2003
|
|
Kuhnen iritziz, ez dugu zertan aurrerapen zientifikoa egiaranzko hurbiltze prozesua bailitzan ulertu behar. Hobe da egiantzekotasun eta egia kontzeptuetatik aske geratzea, zientzi aurrerapena geldialdi
|
egoeratik
ateratzean baitatza, zientziak puzzleak ebaztea duelako helburu. Izan ere, Kuhnek ikusi legez, agian sekula ezagutuko ez dugun egiaren kontzeptuak laguntzen al digu natura hobeto ezagutzen?
|
2004
|
|
Kontzientzia etikoaren eta kulturaren arteko barne loturarik agerikoena intzestuaren debekua dateke. Ez zegokeen oker Levi Strauss intzestuaren debekuan ikusi zuenean kulturaren ezaugarri lehena, edo, zehatzago esateko, natura
|
egoeratik
kultura egoerara igarotzeko ezinbesteko eta noraezeko baldintza. Izan ere, intzestuaren debekuak har ditzakeen formak oso ezberdinak izan arren kulturen arabera, intzestua fenomeno unibertsala dugu, kultura orotan egiaztatzen dena.
|
2005
|
|
Grekoek aiscrokeia esan zioten horri. Beste erpinetik ere egin daiteke bekatu, alabaina, lagakeriaz eta utzikeriaz, dorpe ez den orotik ihes egitearren, nork bere familiaren etxaguntzaren
|
egoeratik
alde egitearren. Sokratikoek erakutsi zuten gizaki jakintsu eta zintzoa dela bere ontasuna bazterrean uzten ez duena.
|
2007
|
|
Paideia, ezaguna den bezala, Kristo aurreko V. eta IV. mendeetako greziar hiri estatuetan sortutako ideia da, eta, Gudjons ek dioen bezala, aldi berean esan nahi du" bizitza forma praktiko bat" eta" filosofikoki zehaztutako giza formazio ideal bat" 29 Labur esan dezakegu, kontzeptu horrek giza prestakuntza orokor bat islatzen duela, zeinak aldi berean polis ean eraman beharreko bizitza sozio-politiko egoki bat eta bertutearekin loturiko bizitza indibidual on eta justu bat aditzera ematen duen. ...ental eta espiritual guztiak harmonikoki garatu dituena" 30 Zentzu honetan aipatu beharrekoa da, ere, paideia hori —gure" pedagogiaren" oinarrian dagoena— ez dela bestelako hizkuntzetan" hezkuntza" hitzarekin bakarrik itzulia izan, baizik eta baita" kultura" edota" humanitatea" bezalakoekin ere31 Azken batean kontzeptu horrek —egungo gure
|
egoeratik
orduko greziar egoerara dagoen aldean sartu gabe— zera erakusten digu: gizakiak bere buruaren humanizazio prozesuaren erantzukizuna hartu behar du, hain zuzen, berorren alde guztiak —eta aldi berean— kontsideratuz.
|
2021
|
|
Bere talaiak berak hala egitea ezintzen zion, garaiko emakume ugariri bezala. Izan ere, norbanako aske, burujabe, oso, autonomo, aktibo eta erantzulea bihurtzeko saiakeran, emakumea gizonaren oso bestelako
|
egoeratik
abiatzen zen. Bere indibidualtasuna ezin zuen oinarritu buruaskitasunaren fantasian, ez baitzuen nork ezkutuan sostengatu, ez behintzat gizon buru jabearen maila berean.
|
|
Hortik kanpoko nagusigo zein mendekotasun harremanak ez dira zilegi izango. Hala, natur
|
egoeratik
gizarte zibilerako urratsa egiteko apustua egin zuten. Naturazko askatasunari partzialki uko eginda, buru jabetzaz bakean eta lasaitasunean gozatzeko aukera izango zuten hala, besteen esku hartzeetatik babestuta.
|
|
Natur
|
egoeratik
gizarte zibilera, nor ziren, beraz, kontratu sozialaren eta harreman kontraktualisten egileak eta ardatzak. Norbanakoak.
|