Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Antza, sorgin fama zuen* Teofilok, eta lapurrarena ere bai. Beharbada inoiz ezinzutelako ebasten harrapatu, hanka egiteko metodo infaliblea zuela pentsatu zuten: katubihurtzea.
2005
‎Irakasleriaren talde lan eskasak, denbora faltak, prozeduraren konplexutasunak, baliabide edo aholkularitzarik ezak, eta abarrek ICPreneraikitzea oztopatzen dute. Baina, agiri honen garapena gauzatzeko elementuakdefinitu baino lehen, bere prozedura edo egiteko metodoa eta bidea zehaztu nahikonuke. Agiri pedagogiko hau garatzeko metodoak definitzerakoan hiru bide nagusiaipatuko ditugu:
2006
‎Paradigma horiek ezbaian jartzean, zientzia bera, hots, bere kontzepzioa, kolokan jarri zen. Beraz, historia egiteko metodoa ere ezberdina izan zen, narratiba eta hermeneutikaren bidezko metodoa, alegia. N. Davis-en iritziz, historian, hutsuneak betetzeko, irudimena zilegi zen, hots, teoria gabeko historiaren aldeko apustua egin zuen Davis-ek, determinismo historikoan, teorian ikusitakoak errealitate historikoan gehiegizko garrantzia izatea, aldez aurretik aurkitu nahi dena lortzea?.
2007
‎Eragiketen zenbatespena egiteko metodo berri hau lehengoa baino errazago eta sinpleagoa da, nahiz konplikazioak sor daitezkeen. Lehengoa diogunean ez dugu bakarrik kontutan izan Nafarroako Hitzarmen ohia, Ituna Ekonomikoa ere bai, honen kasuan Lurralde Historikoari edo lurralde komunari mozkin kopurua egozteko lurralde bakoitzean kokatutako higiezinen balioa, salmenten balioa, e.a. estimatu behar baitziren; oraingoan aldiz, bi legeen erreforma ostean, zaharkitutako metodo hori desagertu egin da, eta hemen azaltzen dena indarrean sartu.
‎Wundtek hizkuntzalaritzari egindako lehenbiziko ekarpena, 1883an Logik liburuaren bigarren partean dagoena, zuhaitz diagrama asmatzea izan zen. Perpausen analisi gramatikala egiteko metodo bat zen eta horren azken helburua zen perpausen atzetik dauden gogo egoerak nola dauden antolatuta azaltzea. Aurreko paragrafoan esan dugunez, Wundtentzat perpausa zen hizkuntzaren unitate nagusia.
2014
‎Jarduera hau lantzeko orduan agertutako gaitasuna ebaluatzeko, subjektuek aukeratutako metodoa hartuko da kontuan (sistematikoa, saiakuntza errorea, halabeharrez), bai eta lortu duen hirukote kopurua ere. Jakin badakigu, hirunaka hartzen diren sei elementuren artean 20 konbinazio desberdin egin daitezkeela, eta sei elementuren (A, B, C, D, E, F) hirukoteak egiteko metodo sistematikoa honako hau da:
2015
‎3.1 Ur laginen analisia egiteko metodoaren garapena
‎3.2 Bilis laginen azterketa egiteko metodo analitikoaren optimizazioa
2017
‎Matxin itzultzaile automatikoak oso era sinplean tratatzen ditu UFak, eta horrek oso itzulpen traketsaksorrarazten dizkio sarri. Lan honetan, aditza+ izena motako UFak automatikoki itzultzean sortzen direnzailtasunak aztertu ditugu, eta zailtasun horiei aurre egiteko metodo bat proposatu dugu.
‎Hainbat dira ikerketa soziolinguistikoak edota dialektologikoak egiteko metodoak eta moduak.Tagliamontek (2012) hizkuntza aldakortasuna eta bariazioa aztertzeko prozedura honela aurkezten du: 1) Observation, 2) identification, 3) reconnaissance, 4) Systematic Exploratory Observation, 5) testhypotheses, claims and observations, 6) interpret and explain the variable patterns, social andlinguistic.
‎Hezkuntzari lotutako HP (Educational NLP) betidanik interes handia piztu duen ikerketa lerroa da.Ataza bere osotasunean ebaztea batere tribiala izan ez arren, aspalditik da komunitate zientifikoa arazo zehatz batzuei aurre egiteko metodoen eta estrategien bila. Esate baterako, 2000 urteaz geroztikadin desberdinetako ikasleek galdera laburrei emandako erantzunak automatikoki ebaluatzeko atazakpil pilean egon dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia