Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2008
‎2 Aurreko paragrafoko kasuan dauden sozietate anonimo europarrek ez badute euren egoera erregularizatzen urtebeteko epean, desegin dira lege honen IX. kapituluan ezarritako
‎2 Tributu Ikuskatzailetzak egiaztatu behar du baldintza horiek guztiak betetzen direla, eta, bidezkoa izanez gero, elkartzearen tributu egoera erregularizatuko du.
‎Tributu Ikuskatzailetzak egiaztatu behar du baldintza horiek guztiak betetzen direla, eta, bidezkoa izanez gero, elkartzearen tributu egoera erregularizatuko du.
‎Hori dela bide, segurtasun juridikoa eta subjektu pasiboaren defentsa aukerak babesteko, prozedura berme batzuk ezarri dira. TLOren 158.1 artikuluaren arabera, Tributuen Ikuskatzailetzak, subjektu pasiboaren tributu egoera erregularizatzeko ireki diren aktak ez ezik, ziodun txostena ere aurkeztu behar du honako hauek adieraziz: a) zeharkako zenbatespen eraentza aplikatzearen arrazoia; b) ikuskatu den subjektu pasiboak eraman behar dituen erregistro eta kontabilitatearen egoera; c) oinarriak eta etekinak zehazteko aukeratu diren bideen zergatia; eta d) aurreko datuak aintzat harturik, egin diren kalkulu eta zenbatespenak.
‎Irizpidea aplikatzeko modukoa denean, zehapena handituko da %15etik %50era arteko ehunekotan. d) Ikuskatze jardunean interesatuak erakutsitako laguntza zintzoa. Laguntza hori Administrazioak ezagutzen ez zituen datuak borondatez ematean datza, zorra gehitzeko edo beste subjektu pasiboen egoera erregularizatzeko. Irizpide hori aplikatzeko modukoa denean, zehapena gutxituko da %10etik %30era arteko ehunekotan.
‎Epea geldiaraziko da zehapenak jartzeko ahalmenari dagokionez, Administrazioaren edozein jardunagatik helburu horrekin. Tributu betebeharpekoaren egoera erregularizatzeko administrazio jarduketek preskripzio epea geldiarazten dute erregularizazio horretatik sor daitezkeen zehapenak jartzeko. Aipatu diren jarduketaz batera, epea geldiaraziko da prozedura zehatzailea hasteagatik; subjektu pasiboak errekurtso edo erreklamazioen bat jartzeagatik; errekurtso zein erreklamazioetan egindako jarduketengatik, betebeharpekoak horiek modu formalean ezagutuz gero; Ekonomi Itunaren Batzorde Arbitralaren aurrean gatazka aurkezteagatik; eta zigor jurisdikzioari erru lekukogoa bidaltzeagatik.
‎TLOren 179.3 artikuluak dioenez, urratzaileak borondatez bere tributu egoera erregularizatu badu, ez dago erantzukizunik gauzatutako tributu arau hausteengatik, baina aitorpenak epez kanpo aurkezteagatiko errekarguak ezar daitezke.
‎4 Erantzukizun penaletik salbuetsita geratuko da bere tributu egoera erregularizatzen duena, artikulu honen lehenengo paragrafoan aipatzen diren zorren inguruan, Tributu administrazioak jakinarazi aurretik egiaztapen jarduna hasiko duela, erregularizatu behar diren tributu zor horiek zehazteko. Jardun hori gertatu ezean, pertsona hori erantzukizun penaletik salbuetsita geratuko da, baldin eta tributu egoera erregularizatzen badu, beraren aurka Fiskaltzak, Estatuaren abokatuak edo autonomia erkidegoaren, Foru Aldundiaren edo tokiko administrazioaren ordezkari prozesalak kereila edo salaketa jarri aurretik, edota tributu egoera erregularizatzen badu Fiskaltzak edo instrukzioko epaileak jarduna egin aurretik, betiere jardunak ahalbideratzen dionean eginbideak hasi direla modu formalean jakitea.
‎4 Erantzukizun penaletik salbuetsita geratuko da bere tributu egoera erregularizatzen duena, artikulu honen lehenengo paragrafoan aipatzen diren zorren inguruan, Tributu administrazioak jakinarazi aurretik egiaztapen jarduna hasiko duela, erregularizatu behar diren tributu zor horiek zehazteko. Jardun hori gertatu ezean, pertsona hori erantzukizun penaletik salbuetsita geratuko da, baldin eta tributu egoera erregularizatzen badu, beraren aurka Fiskaltzak, Estatuaren abokatuak edo autonomia erkidegoaren, Foru Aldundiaren edo tokiko administrazioaren ordezkari prozesalak kereila edo salaketa jarri aurretik, edota tributu egoera erregularizatzen badu Fiskaltzak edo instrukzioko epaileak jarduna egin aurretik, betiere jardunak ahalbideratzen dionean eginbideak hasi direla modu formalean jakitea....
‎4 Erantzukizun penaletik salbuetsita geratuko da bere tributu egoera erregularizatzen duena, artikulu honen lehenengo paragrafoan aipatzen diren zorren inguruan, Tributu administrazioak jakinarazi aurretik egiaztapen jarduna hasiko duela, erregularizatu behar diren tributu zor horiek zehazteko. Jardun hori gertatu ezean, pertsona hori erantzukizun penaletik salbuetsita geratuko da, baldin eta tributu egoera erregularizatzen badu, beraren aurka Fiskaltzak, Estatuaren abokatuak edo autonomia erkidegoaren, Foru Aldundiaren edo tokiko administrazioaren ordezkari prozesalak kereila edo salaketa jarri aurretik, edota tributu egoera erregularizatzen badu Fiskaltzak edo instrukzioko epaileak jarduna egin aurretik, betiere jardunak ahalbideratzen dionean eginbideak hasi direla modu formalean jakitea.
‎Era berean, aurreko lerrokadan bezala, erantzukizun penaletik salbuetsita geratuko da subjektu hori, tributu egoera erregularizatu aurretik egindako kontabilitateko irregulartasunengatik edo bestelako faltsutze instrumentalengatik, baldin eta horiek erregularizatuko den tributu zorraren ingurukoak baino ez badira.
‎Era berean, subjektu hori aurreko lerrokadan bezala, erantzukizun penaletik salbuetsita geratuko da egoera erregularizatu aurretik egindako faltsutze instrumentalengatik, baldin eta horiek erregularizatuko den zorraren ingurukoak baino ez badira.
‎3 Erantzukizun penaletik salbuetsita geratuko da Gizarte Segurantzarekin egoera erregularizatzen duena, artikulu honen lehenengo paragrafoan aipatzen diren zorren inguruan, zorrok zehazteko ikuskapen jardunaren hasierari buruzko jakinarazpena jaso aurretik, edo, halako jardunik gertatu ezean, beraren aurka Fiskaltzak edo Gizarte Segurantzaren legelariak kereila edo salaketa jarri aurretik.
‎Era berean, subjektu hori aurreko lerrokadan bezala, erantzukizun penaletik salbuetsita geratuko da egoera erregularizatu aurretik egindako faltsutze instrumentalengatik, baldin eta horiek erregularizatuko den zorraren ingurukoak baino ez badira.
‎Horiek zuzentzeko, kontrako froga erabili da. TLOren 93 eta 94 artikuluetako informazioa emateko beharra betetzeko datuei dagokienez, datuok sartu badira aitorpenetan edo agindeiei emaniko erantzunetan eta beste betebeharpeko baten tributu egoera erregularizatzeko erabili badira, orduan, datuok egiazkoak direla uste da, baina betebeharpeko ukituak faltsuak edo okerrak direla adieraziko balu, datuok egiaztatu lirateke. Halakoetan, aurkeztutako aitorpenetan hirugarrenaren gainean sartutako datuak berrestea eta horien gaineko froga ekartzea eska dakioke datu emaileari.
‎Onura fiskalak emateko edo aitortzeko egintza baldintzatuta badago geroko betekizunak betetzearekin edo onura fiskal horiek eman nahiz aitortzean egiaztatu ez diren betekizunekin, orduan egintza horiek behin behinekoak izango dira. Bestela esanda, Administrazioak geroko prozedura batean egiazta ditzake betekizunok dauden ala ez eta, hala denean, betebeharpekoaren tributu egoera erregulariza dezake behin behineko egintza horiek berrikusteko prozedurak erabili gabe.
‎Ikuskatzailetzari dagokio subjektu pasiboen tributu egoera egiaztatzea. Modu horretara, subjektuek euren betebehar eta eginbeharrak zehatz mehatz bete dituztela begiztatzen da; eta, hala ez denean, egoera erregularizatu egin behar da.
‎Ikerketa edo bilaketa lan horiei beste eginkizun bat gehitu zaie: subjektuaren tributu egoera erregularizatzea, likidazio egokiaren bitartez. Hasieran, ikuskapen jardueraren bidez egitateak bakarrik egiaztatu ohi ziren, baina egungo egunean, ikuskapenak bere gain hartu du likidazio eginkizunak dakarren zeregina ere, alegia, arau juridikoak aplikatzea.
‎batetik, tributu karga izan dezaketenak; eta, bestetik, subjektu pasiboaren mesederako izan daitezkeenak (salbuespenak, onura fiskalak eta abar). Aurreko jardunez gain, organo ikuskatzaileek burutu behar dute betebeharpekoek egindako likidazioen begiztapena, euren tributu egoera erregularizatzeko.
‎Era berean, aitortu gabeko zerga egitate edo txarto baloratutako zerga egitateen berri ematean, egitate horiek bidezkotzen dituzten agiriak ere emanez, subjektuak tributua hautsi duela adierazi eta jokabidea burutu delako frogak ekartzen dizkio Administrazioari. Horrez gain, 1998a arte ikuskapen organoek, subjektuaren tributu egoera erregularizatzean, tributu likidazioaren barruan zehapena ezartzen zuten prozedura berean.
‎Kasu horietan guztietan, ikuskapen jarduketak gertu ikustean, subjektuak bere tributu egoera erregularizatzea saihestu nahi da. Egoera erregularizatuz gero, egintza burutuak, sarrerak, aitorpenak etab.?
‎Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan, zenbait kasutan prozedura amaitzeko beste bide bi jaso dira: batetik, txosten ziodunaren bidez amaituko da, tributu egoera erregularizatu behar ez denean ikuskapen planaren susmoak oinarririk ez dutelako edo ezin izan denean prozedura garatu; bestetik, agindu idatzi eta ziodunaren bidez amaituko da, ikuskapen plana onesteko eskumena duen organoak agindua emanez gero.
‎Horren inguruan, bi aukera zeuden: batetik, ulertzen zen jarduna amaitzen zela ikuskatzaile jarduleak datuak eta egitateak lortzeko ikerketa zereginak bukatzen zituenean; bestetik, ulertu izan zen amaiera zetorrela ikuskatzaile buruak behin betiko likidazioa ematen zuenean, subjektuaren tributu egoera erregularizatuz. Auzitegi Gorenak esan zuenez, bigarren une horretan amaitzen zen jarduna; hortaz, ikuskapen akta egiten zenetik behin betiko likidazioa eman arte sei hilabete baino gehiago igaro baziren oinarridun arrazoirik azaldu gabe, orduan jarduketa guztiak ez zirela egin ulertuko zen (eta, horren ondorioz, preskripzioa ez zela geldiarazi).
‎TLOren 145 artikuluaren arabera, ikuskapen prozeduraren helburua da subjektu pasiboek eta tributu betebeharpekoek Herri Ogasunari begira dituzten betebehar eta eginbeharrak behar bezala bete dituztela egiaztatzea eta ikertzea, eta hala badagokio, betebeharpekoaren tributu egoera erregularizatzea likidazio baten edo batzuen bidez.
‎Prozedura amaituko da betebeharpekoaren tributu egoera erregularizatzeko edo zuzena dela adierazteko behar diren datu eta frogak lortu direnean. Ikuskapeneko txostena egingo da, burututako jarduna azaltzeko; txosten hori betebeharpekoari jakinaraziko zaio eta organo eskudunari helaraziko zaio.
‎Behin txostena egin eta gero, tributu betebeharpekoari jakinaraziko zaio hamabost eguneko epean alegazioak egin ditzan. Era berean, betebeharpekoaren tributu egoera erregularizatu behar duen organoari txostena helaraziko zaio.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia