2007
|
|
Ikerketen arabera, haurrek besteak baino prosozialagoak izateko joera dute, baldin eta lankidetza, gauzak partekatzea, gaizki pasatzen ari diren kideakkontsolatzea eta antzeko jarduera prosozialak agertzen dituzten programak ikustenbadituzte, nahiz eta eragin hori behin betikoa izateko beharrezkoa den heldu batekprograma horietan ikusitakoa
|
egitera
animatzea (Shaffer, 2002).
|
|
Peroratio delakoa da entzuleei sinetsarazteko azken aukera. Helburu praktiko nagusia da entzuleak zerbait
|
egitera
animatzea: norberaren tesia onartzea, nahiz aurkariarena baztertzea.
|
|
Argudioaren eta erretorikaren mundu honetan, gure mundu partikular honetan, konbentzitu adiera erabiltzen dugu azpimarratzeko norbaitek gure postulaturen baten egia bere egin duela. Aldiz, limurtu adiera erabiltzen dugu norbait ekintza bat
|
egitera
animatzen denean. Konbentzimenduaren aldeko apustua egiten da testu honetan.
|
2009
|
|
Oldarkortasunari irtenbide osasungarriak bilatzen lagundu berau ezeztatzeaekidinez. Neska eta mutiletan emozio honen espresioa onartzeaz gain, bideratu ahal izateko estrategiak eskain ditzakegu, hala nola burko batenkontra borroka egitea, edota kirola
|
egitera
animatzea. Era berean, kontuanizan maiz neskatoak triste agertzen direnean, benetan haserre egotea gertadaitekeela eta mutikoak oldarkor agertzean, triste egotea ere posible dela.Beraiekin esploratu sentimenduak, argi izanik, neska eta mutikoek dutensentitzeko modua, beraiengan emozioak sortzeko gai diren egoerak etaemozioei aurre egiteko estrategiak ezberdinak direla.
|
|
Ondorio gisa, gainera daiteke, emakumeek kirolean parte hartzeak sozialkiduen irudiak ez duela batere laguntzen emakumeak kirola
|
egitera
animatzeko. Hauda, hainbat eragile sozialek (familia, eskola, komunikabideak, kirolari loturikoerakunde administratiboak) dituzten jarrerak emakumeen partaidetzarako onuragarri zein kaltegarri suerta daitezke (Fernandez, 2002).
|
|
Ez da fitxategi handia, baina azalduko ditugun eragiketak ulertzeko nahikoa izango delakoan gaude. Noski, zeuen kabuz tamaina ezberdinetako fitxategiekin proba
|
egitera
animatzen zaituztegu.
|
2010
|
|
Depresioa azaltzen den momentuan hainbat gomendio zehatzi jarrai dakieke, adibidez: nork bere buruaz beste egiteko ideiak edo autolesioak daudenean gaixoabakarrik ez uztea eta objektu arriskutsuak baztertzea (labanak, armak, tresnak, medikamentuak, substantzia toxikoak, sokak, gerrikoak, gas iturriak, etab.), trenaeta metroa ez erabiltzen saiatzea; egiteko errazak
|
egitera
animatzea, urduri jarrigabe, gaixoak egitekoa denbora gutxian egiten badu ere, egin duenarengatik zoriondu; jarduera fisikoa edota mentala bultzatzea; inguruarekiko interesa sustatzea: kirola, ibiltzea, musika entzutea eta oroitzapen positiboak gogoratzea.
|
|
Gaixoari bere energia askatzeko jarduera edo joko bat eskaini behar zaio (esate baterako, txanponak edo arrosarioko kontuak zenbatzea). Kalera irtetera, ibiltzera edo ariketa fisiko lasaia
|
egitera
animatu daiteke gaixoa, herstura gutxiarazteko.
|