2016
|
|
8 Euren seme alabek euskaraz
|
egiteko
motibazioaz galdetuta, motibazio kulturala8 gailendu egiten da, identitateari loturikoa, nahiz eta motibazio sozialetik9 ere apur bat jaso. Motibazio instrumentala ez da inondik inora ere agertu.
|
2018
|
|
Ondarroan euskaraz
|
egiteko
motibazioa handia da; bai afektiboa, bai pragmatikoa. Euskal identitatearekin duten lotura afektiboa handia da; eta alde pragmatikotik begiratuta ere, lotura afektiborik ez dutenek, Bermeo eta Ondarroa.
|
|
Euskarazko harreman sareak ez dira trinkoak, nahiz eta egon badauden, baina ez dira orokorrak. Eta arazoa ez da gaitasun falta, euskarazko hautua
|
egiteko
motibazio falta baizik. Maila makrosozialean, herri mailako hizkuntza politika euskararen aldekoa da erabat, baina plano nazionalera jotzen badugu, Ondarroan gertatzen den bezala, zer hobetu badagoela esan behar dugu arnasguneetan gertatzen ari dena aztertzen jarraituta eta galera ematen ari den lekuetan esku hartze bereziak eginda.
|
|
Inoiz baino jende gehiagok daki euskaraz Zumaian, inoiz baino pertsona gehiago ari dira euskaraz, hezkuntza ereduak bermatzen du ume guztiek euskaraz ikastea..., baina ahul ageri zaigu euskararekiko atxikimendua, euskaraz
|
egiteko
motibazioa. Oso ondo azaltzen du Jon Sarasuak:
|
2019
|
|
Baina inguruneko baldintzak hizkuntzaren aurkakoak direnean motibazioak indar handiagoz agertzen direla aipatu da marko teorikoan, eta puntu hori berretsi egiten da. Izan ere, elkarrizketan zehar hizkuntzarekiko ageriko identifikazioa erakutsi du etxezarretak, euskaraz kantatzeko kontzientziatuta dagoela. hautu hori
|
egiteko
motibazioa Arakistainek eduki dezakeena baino handiagoa izan liteke, komunitate linguistiko batean txertatzeko nahia edukiko lukeelako, eta Arakistain bertan dagoelako. Areago, huntzako abeslariak ez du erabaki kontziente bat egin, eta etxezarretak ordea bai. kasu horretan ere agerian geratzen da barne eragile horietan ere testuinguru soziolinguistikoak izan dezakeen eragina.
|
2022
|
|
Mudak egiten saiatzeko edo horretarako estrategiak garatzeko motibazioari dagokionez, parte hartzaileek euskaraz
|
egiteko
motibazioa euskaraz entzun nahia da. Horretaz gain, sentimendua ere motibazioa izan daiteke.
|
|
Mudak egiten saiatzeko edo horretarako estrategiak garatzeko motibazioari dagokionez, parte hartzaileek euskaraz
|
egiteko
motibazioa euskaraz entzun nahia da (46), izan ere, bestela ez omen du euskaraz entzuten. Horretaz gain, sentimendua ere motibazioa izan daiteke (47).
|
2023
|
|
Indigenen ikerketa protokoloak eta beste lan akademiko batzuk aztertu ondoren (RCAP 1996; Tuhiwai Smith 1999; Graveline 2000; Henry et al. 2002; Creswell 2003; Strand et al. 2003; Brown eta Strega 2005; Dickson Swift et al. 2008; Mayan 2009; Finlay et al. 2013; King 2010; Etmanski et al. 2014; FATSIL 2014), elkarlaneko, partaidetzako eta komunitatean oinarritutako ikuspegia erabili dugu ikerlan honetan. Metodologia indigenen harreman eta kolektibitate printzipioen arabera (Tuhiwai Smith 1999; Kovach 2005, 28; Potts eta Brown 2005, 263; King 2010, 281; Walmark 2013, 217), beharrezkoa izan da ikerlariaren eta komunitatearen eta lurraren arteko benetako harremana garatzea, komunitatea bisitatuz eta elkarren istorioak partekatuz, baita lana
|
egiteko
motibazioa ere. Horrek, elkarrekiko lotura bat sortzen laguntzeaz gain, ikuskera eta hizkuntzarekiko eta lurrarekiko harremanaren izaera hobeto ulertzen lagundu dio ikerlariari, eta ezagutza hori oso onuragarria izan da ikerketaren alderdi guztiak garatu eta aplikatzeko orduan.
|