2008
|
|
Baina horri buruz ez gara orain mintzatuko. Bai ordea aipatuko dugu ikuspegi anitzeko ikerketak egitea komeni dela; ikuspegi bakoitzak alderdi desberdinak azpimarratzen ditu, eta denen arteko osagarritasunak gaur eguneko
|
egoera
hobeto ulertzen lagunduko du. Bide horretan, ikuspegi psikosoziala —gehienbat— eta soziologikoa erabiltzen saiatu gara lan honetan; batzuetan, jadanik gutxi gora behera genekiena baieztatzeko, baina baita ezagutza berriak lortzeko ere.
|
2011
|
|
Norbanakoaren eleaniztasunerako ibilbidea ez baita eskola bidez sortutakoa soilik; are gehiago, eskola baino askoz lehenago izan da gizakia eleanitz, eta gaur immigrazioak derrigorrez sortzen dituen eleanitzak ere ondo babestu eta balioztatu ditzake portfolio ekimenak. eleaniztasunaren aldeko europako kontseiluaren ahalegin hau, oro har, elebakartasuna arrisku eta pobrezia bezala ikusarazteko oso ekimen baliagarria litzateke, nahiz eta bertan hizkuntza gutxituek ez duten trataera edo aipamen berezirik. hizkuntza aniztasuna gizartearentzat eta norbanakoarentzat aberasgarri eta beharrezkoa dela azpimarratzeko uNeSCoren ekimenak ere oso aproposak iruditzen zaizkigu. eta hemen bai, hizkuntza gutxituek, arriskuan dauden hizkuntzek, leku berezia hartzen dute, Nazio Batuei eta uNeSCori, kultura, hezkuntza eta zientziaren ardura duen erakunde bati dagokion ardura behingoz bere gain hartuz. Informazioa zabaltzeko, hizkuntzen
|
egoera
hobeto ezagutzeko, arriskuen berri izan eta haiek saihesteko ekimenak bultzatzeko, aniztasunaren abantailak hobeto ezagutu eta haien aldeko sentsibilizazioa garatzeko.
|
2013
|
|
• Hizkuntza
|
egoera
hobeto ulertzeko eta normalizaziorako bidean hartu beharreko estrategiak finkatzeko lagungarriak diren oinarri teorikoak eskaintzea.
|
2015
|
|
Asmo horrekin egin da, beraz, lan hau, bizitako errealitate hori hobeto ezagutzeko, komunitate gutxitu baten ahotsa entzun eta zabaltzeko, eta
|
egoera
hobeto ezagutu ondoren, eta benetan bi komunitate baleude eta haien arteko desoreka egon balitz, beste komunitatea hobeto ezagutu, baloratu eta limurtzeko. bi komunitate zeudenik, eta horrela egotekotan, hori ikertu eta egiaztatu beharra zegoela.
|
|
Asmo horrekin egin da, beraz, lan hau, bizitako errealitate hori hobeto ezagutzeko, komunitate gutxitu baten ahotsa entzun eta zabaltzeko, eta
|
egoera
hobeto ezagutu ondoren, eta benetan bi komunitate baleude eta haien arteko desoreka egon balitz, beste komunitatea hobeto ezagutu, baloratu eta limurtzeko. Agirreazkunagak (1998), hain zuzen ere, patxada, orekaren bilaketa eta esparru komunak eskatzen zituen euskararen biziberritzea antolatzerako orduan, komunitate eleanitzetan integrazio soziala sustatzeko.
|
|
EAEn iraultza demografikoa izan bazen, are nabarmenagoa eta azkarragoa izan zen Gasteizek bizi izan zuena, izan ere, López de Maturanaren (2014) arabera, Europako hazkunderik handiena izan zuen proportzioan. Baina
|
egoera
hobeto ulertzeko, 50 hamarkaden artean ibilbide bat egin beharra dago. 50 hamarkadan Gasteiz apaiz eta militarren herria zen, nekazaritza ardatz zuen probintzia erdi huts baten hirigunea (Gonzalez de Langarika, 2007).
|
2021
|
|
Hizkuntza gutxiagotuen irakasleen prestakuntza ikusmiran, 2019an Katedrak antolatutako Nazioarteko Mintegi batean Gales, Irlanda, Eskozia, Ipar eta Hego Euskal Herriko adituak bildu ziren. Topagune hori aukera ezin hobea izan zen tokian tokiko hezkuntza eleaniztasunaren
|
egoera
hobeto ezagutzeko, eta lurralde bakoitzak alorrean dituen prestakuntza esperientziak, proiektu, ikerketa zein premien berri izateko, beti ere, hizkuntza gutxiagotuen biziberritzea jomugan izanda. Lekuan lekuko berezitasunak ahaztu gabe, guztiontzat lehentasunezko diren alor bi bereizi ziren hizkuntza horien erabilera murriztuari aurre egin nahian:
|
2023
|
|
Helburua izan da euskara, galegoa, valentziera eta katalanaren
|
egoera
hobeto ulertzea eta horien marko juridikoaren gaineko ezagutza teorikoa handitzea. Etorkizunera begira euskarak EAEko eta Nafarroako hedabideen alorrean izan dezakeen garapenerako aukerak zeintzuk diren erakustea da lan honen zeharkako helmuga.
|
|
Euskararen, galizieraren, valentzieraren eta katalanaren egoera juridikoa Espainiako hizkuntza politikaren baitan nolakoa den ezagutzeko, maila metodologikoan jarri da enfasia ikerketa honetan. Esan beharra dago, oinarrizko ikerketa bat egitea izan dela xedea; hau da, helburua izan da euskara, galegoa, valentziera eta katalanaren
|
egoera
hobeto ulertzea eta horien marko juridikoaren gaineko ezagutza teorikoa handitzea. Horrez gain, etorkizunera begira euskarak EAEko eta Nafarroako hedabideen alorrean izan dezakeen garapenerako aukerak zeintzuk diren erakustea izan da lan honen zeharkako helmuga, juridikoki egoera berdinean duden hizkuntzak erreferentziatzat hartuta.
|