2006
|
|
" Horrelako irakurketa egiterakoan belaunaldi edo mordo desberdinen arteko erkaketak
|
egiten
ari gara. Adin talde edo mordo bakoitzaren azterketari lotuz gero gauzak bestelakoak izan daitezke"
|
|
Hala ere horrelako irakurketa egiterakoan belaunaldi edo mordo ezberdinen arteko erkaketak
|
egiten
ari gara. Adin talde edo mordo bakoitzaren azterketari lotuz gero gauzak bestelakoak izan daitezke.
|
2007
|
|
Erabilera euskara ez galtzeko behar dugun gauza bat da. Euskara ikastea konpromiso pertsonala ere baden neurrian,
|
egiten
ari garen esfortzu guztiak erabilgarritasun konkretu batera eramaten ez bagaitu, onerako baino frustraziorako eta denbora galtzearen sentipenerako bide ere izan daitekeelako.
|
|
Izan zitekeen, noski, eremu mugatuago batean, esate baterako, eskolan, enpresan, etxean... Eta, izatez, gero eta gehiago dira eremu mugatuagoetan
|
egiten
ari diren ikerketak metodo hau abiapuntu hartuta. Baina honakoan kalea aukeratu da, bere zentzurik zabalenean:
|
|
haurrak (0 -14 urte), gazteak (15 -24 urte), helduak (25 -64 urte), eta adinekoak (65 urtetik gorakoak). Datu bilketa
|
egiten
ari den neurtzaileak, hiztunaren-eta entzuleenadina estimatuko du, beti ere, ezer galdetu gabe.
|
|
Azken urteotan lan-mundua euskalduntzeko ahalegin bereziak
|
egiten
ari da hainbat eragile pribatu zein publiko eta zalantzarik gabe lan hori egin beharrezkoa da. Edonola, Euskara Elkarteen ikuspegitik azpimarratu beharrean gaude" etxegiroa, auzo-ingurua eta bizi esparru amankomunak (gertuko Komunitatea)" euskalduntzeak eragin beharreko lehentasunezko esparrua izaten jarraitu behar duela.
|
2008
|
|
Hori horrela, IKTen arloan, azken urteotan, administrazioen ekimenez, euskara integratzen duten produktu eta proiektu asko garatu da; horri gehitu behar zaio agente teknologikoek arlo horretan egindako eta
|
egiten
ari diren lan handia.
|
|
Oraindik lexiko eta morfologiako erroreak baino ez ditu harrapatzen, baina hitz maila horretan oso praktikoa da. Sintaxiko edo estiloko zenbait errore harrapatzeko ikerketak
|
egiten
ari gara orain, eta epe motzean lehenengo bertsio bat zabalduko da.
|
|
• Opentrad proiektuan garatutako espainiera-euskara RBMT motako itzultzailea, Matxin izenekoa, hobetzea asimilaziorako tresna eraginkorra izan dadin, eta ingelesa-euskara bikoterako hedatzea. Era berean domeinu murriztu baterako moldaketa
|
egiten
ari gara, emaitzak ebaluatu ahal izateko.
|
|
Kontsumitzaileen hizkuntza-eskubideen bermerako garrantzi erabakigarria du eragile sozioekomikoak hizkuntzaren normalizazioaren alde
|
egiten
ari diren lanak. Entitateetan hizkuntza-normalizazioaren alde bide luzea egin du Kontseiluak eta horretarako, berebiziko tresna da Bai Euskarari Ziurtagiria.
|
|
63). 1998 urteaz geroztik Europako Kontseiluaren Eskualdeetako eta Eremu Urriko Hizkuntzen Europako Gutunaren
|
egiten
ari den aplikazioa dela-eta, iritzi horrek hemendik aurrera garrantzia izango duen errealitate bat plazaratzen du. Gaur egun, nazioarteko hitzarmen hori erakunde horretako 47 herrialde kideetako 23tan3 aplikatzen ari dira.
|
2009
|
|
Gorago aipatu dut nola Kutxak hau guztia egiteko dituen motiboetan bat garrantzitsua den gizartetik bueltan datorkion ospe korporatiboa. Eta esan behar dut azken boladan errekonozimendu ugari etorri zaigula hizkuntzaren kudeaketan
|
egiten
ari garen lanarengatik.
|
|
Interneten munduan ia ez dago batere borrokarik. Geure aldetik errespetatu eta aitortu egiten dugu beste norbait zerbait interesgarria
|
egiten
ari denean, bera ari denean pentsatzen, eta agian ados ere jarriko gara.
|
|
– Telebistaren esparruan jaun eta jabe dira Frantzia zein Espainiako kateak, 4 eta, digitalizazioa tarteko, hedabide globalak ere (Fox, BBC, MTV eta enparauak) etxeko
|
egiten
ari zaizkigu apurka-apurka. Kinka konplexu honetan, alabaina, euskarazkoak eurak ere ugaldu egin dira.
|
|
• Irakasleek ikaskideekin
|
egiten
ari diren ariketen erregistroa eramatea.
|
|
Ikasleen koaderno tradizionalak ordezkatzen dituzte blogek. Horiek ariketa guztien erregistro kronologikoa gordetzen dute, eta irakasleontzat oso baliagarriak dira, ebaluazio jarraitua osatzeko. tetik, badirudi Ordiziako Euskal Jakintza Ikastolak ez duela atzean geratu nahi, eta lan bikaina
|
egiten
ari da hainbat jakintza arlotan. Euskara ikasgaian, bereziki.
|
|
• Unibertsitatearekin egindako hitzarmenen bidez, hainbat egitasmo elkarlanean garatu eta beste hainbat argitalpen diruz lagundu dira. Ikasmateriala euskaratu da, Ereduzko Prosa Gaur programa lagundu da, Donostiako hizkuntza paisaiaren azterketa sakona
|
egiten
ari da....
|
|
— Euskararen familia bidezko transmisioa indartzeko programa pilotuaren oinarri teorikoak: haurrak nola ikasten dituzten hizkuntzak (motibazioa, ezagutza eta erabilera), eskolaren garrantzia eta mugak, etxearen garrantzia, hiztunak osatzeko mekanismoa,
|
egiten
ari diren lana hobetzeko proposamena (esperientzia pilotuak), plan pilotuaren definizioa (familia-motak, helburuak).
|
|
Oro har, kasu bakoitzaren gakoak azpimarratu beharra aipatu zen, alegia, kasu bakoitzean zeintzuk izan diren giltzak garapena bultzatu dutenak edo zailtasunei aurre egiten lagundu dutenak. Horien gaineko gogoeta eraginkorra izango da euskara-plana
|
egiten
ari den enpresarentzat, normalkuntza-egitasmoen gainean ikasten ari denarentzat... Gogoeta horren lagungarri aurkeztu ziren ohar pedagogikoak, hausnarketarako tresna gisa.
|
|
Bermeoko Udalean, ardura politikoak zein teknikoak dituzten sei kiderekin ikerketa-interbentzioa
|
egiten
ari dira. Lider kateak aktibatu nahi dira, ahozko erabilera areagotzeko eta erabilera plana hobeto mamitzeko eta kudeatzeko bideak zabaltzeko, estrategiak adosteko, diskurtsoa egokitzeko...
|
|
Auzolana bultzatzen dugu izaera ezberdina duten eragileen artean. Bakoitzari dagokiona aitortuz, saihestezinak diren lehiak kudeatuz, elkarrekin
|
egiten
ari gara bidea. Lidergo eraldatzailearen bidetik koherenteago jokatu nahiko genuke.
|
2010
|
|
Eta bukatzeko, azpimarratzeko beste alderdi bat da ikasleek momentu oro jakin behar dutela zer
|
egiten
ari diren, zergatik eta zertarako (CoelKlase osoak komunitate bat osatzen du, eta komunitate horretan gertatzen den guztiak eragina izango du prozesuan.
|
|
Ikasleek erabiltzen duten materialari buruz sistematikoki hausnar dezaten bermatu behar du irakasleak. Horrela, alde batetik, ikasten ikasi konpetentzia garatzen ari dira eta, bestetik,
|
egiten
ari direna testuinguratu egiten da, eta, bide batez, beraien bizitza profesionalean zein pertsonalean izango duen erabilgarritasuna ikusten dute.
|
|
Beste alderdi bat da ikasleek momentu oro jakin behar dutela zer
|
egiten
ari diren, zergatik eta zertarako.
|
|
Ezinbestekoa da pertsonek zenbait hizkuntza jakitea, Europako bateratasuna eta mugikortasuna gauza daitezen. Hori horrela, testuinguru horretan, Kataluniako Gobernuak hainbat gomendio egin dizkie goi-mailako hezkuntzako erakundeei; helburua da goi-mailako ikasketak
|
egiten
ari diren ikasleek beren hizkuntza-gaitasuna hobetzea atzerriko hizkuntza batean (ingelesa), eta unibertsitateko administrariek katalanaren erabilera sustatzea goi-mailako hezkuntzan.
|
|
Musika asko kontsumitzen dute, normalean beste zerbait
|
egiten
ari diren bitartean.
|
|
Etxean gazteleraz hitz egiten zuten nire gurasoek (euskara ez baitzekiten), eta nik euskara, ikastolan ikasi nuen(...) egia da ere gehiago erabiltzen ahalko nuela. Azkenaldian euskara gehiago erabiltzeko esfortzu bat
|
egiten
ari naiz, nire harremanetan garrantzia gehiago emanez eta eguneroko bizitzan maiztasun handiagoz erabiliz(...) bihotzean dudan hizkuntza euskara da; benetan maite dut eta horren alde borrokatu nahi dut, izandako heziketagatik eta nire inguruarengatik batzutan kosta egiten bazait ere.
|
|
...t; rock bravú", folk, zelta, etab.) talde berri asko sortu direla; baina, beste musika mota eta estilo batzuetan (jazz, pop, rap, klasikoa, etab.), oso gutxi dira galizieraz egindako musika-ekoizpenak. galizian galizieraz egindako musikaren produkzio-etxe/ banatzaile handi baten falta sumatzen da; baita babes handiagoa ere erakundeen eta komunikabideen aldetik, gehienak atzerriko ekoizpenak
|
egiten
ari baitira buru-belarri, galizierazko ekoizpenak nahita baztertuz.
|
2011
|
|
Goizean jaikitzen direnetik lotara joan arte musika entzuten dute. Edozer gauza
|
egiten
ari direla, hau da, kirola, etxeko lanak, atsedena hartu, lagunekin ibili, ikastolara bidean edo tabernetan egon, esate baterako, musika entzuten ari dira. Nerabeei egin diegun geure inkestaren emaitzen arabera, nerabeen %95ek, ordenagailuan ari direnean, musika entzuten dute.
|
|
Aisialdiko ekintzarik inportanteena bihurtu da musikaren arloa. Askok beste ezer egin gabe entzuten dute musika, baina gehienek musika entzuten dute beste zerbait
|
egiten
ari direnean ere. Aisialdian egiten dituzten gauza askori lotuta dago musika (lagunekin kalean, tabernetan, ordenagailuan aritzean,...).
|
|
" Zerbait
|
egiten
ari bazara ordenagailauan eta musika falta bada,... es que, derrigor egon behar du musika atzian".
|
|
" Zerbait
|
egiten
ari bazara ordenagailauan eta musika falta bada,... es que, derrigor egon behar du musika atzian".
|
|
B. Eremu akademikoetan dagoen gabezia konpontzeko ahalegintxoa. euskal herriko eremu akademikoek euskararen corpusean lan eskerga egin duten arren, hizkuntzaren statusa ez dute neurri eta adore berdintsuekin jorratu; ezta hurrik eman ere. hutsune hori nabarmenagoa da euskalgintza –herrigintzaren eskutik sortutakoa zein instituzionalaeuskara biziberritze aldera aspalditik
|
egiten
ari den ahalegin teoriko eta, batez ere, garapen aplikatuei erreparatuz gero. euskal gizarteak dituen kezka eta premia horien inguruko unibertsitatearen erantzun falta hori agerian jartzera eta, maila ñimiñoan bada ere, betetzera dator saio hau.
|
|
demografikoki, hedadura territorialez eta espazio soziofuntzionalez" bere leku seguru" rik ez duen, eta horregatik belaunez belauneko perspektiban (ez berehala, baina bai bizpahiru belaunalditik aurrera) etorkizun argirik ez duen hiztun-herriak, bai eta bere burulangileek, normala da esfortzu sendorik egitea herioedo kalte-arriskuak ebitatzeko eta hartara daramaten osasun-bideak aurkitzeko. d) ez gara geure zilborrari begira ari izan, diglosia-kontuon inguruan egunak eta asteak zurrupatu ditugularik. Alor honetan
|
egiten
ari garen saioa ez da, beste zenbaitentzat ere, alferlana. Mundu hobe baten amets zahar-betiereko baten alde ari gara. handiak eta txikiak elkarrekin bizi ahal izango diren mundu gizatiarrago baten alde.
|
|
Soziolinguistika klusterrak antolatutako IV jardunaldian egin zen ondoren dakargun mahai-ingurua. ...en ideia batekin eman zitzaion hasiera mahai-inguruari, alegia, argia zabaltzeko bi bideetatik (argia igortzen duen lanpara izatea edo argia islatzen duen ispilua) zein izan beharko lukeen euskal soziolinguistikaren ezagutza behar den lekuetara hel dadin. helburu horrekin bildu ziren lau aditu. horietako bi unibertsitateko irakasleak ziren eta beste biak euskal soziolinguistika-arloan lan berezia
|
egiten
ari diren bi blog-etako sortzaile eta kudeatzaileak. Mahai-inguruan oso agerian geratu zen soziolinguistikaren ezagutza zientzia modura zabaltzearen beharra, baina baita dibulgazio sozialak beste ezaugarri komunikatibo batzuk lehenetsi behar dituela. kanal eta tresna guztiak beharrezkoak izan arren, bakoitzak berariazko tresnak erabiltzearen beharra azpimarratu zen • Hitzgakoak:
|
|
Iruditzen zait hemen gaudenok ahal dugunean ikasketa-proiektu eta plan berri horietan material hau edo hemen agertzen direnak txertatzeko ahalegina egin beharko genukeela, eta orain dela momentua. Bost urte barru gradu berri guztiak martxan egongo dira, eta gaitegiak eta gainerakoak finkatuta egonik, zaila izaten da buelta ematea.
|
egiten
ari garen honetan, nik neure burua eta beste batzuk animatuko nituzke, ahal den neurrian gutxienik, material horiei sarbidea egin diezaiegun.
|
|
Mitxelenak 77an ghettoa non ikusten zuen? eta esplika diezagutela abentura maximalista zer den. hara, Ameriketatik etorrita esaten dute hemen
|
egiten
ari garen hau ez dela beste inon egiten. Mitxelenak irudika zezakeen gaur egun hau egiten egon gintezkeenik?
|
|
Teknikariei eta bertako populazioari zuzendutako dibulgazioan zentratu gara ia denbora guztian. ...orrek euskararen aurkako diskurtsoa elikatzen du. kanpoan sarri topatzen dugu jendea hemen euskara inposatu egiten dela pentsatzen duena, euskara nagusi dela, gaztelania marjinatuta dagoela, eta abar. horrelako ideiak The Wall Street Journal edo New York Times bezalako egunkari indartsuetan ageri dira. eta harrigarria da zer gutxi ezagutzen den hemen gertatzen ari denaz eta euskararen alde benetan
|
egiten
ari eta egin behar denaz. Beraz, dibulgazioa ez da soilik formazio kontu bat, baizik eta errealitatea ezagutzera emateko saiakera bat. gainera, kontuan hartuta azken boladan nazioartean hedatzen ari diren kultura aniztasunaren aurkako mezuak erraz hedatzen direla, inoiz baino beharrezkoagoa da benetako dibulgazio eraginkorra egitea. l
|
|
Azpimarratu nahi nuke Mikel zalbidek bere artikuluan egiten duen proposamena, Clearing Hause eraikitzeko ideia, alegia.6 etxe horretan euskararen inguruan burutzen diren lan guztiak bilduko lirateke, eta baita beste hizkuntza gutxituetakoak ere. Mota honetako zentro batek, eta ez liburutegiak, asko lagundu diezaieke, bai ikertzaileei, bai teknikariei
|
egiten
ari diren lanak zabaltzen. hantxe bildu daitezke udalek egindakoa, prentsak eta aldizkari espezializatuek argitaratutakoa... Lanen arteko erkaketak sustatzeko ere, edota hizkuntza desberdinen biziberritze-prozesuen inguruko lan konparatuak egiteko oso baliagarria litzateke.
|
|
Jakintza soziolinguistikoa katalunian zabaltzea. zer azpimarratuko zenuke orain arte egin diren gauzetatik eta orain
|
egiten
ari direnetatik?
|
|
Sarrera oso pozik nago euskal herrira etortzeaz eta euskararen berreskuratzeprozesua nola ari den gauzatzen ikusteaz; izan ere, zinez da prozesu garrantzitsua eta miresgarria. ez zarete jabetzen zeinen garrantzitsua den herrialde honetan euskara, antzinako hizkuntza dena, berreskuratzeko eta gure garaira ekartzeko
|
egiten
ari zareten lana. ezohiko prozesua da, eta, batzuetan, prozesu horretan buru-belarri sartuta daudenak ez dira konturatzen zeinen garrantzitsua den gertatzen ari dena. Aspaldian ez naiz etorri euskal herrira, baina sinets iezadazue:
|
|
Guk elkarte batean euskalduntze plangintza bultzatzen badugu, elkartea eta elkarteko kideak prozesu horretan konprometitzen badira eta, gainera, horretan lana egiten badute, egindako ahalegin horri konpentsazioa aurkitu behar diogu. Elkarte horretako kideak
|
egiten
ari direnaren esker ona eta ezagutza ahalik eta publikoena egin beharko dugu (batzuetan orokorra eta beste batzuetan norbanakoengan pertsonalizatuz). Hauxe da korrespondentzia.
|
2012
|
|
Azken finean, ahal den neurrian,
|
egiten
ari denaren osagarri eta indargarri izan nahi du.
|
|
jarraian proposatuko dugunak ez du eBpNa ordezkatzea helburu, eBpNa hizkuntzaren Indarberritzearen ikuspegitik aberastea baizik. Azken finean, ahal den neurrian,
|
egiten
ari denaren osagarri eta indargarri izan nahi du. hortaz, eBpN sailkatzeko egun dauden 10 esparruak5 kontuan harturik geure proposamena luzatuko ditugu. kale neurketaren arabera, nabarmena da haurren presentziak duen eragina bereziki helduen euskararen erabileran. ordea, kopurua asko jaisten da gurasoak euren artean ari direnean.
|
|
" Lagun taldeak sortzen ari dira. Gainera argazki txikiak dira baina, behin geunden hemen eta sahararrak zeuden eta etorri zian senegaldarrak ta batek besarkatu zun sahararra eta esan zion aupa Sahara... azkenen hori laguntasuna da ez... ez da euskaldunok lagun egiten ari geala etorkinekin ez... beraien artean ere lagunak
|
egiten
ari dira eta hori haruntzago doa...". 30 harreman horiek azaltzen digute buruan izan ditzakegun eskema mentalak ez direla baliagarri eta sailkapenak egiteak arriskuak ekartzen dituela bere baitan:
|
|
Arratiako herriei dagokie gurasoen transmisioa ziurtatzea eta etxeko hizkuntza bere horretan ume eta gazteei luzatzea, eta helburu horrekin
|
egiten
ari dira ikastetxeak Umeen zentzune etxean entzune proiektua, edota antzeko beste ekimen asko.
|
|
Arratiako herriei dagokie gurasoen transmisioa ziurtatzea eta etxeko hizkuntza bere horretan ume eta gazteei luzatzea, eta helburu horrekin
|
egiten
ari dira ikastetxeak Umeen zentzune etxean entzune proiektua, edota antzeko beste ekimen asko. zer esanik ez, gazteen arteko hizkera, erregistro askoren lanketa edota hitanoaren erabilera; Arratia bezalako testuinguruetan erronka hauei aurre egin ezean, non bestela?
|
|
horrela norberaren hautamena handitzen omen da, rol-banaketa zurrunak malgutzen omen dira, mugikortasun sozialaren ametsa betetzen omen da, tokiko elkargo itogarrien ordez mundu-merkatuen zabaltasuna omen dugu... Ideologia horren bultzadaz, ezin lasterrago doa hipermodernitatea, ondorio kaltegarriei itsu. hipermodernitatea, finean, hiri globalaren tankerara
|
egiten
ari den berrurbanizatze orokorra da. Gero eta gehiago, egiazko hiri bakarra telehiri globala da, nahiz eta denbora eta leku komunak eta partikularrak birrinduz eta pasticheen zein imitazioen bidez eraikitzen ari den. hiri hau da, beraz, sinkronia globalaren hiria.
|
|
Interneten, esaterako. Badira uste dutenak euskara berandu iritsi dela horra (horra, ere bai), baina
|
egiten
ari den ahaleginak erakusten du gaur egungo eragileak ohartuta daudela leiho hori zabalik dagoela, eta beti egongo dela zabalik, eta gero eta handiagoa dela, gero eta koloretsuagoa, eta gero eta argi gehiago sartzen dela gainera. Begiratu nahi ez izatea ez da eguzkia itzalAlberto Barandiaran – Hedabideen garrantzia hizkuntzen berreskurapenerako tzea:
|
|
Euskara esparru berrietara zabaltzen ari zen, eta instituzioen babesa lortzen, Francoren diktaduraren ondoren, baina benetan zenbat erabiltzen zen euskara eguneroko bizitzan? Garai hartan, ikerketa etnografikoak
|
egiten
ari nintzen Usurbilen, eta ikusi nuen bertako euskaltzaleak datuak jasotzen ari zirela, SIADECO euskal ikerketa-erakunde independentearen laguntza teknikoarekin, ikusteko zenbat erabiltzen zen euskara eta zenbat gaztelania eremu publikoetako elkarrizketetan. Herri txiki horretako kale nagusietako elkarrizketetan zer hizkuntza erabiltzen zen entzuteko eta jasotzeko metodoa erabili zuten behatzaileek.
|
|
Konturatzen ez garena transmisio terminoak hartzen duen dimentsioa da. Haurrei hitz egitean zuzeneko transmisioa burutzen dugu, baina gainontzeko pertsonei, gure adinkideei hitz egiten diegunean ere inguruko haurrei zeharkako transmisioa
|
egiten
ari gara. Beraiei zuzentzen ari ez bagara ere, helduon hizkuntza erabilera ohiturak zein diren jasotzen dute inguruan ikusten dituzten jokabideetatik, eta zeharkako mezu horiek etorkizunean euskara erabiliko duten edo ez erabakitzean eragina dute.
|
|
Haurrei hitz egitean zuzeneko transmisioa burutzen dugu, baina gainontzeko pertsonei, gure adinkideei hitz egiten diegunean ere inguruko haurrei zeharkako transmisioa
|
egiten
ari gara. Beraiei zuzentzen ari ez bagara ere, helduon hizkuntza erabilera ohiturak zein diren jasotzen dute inguruan ikusten dituzten jokabideetatik, eta zeharkako mezu horiek etorkizunean euskara erabiliko duten edo ez erabakitzean eragina dute. euskaraz burutu, nagusiok erabiliko ez dugun hizkuntza bada?
|
|
Eta hor dago egungo egoeraren klabeetako bat: euskara eta euskaldunontzat baldintzak aldatu behar ditugu, aldatzen ez badira, orain goia jota eta etenda dagoena, bilakaera negatiboan sartuko baita biharetzi;
|
egiten
ari garena birpentsatu eta arlo ezberdinetan gogoeta egin behar dugu: Hizkuntza Politika, gizarte mugimenduaren funtzioak eta jarduna, hizkuntza plangintza, hizkuntzaren gaineko diskurtsoak,...
|
|
Esku artean ditugun emaitza horiek zer pentsa ematen digute, batez ere gure lan esparru nagusia euskararen ezagutzan eta erabileran eragitea izanik. Milaka dira ikasturtero euskaltegietatik igarotzen diren ikasleak; irakaskuntzan D eredua da nagusi Euskal Autonomia Erkidegoan; lan munduan gero eta gehiago dira normalizazio planak egin eta gauzatzen dituzten enpresak; hainbat inkestak diote euskararen aldeko jarrera gorantz
|
egiten
ari dela... Horrekin guztiarekin, erabileraren aldeko aldagaiak hobetzen ari direla ondoriozta liteke zentzu askotan, baina ez da horrela gertatzen, ez abiadura nahikoan, behintzat.
|
|
Psikolinguistikaren ikuspegitik euskararen inguruko ikerketak egin diren eta
|
egiten
ari diren arren19, hizkuntza ikasketarekin lotutakoak dira gehien-gehienak, eta ez dago alor honetan euskararen inguruko aktitudeekin edo gure aztergaiarekin lotura zuzen-zuzena duen lanik.
|
|
Horregatik esan dugu lehenago, eta errepikatuko dugu hemen orain, ikerlan honetan hizkuntza gutxituen ikerketarako ekarpenen bat egiten eta hizkuntza gutxitu askorentzat baliagarria izan daitekeen ikerketa ildo bat sortzen saiatuko garela, baina gero ikerketa honen emaitzak ezingo direla inondik inora zuzenean estrapolatu. Kasu bakoitzean egoki aztertu beharko dituzte ikerlariek, gu hemen
|
egiten
ari garen bezala, aztergai duten hizkuntzaren egoera soziolinguistikoa, herritarren harekiko aktitudeak eta ikerketan aztertzen ari garen beste zenbait irizpide soziolinguistiko eta psikolinguistiko.
|
2013
|
|
Egoera ezagutzeko oztopo horiek beraiek are premiazkoago bihurtzen dute bilduma honekin bete nahi dugun helburua: euskal ikerkuntza soziolinguistikoan
|
egiten
ari denaren berri ematea, horren ekoizpena ezagutaraztea eta jendarteratzea, ezagutzaren zabaltze horrekin, beste ikertzaileei zein balizko erabiltzaileei ikerlanen fruituak baliatzeko parada areagotuko zaielakoan.
|
|
Honekin bete nahi dugun helburua: euskal ikerkuntza soziolinguistikoan
|
egiten
ari denaren berri ematea, horren ekoizpena ezagutaraztea eta jendarteratzea, ezagutzaren zabaltze horrekin, beste ikertzaileei zein balizko erabiltzaileei ikerlanen fruituak baliatzeko parada areagotuko zaielakoan.
|
|
• Eskola, kontrapisu nagusi. EAEko ikasle guztiei —bereziki etxean horretarako aukera ez dutenei— euskal hizkuntzaz jabetzeko eskola-sistema
|
egiten
ari den urteetako saioaren emaitzak ebaluatzen direnean, hizkuntza-erabilerari dagozkionak analizatzen direnean bereziki, maiz aipatzen da eskolak gizartean duen isla mugatua. F. Xavier Vila irakaslesak, hori dela-eta, zera nabarmendu ohi du:
|
|
Artikulu honetan Euskal Autonomia Erkidegoan
|
egiten
ari garen euskal hiztun berrien inguruko ikerketak emaniko behin-behineko emaitzak erakutsi ditugu, batez ere, hiztunen auto-pertzepzioetan eragin handiena duten eragileak ezagutzeko asmoarekin. Arreta berezia jarri dugu euskal hizkuntzaren eta identitatearen arteko harremanean, honako galderaren bitartez abiatuta:
|
|
Garabide Elkarteak beraz, identitate kultural eta linguistikoaren biziberritzean eragitea du helburu, subjektu indigenaren laguntza eta babes prozesuak garatuz. Artikulu honetan elkartearen pentsamenduaren berri emateaz gain, gaur egun lantzen ari den hainbat proiekturen berri eman du, hala nola, Guatemalako Kaqchikel komunitatean, Mexikoko Nahuatl herrian, edota Kolonbiako Nasa herriarekin
|
egiten
ari direnak.• Hitz-gakoak: nazioarteko garapen lankidetza, hizkuntza biziberritzea, hizkuntza identitatea.
|
2014
|
|
Ikasketa amaierako ikerketa lana
|
egiten
ari gara, eta komunikazioa aztertzen ari gara. Eskatzen dizuegu galdetegian jasotako adjektiboak, ikusten dituzuen esketxetan, zein puntura arte betetzen diren baloratzea.
|
|
1 Eredugarria da Orion ikastetxeekin eta herriko taldeekin
|
egiten
ari diren lana.
|
|
Bigarrena, berriz, 2 neska eta 2 mutilez osaturikoa izan zen. DBH
|
egiten
ari dira 10 lagunetik 5, beste 4 batxilergoa egiten eta bat unibertsitate ikasketak egiten hasia da jada. Horietako baten aita izan ezik, beste guztien aita-amak euskaldunak dira.
|
2015
|
|
Artikulu honetan aipatutako hainbat ikuspegik eta planteamendu teorikok, orain arte familiaren gainean egin izan diren irakurketak dinamizatzeko eta zabaltzeko aukera ematen dutela pentsatzen da, Familia Hizkuntz Politika horren adibidea izanik. Beste testuinguruetan nozio horren inguruan
|
egiten
ari den erabilpena ikusita pentsatzekoa da euskal soziolinguistikan txertatzeak ondorio interesgarriak ekar ditzakeela. Besterik ez bada ere, transmisioa beste era batean pentsatzeko eta irudikatzeko aukera ematen duelako, eta hori azken urteotan egiteke dagoen lana da.
|
|
Horretaz gain, 90 hamarkada hartako giroan helduen alfabetatzeak eta euskalduntzeak zuten indarra nabarmendu behar da. Ikasle hauen artean batzuk ama edota aita berriak ziren, euren familia hizkuntza euskara izatearen alde
|
egiten
ari zirenak...
|
|
Garrantzitsua da. Eskerrik asko!" eta" erabaki ausartak har ditzala eta erabakiak hartzearen zikloa itxi, orain
|
egiten
ari den bezala: erabaki horien eragina neurtu eta ebaluatu".)
|
|
motibazioa eta ahozkoa ikaslearen ekoizpenaren ebaluazioa, eta, bestetik, sekuentzia didaktikoaren ebaluazioa. Lan hau Eduardo Aldasororekin batera (Euskara Ataleko teknikaria)
|
egiten
ari gara.
|
2016
|
|
BAT 98 aldizkariaren GUREAN atalean, 2015eko HAUSNARTU edizioan parte hartu zuen artikulu bat argitaratu dugu, gaur egungo testuinguruan interes berezia duelakoan. Euskal arnasguneen inguruan
|
egiten
ari diren hainbat ikerketaren corpusa osatzera dator Aiako udalerrian buruturiko honakoa. " Hizkuntzen ahozko erabilera Aiako kalean eta leku publikoetan" izenburupean Jose Anjel Aldaik udalerri horretan egindako ikerketaren berri eman du.
|
|
Eta are, partziala da, baina unibertsal izateko bokazioa du. Feminismoaren proposamena berdinzalea eta inklusiboa da, eta subjektu politikotzat emakumea, alegia, ez-gizona, hartzen duenean diskurtso eta praktika orotzaile bat
|
egiten
ari da. Emakumea da pertsona izateko modua.
|
|
Euskaraz, gaztelaniaz edo beste hizkuntzaren batean ari diren jasotzeaz gain, kode aldaketa
|
egiten
ari diren elkarrizketak ere jasoko ditut, lehen esan bezala, usu ager daitekeen fenomenoa delakoan nagoelako.
|
|
Haurren artean ia erabat euskaraz hitz egiten entzun dut (%91, 66), eta ez dut entzun kode aldaketa egiten zuteneko kasurik batere. Gazteleraz entzundako elkarrizketa bakarrean dramatizazioa
|
egiten
ari ziren jolasean: ‘Ya estoy muerto... ’ Haurren eta helduen arteko elkarrizketetan ere batez bestekoa baino askoz altuagoa da euskararen erabilera (%77, 77) eta soilik %5, 55 gazteleraz.
|
|
Hasi aurretik esan dezadan hemen aurkeztuko dudan gogoeta eta garatzen ari naizen ikerketa enpirikoa Iñaki Martinez de Lunaren eta Patxi Juaristiren zuzendaritzapean
|
egiten
ari naizen Doktorego Tesirako lantzen ari naizen aurrelan esploratorioetako bat dela. Esan dezadan, bestalde, txosten honetan aurkeztuko ditudan ikuspegi batzuen jatorria Soziolinguistika Klusterrarekin azken urteotan landutako bi ikerketaproiektutan dagoela, Hizkuntzen egoera soziala Euskal Herrian proiektuan batetik eta Euskararen Adierazle Sistemaren proiektuaren barnean Iñaki Martinez de Lunaren beraren zuzendaritzapean hizkuntza-gaitasunari buruz egindako adierazleen aurre-lanketan bestetik.
|
|
Hori da euskal arnasgune petoa: bertako biztanle guztiak edo gehien-gehienak euskaldun garbiak dira, eguneroko bizimodua euskaraz egiten da herrian eta amahizkuntzaren belaunez belauneko transmisioa bere betean (beste leku gehienetan baino askoz nabarmenago) segurtatzen da hor. sikoetan) oinarritutako definizio xume horri aplikazio baliagarriak
|
egiten
ari zaizkio gure artean, teoriazko formulaziotik egungo egoera konprometitura hurbilduz. Oso gogoan hartzekoak dira, gorago ikusi dugunez, Xabier Bengoetxearenak eta Iñaki Iurrebasorenak175 Hala dira Jose Anjel Aldairenak ere (Aldai:
|
|
Hots, etxe-auzo-kale-lantegi-lagunarte sailean eta herrigiro zabalean bertako hiztun gehienen eguneroko hizketa-ordu gehienak estaltzen dituen aurrez aurreko (zenbaitetan talde-giroko) jardun xumean, euskararen eguneroko erabilera arruntean alegia, hizkera-molde informal gatz-piperduna ez da (maiztasun-kopuruz eta mami-bizitasunez) bere buruari eusten ari, edota nekez eusten dio bere buruari. Hizkuntzaren jardungune formal-jasoetan
|
egiten
ari garen aurrerabide ukaezina ez da gai, jardungune informal-intimoetako atzerabide hori frenatzeko. Urtean ehun tesi euskaraz egiteak, udal-ordenantzak euskaraturik eta herritarren eskuragai izateak, Administrazioko edo aurrezki-kutxetako publizitatea ele bietan (zenbaitetan, hala nahi bada, euskara hutsean jaso ahal) izateak eta ETB1ek eguneroko berri-emankizun argiak edo dokumental ederrak euskaraz emititzeak ez du ehunka mila euskaldunon eguneroko mintzajardun arrunt, espontaneo horren alorrean gertatzen ari den aurrera ezina, sarritan galera mingarria, nabarmen ematzen:
|
|
Bada ordua, han-hemen lortu dena eta lortu ez dena aztertzeko, baloratzeko, eskola bidezko indarberritze-saioaren argi-ilunak diren bezalakoak zergatik diren ulertzen saiatzeko eta, litekeen neurrian, eskolak indarberritze-alorrean duen eginkizuna," bere lekua", birplanteatu eta, ahal balitz, adosteko. On da, hasteko, euskal eskolak zer egin dezakeen eta, hainbatean, zer
|
egiten
ari den gogoratzea. Euskara indarberritzeari dagokionez bost helburu nagusi ditu, edo izan ditzake, euskal eskolak:
|
|
igoera handia gertatu da, inkesta soziolinguistikoen argitan, EAEn bereziki. Inkesta horien zein kale-neurketen oso irakurketa okerra egin ez badugu, ordea, nekez esan liteke euskararen erabilera bizi-giro informaleko jardungune hurbiletan (etxean, auzoan, lagunartean, kalean) antzeko aurrerapausorik
|
egiten
ari denik (gizarte-indargarriz hornituen dagoen Gipuzkoatik kanpora, bereziki). Hots, munduko hizkuntza guztiak belaunez belaun transmititzen diren ingurumen zentralean ez gara, D eredua lagun izanik ere, aurrerapauso handirik egiten ari, eta atzera ari gara zenbait kontestutan.
|
|
Inkesta horien zein kale-neurketen oso irakurketa okerra egin ez badugu, ordea, nekez esan liteke euskararen erabilera bizi-giro informaleko jardungune hurbiletan (etxean, auzoan, lagunartean, kalean) antzeko aurrerapausorik egiten ari denik (gizarte-indargarriz hornituen dagoen Gipuzkoatik kanpora, bereziki). Hots, munduko hizkuntza guztiak belaunez belaun transmititzen diren ingurumen zentralean ez gara, D eredua lagun izanik ere, aurrerapauso handirik
|
egiten
ari, eta atzera ari gara zenbait kontestutan.
|
|
Ezin da ahaztu aspaldian abiatu zela gurean euskararen gaineko lanketa akademiko eta zientifikoa, eta bide horretan
|
egiten
ari diren urratsak eta ekarpenak nabarmenak direla. Ahalegin gehienek, ordea, hizkuntza corpusa jorratu dute, ikuspegi literariotik, filologikotik edota hizkuntzalaritzatik hartuta.
|
2017
|
|
Gipuzkoako Foru Aldundiko Hizkuntza Berdintasunerako zuzendaria den Mikel Irizarrek behin baino gehiagotan iragarri duenez, funtzio soziala duten eragileekin kontzertaziorako bidea aztertzen ari da Foru Aldundia. Euskarazko komunikabideen sektorearen gainean
|
egiten
ari da Aldundia lehen azterketa hori, eta hiru baldintza aipatzen zituen Argia aldizkarian, kontzertazioa posible izateko:
|
|
...n (hau da, ez dute erreferentziaespazio bera), ez dituzte parametro berberak erabiltzen, ezta neurtzeko sistema berbera ere. badirudi beharrezkoa dela aitortzailearen disposizioak eta bizi-ingurua abstraditzea baliokideen serieak sortzeko. baina ez dugu ziurtatzerik gauza bera neurtzen ari garenik, ezta neurtze sistema bera erabiltzen ari garenik. gauzak horrela, badirudi auto-neurketen neurketa
|
egiten
ari dela halakoetan; eta ondorioz, adituen sofistikazio metodologiko osoa amateurren metodo arrunten gainean altxatzen eta bermatzen dela. Jakina, amateurren irudikapenak ikertzea ez da ikerketa horien helburua; baina haietan oinarritzen dira15 auto-azterketaren gorabeherez gain, esan dugun bezala, ikerketa bera aitortzaileak bere burua aurkezteko jokoa bihur daiteke. horrela, estrategikoki erakutsi edo aurkeztu ahal ditu eskaintzen zaizkion aukeretan hobesten dituenak edo egoera hartarako balioesten dituenak. hori dena oso begi bistakoa da kategorien erabileran (kategoriei dagokienez, Mapetan ikusi duguna errepikatzen da inkestetan). labur esan, aitortzaileek ematen dute euren gaitasunen berri, horrekin ikerlariek tipoak eraikitzen dituzte, eta inoiz ere, tipo horiek kategoria praktikoekin guruorietatik hizkuntza praktiken erregistroetara:
|
|
...auek bidea urratu bainoago, bidea ixten dutelako susmoa zabaltzen ari dela iruditzen zaigu. badirudi ez digutela ondo azaltzen zergatik ez den euskararen erabilera hiztunen kopurua hazi ahala hazten. itxura hutsa izan daiteke gabezi hori. agian, hiztunen kopurua ez da esan bezala hazi, edo hiztun horiek isolaturik eta sakabanaturik bizi dira, edo euskaldunen kontzentrazio handiko sareak xare-xare
|
egiten
ari dira, edo. arrazoiak arrazoi, oro har, esan liteke ohiko mapa eta inkestekin mesfidantza zabaltzen ari dela. usuago ari da korritzen euskaldun errealak kartografiatzeko eta zenbatzeko eskaera. eskaera haren muina, azken buruan, zera da: erabilera praktikoa (ohikoa eta erosoa, bestela naturala deritzona) ez dela orain arteko metodo eta ikerlanetan ondo hartzen, ezta ematen ere19 baina honetan guztian nabarmendu nahi dugu ikerketa-logika horien ondorioz, egiten ari diren interbentzio eta efektuak zein izan daitezkeen. gaitasunak galdetuta, hiztunak zenbatzen dituenak hiztunak ugaltzeko politikak eta interbentzioak egiteko beharra sumatu dezake eta hiztunak zenbatzen ebaluatuko ditu ekimen horiek. eta, oso egoera soziolinguistiko ezberdinetan bizi direnen pertzepzio subjektiboen bidez erabilera neurtzen bada, hizkuntza-praktikak ugaltzeko ekimenak egiturazko eragileetatik banakoen disposizioetara desbideratzeko joera nagusitu daiteke. hala ere, euskara biziberritzeak erabilera du helburu, euskara normaltzea hura bizi-jarioan ohikoa eta erosoa egitea den aldetik. horri ofizialtasunaren estatusa gehituz gero, argi dago hizkuntza politikei erabilera sustatzea eskatu behar zaiela. hori hainbat xedetan zehazten da:
|
|
2.2.1 Kezka zantzuak kategoria eta auto-aitorpenetan oinarritutako ikerketak kolapso egoera batera heltzen ari direla susmatzen dugu. bestela esan, ikerketa soziolinguistiko hauek bidea urratu bainoago, bidea ixten dutelako susmoa zabaltzen ari dela iruditzen zaigu. badirudi ez digutela ondo azaltzen zergatik ez den euskararen erabilera hiztunen kopurua hazi ahala hazten. itxura hutsa izan daiteke gabezi hori. agian, hiztunen kopurua ez da esan bezala hazi, edo hiztun horiek isolaturik eta sakabanaturik bizi dira, edo euskaldunen kontzentrazio handiko sareak xare-xare egiten ari dira, edo. arrazoiak arrazoi, oro har, esan liteke ohiko mapa eta inkestekin mesfidantza zabaltzen ari dela. usuago ari da korritzen euskaldun errealak kartografiatzeko eta zenbatzeko eskaera. eskaera haren muina, azken buruan, zera da: erabilera praktikoa (ohikoa eta erosoa, bestela naturala deritzona) ez dela orain arteko metodo eta ikerlanetan ondo hartzen, ezta ematen ere19 baina honetan guztian nabarmendu nahi dugu ikerketa-logika horien ondorioz,
|
egiten
ari diren interbentzio eta efektuak zein izan daitezkeen. gaitasunak galdetuta, hiztunak zenbatzen dituenak hiztunak ugaltzeko politikak eta interbentzioak egiteko beharra sumatu dezake eta hiztunak zenbatzen ebaluatuko ditu ekimen horiek. eta, oso egoera soziolinguistiko ezberdinetan bizi direnen pertzepzio subjektiboen bidez erabilera neurtzen bada, hizkuntza-praktikak ugaltzeko ekimenak egitu... erabiltzeko aukera, gune eta moduak zabaltzea eta bermatzea, erabilera predeterminaturako dispositiboak, edo gutxienik, euskara erabiltzeko probabilitatea (ergo ahalmena) handitzea. bestela esan, helburuak ez luke izan behar euskara dakien jendea, subjektiboki hartarako motibatua, baizik eta euskaraz egiten diren jarduerak eta horretarako aukera objektiboak. ikerketen eta interbentzioen helburua erabilera sustatzea bada, ikerketa -gaia euskaraz egiten diren jarduerak eta horretarako aukera objektiboek beharko lukete. horrela jakin eta zehaztu genezake bai erabilera predeterminaturako dispositiboak zein diren, bai tokian-tokian zeinetan interbenitu behar den. izan ere, praktikak testuinguru jakinetan neurtu, zehaztu eta ebaluatu behar dira:
|
2018
|
|
Nerea Azurmendi – Norabide berean, nor bere erritmoan. ‘Zertan den euskararen sustapena Euskal Herriko hiru eremu administratiboetan’ mahai-ingurua inguruan" ematen ari diren mezu negatiboegiak euskal hiztun berriek,
|
egiten
ari diren ahaleginagatik, merezi duten aintzatespen" bilakatzea. Azken urteetan euskaldundu diren pertsonek," batzuk hezkuntza sistemari esker, beste batzuk euskaltegietan", egin duten esfortzua izan zuen gogoan.
|
|
Batez ere euskaldun dentsitate txikiena duten lehen eta bigarren gune soziolinguistikoetakoak, horietan baita nabarmenena goranzko joera. " Bilbo, Bilbo Handiko eta Uribe Kostako herri askotan ahalegin handi bat
|
egiten
ari dira egunean-egunean, horregatik zor zaie begirunea, eta horregatik ez da behar mezu katastrofistarik", esan zuen Miren Dobaranek
|
|
• EHUko Antropologiako departamentuan, oro har, ikasleak oso euskaldunak dira. Irakasle batzuk kezkatuta daude egoerarekin baina azken bi edo hiru urteetan oso esperientzia interesgarria
|
egiten
ari dira. Graduko 4 mailan," hizkuntza eta antropologia" gaia eskaintzen da.
|
|
9 Jarduerak aldi berean ikerketa izateak indartu egin du ekimenaren ahalmena. Ohiko kanpainatik harago joateak statusa eman dio jendea
|
egiten
ari zenari. Kasu honetan jendeari berari (ahobiziei nahiz belarriprestei), partaideak jakitun baitziren datuak argitaratu eta publikoak izango direla.
|
|
1 Euskalgintzaren azken aldiko hausnarketetako bat da bidegurutze (errotonda?) batean gaudela/ gabiltzala eta egun
|
egiten
ari garena, behintzat berrikusi egin behar dugula. Orain arteko tresneriarekin gauza batzuk lortu ditugu eta beste batzuk galdu.
|
|
herri eta eskualdeetan euskararen inguruko aktibazioa eragiteko gakoak identifikatzea eta aktibaziorako metodologia proposatzea. Herri aktibazioa lortu duten hainbat esperientzia aztertu ondoren, eta bi gunetan
|
egiten
ari garen ondorioz detektatutako gakoak aurkezten dira. Aktibaziorako bost gako nagusi hauek aurkezten dira:
|
|
Euskararen biziberritze-prozesuan bidegurutzean egotearen konstatazioa ez da gaur-gaurkoa. Horrela erakusten ari zaizkigu erakunde publiko zein sozialek azken urteetan
|
egiten
ari diren ekimen guztiek. Horietan, ordea, nabarmentzeko helburu bat gailentzen ari da besteren artetik, euskaltzaletasunaren aktibazioa, izaera pertsonaleko hautu kolektibo gisa.
|
|
Eraikinak aukera berriak zabaldu zituen, zinema-aretoaz gain, beste gela batzuk ere bazeuzkalako, eta leku hoberik ezean, solairu horietako batean ezarri ziren Ikastolaren gela batzuk. Horrez gain, herrigunea zabaltzen ari zen hegoaldera, basadietan etxe berri asko
|
egiten
ari ziren, eta Ikastolako guraso haiek, etorkizuneko ikuspegiarekin, Aita Mari auzategian etxabe bat erosi zuten, gela batzuk han jartzeko. Beraz, Imanol Azkue Ibarbia – Euskara gara Zumaian?
|
|
Badugu inguru natural paregabea eta ederra, baditugu erakusteko altxor txikiak eta handiak eta badaukagu horren berri emateko hizkuntza aberats eta bakarra. Hizkuntzak bidea eman behar digu gure nortasunean gehiago murgiltzeko, geure burua hobeto ezagutzeko, eta horretarako bide egokia da, adibidez, ahotsak.eus
|
egiten
ari dena, baina proiekzio publiko handiagoa emanda; esate baterako, mahai-inguruak antolatu edadeko jendearekin hitz egiteko lehengo lanbideez, festez, ohiturez, gertaerez... Ez da erraza, dirua behar da, askorentzat lehentasun handiagoa izango du dirua hirigintzako obretan inbertitzeak, baina bide bat konponduta nekez indartuko dugu zumaiartasuna.
|
2019
|
|
3 horretan ari naiz patxi Juaristiren eta Iñaki martinez de Lunaren zuzendaritzapean
|
egiten
ari naizen doktore tesian.
|
|
Berrikitanago ezagutu dugu Iñaki Iurrebaso errezildarra (oker ez bagaude lauretan gazteena): udalerri euskaldunez eta, oro har, erabileraren bilakaeraz egindako diagnostikoetan aparteko abildadea eta zuhurtzia erakutsi du. gai horretan dihardu orain ere, analisi demolinguistikoen haritik
|
egiten
ari den doktore-tesia dela medio. gorabidean datorren izarra dugu Iñaki: bertako ezagutza xehea mundu zabaleko perspektiba teorikoan txertatzen asma dezan heinean, eta bide horretan doa, etorkizun oparokoa. hamabi-hamahiru urtez lankide dugun Lionel Joly euskaldun-frantsesa1, Sorbonako hizkuntza-soziologian doktorea, dugu azken iritzi-emailea. mintzajardunaren giza arteko gertakari hurbilen neurri-izariak zehazteko doai berezia du Lionelek. eguneroko gertakari horiek konstruktu teorikoen marko zabaletan txertatzen ongi trebatua da eta euskararen osasun-maila han-hemengo (tartean okzitaniako) egoeraren argitan analizatzeko abantaila bizia du:
|
|
Azken urratsa, eremu publikotik euskal" eremu komunera" igarotzeko ahalegina –euskaldunon hizkuntz-komunitateak euskal komunitate osoa hegemonizatzeko saiakera, alegia–, euskara herritar guztion balio eta bizipen komuna bihur dadin, gobernantza demokratiko berritzaileMario Zubiaga – Nola autogobernatu hobeto (herriko hizkuntz) komunitatea? aren bitartez
|
egiten
ari da. horretarako, aipatzekoak dira mobilizazio historikoak –korrikak–, berriki izan duen garapena, eta, batez ere," Euskaraldiak" ekarri duen mobilizazio eredu berritzailea. hizkuntz komunitatearen langa gainditzeko asmoa nagusitu da kasu bietan. honela, lurraldezko gobernantza demokratikoaren abangoardian kokatu da euskalgintza: ongi baino hobeto jorratu dira, batez ere udal mailan, gobernantza demokratiko garaikideak agintzen dituen urratsak:
|
|
"... makro mailako ekimenak oso garrantzitsuak dira
|
egiten
ari denari osotasuna ematen diotelako, marko orokorra ezarri eta norabidea finkatzen dutelako(...) Dena den, ekimen horiek aplikatzerakoan mikro mailari heldu behar izaten zaio neurriak eraginkorrak izatea nahi bada" (Zarraga, 2010: 276).
|
|
Gazteen hizkeran kode alternantziaren erabilerak bi arrazoi ditu: alde batetik, transgresio nahiari erantzuten dio, eta, bestetik, talde nortasuna ematen die. duten gazteak], eta duela 800 urte Genghis khanek bere bizilagunei egin zien gauza bera
|
egiten
ari dira gure hizkuntzari: birrintzen ari dira" 13.
|
2020
|
|
Ahalduntzea
|
egiten
ari direna sinestea da.
|
|
" Ez dugu segundo bat ere galtzen
|
egiten
ari denak berak egiten duen horregatik kobratzen duena ez duela balio iradokitzen badigu." Antoni Maria Piqué
|
|
Horretarako, Euskal Herriko gazteak
|
egiten
ari ziren kontsumo digitalaren tamainaren erakusle izan dira hain zuzen UPV/EHUko hiru kanpusetako hogei gradu desberdinetako ikasleekin osatutako zazpiehun lagun pasako paneletik eratorritako datuak.
|