egiten ari garelarik, ez da berdinakonkistapeko egoeratik ikustea ala ez. Adibidez, Euskal Herri konkistatuaren Historia, egoera soziologikoa eta psikologia konkistapean, Euskararen garapen ezina etadiglosia konkistapean, euskal musika eta kirola konkistapean, euskal ekonomia, sindikalgintza eta politika konkistapean, nazioarteko harremanak Euskal Herriankonkistapean, ertzaintza Euskal Herrian konkistapean, etab. Gure Herria konkistapekoHerria da.
‎Frantziaren kasuan bezala, hemen ere askatasun eta berdintasun printzipioen inguruan, eskola izan zen herritarren batasuna bideratu zuen tresna,, vasallaje? egoeratik herritar egoerara zihoan bidea burutu nahi baitzen (honek legearekiko berdintasuna ekarriko luke, eta berdintasuna litzateke, hain zuzen, askatasunaren printzipioa gauzatzeko modu bakarra) 112 Noski, herritarren multzoa nazioaren partaideek osatuko lukete, sortu nahi zen Estatu berriaren ardatza nazioa izanik.
2001
‎Heziketa prozesu guztietan bezala, hizkuntza ikasteko prozesuan ere parte hartzaileen gaitasuna, jakintza eta jarrera aldatuz joango dira. Ikas prozesuan ikasleekzenbait etapa igaroko dituzte, eta, etapa bakoitzean, hasierako egoeratik abiaturik (etapa bakoitza hasterakoan dituzten gaitasun, jakintza eta jarreretatik) xedeegoerara heldu dute (etaparen amaierarako lortu behar diren gaitasun, jakintza eta jarreretara). Etapa horietako bakoitzari, maila?
‎gramatikala eta komunikatzailea. Mota horretako ikerketetan baliagarriak gertatzen dira lehen aldiz ukipen egoeratik kanpokoaedo atzerritarra izango den 2Hen jabekuntza prozesua eta portaeraesplikatzeko erabili ohi diren aldagaiak; horregatik, neurriren batean edozein 2Htako jabekuntzari buruzko literatura interesgarria gertatzen da.
2002
‎Eta hori grabea da. Gaur egun, euskal irakaskuntza oso urruti dago oraindik bere normaltasun egoeratik arlo unibertsitarioan, eta hainbat kasutan, gutxieneko baldintzak ere, hau da, euskaldunen oinarrizko eskubideak, ez dira betetzen.
‎Bigarrenak sufragio zentsitarioaren garaia jorratu du Nafarroa osoan.Bizkaiko kasuan, hutsuneak askoz ere handiagoak dira, ez baitago lurralde horriburuzko azterketa berezirik, Javier Real ek bere garaian egindakotik kanpo. Argitaratu diren lanen arteko emankorrena, Ander Delgado-k egindakoa dugu (1998). Bermeoko egoeratik abiatuz, Bilbo eta Ezkerraldeko eraginetik kanpo dagoenBizkaiko eremuaren azterketa da Delgado-rena, politikaren sozializazioa nolagertatu zen arakatuz. Argitaratu berri dira, bestetik, Larraza ren eta Rivera renlanak (2001), jauntxokeriaren garaiko gorteetarako hauteskundeak aztertuz; bainaoraindik politika munduaren ikuspegi orokorra falta zaigu.
2003
‎Egiturazko Doikuntza Plan horiek ikusmolde berriaren haritik azpigarapen egoeratik –hazkunde ekonomikoa baliatuz, ateratzeko helburu formala zuten; baina benetan bilatzen zuten helburua, herrialde horiek Iparraldeko banketxeekinzituzten zorrak kitatzeko nahikoa dibisa eskuratzea zen.
‎Elebitasunaren auziak indar handia hartu zuen garaia zen. Batzuek, Hitz aldizkariak besteak beste, «Bilinguismoak hispanizatzea esan nahiko du»73 esaten zuten bitartean, beste batzuek elebitasunaren alde egiten zuten, euskarak bizi zuen mendekotasun egoeratik ateratzeko bide moduan. Ildo horretan, 1976ko ekainean, elebitasunaren aldeko manifestua atera zuten Bizkaiko zenbait elkartek:
2004
‎Krisi egoeratik abiaturik, antolamendu arloan eta fisika teknika arloan aldaketakbultzatu ziren.
‎Haren ustez, adostasun horren bila negoziazio idealbatean parte hartuko luketen kide guztiek gizarte horretan gaur egun dituzten rolak etadituzten ezaugarriak alboratu lituzkete berak, original position? gisa izendatzenduen egoeratik abiatuz. Alegiazko posizio horretan inork ez daki bere gaitasun/ ezaugarriaketa posizio soziala zein izango diren.
‎deitzen dio. Horrela, soldatapeko langilearen egoeratik aldendu egiten du Arizmendiarrietak kooperatibaren bazkidea: izatez, kooperatibetan dagoen egitura organikoak izaera berezitua dauka. Bazkideakez du menpekotasun juridikoa jasan behar (enpresa kapitalistetan gertatzen denmoduan), diziplina kontua da.
2005
‎Tentsio edo atsekabe egoeratik abiatzen gara.
‎Mugimendua pseudopodioak emitituz eta uzkurtuz gertatzen da. Pseudopodioa hedatzen den bitartean, barne endoplasma azalera doa, likido egoeratik gel egoerara pasatuz. Eratutako ektoplasma endoplasma bihurtzen da gero, zikloa berriro hasiz.
2006
‎Ilustrazioak, Kant-en definizioari jarraituz gero, autokulpabilitatea oinarrian duen adinez txikiko egoeratik atera gura zuen gizakia. Adinez txiki izateak hau esan gura du:
2007
‎Arriskuari dagokion kontrol egoeratik (azken buruan, arriskuaren ziurtasunikeza probabilistikoki kontrola daitekeena delako), hortaz, ezagutzarik eza askotanmurriztezina dela onartzera datorren zuhurtasunaren estrategiara pasatu gara.Testuinguru horretan, defenda dezakegu kultura berri bat adierazten duela biraketahorrek. Kultura berriak baldintzatu egiten du, zientzia teknologia?,, ekonomia?,, politika?,, etika?,, zuzenbidea?
‎Lan hori errazteko, ikasleei zenbait egoera deskribatzen zaizkie aukeratu dezaten. Adibidez, pertsonaiabat Afganistaneko emakume bat izan daiteke, bere herrialdeko egoeratik ihesidoana, edo munduan zehar bidaiatzen ibili ostean, Espainiako estatuan denboraasko daraman bidaiari bat, hauteskundeetan parte hartu nahi duena, berarenganeragina izan dezaketen erabakiak hartzeko. Istorioa prestatzeaz gain, onartu ala ezonartu erabaki behar duten ikaskideek egindako galderei erantzun diete.
2008
‎Haurrak komunikatu nahi duenetik eta haurraren komunikazio testuingurutik abiatu behar du idazketa prozesuak. Bere egoeratik eta esperientziatik sortutako kontakizunak idatzi behar ditu haurrak. Zeregin horretarako, era guztietako euskarriak (hondarra, papera?) eta tresnak (klera, pintura, arkatza?) erabiliz, eta era guztietako jarrerak (zutik, eserita, etzanda?) izanik idatziko du haurrak.
2010
‎Hori izan daEspainiako gobernuen gogoa eta praktika autobide eta abiadura handiko trenenproiektuak martxan jartzeko, eta hori da Garraio Azpiegituren Plan Estrategikoan (PEIT) markatzen diren ildoak (Bermejo; Hoyos eta Guillamon, 2005), edo idazkihonetan geroago aztertuko dugun Abiadura Handiko Trenaren proiektua, Euskal Yizenaz ezagutua. Sinbiosi edo elkar elikatze prozesu horretan nazioartean zeinmaila lokalean ere elite ekonomikoek eta agintari instituzionalek lehiakortasunarendiskurtsoa erabiliz garraioaren eredua garapenkeriaren muturrera eraman dute.Garraio azpiegitura modernoek krisi egoeratik aterako gaituztela diote, baina zerdira benetan, soluziobidea ala arazoaren parte?
‎Sektore zehatz bakoitzaren egoeratik aparte, ekonomi egoera orokorreko baldintzak garrantzi handikoak dira ere: eskaeraren egoera, lehengaien salneurriak, lan indarraren kostuak, interes tasak, etab.
2011
‎Umorearen ezegonkortasuna eta oreka emozionalik eza dira nahaste honen bereizgarri nagusia. Umore aldaketa horietan maiz eta erraz aldatzen da etsipen egoeratik baikortasun egoerara. Intentsuak eta aldakorrak dira haren emozio erreakzioak, eta portaera erasokor eta inpultsiboetara bultzatzen dute.
2012
‎Horretarako eskalak erabiltzen dira. Normalean 5, 7 edo 9 mailako eskalak erabiltzen dira, bai asimetrikoak («ez zait batere gustatzen» egoeratik «izugarri gustatzen zait» egoerara) bai simetrikoak («izugarri gaitzitzen zait» egoeratik «izugarri gustatzen zait» egoerara, eskalaren erdian «ez zait ez gustatzen ez gaitzitzen» egoera egonda). Lehentasun ikerketetan produktu batzuk ordenatzea bilatzen da, haien arteko kontsumitzaileen lehentasunen arabera.
‎Horretarako eskalak erabiltzen dira. Normalean 5, 7 edo 9 mailako eskalak erabiltzen dira, bai asimetrikoak («ez zait batere gustatzen» egoeratik «izugarri gustatzen zait» egoerara) bai simetrikoak («izugarri gaitzitzen zait» egoeratik «izugarri gustatzen zait» egoerara, eskalaren erdian «ez zait ez gustatzen ez gaitzitzen» egoera egonda). Lehentasun ikerketetan produktu batzuk ordenatzea bilatzen da, haien arteko kontsumitzaileen lehentasunen arabera.
2014
‎Oraindik, Lehen Hezkuntzako goi mailetan jasotako sozializazioak etairakaskuntzak nabarmen eragiten dute trebetasun fisikoetan. Scraton en ikerketan, «irakasle emakumezko askok esaten zuten, batez beste, neskak ez direla abiatzenmutilen antzeko egoeratik , ez trebetasun fisikoan eta ez begi eskuen arteko
‎begirada truke luzea, erritmo komunak. Fusio egoeratik komunikazio egoerara pasatzeko, denboraren disoziazio bat lortu behar du haurrak, eskaeraren eta erantzunaren arteko latentzia denbora progresiboki luzatuz. Ez da itxarote denbora luzatzearen kontua bakarrik, absente dagoen objektu saritzailearen elaborazio sinbolikoaren kontua baizik.
2015
‎Desoreka edo nahasmendu bipolarra, mania egoeratik (psikiatrian asaldura, euforia, sumingarritasuna, edota aktibitate handia esaten denetik) egoera depresibora (tristurara, lur jotzera, adorerik ezera, edota etsipenera) bat batean pasatzeari deritzaio. Desoreka bipolarra gaixotasunsuntsitzailea izan daiteke (Morselli, Elgie, eta Cesana, 2004), arrisku sozioekonomiko larriakondorioztatuz (Angst, 2004).
‎Modu honetan, egungo egoeran eta baita hortik haratago ere, garrantzitsua da familieklangabezia egoeratik sortutako ze beharrizan berri identifikatzen dituzten ezagutzea eta batezere, beharrizan horiek asetzeko asmoarekin zer eta nola egiten ari diren jakitea. Honen aurrean, familia erresilientzian eragina duten faktore guztien artean, babes soziala garrantzizkoa dirudienfaktore bilakatzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia