2001
|
|
Data interesgarria da, zeren urte horretarako nobleziaren boterea eta eragina sendotuko zueniraultza feudala hasi berria baitzen (edo hastear zegoen). Beraz, Oriol Iñigez entestamentuak, neurri batean, iraganeko
|
egoera
islatzen du, mutazioaren aurrekoaedo mutazioaren bezperetakoa. Nolako ondarea aurkitzen dugu dokumentuan. Lehen mailako pertsonaia izateko, ez zen oso handia:
|
2002
|
|
Areago, INSEE edo bertako erakundeetako aldagaien eremua, kategoria etahorien ustiakuntza oso bestelakoak dira Hego Euskal Herriko erakundeek edo INEerakundeak erabiltzen dituztenekin konparatuz. Hori dela eta, hemen Ipar EuskalHerriko ekonomiari kapitulu propioa eskaini diogu, nahiz beste kapitulu batzuetanere egin dugun hango
|
egoera
islatzeko ahalegina. Nolanahi den, Hego EuskalHerriko bi eremu administratiboetan ere, hots, Nafarroan eta Euskal AutonomiaErkidegoan?
|
2003
|
|
Hurrengo irudian ikusten denez, egoera honen muturrean GAHak ditugu, zeinetan nekazaritza sektorearen lan indarra guztizko lan indarraren% 70 bitartean ibili den epeosoan zehar. Oso antzeko
|
egoera
islatzen dute Elikadura Defizita duten SarreraBaxuko Herrialdeek (EDSBH) 6, baina bataz beste 10 puntuko pisu baxuagoa izanik% 60 bitartean, alegia. Analisia zonaldeka eginez, Sahara Azpiko AfrikakoHerrialdeak eta Ekialde Urruna7 ageri dira nekazaritzako lan indarrak pisu handienduten zonalde gisa (Afrikaren kasuan, %75 bitartean eta Asiaren kasuan% 60 70bitartean).
|
2005
|
|
Aldi hauek bereizteak dakartzan zenbait kontraesan adieraziz, Fernandez-ek (1994: 132) horrela ulertzen du Euskal Eskolen ibilbidea: Euskal Herri osoaridagokion zerbaitez ari garela onartu behar dugu; beraz, epeak ezarrita ere, herrialde guztien
|
egoera
islatu genuke. Horren arabera, frankismoarengaraiko aldietarako honako proposamen hau egin genezake:
|
2006
|
|
Bertako foruak zioenez, denek ordaindu behar zituzten zerga komunak. Hau da, Gasteizek kofradiatik eskuraturiko lurretan bizi ziren kapareen
|
egoera
islaturik agertzen zaigu, alegia; noble horien eskubide fiskalen beldur ziren eta.
|
|
XV. mendearen erdialdeko testu honek garaiko mugaldeko
|
egoera
islatzen du. Erreinu bakoitzak bere jurisdikzioa hedatzen den eremuan soilik goberna zezakeen.
|
2008
|
|
Familia egitura bera eta urteko diru sarrera bera, ordea, erdiko klasekoa izango da, langilea irakasle lizentziaduna bada, campus batean bizi bada eta egun erdiz irakasten badu. Argudioa da ESEk ez duela soilik finantza
|
egoera
islatzen; gizarteestatusak banakoarekin lotuta egon daitezkeen aukera eta desabantaila guztiak eta aukera eta muga guztiak lotzen ditu, gainera. Klase soziala, beraz, adimenaren emaitza da diru zorroarena bezainbeste, nahiz eta begi bistan egon adimenaren jarrera batzuk mantentzen zailagoak direla oinarrizko beharrak ase ezin direnean.
|
2015
|
|
Arestian aipatutako diagnostiko tailerrek Gipuzkoako Campuseko ikasleriaren
|
egoera
islatu zuten, IKD ereduak proposaturiko ikaskuntza eredua eta Europar Batasunak adierazitako zeharkakokonpetentzien garapena kasu askotan betetzen ez zirela argitaratuz. Horregatik, IKD GAZtEk honakohelburu orokor hau planteatzen du:
|