2000
|
|
Azkenik, identifikazioko hiru taldeak eta estereotipoak nahiz informazioarenarteko erlazioak ikusteko, Anova motako analisi desberdinak egin ziren, hiru taldeak aldagai aske gisa, eta gutxiengo
|
egoerako
taldearekiko eta estatuarekiko estereotipoak eta informazioa menpeko aldagai gisa hartuz. Hala ere, hori egin baino lehenago, norbere gutxiengo egoerako taldearekiko eta estatuarekiko estereotipoak faktore ekoizle modura analizatu ziren.
|
|
Azkenik, identifikazioko hiru taldeak eta estereotipoak nahiz informazioarenarteko erlazioak ikusteko, Anova motako analisi desberdinak egin ziren, hiru taldeak aldagai aske gisa, eta gutxiengo egoerako taldearekiko eta estatuarekiko estereotipoak eta informazioa menpeko aldagai gisa hartuz. Hala ere, hori egin baino lehenago, norbere gutxiengo
|
egoerako
taldearekiko eta estatuarekiko estereotipoak faktore ekoizle modura analizatu ziren. Norbere gutxiengo egoerako taldearekiko etaestatuarekiko estereotipoek bina faktore ekoitzi zituzten.
|
|
Hala ere, hori egin baino lehenago, norbere gutxiengo egoerako taldearekiko eta estatuarekiko estereotipoak faktore ekoizle modura analizatu ziren. Norbere gutxiengo
|
egoerako
taldearekiko etaestatuarekiko estereotipoek bina faktore ekoitzi zituzten. Talde bietan afektuzko dimentsioak saturatzen zuen faktore bat (lagunkoia eta alaia), eta gaitasun dimentsioakbeste faktorea (garbia, argia, langilea, eta onesta).
|
|
Beraz, aurreko faktore analisirako estrategian oinarrituz, estereotipoen konputu berriak egin ziren: Norberegutxiengo
|
egoerako
taldearekiko eta estatuarekiko afektuzko eta gaitasunezko estereotipoak batetik, eta herrialdeko eta estatuko informazioa bestetik.
|
|
Estatistikoki, analisiak desberdintasun nabariak agertu zituen asimilazio etaseparazio taldeen artean, bai gutxiengo
|
egoerako
taldearen eta estatuaren estereotipoekiko, bai eta herrialdeko informazioarekiko ere. Hain zuzen, asimilazio taldeakestereotipo negatiboagoak zituen norbere taldearekiko, eta positiboagoak estatuarekiko.
|
|
Separazio taldeak alderantzizko puntuazio patroia agertu zuen: estereotipopositiboagoak norbere gutxiengo
|
egoerako
taldearekiko, eta negatiboagoak estatuarekiko. Gainera, informazio handiagoa adierazi zuen.
|
|
Gainera, informazio handiagoa adierazi zuen. Azkenik, integrazio taldea etaasimilazio taldea elkarren artean bereizten dira, norbere gutxiengo
|
egoerako
taldeko estereotipoetan, lehenengoak handiagoak baititu, eta baita separazio taldearekin ere, estatuarekiko estereotipoetan, zertxobait negatiboagoak dira?
|
|
Gainera, asimilaziorako estrategien onartzeak norbere gutxiengo
|
egoerako
taldea errefusatzera, estatuarekiko estereotipoak eta identitatea areagotzera eta herrialdeko informazio urria izatera darama. Separaziorako estrategia onartzeak, berealdetik, norbere gutxiengo egoerako taldeko estereotipoak eta identitatea areagotzera eta estatuarekiko estereotipoak eta identitatea errefusatzera darama, informazio maila altuagoa gertatzen delarik.
|
|
Gainera, asimilaziorako estrategien onartzeak norbere gutxiengo egoerako taldea errefusatzera, estatuarekiko estereotipoak eta identitatea areagotzera eta herrialdeko informazio urria izatera darama. Separaziorako estrategia onartzeak, berealdetik, norbere gutxiengo
|
egoerako
taldeko estereotipoak eta identitatea areagotzera eta estatuarekiko estereotipoak eta identitatea errefusatzera darama, informazio maila altuagoa gertatzen delarik. Integraziorako estrategiaren onarpenak, aldiz, bai norbere gutxiengo egoerako taldea eta baita estatuarekiko identifikazio eta estereotipoak areagotzera darama.
|
|
Separaziorako estrategia onartzeak, berealdetik, norbere gutxiengo egoerako taldeko estereotipoak eta identitatea areagotzera eta estatuarekiko estereotipoak eta identitatea errefusatzera darama, informazio maila altuagoa gertatzen delarik. Integraziorako estrategiaren onarpenak, aldiz, bai norbere gutxiengo
|
egoerako
taldea eta baita estatuarekiko identifikazio eta estereotipoak areagotzera darama.
|
2001
|
|
industrian etaerakundeetan, nazioarteko harremanetan, hezkuntzan, eta abar; 2) Europako tradizioan, berriz, talde handietan eta beren artean gertatzen diren:, large scale intergroup relations?,, large scale social processes and events, edo, large scale collective phenomena?, aztertzen direnak bereziki; hauenartean, gehienbat, emakumezko/ gizonezko taldeak eta talde etnikoak dira, ia hasieratik Bristol eskolan (Tajfel, Turner, Giles, Abrams eta Hogg, Bourhis, eta beste askok) eta orain ere aztertzen direnak. Horien artean kokatzendira, hain zuzen, ukipen
|
egoerako
taldeak eta talde etnolinguistikoak.
|
2013
|
|
2 Horrez gain, botereak dituen funtzionatzeko erak anitzak dira, beti ere menpeko egoera bakoitzera ondo egokitu nahi direnak, dominatzaile
|
egoerako
taldeko (komunitateko...) helburu nagusiak lortzeko. Adibide onak aurkitzen ditugu Txostenean, hau adierazteko, hizkuntzekiko, gurenean ere aplikatu aurretik beste egoera batzuetan aplikatu ondoren (46 or.):
|