Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Honek beste edozerk baino gehiago salatzen ditu interes faltahorren atzean egon daitezkeen arrazoiak. Bestetik, eta hauxe da Brubaker en aburuz egoera ulertzeko bigarren argudioa, estatua egituraketa territorialtzat jo izan daorain arte, partaidetza albo batera utzita erabat. Aldiz, estatu modernoa bi alor hauekuztartzean datza:
‎a) giza sexualitatearen erantzunaren ezagupena (Master etaJohnson, 1966), ikerkuntzaren ikuspuntutik ekarpen handiena ekarri zuena, b) gizasexualitatearen arazoen deskribapena, bai gizonengan bai emakumeengan agertzendiren arazoen taxonomia zehaztuz; haietatik abiatuz, garai horretan berriztatzaileazen terapia sexualerako metodo bat proposatu zuten (Master eta Johnson, 1970). Soilik ikuspuntu historikoak ematen digu lan hori kritikoki baloratzeko etahasieran aurkeztu zuten triunfalismoa gainditzeko bidea. Dena dela, gaur egungoterapia sexualaren egoera ulertzeko, kontuan hartu behar dira, ezinbestekoerreferentzia dira-eta. Honen inguruan, giza erantzun sexualaren ezagupeneanegindako ekarpenak nabarmenak izan baziren ere, maila psikologikoarizegozkionak eskasak izan zirela esan genezake.
2002
‎AZURMENDI, 1998a. Hala ezean, gaurko egoera ulertzeko funtsezko giltzarriak baztertzen dira. Horrela gaude gauden bezala!
‎Jarduera horren ondorioak erabakigarriak dira gaur egungo egoera ulertzeko. Gizarte tradizionalean ordena zehaztasun ezari edo kaosaren anbibalentziari aurrejartzen zitzaion.
2006
‎Garrantzizkoa da bikoteak galera edo egoeraren errealitatea onartzea; bikoteak arazoa aztertzen du eta hemen medikuen taldeak arreta jarri duulertze enpatikoa emanez, entzute aktibo eta gertakariaren onartze ez kritikoarenbidez. Besteak beste, parafrasia eta sentimenduen erreflexu eta laburbiltzea teknikak erabili dira elkarrizketan, hau da, bezeroari egoera ulertzen laguntzea (Read, 1995).
‎Azkenik, egoera honetara iristeko, eta testu hauek bultzatu zuten egoera ulertzeko (jaunen bortxakeriaz ari bagara), beharbada, Markina hiribilduaren fundazioan esaten denarekin konparatu behar da. Hiri gutun horretan ikusten da, alde batetik, inguruko (Markinako) aitoren semeek eskatutako gutuna dela, eta zenbait baldintza ere eskatzen zizkiotela Bizkaiko jaun fundatzaileari (On Tellori).
2007
‎Azkenean, norberak bereadefendatzea du. Hark zure egoera uler dezake eta lana erraztu, harremanahortik bideratzen baduzu. Harremanak zeresan handia dauka.
‎Diskurtsoak du nagusitasuna: egoera ulertzeko tresnakematen ditu. Euskaldunak ez dira abertzaleak edo euskaltzaleak euskara zapalduta, gutxituta edo baztertuta dagoelako, ez, euskara zapalduta, gutxituta edo baztertutaantzematen dute nazio norbanakoaren irudikapena indarrean dagoelako euskalnortasuna azaltzeko, eta termino politikoetan azaltzen delako.
2009
‎Azken horretan ez dagenero arteko ezberdintasunik aurkitu (Retuerto, 2004). Horrela, autore honen arabera, neska mutil nerabeek besteen egoera ulertzeko gaitasun kognitibo berdinalukete, baina emakumeengan erantzun afektibo bat emateko joera handiagoa litzateke. Fenomeno hau azaltzeko, emakumeekiko estereotipo sozialean oinarritzen daautorea.
2010
‎> Haren egoera ulertzen duzula esan, arrazoia duela esan gabe.
‎Aitzitik, kolonialismo berriak, Afrika osoa eta Asiako zatihandi bat ukitu zituenak, XIX. mendearen bukaeran eta XX. mendearen erdira arteindarrean egon dira. Hori dela-eta, Hegoaldeko herrialdeen egoera ulertzeko bertankolonialismoak izandako eraginari buruzko gogoeta egitea funtsezkoa izango da.Horrekin batera, deskolonizazio prozesuen ezaugarriak ere kontuan hartzea merezidu, kasu gehienetan, deskolonizazioa, prozesu traumatikoa izan baitzen, baiindependentzia lortzeko bidean baita independentzia lortu osteko garaietan ere.
‎Gaur egungo egoera ulertzeko, ostera, azken 50 urteotan garapen prozesuekinerlazionaturiko aldaketa sakonak gertatu direla ezin da ukatu, herrialde horiennazio askatasunaren aldeko mugimenduak eta independentziak sorturiko egoerarenondorioz. Horrez gain, hasieratik esan beharra dago, herrialde eta eskualde bakoitzak bere historia propioa daukanez herrialdeen arteko aniztasuna handia dela.Hala ere, testuinguru orokor bat eskaintzea posible da, aldaketa globalak herrialdeeta eskualde zehatzetan izandako eragina kontuan hartzeko.
2011
‎3.19 irudia. Konbergentzia kontzeptutik egoera ulertzeko moduradagoen aldea. EITBko erredaktoreen iritzia.
2012
‎aurrerabegirako erronkak» izenburua duen artikuluan euskararen bilakaeraren eta gauregungo egoeraren diagnostikorako argibide zehatzak eskaintzen dizkigu IñakiMartinez de Lunak. Hizkuntzaren egoera ulertzeko lehen datu erabakigarriak dira, batetik, euskal lurraldeen zatiketa administratiboek hizkuntza garapenean ezarridituzten mugak, eta, bestetik, legeetan hizkuntzari onartutako askotariko estatusjuridikoek eragin dituzten kolokako hizkuntza politikak. Faktore erabakigarri horiekaipatzearekin batera, egileak hizkuntza egoeraren xehetasunez beteriko argazkiaegiten du bestelako adierazleak erabiliz.
2014
‎Izutua dagoela dirudi, izu ikarazko garrasiak egiten ditu, baina Ez REM garaian gertatzen denez, ez da amets beldurgarriek eragina. Zaila da gau izualdian dagoena esnatzea, loaldi sakonean dagoelako; esnatzen duzunean, harrituta gera liteke, ez baitu egoera ulertuko.
‎Jantz daiteke, leihoak edo ateak ireki ditzake, etxetik irten, elika edo garbitu liteke. Egoera horretan dagoena esnatzen baduzu, nahastua eta desorientatua agertuko da, ez du egoera ulertuko, eta ez du gogoratuko zer gertatu den. Baina ez da arriskutsua sonanbulua iratzartzea.
2015
‎Esaterako, autismoaren ikerketan mu uhinak eta ispilu neuronen funtzionamenduaaztertzen dihardute zenbait ikerlarik (Oberman et al., 2008, 2007; Pineda, 2005). Hala, hizkuntzaren inguruko datuek ere beren emaitzak aztertzen lagun dezakete gaixotasunen jatorrianahiz egoera ulertu eta sendabidea aurkitzen saiatzeko.
‎Ikasleek beste gaitasun bat garatu behar dute enuntziatuari zentzua emateko: proposaturiko egoera ulertu behar dute, jakin behar dute zer dagoen jokoan ikuspuntu matematikotik, horrela, egoerari hoberen egokitzen zaizkien estrategiak eta tresnak aukeratu egingo dituzte (Briand eta Chevalier, 1995: 81).
2019
‎Ikerketa kualitatiboaren ikuspuntutik testigantzenmaiztasuna ez da ikerketak duen ekarpen garrantzitsuena baina bestelako informazio bat ematendu ere, batez ere, kasu honetan bezala espazio handia ez dagoela ikerketan gertatutako guztiaazaltzeko. Hala ere, ikerketaren kezka nagusia izan da emakume kirolarien egoera ulertzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia